Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Det er sånn nå at jeg egentlig, dypt innerst ikke har tru på at vi engang skal klare å slå lag som Norwich borte, men jeg blir like skuffa hver gang det blir en realitet :P

 

Når vi spiller med en spiss som Giroud så forbløffer det meg at vi ikke kommer til fler gode innlegg. Det var vel 4 av typ 25 som traff igår og det er laaangt under pari. Gervinho... Det eneste han gjør mot Norwich er å føre ballen, kjæle litt med den, før han spurter rett på forsvareren og mister ballen. ELLER: Kjære litt med kula, gå litt frem og tilbake og lompe ballen inn i første Norwichforsvarer - langs bakken vel og merke.

 

Mannone er en vits!

 

Jeg tror vi skal slite med å i det hele tatt klare topp 4 i år... Dette ser ikke bra ut.

Edited by MikL02
Link to comment
Share on other sites

No er det mykje pessimisme å spore. Me er ikkje så dårlige, vil tru at me for tida er det fjerde beste laget. Me manglar enno dobbel dekning på alle plassar slik som topp tre har. Med dette på plass kan me lettare bytte ut Gervinho, Ramsey og Giroud når når det må endrast undervegs.

Det er vel og liten tvil om at Mannone ikkje har god nok erfaring eller kvalitetar for eit topp tre lag.

 

Det snur snart!

Link to comment
Share on other sites

Newcastle? De har virkelig vært bedritne i år. Hadde du sagt "Everton så langt" så kunne jeg sagt meg enig. Tottenham føler jeg er på pari med oss nok en gang. Muligens hakket over, men det kan være effekten av nye signeringer og ny manager. De viser nok sitt sanne jeg ved nyttår. Enten så holder de nivået eller så dabber de av..

Link to comment
Share on other sites

Utrolig for en krisestemning det plutselig ble etter helgen. Hadde vi vunnet mot Norwich vil jeg tippe at det hadde vært snakket i gull og grønne skoger her akkurat nå. Det var en dårlig dag på jobben, en kamp som vi helt klart på papiret burde vunnet, men de nødvendige siste prosentene var ikke å oppdrive fra spillerne forrige helg. Hverken Newcastle eller Tottenham er bedre enn oss, stiller meg tilogmed kritisk til om United faktisk er bedre, bare tiden vil vise. Akkurat nå kan det se dystert ut på tabellen, men glem da ikke at vi har unnagjort noen av de vanskeligste kampene i Premier League allerede. Mot motstandere som topplagene også vil miste poeng mot. Med seier mot Schalke i morgen og hjemme mot QPR til helgen så sitter vi igjen med mye momentum fram mot Unitedkampen om 2 uker, da vil itillegg Szczesny sannsynligvis være tilbake, samt Wilshere og Sagna (om de er i god nok fysisk form). Diaby har også muligheter til å bli frisk til den kampen. Og når jeg ser hvordan United har spilt på hjemmebane i år så er jeg sikker på at vi har meget gode sjanser, spesielt om vi finner tilbake til selvtilliten og formen som førte oss til 4 poeng borte mot Liverpool og City.

 

Sesongen er lang og absolutt ingenting er avgjort. Chelsea vil få en tøff periode en eller annen gang denne sesongen, hvordan vil de nye unge spillerne takle det? Og har Di Matteo erfaringen nok til å snu en dårlig trend fort nok? United har enorme defensive problemer og en midtbane som ikke ligner grisen som tittelkandidater å regne. City har et utrolig sterkt lag, men vi har allerede vist at vi er fullt på høyde med dem.

 

Når det er sagt, så er det ikke fritt for forbedring i Arsenal, som alle andre klubber. Ser gjerne at det hentes inn enda en spiss i Januar for å avlaste Giroud. Og jeg har ikke forandret mitt syn på det jeg mener er det største problemet i klubben; styret. Hentes det dog inn en spiss av klasse i Januar, så mener jeg at vi har store muligheter om å kjempe om tittelen i Mai, forhåpentligvis også andre titler.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig for en krisestemning det plutselig ble etter helgen. Hadde vi vunnet mot Norwich vil jeg tippe at det hadde vært snakket i gull og grønne skoger her akkurat nå.

