Jump to content

2011.02.20 Manchester United B


Stefanb

Avstemming:  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Bra kommentar.

Vi har PL i våre hender. Slå MU hjemme er det som kanskje skal til.

Og det kan vi da gjøre.

 

Kan vi virkelig det? Hvor lenge siden sist vi slo de? Enda viktigere, hvor lenge siden sist vi scoret på de?

Nei du, jeg deler ikke den opptimismen, men hadde jo vært hærlig. Er bare så utrolig lei nå, det samme som skjedde for noen sesonger siden, ute av tre turneringer på ett par uker. Hold på og skje med untouchables også, men der var det karakter når vi snudde mot pool en langfredag var det vel. Etter tap mot chelski i CL og manure i FAcupen.

 

Dette laget har ikke i nærheten av karakteren og ryggraden som det laget hadde. Hvorfor var alt så mye bedre før? Hvorfor Wenger, hvorfor solgte du vekk hele den gjengen for en slikk og ingenting så fort?

 

Jeg er møkk lei av å høre hvor lovende vi er, vi er ikke unge lenger. Det begynner å bli en del såkalte rutinerte spillere i stallen vår nå. Kanskje på tide å innse at de ikke når opp... Der manure bruker spillere som gibson, o shea, carrick, fletcher, smalling osv som andre og tredje valg. Så er alt for mange av de med lignede kvaliteter i vårt lag mer eller mindre faste.

 

Når det er sagt, jeg synes manure har overprestert så til de grader i år, mens vi mer eller mindre er der vi forventer. Og selv da er de overlegne oss. Vi kunne spillt ei uke til uten å score ett mål.

 

Gi meg en Henry, Pires, Vieira eller Bergkamp.....det er virkelig noe som mangler i denne klubben for tiden.

 

Tror som mange sa før og etter ligacupfinalen, det der tapet kan bli skjebnesvangert, og det virker virkelig som vi har fått oss en skikkelig knekk...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Scholes har holdt på slik i flere år nå og at ikke dommeren i værfall England skjønner at han er bare ute etter å skade andre spillere er en gåte for meg. Han hopper inn i takklinger som et vilt dyr flere ganger akkurat som å se Gattuso for Milan. Har sett så mange stygge takklinger av Scholes de siste 3 åra at jeg fatter ikke at slike spillere for spille fotball en gang er som å se Keane før i Man Utd bare ruser inn kunn for å skade spillere ikke for å ta ballen.

 

Men hva skal man si etter dette her Man UTd veldig svekka lag, enda banker de oss uten problemer.

Alex har alltid koden som trengs for å knekke Wenger å Arsenal, etter Ligacup finalen tenke jeg der røyk muligheten for en pokal til Arsenal og jeg for vel rett i gjen. Arsenal for alltid mye skader og Wenger vil ikke bruke penger til å styrke stallen med spillere som virkelig hadde stryrka Arsenals lag kraftig. Wenger har aldri finni nøkkel da Adams gidde seg når det kommer til svarspill, vi har hatt et lag som slepper inn alt for mange lette mål.

Ser vi på Man Utd, Chelsea og Arsenal er det klasseforskjell på forsvarspille til de 3 laga når alle laga har toppalag er ikke Arsenal i nærheten av å ha et så solid forsvar spill og et lag som er ballasert når vi angriper for vi ofte en i ræva i stede på en kontring eller døball. De siste 6 åra har Wenger bare kjørt samme stil og er for sta til å gjøre ting på en annen måte, forvarspill har aldri Wenger klart, Arsenal styre må nok snart innse at Wenger at enten må Wenger ta det vone valge å la en ny mann ta plassen hans ellers må han bite i det sure eple og innse at han må bytte ute en del spillere i klubben skal vi klare å vinne pokaler i gjen. Greit vi er med enda i Liga gull kampen, men har vont for å tro nå etter vi miste vårest beste mittstopper og Keeper at vi har et sterkt nok lag nå til å ta gulle.

Link to comment
Share on other sites

Før eller siden må ballen trille litt vår vei også! Og helst før sesongen er over...

 

Har dessverre ikke bare med uflaks å gjøre dette.

Dette har vi sett gang på gang i viktige kamper.

