Jump to content

2011.02.20 Manchester United B


Stefanb

Avstemming:  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

eon-fa-cup-(page-picture-large).jpg

Old Trafford lørdag 12. mars 2011

Avspark 18:15 direkte på SportN

 

Etter finaletap mot Birmingham, uavgjort mot Sunderland og tap på Nou Camp mot Barcelona så har vi mye å hevne. Klarer vi å reise oss? Eller skal vi miste sjansen på nok en pokal?

 

Skader: Francesc Fabregas, Theo Walcott, Thomas Vermaelen, Lukasz Fabianski, Wojciech Szczesny, Alexandre Song, Emmanuel Frimpong.

 

Forventet lagoppstilling Arsenal:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - Johan Djourou - Laurent Koscielny - Gael Clichy

 

Abou Diaby - Jack Wilshere

 

Samir Nasri - Tomas Rosicky - Andrey Arshavin

 

Robin van Persie

 

 

Forventet lagoppstilling Manchester United:

 

Edwin van der Saar

 

John O'Shea - Chris Smalling - Nemanja Vidic - Patrice Evra

 

Wayne Rooney - Darren Gibson - Michael Carrick - Darren Fletcher - Ryan Giggs

 

Dimitar Berbatov

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Spørsmålet her er vel om Wenger stiller med et sterkt lag eller kjører B-laget...

Eboue og Gibbs burde spille!

 

Boss says he will play his strongest side against United

 

Ifølge pressekonferansen til Wenger.

 

Selv om jeg gjerne ville sett Gibbs spille istedet for Clichy så regner med jeg at vi får se vårt sterkeste mulige lag her.

 

En annen god nyhet er dette: Van Persie fit to face Manchester United så endret førsteposten med forventet lagoppstilling. Van Persie inn for Bendtner og Rosicky inn for Ramsey. Ville sett Aaron få spille, men tviler på at Wenger gir han comebacket sitt mot United på lørdag..

Link to comment
Share on other sites

De siste to ukene har vært meget tunge, og dessverre tviler jeg på at oppturen kommer i helga for å være ærlig. En kamp på potetåkeren i Manchester, rett fra et tap på bortebane i CL, uten vår beste spiller... Det høres ut som en match vi kommer til å tape.

 

Tipper 3-0 favhør Manu.

Link to comment
Share on other sites

De siste to ukene har vært meget tunge, og dessverre tviler jeg på at oppturen kommer i helga for å være ærlig. En kamp på potetåkeren i Manchester, rett fra et tap på bortebane i CL, uten vår beste spiller... Det høres ut som en match vi kommer til å tape.

 

Tipper 3-0 favhør Manu.

 

 

Et revansjesugent United med Vidic og kanskje Rio tilbake mot et skadeskutt Arsenal med nesten hele sentrallinja ute med skade, muligens både Diaby og Denilson fra start og Almunia mellom stengene (mot et lag han har forferdelige minner fra tidligere). Et Arsenal-lag som kommer rett fra spillemessig slakt i Barcelona mot et United-lag som har hatt spillefri siden søndag. Det er ingenting, absolutt ingenting som tyder på at dette skal gå veien. Så 3-0 er nok ikke et dumt tips.

 

Almunia

 

Sagna, Kos, Johan, Clichy

 

Diaby, Wilshere

 

Nasri

 

Chamakh, RvP, Arshavin

 

Om alt klaffer så KAN dette laget slå ut United, men har lært at det lønner seg å være pessimist i disse oppgjørene. Skal forøvrig på kampen så skal uansett synge for full hals. Arsenal away boys svikter aldri!

Link to comment
Share on other sites

De siste to ukene har vært meget tunge, og dessverre tviler jeg på at oppturen kommer i helga for å være ærlig. En kamp på potetåkeren i Manchester, rett fra et tap på bortebane i CL, uten vår beste spiller... Det høres ut som en match vi kommer til å tape.

 

Tipper 3-0 favhør Manu.

Desverre tror jeg du får rett. Manu vet hvordan de skal slå oss gang etter gang. Lyspunkter er vel at hverken Nani eller Park spiller. De har skapt endel trøbbel for oss de siste kampene.

 

Det er nok endel hos oss som er slitne både i hode og ben etter tirsdagen.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Djourou - Koscielny - Gibbs

Diaby - Wilshere

Nasri - Ramsey - Arshavin

- RVP -

 

Det er laget jeg også vil se ;)

 

Ellers kan man jo også spille med dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Djourou - Koscielny - Gibbs

 

Ramsey - Diaby - Wilshere - Arshavin

 

Nasri - v. Persie

 

Nasri som hengende spiss med van Persie litt fremfor han :)

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme jeg ikke har veldig tro på at vi slår ut Manure nå. De har tapt de to siste og sliter en del de også, men har ikke spilt CL denne uka mens gutta vår kommer sliten og skuffet tilbake fra Barcelona. I tillegg har vi Fabregas ute.