Er slik etter hver kamp her, folk hadde en mye mer "moden" innstilling til dette for et par sesonger siden, kanskje det er fordi forumet er litt forynget eller kanskje det er fordi vi er lei av å vente, selv frustrert over Norwich-kampen, men med gode resultater generelt mot bunnlagene har vi faktisk råd til å tape en kamp i ny og ne. Virker som folk her tror at Chelsea bare skal fortsette å vinne hele sesongen, men faktum er at de har hatt mye flaks

 

Hverken Newcastle eller Tottenham er bedre enn oss, stiller meg tilogmed kritisk til om United faktisk er bedre, bare tiden vil vise.

På papiret er vi bedre enn United relativt ofte, men er noe med deres direkte spillestil som gir resultater, kontra mot Stoke og scora på et par innlegg.(Kontre og innlegg mot Stoke er vanligvis ingen suksessoppskrift..) United har bare en x-faktor over seg desverre som Ferguson klarer å holde på sesong etter sesong..

 

Og har Di Matteo erfaringen nok til å snu en dårlig trend fort nok? United har enorme defensive problemer og en midtbane som ikke ligner grisen som tittelkandidater å regne. City har et utrolig sterkt lag, men vi har allerede vist at vi er fullt på høyde med dem.

Stilte meg kritisk til styrets beslutning om å beholde/ansette Di Matteo, spillestilen hans var feig(Spillerne ledet), men i starten av årets sesong har han vist at han evner å forynge og gjøre forandringen AVB ikke klarte. Men mener å huske at han har hatt en god start i alle klubbene han har vært i for så å bli voldsomt avslørt etter et par kamper, får han en skade eller to på nøkkelspillere vil de slite.(Mikel f.eks, han har vært strålende, tok bla ut Cazorla,

der har de ingen god backup)

 

Edit: Vil legge til at jeg tror ting vil bli bedre når DIaby kommer tilbake, Arteta og Cazorla vil få mye mer plass når de har hans fysiske tilstedeværelse i nærheten. Må også få sagt at det er en stor ulempe å møte et lag som Norwich rett etter en landslagspause, City slet enormt med WBA og man kan argumentere for at Chelsea og Tottenham begge hadde spillere som var slitne, noe som gjorde at kampen ble mer "fair" sånn sett. Men det og midtukekamper er jo noe som kommer med det å være en "stor klubb"

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Vi har fått eneren vi trengte på midtbanen i form av Cazorla. Wenger burde skaffet seg en på topp også.

Det kunne gjort underverker.

 

I ettertid virker salget av Song rarere og rarere. Å tro at Diaby skulle erstatte han var kanskje å tro på julenissen?

 

Arsenals problem de siste sesongene er nettopp kamper som Norwich. Når det gjelder har vi som regel sviktet.

Jeg trodde holdningene innad var bedre denne sesongen, men Norwich kampen viste vel for alle at ting er definitivt

ikke helt på G ennå.

 

Håpet er at nå tar vi en samling i bånn som laget gjorde etter Milankampen ifjor, og at Wenger denne gangen faktisk

henter inn en Huntelaar type i januar. Vi trenger det+ at Walcott signerer.

Link to comment
Share on other sites

Nok en kamp og nok en gang kom vi ikke til en skikkelig sjanse. Cazorla skaper et par meget gode situasjoner, men dessverre er ingen av kantspillerene våre eller spissene våre på samme nivå.

 

Pdd. så mangler vi en skikkelig toppspiss, en venstrekant og en høyrekant. Rett og slett urovekkende hvor dårlig dette laget fremstår offensivt til tross for at vi har fått inn en verdensklassespiller i Santi Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Det som er galt starter med to(tre, synes jeg så Gadz) av de som sitter på tribunen. Vi spiller ikke fotball lenger, på tvers og bakover regner jeg som antifotball. Mange som skryter av Arteta, jeg er ikke helt enig i det. Veldig mye rundt og bakover, også skal han alltid løpe med ballen ti-tyve meter i stede for å slå ballen å få litt fart. At spillere som Ramsey, Gervinho, Manonne, Santos får være med på dette her legger bare lista. Tenker nok dette er året vi tar en pool og havner midt på tabellen. Bedre er vi ikke. Giroud irriterer også en del, han er mer interessert i å få frem hvor oppgitt han er med alle faktene sine ved hver sjangse og nestensjangse.

 

At vi har hatt en såkalt ok åpning på sesongen er bare piss, 12 poeng? på 8 kamper? Pissa på hjemme mot Schalke...Me nhva kan man gjøre med den pricken som eier mesteparten av klubben og en manager som absolutt ikke evner å fornye seg, i det minste prøve å tenke annerledes når ting ikke fungerer.

