Jump to content

2011.01.15 West Ham B


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Hvor er slakten av Kos? Les innlegg før du kommenterer med utidige kommentarer.

At Kos ikke har vært autoritær nok er definitivt ikke slakt.

Djorou har ikke vært ustabil denne sesongen. En svak kamp er ikke å være ustabil.

Begge stopperne har definitivt en stor framtid i Arsenal.

Tåpers mor er så barnslig at det får stå får din regning. Men det føyer seg bare inn i rekken

av din måte å kommunisere med folk på.

 

Jeg er særs fornøyd med utviklingen til JD og på det beste har han vært i den absolutte verdenstoppen, men han har ikke spilt bare en svak kamp i år. De første kampene i år var han direkte svak, han spilte seg sakte i form og nå sist gjorde han mye rart.

Link to comment
Share on other sites

Så har man det store spørsmålet; skal man rett og slett bryte alle prinsipper og håpe på yids`en i dag? Ikke f***, uavgjort og to røde til hvert lag suits me perfect! Go Gunners! :-)

 

Håper på akkurat det samme. Kan ikke holde med noen av disse så en haug med kort og uavgjort passer bra.

 

Jeg er særs fornøyd med utviklingen til JD og på det beste har han vært i den absolutte verdenstoppen, men han har ikke spilt bare en svak kamp i år. De første kampene i år var han direkte svak, han spilte seg sakte i form og nå sist gjorde han mye rart.

 

Yepp,der har du helt rett. Djorou var ikke helt på høyden i begynnelsen,men matchingen Wenger har gitt

Djorou har vært fornuftig. Ikke en høydare igår,men han bør bli spart i midtuka nå.

Også meget fornøyd med utviklingen til Djorou.

Link to comment
Share on other sites

At dere aldri klarer å nyte en kamp uten å kverulere over diverse spillere. Hvordan i huleste vet forresten du hvordan vi hadde gjort det med Bendtner, Arshavin og Denilson på bana? Du har jo ikke peiling, så det at du drar de inn i denne debatten er meningsløst. Hvorfor ikke bare skryte av de spillerne som gjorde jobben i stedet for å gå rundt å kommentere om hvor håpløse de er.

Og du tar vel verken mannen eller ballen her, men det lille jordstykket bortenfor.

Flotteste kommentaren i hele tråden.

 

Forøvrig deilig å se at RvP har blitt venn med ballen. Flere ord om kampen blir overflødig, så jeg holder meg til: Hammers = 3 poeng anytime.

Link to comment
Share on other sites

West Ham - Arsenal 0-3. Class, pure class! Med i racet så det holder. van Persie banens beste. Ellers vel gjennomført all over, med en liten minus til den ellers så formsterke Djorou. Sterk match av Arsenal.

 

Så har man det store spørsmålet; skal man rett og slett bryte alle prinsipper og håpe på yids`en i dag? Ikke f***, uavgjort og to røde til hvert lag suits me perfect! Go Gunners! :-)

 

Alt utenom seier til MU er ønskelig.

Det er her MU ikke kan vinne for at andre, for eksempel oss, skal ta de igjen og vinne tittelen.

Link to comment
Share on other sites

Interessant betraktning på Denilsons innhopp her:

 

http://www.7amkickoff.com/2011/west-ham-0-...287amkickoff%29

 

"I don’t know what West Ham’s season averages are but I do know that they had several players who played 70+ minutes and didn’t make as many passes as Denilson did in his 9 minute cameo: Denilson was 23 for 23 in his 9 minute showing; Boa Morte completed 13 in 70 minutes; Bridge had 28 passes, Carlton Cole was 10 of 23, Hines had 13, Kovac 28, Spector 13, and Tomkins had 18. The one bright spot for West Ham was Matthew Upson and you can see why Arsenal are linked with him so heavily; he was 0/3 in tackles but 4/6 in clearances, had 2 blocks and 2 interceptions and led West Ham with 26/32 passes."

 

Som andre har sagt før så er Denilsons jobb å holde ballen i laget med enkle pasninger, og sørge for å levere ballen til de mer kreative lengre opp på banen. Den jobben gjør han som regel meget bra, som statistikken ogsp viser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er særs fornøyd med utviklingen til JD og på det beste har han vært i den absolutte verdenstoppen, men han har ikke spilt bare en svak kamp i år. De første kampene i år var han direkte svak, han spilte seg sakte i form og nå sist gjorde han mye rart.

 

 

Vi må ha tålmodighet med Djorou, han har vært borte så lenge at matchingen av ham er særs fornuftig etter min mening, han har vel stort sett spilt annenhver kamp etter comebacket, men også dette tilsvarer jo at Wenger MÅ booke inn en ny stopper kjapt som faen, Djorou kommer garantert ikke å holde resten av kampene denne sesongen.