Vi ligger langt bak United på det mentale,vinnerinstinkt og en blø for drakta holdning.

Bygg laget rundt Wilshere og få inn noe som kan snu dette.

Vermaelan er en start,kanskje et par engelskmenn er veien å gå.

Jeg er ikke for å sparke Wenger,men et eller annet må skje.

 

En bør vente til sesongen er over ja,men mentaliteten til en del spillere er jeg skeptisk til.

En ryddeaksjon tror jeg blir nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

En ting til: Sesongen sett under ett har faktisk vært bedre enn det jeg hadde forventet. Ja det har vært ett par tunge uker, men vinner vi PL som vi har meget gode muligheter til så er det for meg en kjempe prestasjon.

 

Enig med Wilshere som kaptein. Mannen gir meg gåsehud, og det er noen år siden jeg fikk den følelsen av en Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

Scholes har holdt på slik i flere år nå og at ikke dommeren i værfall England skjønner at han er bare ute etter å skade andre spillere er en gåte for meg. Han hopper inn i takklinger som et vilt dyr flere ganger akkurat som å se Gattuso for Milan. Har sett så mange stygge takklinger av Scholes de siste 3 åra at jeg fatter ikke at slike spillere for spille fotball en gang er som å se Keane før i Man Utd bare ruser inn kunn for å skade spillere ikke for å ta ballen.

 

Men hva skal man si etter dette her Man UTd veldig svekka lag, enda banker de oss uten problemer.

Alex har alltid koden som trengs for å knekke Wenger å Arsenal, etter Ligacup finalen tenke jeg der røyk muligheten for en pokal til Arsenal og jeg for vel rett i gjen. Arsenal for alltid mye skader og Wenger vil ikke bruke penger til å styrke stallen med spillere som virkelig hadde stryrka Arsenals lag kraftig. Wenger har aldri finni nøkkel da Adams gidde seg når det kommer til svarspill, vi har hatt et lag som slepper inn alt for mange lette mål.

Ser vi på Man Utd, Chelsea og Arsenal er det klasseforskjell på forsvarspille til de 3 laga når alle laga har toppalag er ikke Arsenal i nærheten av å ha et så solid forsvar spill og et lag som er ballasert når vi angriper for vi ofte en i ræva i stede på en kontring eller døball. De siste 6 åra har Wenger bare kjørt samme stil og er for sta til å gjøre ting på en annen måte, forvarspill har aldri Wenger klart, Arsenal styre må nok snart innse at Wenger at enten må Wenger ta det vone valge å la en ny mann ta plassen hans ellers må han bite i det sure eple og innse at han må bytte ute en del spillere i klubben skal vi klare å vinne pokaler i gjen. Greit vi er med enda i Liga gull kampen, men har vont for å tro nå etter vi miste vårest beste mittstopper og Keeper at vi har et sterkt nok lag nå til å ta gulle.

--------------------------------------------------------------------------------------

Det du skriver om å forsvare oss stemmer ikke, i år er vi et av de lagene som slipper inn minst mål i PL. Det er jo ikke her problemet er. Det store problemet er midtbanen vår. De som ikke forstår dette har alvorlige problemer med å se det taktiske i fotball. Se hvor mange ball tap vi har fremover i angrep i dette leddet,det er jammen ikke få i løpet av en kamp. Denilson,Arsharwin,Fabregas de er helt like her,de mister ballen ekstremt mye. Dette utløser raske kontringer imot,noe som ethvert forsvar ville slitt med.

Wenger må tilbake til tiden da vi hadde en solid midtbane,som kjempet om hver eneste ball så blodet sprutet. Når vi vant ballen var det bare snakk om sekunder før vi var på motstander sin 16 meter. Det er dette i spillestilen vår som er helt riv ruskende gale. Det er dette Wenger sin stil tryner på.

Link to comment
Share on other sites

Ingen unnskyldning, ingen bortforklaring.

 

Van der Sar var god idag, det samme var Almunia.

 

United starter med 7 av 10 utespillere som helst spiller i de bakre rekker.