 

Dette laget er et trist sorti, og de utpå der i dag er ikke noe bedre enn et lag som innehold, Kiwomya, Helder, McGoldrick, Selly, Hillier eller Jimmy Carter for den saks skyld. Bred stall meg i rektum, er ikke en bred stall fordi den er fyllt opp med piss...Kan jo begynne å trøstespise av mindre..

 

Samling i bunn, Kroenke kan vi vel ikke få ut, men nå er et managerbytte absolutt på sin plass. Jurgen Klopp, JATAKK! Men hvorfor skulle han gidde?

Link to comment
Share on other sites

Dessverre har Wenger og styret havnet i en blindgate dem ikke klarer å komme ut av.

Wenger må slutte å kjøpe spisser med god luftstyrke det fungerer rett og slett ikke. ( Giroud, Chamakh, Bendtner)

Må ha spisser med fart, og god når det gjelder avslutninger.

Tror det blir 0 trofeer i år.

Link to comment
Share on other sites

668 pasninger i forrige kamp mot Norwich og et skudd fra distanse på mål. I kveld godt over 600 pasninger igjen og et skudd på mål (?). Begge kampene så har vi ballen mest god tid til å trille ballen siden motstander parkerer bussen og kjører kontringer. Wenger, Arsenal og laget har ikke lært noenting, og virker hjelpeløse. Det er så alt for mye galt med laget til å begynne en ny debatt.

Link to comment
Share on other sites

Har vært i dypere daler enn dette i form av både 7 strake tap og nesten nedrykk, men 2 lompeskudd på mål i løpet av nesten 190 minutter fotball er krise uansett hvordan en snur og vender på det. Ny total Arsenalkollaps i regi Arsene Wenger på vegne av Stan Kroenke. Det gjentar seg uavhengig av spillere, spillesystem, assistenter og whatever. Det er faktisk kun en fellesnevner. Scary fact ....

Link to comment
Share on other sites

Har vært i dypere daler enn dette i form av både 7 strake tap og nesten nedrykk, men 2 lompeskudd på mål i løpet av nesten 190 minutter fotball er krise uansett hvordan en snur og vender på det. Ny total Arsenalkollaps i regi Arsene Wenger på vegne av Stan Kroenke. Det gjentar seg uavhengig av spillere, spillesystem, assistenter og whatever. Det er faktisk kun en fellesnevner. Scary fact ....

 

Vel: Var de 7 strake tapene og nesten nedrykk et resultat av at klubben prøvde å spare seg til fant? Rett og slett en skam slik vi fremstår nå. Vi selger våre beste spillere og sitter på gryna til neste sesong, men bruker de ikke. Selger våre beste spillere igjen og historien gjentar seg..

 

Hvorvidt vi klarer topp 4 i år gjenstår å se, men jeg har virkelig ikke trua.

Link to comment
Share on other sites

Folkens det er bare 2 kamper siden vi var optimister til langt opp over ørene.Så snudde det mot mot Norwich og etter denne begredelige kampen. Det er når vi er i disse bølgedalene vi idag er i at vi ser disse enorme svakhetene i vår spillestil de siste 7 årene. Enormt med pasninger som ikke skaper en dritt,eller det skaper rettere sagt masse overgangs muligheter når vi mister ballen høyt i banen og blir kontret på.

Wenger for pokker bygg en annen spillestil !! Der vi ligger samlet og kompakt,beveger oss lynraskt i lengde retning når sjansen byr seg,og variere med å gå på kant og spille igjennom midten,samt krydre på med skudd.

Uten innsats,blod og tårer kommer man ikke noen vei i fotball. Denne lett tilbakelente holdningen der vi omtrent fremstår slik "vi skal trille ball og se stilige ut" så dritter vi i resultatene sportslig er ikke en farbar vei lengre.

Ryker CL plassen så er penge flyten inn i amerikanerens pengesekk kraftig redusert. Det kan bli resultatet av hele dette kapittelet her.

Link to comment
Share on other sites

Ny total Arsenalkollaps i regi Arsene Wenger på vegne av Stan Kroenke. Det gjentar seg uavhengig av spillere, spillesystem, assistenter og whatever. Det er faktisk kun en fellesnevner. Scary fact ....

 

It is indeed...

 

Og snart er det november !

 

Edit: Du også beskriver det bra 4evergunners. Personlig begynnte jeg så smått å håpe

på en liten endring i spillestil denne sesongen med tanke på spillerkjøp ut og inn de siste årene. Chamberlain, Gervinho, Podolski - spennende spillere som alle har sine styrker i en fremoverrettet stil. Men niks, spillerstilen hvor vi skal trille, trille og brodere består. Og med for mange spillere som ikke behersker dette godt nok, vil svakhetene i denne stilen vår bare skinne enda tydeligere... Spesielt når mannen som likevel klarte å score i hver kamp og reddet oss er borte.

