Jump to content

2011.04.20 | Tottenham B |


Gooner For Life

Recommended Posts

Det mest idiotiske av alt så er det fremdeles ikke over med tanke på gull... men begynner å røyne på det innser selv jeg også.

 

Uansett fantastisk underholdning, kan vi be om så mye mer? Jeg vet ikke...

 

Hvorfor er det idiotisk ? Det er jo slik det er, Chelsea har jo tatt fra oss 2.plassen så vi ligger på 3.

Og vi klarer ikke å score mål, vi er fuck ubrukelige! Sjanser meg her å sjanser meg der, klarer jo faen ikke å få den forbanna ballen i mål!! Alt, og da sier jeg alt, skal gjøres annerledes!

Chelsea finner formen, knuser Birmingham, vi klarer faen ikke å vinne en forbanna kamp. Når Wenger gjør håpløse bytter med å ta inn Bendtner, og å la Nasri og Walcott gå av banen, våre spillere som klarer å lage faenskap i forsvaret til tottenham. Og det som er idiotisk er Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

For n-te gang i denne sesongen blåser vi en ledelse...

 

Laget skal ha ros for at de ikke taper, men jeg hadde glatt tatt et tap eller to for å omgjøre de HAUGENE med uavgjorte kamper vi har hatt til noen seire.

 

Forsvaret vårt er hårreisende. Og når også sesongens bestemann - Sagna - får en hjerneblødning á la Clichy i forkant av straffa, da blir det vanskelig.

 

Det aller, ALLER merkligste med det hele er jo at spiller for spiller er ikke forsvaret til Arsenal ille. Problemet er at vi er organisert som en saueflokk bak der når vi blir pressa. Da blir de hete i toppen alle mann og glemmer tydligvis alt de har lært om forsvarsspill. Og det er ikke spesielt mye hjelp å hente fra midtbanen heller.

 

Isolert sett er ett poeng borte mot Tottenham OK. Needless to say var det to poeng mindre enn vi trengte i dag.

 

Vår beste i dag? Hmmm. Mange med OK kamp, ingen hårreisende (selv om Diaby til tider la inn en søknad i første omgang). Jeg deler den mellom Koscielny (som jeg synes gjorde en bra kamp selv om han var med i et forsvar som slapp inn tre) og Sczechzny (eller åssen det nå skrives).

Link to comment
Share on other sites

Eit poeng er sjølvsagt for lite, men for ein spennande fotballkamp. Nettavisene melder at Arsenal er ute av gullkampen og Chelsea har meldt seg på i gullkampen. Forstå det, den som vil, einaste argument må vere form, for Arsenal spelar mykje uavgjort for tida og det blir det lite poeng av.

Link to comment
Share on other sites

Kjipt det ikke ble 3 poeng i en forrykende kamp. Dette er fotball som varmer. Underholdende,høyt tempo og sjanser i fleng. En av de beste kampene i årets PL. Og den beste Arsenal har spilt på en stund. Etter slike kamper hvor spillerne gir alt kan jeg ikke klage. En honnør til både tottene og Arsenal som kan gi en slik underholdning. Proud to be å Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Eit poeng er sjølvsagt for lite, men for ein spennande fotballkamp. Netavisene melder at Arsenal er ute av gullkampen og Chelsea har meldt seg på i gullkampen. Forstå det den som vil, einaste argument må vere form for Arsenal spelar berre uavgjort for tida.

Selvsagt er det slik. Chelsea har et greiere program igjen...

Link to comment
Share on other sites

Nokk en kamp vi burde ha vunnet. Arsenal er elendige på å sikre kamper der vi leder med flere mål. Latterlige tabber har blitt hverdagskost og jeg orker ikke lenger å se så mange kamper slik jeg gjorde før. Tror Wenger har behov for en assistent som kan defensiv jobbing og som er god på strategi.

 

Til sommern bør det bli litt opprydding i laget + at det kommer inn noe med kvalitet og stabilitet.

Det var meningen at jeg skulle ta meg en tur til London for og se laget mitt. Men ikke helvette om jeg gidder å bruke 10k på et lag som har skuffet meg til de grader.