 

Samtidig har vi alt å vinne å det er på tide vi fikser en seier på Old Shitford igjen. Begynner å bli lenge siden..

Vi har hatt ok kamper der tidligere og ofte også vært best spillemessig, men nå er det en gang målene som teller.

 

Syns Ramsey skal få slippe til nå. Har ingenting å tape på det og jeg tror han er klar. Han og Wilshere skulle da utgjøre en solid og aggresiv midtbane. Tipper Wenger også velger å starte med Denilson som ikke spilte i midtuka.

 

Blir spennende, men som mot Barca har jeg ingen forventninger. Bare håper vi blir positivt overrasket og endelig slår det søppellaget... Vi trenger en opptur nå.

Link to comment
Share on other sites

Uff, dette kan bli ein forferdeleg spennande kamp. Arsenal er såra, og med mange av dei beste ute med skade må me stole på spelarar som ikkje har imponert i det siste. Kampen mot Barcelona synte at me har eit lag som ikkje er blandt dei fire beste i Europa. Om me er gode nok til å vinne PL vil me få hint om til helga, Manu på bortebane er ikkje enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Synes Ramsey må få muligheten til å spille seg inn på midten her, Cesc er ute og mener han blior beste altenativet etter han..

 

Kan også trekke inn Nasri, men jeg mener dette gjør oss mye svakere på kantene og ikke bør være et alternativ..

 

Gjør Ramsey det bra mot Man u kan han bli en meget viktig brikke i slutten av sesongen

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme jeg ikke har veldig tro på at vi slår ut Manure nå. De har tapt de to siste og sliter en del de også, men har ikke spilt CL denne uka mens gutta vår kommer sliten og skuffet tilbake fra Barcelona. I tillegg har vi Fabregas ute.

 

Men United på sin side, har returkamp i CL på tirsdag. Så det spørs om Ferguson tørr å gamble med å stille sitt beste lag i kampen mot oss. Vi har 1 uke hvile etter denne kampen, og kan gå inn for fullt, uten å tenke på at spillere blir for slitne.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at denne kampen vil bli meget jevnspilt og avgjort av tilfeldigheter eller ekstreme enkeltmannsferdigheter.

Arsenal er som vanlig mot slutten av en sesong skadeplaget, mens United skal ut i CL allerede tirsdag og kan bli tvunget til å spare noen av nøkkelspillerne mot oss.

 

Håper vi går ut i en nærmeste 4-5-1 formasjon til denne kampen, Uniteds midtbane har visst store svakhetstegn i flere kamper denne sesongen, og klarer vi å overbefolke midtbanen og spille ball i hatt med United i midtbaneleddet vil vi kunne styre kampen inn i vår bane.

 

Skal se kampen sammen med alle Man U kompisene mine og hadde vært en ekstremt deilig å starte lørdagskvelden med å gni inn at vi slo de på Trafford.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal (from): Almunia, Sagna, Koscielny, Djourou, Clichy, Nasri, Wilshere, Diaby, Rosicky, Arshavin, van Persie, Shea, Squillaci, Denilson, Ramsey, Chamakh, Eboue, Bendtner.

 

Dette er laget i følge teamtalk, så det blir visst Shea som blir reservekeeper.

Med det laget der føler jeg vi kommer til å stille denne første eleveren:

 

Almunia

 

Sagna-Djourou-Koscielny-Clichy

 

Diaby/Denilson-Wilshere

 

Arshavin-----Nasri-----Rosicky

 

RvP

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet her er vel om Wenger stiller med et sterkt lag eller kjører B-laget...

Eboue og Gibbs burde spille!

 

 

INGEN grunn til å stille B-lag her.. Og heldigvis blir det ikke slik heller.

 

Herlig at vi slipper Nani, der forsvinner mye av det kreative. Frykter dog midtbaneduellen når Song og Cesc

mangler.....

Link to comment
Share on other sites

Alt annet enn tap vil være veldig overraskende i denne kampen. Lenge siden vi har vært i nærheten av seier på Old Trafford. Forrige gang vi spilte FA cup borte mot United ble vi slaktet og tapte 4-0. Vi har vunnet kun 1 kamp på Old Trafford siden vi vant vårt forrige trofè.

 

De siste 6 kampene har vi to tap, to uavgjort og to seire. Tapene kom i de viktigste kampene, uavgjortene kom mot Leyton Orient og Sunderland. Vi evnet heldigvis å slå Stoke på hjemmebane, noe som er den eneste oppturen vi har hatt siden vi slo Barca i midten av februar. En liten kollaps som jeg tror fortsetter på i morgen kveld.

Link to comment
Share on other sites

Helt ærlig så bør vi absolutt ha muligheten til å komme fra OT med en seier. Det at Ferdinand og Nani mangler kan bli avgjørende. De har jo også bl.a. Park og Anderson ute også. Nani er enormt viktig for overgangsspillet til Man U og er jo den ene kreative kraften ved siden av Rooney.