 

Schalke er et meget godt lag, så personlig forventet jeg på ingen måte at vi skulle skape sjanser på løpende bånd og spille ut dette laget. Men jeg forventet sprut - Jeg forventet entusiasme - Jeg forventet at gutta ville rette opp inntrykket etter den begredelige Norwich-kampen - Det er Champions League (!) og vi spiller på hjemmebane for fuck sake! Men så leverer vi altså en enda mer tam og tannløs forestilling. Og da har vi all grunn til å være jævli skuffa og misfornøyde. Podolski må gjerne plasseres på benken hvis ikke dette betyr mer for han. Det var mange som presterte på svak linje, men den fraværende interessen til Podolski var direkte skammelig å se på.

 

Jeg føler jeg vi er nærme, men likvel så langt ifra.. If ya know what I mean

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Podolski er den jeg ville trukket ut etter en kamp som den igår. Santos var sjokkerende svak, og det er et hav mellom

han og Gibbs både offensivt og defensivt. Med en sånn ubalanse Santos lagde i laget i går sier det litt.

Ellers er det klart det er en forskjell på kvaliteten vi har på topp nå. Gerv og Ramsey holder rett og slett ikke nivået syns jeg.

Urovekkende at de varierer slik i prestasjonene.

Håper Walcott er klar til neste kamp. Jeg hadde prøvd farten til 17 åringen og Walcott til helga.

Tror ikke det kan bli verre enn prestasjonene til de nevnte herrer.

Noe må skje innad i laget etter 2 begredelige prestasjoner.

Kommer den ikke mot QPR tror jeg faktisk dette kan bli en uvant tung sesong for oss.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Podolski er den jeg ville trukket ut etter en kamp som den igår. Santos var sjokkerende svak, og det er et hav mellom

han og Gibbs både offensivt og defensivt. Med en sånn ubalanse Santos lagde i laget i går sier det litt.

At Gibbs har vært såpass solid kan han takke Poldi mye for. i starten av sesongen jobbet Poldi knallhardt hjemover. Santos fikk ingen hjelp ute på vår venstre side, og det er mye av grunnen til at han ikke spilte særlig bra. Synes det å skylde altfor mye på Santos blir feil.

Link to comment
Share on other sites

Plasseringsevne,jobbe hjemover,være oppi motstander, holde linja bakerst var vel det Santos sleit mest med.

Venstresiden vårs var åpen som ei låvedør, og jeg håper Wenger gjør noe med den plassen til helga.

Skulle noen hjelpe han mer måtte de overtatt plassen hans helt.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Podolski er den jeg ville trukket ut etter en kamp som den igår. Santos var sjokkerende svak, og det er et hav mellom

han og Gibbs både offensivt og defensivt.

 

Helt enig i at Santos var den svakeste spilleren igår. Men han prøvde ihvertfall. Han jobbet og sto på, men han hadde en off day og det meste ble feil, både med og uten ball. Podolski derimot, gadd simpelten ikke i store deler av kampen ! Og det synes jeg er langt værre.

Satt og fulgte med på han en stund da jeg stusset litt på hvor passiv han var tidligere i kampen og jeg ble sjokka av det jeg så. Både på det defensive og det offensive. Arshavin har fått mye kritikk for arb.innsats og med rette, men han er ingen kantspiller og er ihvertfall interessert når vi gjenerobrer ballen.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig i at Santos var den svakeste spilleren igår. Men han prøvde ihvertfall. Han jobbet og sto på, men han hadde en off day og det meste ble feil, både med og uten ball. Podolski derimot, gadd simpelten ikke i store deler av kampen ! Og det synes jeg er langt værre.

Satt og fulgte med på han en stund da jeg stusset litt på hvor passiv han var tidligere i kampen og jeg ble sjokka av det jeg så. Både på det defensive og det offensive. Arshavin har fått mye kritikk for arb.innsats og med rette, men han er ingen kantspiller og er ihvertfall interessert når vi gjenerobrer ballen.

Mulig du har rett. Sleit på toppen med dårlig stream.

 

Podolski var svak mot Norwich også.

Men må si jeg er overasket over Podolski hvis det er slik at han ikke gidder. Da har vi et problem

som ikke er bra....holdninger.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...