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk vi hvertfall se et bedre Arsenal enn på lenge og dette var hvertfall underholdning på høyt nivå i motsetning til de siste 10 kampene vi har spilt.

 

Dog dessverre er det den samme gamle visa hvor Arsenal klarer å rote det til.

 

Vi må være det dårligste laget i verden på defensiv organisering. At spillere som Sagna, Djourou, Koscielny og Clichy skal slite så vanvittig på mange enkle ting er håpløst.

 

Ellers en annen negativ ting til: Nasri og Walcott ut. Inn kommer Bendtner og Arshavin. Fabregas var også uhyre svak i pasningsspillet igjen.

 

Vil også si at jeg syntes det er latterlig at Wenger ikke snart gir Walcott en sjanse på topp eller spiller han mer på venstrekanten. Nesten hver eneste gang han kommer fra venstresiden så scorer han. Samtidig ville vi også fått færre innlegg mot en midtspiss som aldri er der han burde være på innlegg..

Link to comment
Share on other sites

4. gang i år at vi roter bort en 2 måls ledelse? Kan dessverre ikke vinne noe når man gjør de samme feilene om igjen og om igjen.

Første omgang er helt ekstremt bra, og Spurs har egentlig ikke noe bortsett fra to mål på to skudd.

Andre omgang må bli noe svakere, men vi kunne lett ha scoret både en og to ganger. Dessverre gjorde vi ikke det og dermed blir det som det blir. Uansett syns jeg dette var et skritt i riktig retning og det beste vi har prestert på en stund.

Det viste dessverre også, nok en gang, at Wilshere har en lang vei å gå før han er på nivå med Diaby. Vi mister enormt med trykk og tyngde fra det øyeblikket Diaby går ut. Det blir store hull på midten fordi ungen Jack stort sett er høyre eller venstre ving avhengig av hvor ballen er. Han må bli mer displinert og smartere i løpene sine. Slik han holder på nå er han motstanders beste venn da han skaper ubalanse hos oss stor sett hele tiden. Det er bare et spørsmål om modenhet og tipper han allerede neste år er klart bedre i den delen av spillet sitt.

 

Dagens beste er vel keeper WS tiltross for en tackling a la Almunia på Rooney. Resten av kampen er vel så og si feilfri. Song og Diaby herjer på midten i første, men av en eller annen grunn fikk de ikke mange minuttene sammen i andre. Antar at Diaby ble skadet, helt uvanlig at Wenger gjør sitt første bytte så tidlig. vP god sammen Fab og Nasri i første, de blir alle veldig slitne i andre og klarer ikke å holde trykket.

 

Uansett ikke alt for skuffet i kveld. Dårlig at vi igjen roter bort en sikker ledelse, men fremgangen i forhold til andre kamper i det siste var så stor at jeg likevel ikke depper for mye nå. Kampene på WHL er noe spesielt og lever alltid sitt eget liv

Link to comment
Share on other sites

Vil bare starte med å takke begge lag for en MEGET god fotball kamp, fantastisk underholdning og kjempe god reklame for fotballen.

 

Desverre kan jeg ikke bare sitte her å nyte en god kamp da jeg ikke ser den med nøytrale øyne. Nok engang gir vi bort en ledelse, og hvor mange ganger har vi ikke sett dette før? Det første min Gooner kammerat sa til meg etter kampen var: "Kris, er du overrasket?" Nei var mitt svar, dette er Arsenal i et nøtteskall. Vi ser selve grunnen til at vi ikke tar gullet i år, evnen til å legge om til å bli LITT mer kyniske når vi leder, og ri i land en seier. EN TO MÅLS LEDELSE SKAL VI KUNNE RO I LAND. Men igjen ser vi at det koker i hodene til våre venner på banen da motstandern setter press på oss. Og det er da jeg savner, som jeg og alle dere har sagt før, en Adams, en Vieira, en Keown, en crazy maniac som tar tak i gutta og pisker disiplin inn i dem igjen. Huff, jeg føler meg tom.