 

Vi skal slå Man U denne gangen. Eneste som gjenstår å se er jo om vi faktisk klarer det.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne siden blir dette laget:

 

http://www.guardian.co.uk/football/2011/ma...-united-arsenal?

 

Almunia

 

Sagna-Djourou-Koscielny-Clichy

 

----Diaby---------Wilshere

 

Bendtner-----Nasri-----Arshavin

 

RvP

 

Håper forsatt på Ramsey på laget i stedet for Bendtner og bytte posisjon med Nasri, tror at Ramsey sin direkte spillestil sammen med Wilshere kan gjøre noe for oss her.. Vi har ikke akk spilt bra mot United de siste årene desverre..

 

Synes allerede jeg kan høre: Vi har forsatt ligaen igjen å spille for..

 

For at vi deretter fucker til den og noen uker senere, hadde vært the Arsenal-way!

 

Men kan ikke slutte å håpe for det, selv om det er mer sannsynlig enn at vi tar "the doble"

Link to comment
Share on other sites

Helt ærlig så bør vi absolutt ha muligheten til å komme fra OT med en seier. Det at Ferdinand og Nani mangler kan bli avgjørende. De har jo også bl.a. Park og Anderson ute også. Nani er enormt viktig for overgangsspillet til Man U og er jo den ene kreative kraften ved siden av Rooney.

 

Vi skal slå Man U denne gangen. Eneste som gjenstår å se er jo om vi faktisk klarer det.

 

Helt enig. Det er veldig mange pessimistiske kommentarer her (selv om avstemningen viser det motsatte).

 

Det er en åpen kamp og det blir sikkert spille- og resultatmessig jevnt. Jeg tipper på en knapp Arsenal-seier.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvor mye tapet mot Barca har kostet. Jeg håper vi får en positiv reaksjon, men er redd for at vi trenger det første målet i denne kampen. Hvis ikke blir det veldig tøft, både en mental og fysisk utfordring.

Er veldig usikker på hva Ferguson kommer til å stable på bena. Carrick og Scholes var fryktelig svake mot Liverpool, så jeg er rimelig sikker på at Fletcher starter. Han er en type spiller som står godt til vår måte å spille på. Han trenger ikke være kreativ så lenge han løper og ødelegger alt han klarer. Vi er helt avhengig av å sette fart mot dem. Smalling og Vidic kan fungere bra, men spesielt førstmann blir rimelig het i toppen når han blir satt under press. Raphael må jages, da klikker det for ham før eller siden. Berbatov frykter jeg ikke så mye, men vi vet hva Rooney bruker å få til mot oss. Nå har han Djourou mot seg så der bør vi være fysisk og hurtighetsmessig bedre rustet enn på lenge.

 

Hadde vi hatt Song i denne kampen hadde jeg vært rimelig sikker på seier. Nå blir det igjen et spørsmål om Diaby og Wilshere skal klare å finne sine plasser. De klarte det ikke mot Sunderland og det blir ikke lettere nå.

Ellers så håper jeg vi får Arshavin på venstre og Nasri på høyre. Det bør ikke være for mange utfordringer på høyresiden til United når Nani er borte og Clichy vil ikke trenge like mye hjelp som han ellers måtte hatt. Både Arsh og Nasri er absolutt best på venstre side, men føler at Nasri taper mindre av sine ferdigheter ved å skifte enn hva Arsh gjør. vP soleklart valg på topp og tror jeg vil se Rosicky som tredjemann på midten fremfor Denilson i denne kampen siden jeg tror nøkkelen til suksess er stort tempo gjennom midtbanen. De 5 bak gir seg selv.

 

Almunia

Sagna JD Kosci Clichy

Rosicky Diaby Wilshere

Nasri vP Arshavin

 

Dette laget bør kunne stå godt opp mot United uansett hva de måtte komme med i morgen. Tror den største utfordringen i morgen blir det mentale og dommeren..

Link to comment
Share on other sites

Vi har en del skader, og jeg håper at noen av dem blir klare til å møte Arsenal. Skader til side, dette er en viktig cupkamp. Det er mot Arsenal, og det er alltid spennende kamper. Det er en mulighet for å komme til semifinalen, så jeg kommer til å stille med mitt beste lag. Tirsdag kveld (mot Marseille) er ikke i tankene våre for øyeblikket, sa Fergie.

 

Hentet fra Uniteds sider.

De stiller med det beste laget, og vi kommer skadeskutt.. Vel, identisk kamp som mot Chelsea i jula så er det god sjans.

 

Ser ut som noen på forumet dets mener at om United slår Arsenal, har vi kun igjen PL å fokusere på, og da har jo vi et "triumfkort" i forhold til United som har CL, PL og FA Cupen å konsentrere seg om.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...