Jump to content

2011.04.20 | Tottenham B |


Gooner For Life

Recommended Posts

Seriegullet røk mot Newcastle, ikke i kveld!

 

En fabelaktig fotballkamp, men som dessverre atter en gang viser hvor naive og dårlige vi kan være i forsvar. Sagnas og Sczeznys opptreden ved straffesituasjonen er simpelthen elendig. Måten Djourou pådrar seg sitt gule kort likeså. Her må man hjem og trene! Enkelt og greit. Det kan i den forbindelse også være greit å minne om at verken Adams, Keown, Bould, Dixon eller Winterburn var noen Guds gave til fotballen. Men de hadde en laudabel læremester, snakket samme språk og fikk øve sammen hver eneste uke i 10-15 år. Det siste er en faktor som neppe kan undervurderes. Arsenal av i dag mangler den stabiliteten som trengs på samhandlingsarenaen Forsvar.

 

Forøvrig var det hyggelig å se en Bendtner uten tyggis. Dessverre ble ikke prestasjonen hans noe bedre. Faktisk ble vi svakere for hvert bytte Wenger gjorde. En skikkelig sommerrengjøring i de offensive rekker må være uungåelig!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Seriegullet røk mot Newcastle, ikke i kveld!

 

Til tross for våre feil og mangler, hadde den driven vi hadde i kveld vært regelen og ikke unntaket så hadde vi allerede vært mestere. Det er ikke det å ikke vinne ligaen som skaper den rene skjære forbannelse hos flere og flere - det er måten det skjer på og at det er hakk i plata. Også i kveld ser vi symptomene, men det blir delvis overskygget av det som tross alt var en feiende flott fotballkamp.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal spille om 15 poeng til, manu leder med 6, man trenger vel ikke være matematisk geni for å se at dette fortsatt er vidåpent, chelsky har meldt seg på og det er bra i.o.m at de skal møte manu.

Er det utenkelig at chelsky slår manu og er det utenkelig at vi slår manu, selvfølgelig ikke, dette lever i beste velgående, synes faktisk det var et viktig poeng vi fikk i dag.

Vi spiller en vanvittig god kamp, det samme gjør spudz, nettopp dette nivået gjør at dette fortsatt er vidåpent.

Er det noen her inne som kan garantere at manu slår everton på lørdag?

Selvfølgelig ikke, everton er et langt bedre lag enn newcastle, i tillegg skal de ha en vanskelig bortekamp mot blackburn, naboer som slåss desperat mot nedrykk, i tillegg blir det veldig interessant å se hvordan kampene mot schalke virker inn, dette blir en rysare av en avslutning. ;)

Proud to be a gooner!!!

Link to comment
Share on other sites

Til tross for våre feil og mangler, hadde den driven vi hadde i kveld vært regelen og ikke unntaket så hadde vi allerede vært mestere. Det er ikke det å ikke vinne ligaen som skaper den rene skjære forbannelse hos flere og flere - det er måten det skjer på og at det er hakk i plata. Også i kveld ser vi symptomene, men det blir delvis overskygget av det som tross alt var en feiende flott fotballkamp.

 

Det er jeg forsåvidt helt enig i. At spektakulære kollaps har blitt en Arsenal-spesialitet er høyst bekymringsverdig. Og det gir naturligvis en selvforsterkende effekt.

 

Hvis noen satte seg ned og lagde en liste, ville den antagelig bli lang som et vondt år. Dette er bare et par av dem:

 

Arsenal 4-4 Tottenham (4-2 når klokka passerer 90)

Newcastle 4-4 Arsenal (0-4 til pause)

Arsenal 2-3 Tottenham (2-0 og fullstendig dominans til pause)

Arsenal 1-1 Liverpool (1-0scoring i det 98? minutt, men likevel..)

Wigan 3-2 Arsenal (0-2 i det 80ende minutt..)

osv..

Link to comment
Share on other sites

Vi skal spille om 15 poeng til, manu leder med 6, man trenger vel ikke være matematisk geni for å se at dette fortsatt er vidåpent, chelsky har meldt seg på og det er bra i.o.m at de skal møte manu.