 

Selve skuddet til Hudlestone er det ikke så mye å gjøre med, fantastisk skudd teknikk på den gutten (kunne Sczcesny gjort et forsøk?), men det som skjer i forkant er en reprise. Crouch vinner en hodeduell, ballen havner midt i feltet og vi evnen ikke å få måka den jævla kula ut i ufarlig område. Samme som da Tiote skorte.. ja, dere husker vel den kampen..

 

Da Lennon blir spilt i gjennom før straffen har Sczcesny to valg: gå ut og vær 110 % sikker på at du er først på ballen, eller hold deg for helvette langt unna. Desverre velger han det første valget uten å ta ball. Donk, finito, straffe, 3-3. At Sagna er helt ute av posisjon er også mye mulig, har ikke fått studert det nok.

Men når det skal sies gjorde vår Polakk opp for seg med noen verdenskalsse redninger som reddet oss fra tap i etterkant. Han er kun 20 år og kommer til å bli en keeper av høy, HØY klasse.

Sikkert blitt nevnt før men det lille "blunket" han ga til Djourou etter å ha gitt Bale en flyvetur med Fly Emirates han sent vil glemme, det var et øyeblikk for de store historie bøker! Da lo jeg godt!

 

Nei, kort oppsummert, uavgjort, ett poeng, vinker farvel til gullkampen og tar opp kampen med Chelsea om 2. plassen. Skuffet, men har blitt underholdt av det spillet jeg elsker så høyt: fotball, engelsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Nokk en kamp vi burde ha vunnet. Arsenal er elendige på å sikre kamper der vi leder med flere mål. Latterlige tabber har blitt hverdagskost og jeg orker ikke lenger å se så mange kamper slik jeg gjorde før. Tror Wenger har behov for en assistent som kan defensiv jobbing og som er god på strategi.

 

Til sommern bør det bli litt opprydding i laget + at det kommer inn noe med kvalitet og stabilitet.

Det var meningen at jeg skulle ta meg en tur til London for og se laget mitt. Men ikke helvette om jeg gidder å bruke 10k på et lag som har skuffet meg til de grader.

 

Pat Rice får ikke si hva han mener, virker som at Wenger alltid skal ha rett.

Ifjord slapp vi taket tidlig og ble utelukket som vinnere av Premier League, nå har vi sluppet taket når det gjenstår noen få kamper. Og hva skjer neste sesong ? Jo, en kamp mindre før serien er over og der slipper vi taket. Noe drastisk må gjøres, selv om det ikke skjer.

 

Bolton må overkjøres, det må også United og så må vi vinne resterende, og United og Chelsea må gå på en smell å to.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det idiotisk ? Det er jo slik det er, Chelsea har jo tatt fra oss 2.plassen så vi ligger på 3.

Og vi klarer ikke å score mål, vi er fuck ubrukelige! Sjanser meg her å sjanser meg der, klarer jo faen ikke å få den forbanna ballen i mål!!

 

Så vidt jeg fikk med meg så putta vi vel 3 av 4 i 1 omgang. 75% uttelling var vel ikke så ille?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan uansett ikke klage på tre mål i denne kampen! Det store problemet er, som alltid, forsvaret... :-|

 

3 mål er jo greit det! Er ikke det jeg sier. Men i 2. omgang, der Walcott burde ha scoret, men, som sagt, skal alt gjøres så pent å prektig, så han stopper opp, lar spurs spillere etablere seg nok, og deretter prøve en elendig pasning mot Fabregas som stod i offside. Og når van persie har flere alternativer, så skal han prøve en lobb som han også vet ikke fungerer da Gomes ikke er så veldig langt ute, og han har mann i rygg. Men neida, alt skal gjøres så avansert. Det er ikke lov å knuse den ballen i mål, visstnok.