 

Savnet etter ein giftig superspiss ala Henry er sårt (og påpeikt fra underteiknede)

 

Eg vet ikkje føler meg tom nå, vi viser igjen (med eit hederleg unntak mot chelsea i desember) at vi ikkje klarer å vinne mot dei beste laga (i PL).

 

Ja Wenger, mange av oss påpeikte stopperplassen i januar, kva nå med Djorou sannsynligvis ute resten av sesongen med skulderskade? vi var vel bare unlucky igjen?

Link to comment
Share on other sites

Har dessverre ikke bare med uflaks å gjøre dette.

Dette har vi sett gang på gang i viktige kamper.

Vi ligger langt bak United på det mentale,vinnerinstinkt og en blø for drakta holdning.

Bygg laget rundt Wilshere og få inn noe som kan snu dette.

Vermaelan er en start,kanskje et par engelskmenn er veien å gå.

Jeg er ikke for å sparke Wenger,men et eller annet må skje.

 

En bør vente til sesongen er over ja,men mentaliteten til en del spillere er jeg skeptisk til.

En ryddeaksjon tror jeg blir nødvendig.

 

 

Forferdelig enig!!!! Ryddeaksjon må til,og få inn noen britiske "klubbspillere" med litt andre holdninger og vinnerinstinkt! Vi har ikke vunnet noe siden Vieira dro,og han er fremdeles ikke blitt erstattet enda! Mener også vi bør spille litt mere direkte slik Man U gjør,det er flaut å se på hvor spillestilen vår hindrer i oss å avslutte etter angrep i overtall! Det går altfor mye på tvers og bakover,til ingen nytte!

Link to comment
Share on other sites

En ting til: Sesongen sett under ett har faktisk vært bedre enn det jeg hadde forventet. Ja det har vært ett par tunge uker, men vinner vi PL som vi har meget gode muligheter til så er det for meg en kjempe prestasjon.

 

Enig med Wilshere som kaptein. Mannen gir meg gåsehud, og det er noen år siden jeg fikk den følelsen av en Arsenal spiller.

 

...................

Nå er det PL som teller ja, vi har faktisk gode muligheter. Vi trenger ikke vinne alt i en kamp :) Vi har flere muligheter,og dette takler tydeligvis spillerne mye bedre. Videre så er de andre lagene så ustabile at vi får muligheten. Så lenge vi tar en CL plass siter Wenger trygt. Det liker jeg ikke,for nå må klubben se fremover. Der er uansett ikke Wenger en del av vår fremtid,rett og slett pga alder. Så det er uansett på tid å ta steget.

Link to comment
Share on other sites

Bekreftes på arsenal.com via Twitter at Djourou er ute resten av sesongen med skulderskade

 

"Johan Djourou ruled out for the rest of the season with a dislocated shoulder"

 

Wenger etter kampen:

“We had good control of the game. I cannot fault our effort but things are not going our way at the moment”

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke stå på det offensive, men det er "same old story" med det defensive! United imponerer ikke meg, men må bare rose vår herlige Willshere. For en spiller og et flott eksempel for sine medspillere!

 

Et par tanker etter kampen:

 

- Denilson har en bedre kamp enn på lenge.

 

- Diaby fortsetter med å ikke tilby laget noens verdens ting! Hvorfor blir han fortsatt valgt Wenger?

 

- Nasri & Van Persie er livelige.

 

- Chamack gjør et positivt innhopp. Synd han ikke reduserer.

 

- AARON RAMSEY RETURNS! :) Herlig og dette kan hvis progresjonen går fint for seg, bli en joker..

 

- Paul Scholes er en forbannet usportslig idiot!! :)

 

- Bytt ut hele forsvars rekken! Og kjøp så inn hele den Tyske landslags rekken! Annsett Tony Adams som assistent!

 

- Jeg for min del, har fått nok av Koscielny!

 

- Håper det går bra med Djourou!

 

- Igjen slipper arsenal`s motstandere unna med møkaspill ifra dommeren.

 

- Hadde vi hatt et godt forsvar igjen nå, så tror jeg vi hadde vunnet PL. Det har vi ikke, og det går nok som det pleier å gå..

 

- Ikke lett å være arsenal suporter i de siste ukene..