Er det utenkelig at chelsky slår manu og er det utenkelig at vi slår manu, selvfølgelig ikke, dette lever i beste velgående, synes faktisk det var et viktig poeng vi fikk i dag.

Vi spiller en vanvittig god kamp, det samme gjør spudz, nettopp dette nivået gjør at dette fortsatt er vidåpent.

Er det noen her inne som kan garantere at manu slår everton på lørdag?

Selvfølgelig ikke, everton er et langt bedre lag enn newcastle, i tillegg skal de ha en vanskelig bortekamp mot blackburn, naboer som slåss desperat mot nedrykk, i tillegg blir det veldig interessant å se hvordan kampene mot schalke virker inn, dette blir en rysare av en avslutning. ;)

Proud to be a gooner!!!

 

Med det har seg sånn at Arsenal faktisk vinne 15 poeng. Hvorfor er det bra at Chelsea har meldt seg på? Om de slår utd, så er det jo Chelsea som ligger an til seier. Dette blir rett og slett bare ønsketenkning. At vi skal vinne resten av kampene når vi ikke klarer mer enn 9 poeng på de 6 siste kampene?? Naivt!! Tror folk virkelig at dette er mulig? Lukk opp øynene å se hvordan vi takler motgang og press. Feiler gang på gang.

Link to comment
Share on other sites

For nøytrale tilskuere må dette ha vært en fantastisk kamp å se på. Tempoet er til tider så høyt at det ikke er rart at det skjer en del rart baki der, men jeg er veldig fornøyd med innsatsen. Slik innsats har jeg ikke sett på lang tid og jeg tåler fint poengtap så lenge gutta prøver alt de makter.

 

Jeg ser WS for masse skryt og Sir John gir han terningkast 8 på spillerbørsen. Det forstår jeg lite av, han var skyld i første og siste målet til Tottene og da er han ikke banens beste. Det første baklengsmålet er det verste, Diaby klarer å dekke for skudd i lengste og VdV kan bare skyte i keeperhjørnet. Det gjør han og skuddet er ikke spesielt godt og en feilplassert WS klarer utrolig nok å slippe den inn.

 

Uansett, stolt av guttas innsats i dag borte mot et meget godt Tottenhamlag.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg forsåvidt helt enig i. At spektakulære kollaps har blitt en Arsenal-spesialitet er høyst bekymringsverdig. Og det gir naturligvis en selvforsterkende effekt.

 

Hvis noen satte seg ned og lagde en liste, ville den antagelig bli lang som et vondt år. Dette er bare et par av dem:

 

Arsenal 4-4 Tottenham (4-2 når klokka passerer 90)

Newcastle 4-4 Arsenal (0-4 til pause)

Arsenal 2-3 Tottenham (2-0 og fullstendig dominans til pause)

Arsenal 1-1 Liverpool (1-0scoring i det 98? minutt, men likevel..)

Wigan 3-2 Arsenal (0-2 i det 80ende minutt..)

osv..

Har ingen innvending mot at spektakulære kollaps synes å være særegent for oss.

Men, det er verdt å merke seg dette fra årets sesong - poengtap etter å lede en kamp:

Arsenal - 13 poeng, Moan Utd - 14 poeng. (Poengtap hjemme: Arsenal - 17 poeng, MU - 2 poeng...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser WS for masse skryt og Sir John gir han terningkast 8 på spillerbørsen. Det forstår jeg lite av, han var skyld i første og siste målet til Tottene og da er han ikke banens beste. Det første baklengsmålet er det verste, Diaby klarer å dekke for skudd i lengste og VdV kan bare skyte i keeperhjørnet. Det gjør han og skuddet er ikke spesielt godt og en feilplassert WS klarer utrolig nok å slippe den inn.

 

Et ferdig produkt er han ikke. Litt vill på straffen så alt Szczesny gjorde var ikke perfekt, men når alt kommer til alt og Spurs var tilbake på 3-3 var det Szczesny som berget poenget med en rekke gode inngripener mens mye annet fløt fritt ute på banen. Mulig 8'er er litt generøst, men jeg står likevel ved den.