Link to comment
Share on other sites

Det viste dessverre også, nok en gang, at Wilshere har en lang vei å gå før han er på nivå med Diaby. Vi mister enormt med trykk og tyngde fra det øyeblikket Diaby går ut. Det blir store hull på midten fordi ungen Jack stort sett er høyre eller venstre ving avhengig av hvor ballen er. Han må bli mer displinert og smartere i løpene sine. Slik han holder på nå er han motstanders beste venn da han skaper ubalanse hos oss stor sett hele tiden. Det er bare et spørsmål om modenhet og tipper han allerede neste år er klart bedre i den delen av spillet sitt.

 

Spot on, inntertier og amen to that (sorry chaz for at jeg nok en gang tjuvlåner uttrykket ditt, men når det kommer såpass kloke ord som dette, så måtte jeg bare benytte sjansen)

Link to comment
Share on other sites

Kjipt det ikke ble 3 poeng i en forrykende kamp. Dette er fotball som varmer. Underholdende,høyt tempo og sjanser i fleng. En av de beste kampene i årets PL. Og den beste Arsenal har spilt på en stund. Etter slike kamper hvor spillerne gir alt kan jeg ikke klage. En honnør til både tottene og Arsenal som kan gi en slik underholdning. Proud to be å Gooner.

 

Hear hear!

Link to comment
Share on other sites

Spot on, inntertier og amen to that (sorry chaz for at jeg nok en gang tjuvlåner uttrykket ditt, men når det kommer såpass kloke ord som dette, så måtte jeg bare benytte sjansen)

 

Sier meg enig i deg og Chaz jeg også.

 

Wilshere var strålende i en periode etter at han i starten av sesongen slet en del og ikke var en spiller som skilte seg noe spesielt ut. Dessverre for oss og Wilshere har han en formdupp kombinert med at han virker utrolig sliten i kroppen.

 

Diaby derimot har vært en av våre beste spillere de siste kampene. Håper han får spille mesteparten av de kommende kampene i Cesc rollen eller som alltid. Sentralt i en 4-4-2 :-|

Link to comment
Share on other sites

Første omgang er bra det ? 2. omgang jeg sikter til.

 

Ser vi kampen under ett, så er vi rimelig effektive. Ikke minst sett i forhold til våre sist spilte kamper.

 

Sitter å hører på Wengers bortforklaringer. Blir faen meg uvel

 

Bortforklaringer? Herregud hvilken planet er du på? Han gav en helt grei analyse av kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i huleste setter AW på Bendtner og Arshavin igjen? Rett og slett utrolig at han ikke forstår at Bendtner ikke kan spille kant. At Diaby slaktes av enkelte er for meg helt utrolig. Syns han gjorde en god kamp. Og det var helt tydelig at han gjorde det bedre en årets unge spiller. Sagna var jo heeelt på tur i andre omgang. Smått utrolig hvor stor risiko laget spiller på i en så avgjørende kamp. Nasri har fart, teknikk og overblikk, Walcott har en ekstrem hurtighet. Jeg må igjen presisere at byttene til Wenger var rett og slett hårreisende.

 

Jeg vet man ikke kan hyle ut om at spillere skal selges osv etter slike kamper. Men det må faktisk inn en habil midtstopper som kan ta ansvar. Jeg har skrytt mye av JD denne sesongen. Men klarer ikke å se at han er på et slikt nivå som en av verdens beste klubber skal besitte. Totalt natta i enkelte situasjoner.

 

En ting som er sikkert, er at vi har en keeper for fremtiden. Det som gjelder nå, er å se frem mot neste sesong. Vi må bare bite i det sure eplet å innse at vi har rotet oss bort nok en sesong. Noen kan velge å skylde på spillerne, andre kan hevde at det er Wenger. Jeg mener det ligger og hviler på Wenger. Han er rett og slett altfor sta. Tviholder på spillestil, innkjøpspolitikk, mangler rett og slett altfor mye på det taktiske planet og. Men skal absolutt ha honnør for mye at det han har gjort. Men nå begynner jeg faktisk å bli litt lei av samme gamle regla hver bidige sesong.

 

Hadde de vunnet ligacupen i det minste.. Uff! Synd og si det, Wenger. Men kanskje du bør ta hatten å gå...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...