Jump to content

24.09.11 Bolton Wanderers (H)


49 unbeaten

Recommended Posts

Vi skaper noen farligheter, men det gjør jaggu Bolton også...

 

Synes det er forferdelig frustrerende at vi skjeldent angriper de rommene vi får.

 

Mer fart i ballen, flere pasninger i lengderetningen, mer tempo og bevegelse !!

 

Ramsey må gjerne byttes ut for min del. Virker ikke å være i form i det hele tatt, uryddige touch og dårlige pasninger. Har ei heller hentet frem den gutsen og viljen jeg så gjerne vil se

fra han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Bra førsteomgang av Arsenal, som fikk ristet av seg en shaky start og satt Bolton under stadig større press. Jeg ønsker mer av det vi har sett frem til nå, hvor Gervinho og Walcott bytter side og strekker forsvaret. Van Persie har vært nære mål et par ganger, men blitt stoppet av oppofrende blokkeringer fra Robinson og Steinsson. Koscielny og Mertesacker fikk bedre kontroll på Davies enn det de hadde i starten med N'Gog. Sagna og Gibbs ofrer ikke alt fremover og blir fulgt hver gang av kantene til Bolton. De tre på midten, Song, Ramsey og Arteta, bytter roller og begynner å få relasjonene til å fungere. Med noen riktige korrigeringer i pausen fra Wenger og skapt litt mindre mellomrom for Bolton og plukke opp andreballene i, så har jeg virkelig troen på at vi putter i andreomgangen og vinner dette. Fremgangen fortsetter.

 

Syns du oppsummerer greit. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye negativisme til denne omgangen? Fortsetter vi å spille såpass bra så vinner vi greit. Nå gjelder det å IKKE få panikk da...

Link to comment
Share on other sites

Flaut å se på. Vi spiller PLs kjedeligste fotball for tiden og vi har INEGNTING arsenalsk.. herregud!

Inn med Chamakh, Chamberlain og Frimpong!

 

Trenger ikke å gjøre annet enn å ta av Ramsey og bytte til 4-4-2 med Gervinho på venstre og AOC på høyre for å forbedre laget.

 

 

Når det gjelder formasjonen så spiller i Premier Leagues mest defensive fotball for tiden. Praktisk talt har vi spilt 4-5-1 mot minst et par nedrykkskandidater nå og oftest tapt sjansestatistikken.

 

Folk snakket om et defensivt Manchester City i fjor, javel. Hva med Arsenal i år? Bortsett fra at vi faktisk med en defensiv formasjon og taktikk slipper inn 5 ganger så mye mål som hva City gjorde og attpåtil ikke scorer i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Vi mestrer ikke formasjonen vi spiller. Det som skjer idag er jo det samme som har skjedd på Emirates i hele 2011. Spiller ingen rolle hvem som spiller. Hvis Wenger ikke snart kan se at det ikke virker så kan han bare forsvinne. Sitter bare å venter på at vi skal gjøre tabben som fører til Bolton scoring

Ikke usannsynlig. Jeg tåler tap, jeg tåler at vi blir rundspilt, det jeg ikke tåler er at vi kamp etter kamp fører samme stil, at det ALDRI er noen forandring i formasjonen. Wenger må snart innse at Myrphys Law: "Keep it simple, stupid" også gjelder for oss, ikke bare de andre. Den formasjonen vi har nå er for komplisert for oss. Går Wenger tilbake til 4-4-2 er jeg ganske sikker på at hever oss betraktelig.

 

Edit: RvP :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Ramsey må gjerne byttes ut for min del. Virker ikke å være i form i det hele tatt, uryddige touch og dårlige pasninger. Har ei heller hentet frem den gutsen og viljen jeg så gjerne vil se

fra han.

Viste vell akkurat nå hvorfor han spiller ved å gjøre dette. Fanger opp ballen på midten og setter full fart fremover.

Link to comment
Share on other sites

Det er lite som gleder meg mer enn det som har skjedd i starten av andreomgangen i dag. Ramsey og Walcott svarer på kritikken ved å gjøre akkurat det de er best på. Ramsey setter fart fremover og spiller fri van Persie. Walcott setter et perfekt løp fremover som ender med at Wheater får det røde kortet. Og til dere som ønsket begge byttet ut etter førsteomgangen; er ikke disse prestasjonene gode nok til at dem skulle starte kampen i dag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser tre klare endringer fra 1.omgang:

 

1.Arteta og Ramsey har fått klar melding om å søke pasninger fremover i banen

2.Walcott har fått klar melding om å løpe mer fremover og buet

3.Song tar mer deffensivt ansvar istedenfor Arteta

 

Vips så har vi et nytt lag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...