Link to comment
Share on other sites

Seriegullet røk mot Newcastle, ikke i kveld!

 

Det er tre lag som kan vinne nå. Chelsea har meldt seg på.

Vi her hele tiden måttet slå MU i kampen neste uke.

Vinner Chelsea sin så kan faktisk tre lag få samme poengsum.

Vanvittig spennenende innspurt. Og jeg gleder meg over denne intensiteten som en unge.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke ord... Skuffelsen er enorm. Lurer på om det er håndball de spiller. Resultatene minner om det. Skal vært kjære Arsenal ikke være i stand til å holde på en ledelse?`Er Wenger og hans trenerstab virkelig så lite opptatt av defansiv organisering og lite kynisk, at delv den klareste ledelse skal glippe gang på gang? Stor opprydding i stallen må til, og inn med noen fra den legendariske forvarsrekka som trener.

Link to comment
Share on other sites

Håper nå at vi havner på en 3-4. plass og taper de neste kampene. DAAAA kan Wenger begynne å innse at dette laget ikke har noe framtid eller noe dritt. Møkkalag for helvettes dritt..

 

... og der får man et prakteksempel på hvorfor mange dyktige medforumister velger å gi opp denne siden.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke ord... Skuffelsen er enorm. Lurer på om det er håndball de spiller. Resultatene minner om det. Skal vært kjære Arsenal ikke være i stand til å holde på en ledelse?`Er Wenger og hans trenerstab virkelig så lite opptatt av defansiv organisering og lite kynisk, at delv den klareste ledelse skal glippe gang på gang? Stor opprydding i stallen må til, og inn med noen fra den legendariske forvarsrekka som trener.

 

Så fint du har så sterk tiltro til gamlekara som spilte i den legendariske forsvarsrekka. Winternburn sa nylig følgende:

 

Former Arsenal defender Nigel Winterburn believes Arsene Wenger's defence has been his team's biggest strength this season - and has called on the Frenchman to strengthen the midfield and attack this summer.

 

Du har jo forlengst bestemt deg for at Wenger ikke har peiling på forsvarsorganisering. Siden Winterburn tydeligvis mener at forsvaret vårt er den sterkeste lagdelen vår, er han da etter ditt syn også en analfabet når det kommer til forsvarsorganisering?

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2011...rn-assesses-the

Link to comment
Share on other sites

Så fint du har så sterk tiltro til gamlekara som spilte i den legendariske forsvarsrekka. Winternburn sa nylig følgende:

 

Former Arsenal defender Nigel Winterburn believes Arsene Wenger's defence has been his team's biggest strength this season - and has called on the Frenchman to strengthen the midfield and attack this summer.

 

Du har jo forlengst bestemt deg for at Wenger ikke har peiling på forsvarsorganisering. Siden Winterburn tydeligvis mener at forsvaret vårt er den sterkeste lagdelen vår, er han da etter ditt syn også en analfabet når det kommer til forsvarsorganisering?

 

http://www.goal.com/en/news/9/england/2011...rn-assesses-the

 

Alle ser at organiseringen bakerst ikke er av høy nok standard. Spillere blir bare delvis markert på dødball, en venstreback som delvis er feilposisjonert og fire mann som sjelden klarer å holde linga. I tillegg, har vi sett en rekke spesielle forøk på å sette offside. Gjerne helt opp mot midtbanen. Jeg mener at den defansive organiseringen i Arsenal, ikke har vært på topp denne sesongen. Håper selvsagt at Vermaelens retur vil rett mye av dette.