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig enig!!!! Ryddeaksjon må til,og få inn noen britiske "klubbspillere" med litt andre holdninger og vinnerinstinkt! Vi har ikke vunnet noe siden Vieira dro,og han er fremdeles ikke blitt erstattet enda! Mener også vi bør spille litt mere direkte slik Man U gjør,det er flaut å se på hvor spillestilen vår hindrer i oss å avslutte etter angrep i overtall! Det går altfor mye på tvers og bakover,til ingen nytte!

...........

De siste åra beskrevet i 4 linjer. Helt enig. Denne omstendelige spillestilen må klubben si til Wenger at vi ikke skal fortsette så får Wenger ta valget sitt. Fotball der man forsvarer seg godt,og kontrer med lynraske angrep,er den fotballen Arsenal bør spille,der var dette vi var kjent for og vant titler på. Se på Ferguson og Manu,de viker aldri fra dette. Samtidig som de har gode kantspillere som de hele tiden bruker. Det bringer resultatene. Denne Barca onaneringen får meg til å bli dårlig,det er dette Wenger prøver å etterligne,med en litt billigere og dårligere kopi.

Link to comment
Share on other sites

Alt annet enn tap vil være veldig overraskende i denne kampen. Lenge siden vi har vært i nærheten av seier på Old Trafford. Forrige gang vi spilte FA cup borte mot United ble vi slaktet og tapte 4-0. Vi har vunnet kun 1 kamp på Old Trafford siden vi vant vårt forrige trofè.

 

De siste 6 kampene har vi to tap, to uavgjort og to seire. Tapene kom i de viktigste kampene, uavgjortene kom mot Leyton Orient og Sunderland. Vi evnet heldigvis å slå Stoke på hjemmebane, noe som er den eneste oppturen vi har hatt siden vi slo Barca i midten av februar. En liten kollaps som jeg tror fortsetter på i morgen kveld.

 

Det gikk som forventet. På hodet ut av Fa cupen. At det skulle skje mot et såpass svekket United hadde jeg ikke trodd, men så lenge det er en svært viktig kamp så ryker Arsenal nesten uansett motstander.

 

1. omgang var patetisk, 2. omgang klart bedre. Synes Wenger skal fokusere på det som faktisk fungerte i 2. omgang, for da var det litt vilje i laget. Diaby og Denilson bør benkes så ofte som mulig. De er langt unna formen og bidrar dessverre ikke i det offensive spillet. Rosicky bør også spille framfor Arshavin som utrolig nok har slitt med kondisjonen helt fra kamp nr 1 denne sesongen. Spill gjerne dagens formasjon så lenge det funker, men skift over til 4-4-2 hvis ting skjærer seg. Trist å se Van Persie isolert på topp når vi ligger under 2-0.

 

Det er tunge dager som Arsenalsupporter for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Bekreftes på arsenal.com via Twitter at Djourou er ute resten av sesongen med skulderskade

 

"Johan Djourou ruled out for the rest of the season with a dislocated shoulder"

 

Wenger etter kampen:

“We had good control of the game. I cannot fault our effort but things are not going our way at the moment”

Helt enig med Mr Wenger. i starten av 2 omgang har vi en dobbelsjanse som SKAL være scoring, untd kontrer og scorer på en merkelig måte.... Game over...

Link to comment
Share on other sites

--------------------------------------------------------------------------------------

Det du skriver om å forsvare oss stemmer ikke, i år er vi et av de lagene som slipper inn minst mål i PL. Det er jo ikke her problemet er. Det store problemet er midtbanen vår. De som ikke forstår dette har alvorlige problemer med å se det taktiske i fotball. Se hvor mange ball tap vi har fremover i angrep i dette leddet,det er jammen ikke få i løpet av en kamp. Denilson,Arsharwin,Fabregas de er helt like her,de mister ballen ekstremt mye. Dette utløser raske kontringer imot,noe som ethvert forsvar ville slitt med.

Wenger må tilbake til tiden da vi hadde en solid midtbane,som kjempet om hver eneste ball så blodet sprutet. Når vi vant ballen var det bare snakk om sekunder før vi var på motstander sin 16 meter. Det er dette i spillestilen vår som er helt riv ruskende gale. Det er dette Wenger sin stil tryner på.