 

Det er vel helt klart, at om Arsenal hadde spillere i de to fremste leddene, som skjelndere gav fra seg ballen unødvendig i farlige situasjoner, ville ikke forsvaret havnet i så mange vanskelige situasjoner. Hadde de hatt spillere som var mer fokusert på å få avsluttet angrepene, gjerne med skudd fra lengre enn 3 meter, ville selvsagt ikke motstyanderne fått så mange overgangsmuligheter som det de har fått denne sesongen. Og selvsagt ville det vært enda bedre, om Arsenal scoret flere mål i forhold til de sjansene de skaper i løpet av kampene. Da ville ikke mulighetene for kontringer blitt like store ;)

Link to comment
Share on other sites

Med det har seg sånn at Arsenal faktisk vinne 15 poeng. Hvorfor er det bra at Chelsea har meldt seg på? Om de slår utd, så er det jo Chelsea som ligger an til seier. Dette blir rett og slett bare ønsketenkning. At vi skal vinne resten av kampene når vi ikke klarer mer enn 9 poeng på de 6 siste kampene?? Naivt!! Tror folk virkelig at dette er mulig? Lukk opp øynene å se hvordan vi takler motgang og press. Feiler gang på gang.

 

 

Selvfølgelig er det ønsketenkning, håper du ønsker det samme B)

Det du må begynne å forstå er at fotballen er rund, har alltid vært rund og kommer alltid til å forbli rund.

Man må være noe bortimot evneveik for å ikke forstå at både Arsenal og chelsky har god mulighet til å slå manu, det betyr i så fall at det laget har tapt 6 poeng, det trenger altså ikke være vanskeligere.

Med bortestatistikken til utd vil jeg faktisk bli overrasket om det laget klarer å slå et desperat blackburn, videre holder jeg muligheten åpen for at everton klarer å lage trøbbel for dem allerede om to dager, dette skulle faktisk bety at vi ikke engang trenger å vinne resten av kampene for å bli mester i forhold til manu, men så har vi plutselig også chelsky og forholde oss til, her skiller målforskjellen per i dag, men vi snakker kun 2 mål...

Terminlisten har vært kjent veldig lenge nå og alle som kan legge sammen 2+2 klarer å se at dette blir en rysare av en avslutning, vi går for gull ;)

It`s not over before the fat lady sings!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Alle ser at organiseringen bakerst ikke er av høy nok standard. Spillere blir bare delvis markert på dødball, en venstreback som delvis er feilposisjonert og fire mann som sjelden klarer å holde linga. I tillegg, har vi sett en rekke spesielle forøk på å sette offside. Gjerne helt opp mot midtbanen. Jeg mener at den defansive organiseringen i Arsenal, ikke har vært på topp denne sesongen. Håper selvsagt at Vermaelens retur vil rett mye av dette.

 

Det er vel helt klart, at om Arsenal hadde spillere i de to fremste leddene, som skjelndere gav fra seg ballen unødvendig i farlige situasjoner, ville ikke forsvaret havnet i så mange vanskelige situasjoner. Hadde de hatt spillere som var mer fokusert på å få avsluttet angrepene, gjerne med skudd fra lengre enn 3 meter, ville selvsagt ikke motstyanderne fått så mange overgangsmuligheter som det de har fått denne sesongen. Og selvsagt ville det vært enda bedre, om Arsenal scoret flere mål i forhold til de sjansene de skaper i løpet av kampene. Da ville ikke mulighetene for kontringer blitt like store ;)

 

 

Makan til svar, ALLE innbefatter altså ikke Winterburn?

Når fasiten sier at vi har sluppet inn kun 2 mål mere enn det fantastiske forsvaret til manu sier vel det det meste, og dette altså til tross for alle de mangler du lister opp.

Link to comment
Share on other sites

 

Makan til svar, ALLE innbefatter altså ikke Winterburn?

Når fasiten sier at vi har sluppet inn kun 2 mål mere enn det fantastiske forsvaret til manu sier vel det det meste, og dette altså til tross for alle de mangler du lister opp.

 

Problemet er vel dette med å se forbi sin egen nesetipp - og forsøke å se helheten...

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det ønsketenkning, håper du ønsker det samme ;)

Det du må begynne å forstå er at fotballen er rund, har alltid vært rund og kommer alltid til å forbli rund.

Man må være noe bortimot evneveik for å ikke forstå at både Arsenal og chelsky har god mulighet til å slå manu, det betyr i så fall at det laget har tapt 6 poeng, det trenger altså ikke være vanskeligere.