 

 

Som jeg savner blitzkontringen våre. Ingen kunne forsvare seg mot de. Vi var dødlige med den farten og presisjonen i den tiden. Vi kunne score på tre-fire trekk etter forsvarende corner. ÅÅÅÅÅÅ som jeg savner den tiden.

 

Lehman, Lauren, Kolo, Campbell, Cole, Ljungberg, Vieira, Gilberto, Pires, Bergkamp, Henry

 

det gir en litt annen smak enn

 

Almunia, Sagna, Djorou, Koscielny, Gibbs, Nasri, Denilson, Diaby, Arshavin, Wilshere, Van Persie.

 

Selv med toppet lag fra dagens stall så når de ikke de MENNENE opp til ankelene eigang. Lag frykter oss ikke lenger. Formasjonsendringen og det paranoide tvangssalget av de MENNENE der er hovedgrunnen til at vi ikke vinner titler lenger. Fra dagens lag så er det vel bare Nasri og kanskje Wilshere som hadde vært i nærheten av en plass på The Untouchables. Tar vi med de vi mangler av de beste idag, så kan man vel legge til Cesc og Vermaelen. Men jeg vet neimen ikke om noen av de hadde danket ut noen. Nærmeste må vel være Vermaelen i toppslag for Kolo.

 

Dette ble for mye mimring, men du verden så godt og tenke på at jeg opplevde den tiden der. Dette er det dårligste av de 3\4 Wengerlagene etter min mening. 97\98, 01\02 og 03\04 var bedre enn Arsenal anno 2011. Så Wenger, noe galt har du gjort...

Link to comment
Share on other sites

En ryddejobb må til i sommer. Kan jo i grunn bare kvitte oss med Cesc og heller satse på Ramsey og Wilshere. Cesc er jo skadet hele sesongen uansett.

Utrolig enig, cash inn på Cesc. Ikke fordi han ikke presterer, men gutten har hodet og hjertet i catalonia. Gå en god slump penger. Sats på briter som Ramsey og Wilsher, Gibbs, Theo. Få inn den rette britiske holdningen. Spe på med utenlansk krydder og begynn på scrath. Resultatene uteblir jo med dette prosjektet.

Jeg føler vi går i stampe her. De siste sesongene har vært så utrolig forutsigbare, og vi ser det samme er iferd med å skje igjen.

 

men fotball er en total meningsløs ting når man ser nyhetene nå og hva som skjer nede i japan. Da blir dette wengerprosjektet litt ubetydelig...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig enig, cash inn på Cesc. Ikke fordi han ikke presterer, men gutten har hodet og hjertet i catalonia. Gå en god slump penger. Sats på briter som Ramsey og Wilsher, Gibbs, Theo. Få inn den rette britiske holdningen. Spe på med utenlansk krydder og begynn på scrath. Resultatene uteblir jo med dette prosjektet.

Jeg føler vi går i stampe her. De siste sesongene har vært så utrolig forutsigbare, og vi ser det samme er iferd med å skje igjen.

 

men fotball er en total meningsløs ting når man ser nyhetene nå og hva som skjer nede i japan. Da blir dette wengerprosjektet litt ubetydelig...

 

Det har du faktisk rett i. Legger denne kvelden bak meg, også får vi satse på at vi kan få en opptur på åkern til West-Brom neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg nekter å gi opp før det er kjørt. Men liten tvil om at et lengre tap av Djourou svekker oss MYE.

 

Ka du gjør har desverre ikke så mye invirkning på ligagullet, bortsett fra at du blir enda mer skuffet enn de som gir opp

Link to comment
Share on other sites

Det har du faktisk rett i. Legger denne kvelden bak meg, også får vi satse på at vi kan få en opptur på åkern til West-Brom neste helg.

Spot on. Nå gjør jeg nesten som Anabole som quoter seg selv, fantastisk forresten, og henter frem ett inlegg jeg skrev før sesongen vedrørende Fabregas, formasjon og spilllestil. Men vil jo nødig være en Besserwisser en lørdag kveld :)

 

PL er jeg mer og mer sikker på at vi vinner og da har Wenger gjennomført en av tidenes prestasjoner, gitt alle kriterier.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...