Med bortestatistikken til utd vil jeg faktisk bli overrasket om det laget klarer å slå et desperat blackburn, videre holder jeg muligheten åpen for at everton klarer å lage trøbbel for dem allerede om to dager, dette skulle faktisk bety at vi ikke engang trenger å vinne resten av kampene for å bli mester i forhold til manu, men så har vi plutselig også chelsky og forholde oss til, her skiller målforskjellen per i dag, men vi snakker kun 2 mål...

Terminlisten har vært kjent veldig lenge nå og alle som kan legge sammen 2+2 klarer å se at dette blir en rysare av en avslutning, vi går for gull B)

It`s not over before the fat lady sings!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Makan til svar, ALLE innbefatter altså ikke Winterburn?

Når fasiten sier at vi har sluppet inn kun 2 mål mere enn det fantastiske forsvaret til manu sier vel det det meste, og dette altså til tross for alle de mangler du lister opp.

 

Tror nok ikke det er så veldig mange som har blitt imponert over Arsenals forsvarsspill denne sesongen nei. Selv om du Arshavin virker å være svært så fornøyd, hevder jeg at det er et enormt forbedringspotensiale i Arsenals defansive organisering og spill.

Link to comment
Share on other sites

Må bare si at jeg ELSKER tankgangen din, arshavin! Jeg er også evig optimist og liker å se at jeg ikke er den eneste som tror at vi kan ta igjen United (og Chelsea). MEN, selv jeg, må nok bite i meg at det er tapt dersom vi ikke får de 3 poengene fra Reebok. Så lenge vi vinner neste kamp nå, så tror jeg at spenningen kommer til å leve til siste slutt!

Attituden mot Spurs minte om et lag i gullstrid.

 

Gleder meg som en unge til takeoff fra Stavanger, retning balløya, neste lørdags kveld!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det ønsketenkning, håper du ønsker det samme ;)

Det du må begynne å forstå er at fotballen er rund, har alltid vært rund og kommer alltid til å forbli rund.

Man må være noe bortimot evneveik for å ikke forstå at både Arsenal og chelsky har god mulighet til å slå manu, det betyr i så fall at det laget har tapt 6 poeng, det trenger altså ikke være vanskeligere.

Med bortestatistikken til utd vil jeg faktisk bli overrasket om det laget klarer å slå et desperat blackburn, videre holder jeg muligheten åpen for at everton klarer å lage trøbbel for dem allerede om to dager, dette skulle faktisk bety at vi ikke engang trenger å vinne resten av kampene for å bli mester i forhold til manu, men så har vi plutselig også chelsky og forholde oss til, her skiller målforskjellen per i dag, men vi snakker kun 2 mål...

Terminlisten har vært kjent veldig lenge nå og alle som kan legge sammen 2+2 klarer å se at dette blir en rysare av en avslutning, vi går for gull B)

It`s not over before the fat lady sings!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Det lover ikke godt at du kommer med spådommer om positive resultater. Så og si alt du har spådd denne sesongen har slått feil.

Link to comment
Share on other sites

:( For å si det slik Man UTd slår Tottenknotten 10 av 9 ganger... mens vi nesten aldri klarer å slå dem lenger, greit vi er naboer.... men Westham og cheklsea slår Fulham 9 av 10 ganger så for mer virker det merekeling. av vi sliter voldsomt mot Tottenham vær eneste år et lag som. Man Utd slår også man City 8 av 10 ganger er bare arsenal som sliter voldsomt omot naboen av alle topplagene i PL.

Merkeig vi gang på gang ikke klarer å vinne enda vi ofte leder med 2-3 mål enda så enner det ofte med en U og det iriterer meg noe voldsomt. Wenger må virkelig få inn noen nye trener som kan lære spilleren mye mere metalt i slike kamper der det koker voldsomt og vi klarer ofte ikke holde på 2-3 mål ledese. Arsenal er ikke et lag som klarer å forsvare når vi leder med fklere mål. De har kosta oss PL gulle noe Chelsea og Man utd er eksperter på :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...