Ellers har jeg observert det samme som deg, JD har vært mye opp og ned i hele sin Arsenal-karriere men utviklingen den siste tiden har vært meget bra helt til tilbakefallet mot hammers.

Link to comment
Share on other sites

Interessant betraktning på Denilsons innhopp her:

 

http://www.7amkickoff.com/2011/west-ham-0-...287amkickoff%29

 

"I don’t know what West Ham’s season averages are but I do know that they had several players who played 70+ minutes and didn’t make as many passes as Denilson did in his 9 minute cameo: Denilson was 23 for 23 in his 9 minute showing; Boa Morte completed 13 in 70 minutes; Bridge had 28 passes, Carlton Cole was 10 of 23, Hines had 13, Kovac 28, Spector 13, and Tomkins had 18. The one bright spot for West Ham was Matthew Upson and you can see why Arsenal are linked with him so heavily; he was 0/3 in tackles but 4/6 in clearances, had 2 blocks and 2 interceptions and led West Ham with 26/32 passes."

 

Som andre har sagt før så er Denilsons jobb å holde ballen i laget med enkle pasninger, og sørge for å levere ballen til de mer kreative lengre opp på banen. Den jobben gjør han som regel meget bra, som statistikken ogsp viser.

 

Skal bare skyte inn den ene tingen jeg har imot Denilson og hvorfor jeg mener han må forbedre seg og det er når det gjelder innsats når motstander laget vinner ballen i vår banehalvdel av enten Denilson eller en annen. Song og Wilshere spurter som vanlig for harde livet for å presse ballføreren, mens Denilson som regel jogger etter. Han gjorde det også på den korte tida han var innom mot West Ham og han gjorde også en annen ting jeg mener han må gjøre bedre og det er når ballfører kommer i fart mot han. Som regel velger han seg en side og står stille og strekker ut et bein. Det er rett og slett altfor labert og en "schoolboy error" som han nå burde ha klart å legge vekk.

 

Ellers har Denilson alt egentlig for å bli en meget god spiller. Han har gode pasninger både offensivt og defensivt, han er veldig smart når det gjelder posisjonering, han har vist tidligere at han er en fighter (men det aspektet har han mistet litt de to siste sesongene), han har temmelig god teknikk og har et god skuddbein.

 

Som sagt så er det eneste minuset ved han at han er svak når ballfører kommer i fart mot han. Eller så mener jeg han kan bli en god spiller for oss i rollen ved siden av Song og Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 17 2011, 12:14 AM) 214619[/snapback]

Som sagt så er det eneste minuset ved han at han er svak når ballfører kommer i fart mot han. Eller så mener jeg han kan bli en god spiller for oss i rollen ved siden av Song og Fabregas.

 

100% enig med deg. Har egentlig veldig sansen for Denilson, men han har ikke nok defensive gener for å bekle rollen som DM etter mitt syn. For lett å passere og "lunter" tilbake når han først er passert.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag kveld fikk vi igjen se en ny makt demonstrasjon fra vårt Arsenal! Etter en ganske intens periode i starten av matchen, klarte Arsenal å legge ned ballen og det var ikke lenger tvil om hvem som skulle ta alle tre poengene.

 

0-1 var en fantastisk men, ganske så enkel scoring. Ballen blir slått ut på kanten, til en Walcott med både tid og rom. Walcott legger et presist innlegg langs bakken, der Nasri hopper over og RVP bare dundrer ballen i goal. Mye av æren for goalen mener jeg Nasri skal få, det at han hopper over setter keepern helt ut av spill og RVP får en enkel jobb.

 

0-2 kommer også på et innlegg, denne gangen er det RVP som er tilrettelegger. Han fører ballen ned til linja og legger den 45 ut, der walcott kommer i 110 og setter den enkelt inn. Nøkkelen i denne goalen ligger helt klart i gjenvinning's jobben til Cesc. Det at han, etter å ha mistet kulla jobber den igjen og legger ballen ut til Gibbs, er meget viktig.

 

0-3 kommer på straffe(RVP). Walcott blir kleppt ned på kanten av 16 metern. RVP setter den utaggbart for Green.

 

Et imponerende resultat i mine øyne. 0-3 mot West ham på bortebane, er det ikke mange som har gjort denne sesongen. Tillegg er jo hele kampen sett under et, ren UTKLASSING. Det kanskje mest imponerende er den andre omgangen vi leverer. Det at vi bare kontrollerer inn seieren og aldri gir West Ham en sjanse. I andre omgang så jeg et sted at vi hadde 80% ballbesittelse!

 

Hvis man skal prøve å analysere match, så vil jeg si at mye av seieren ligger i: jack Wilshere, Van Persie, pasningsspillet vårt og den defensive jobben i midtbaneleddet.

 

Jack Wilshere var etter min mening banens beste, han var rett og slett over alt. Spesielt defensivt var han et bindeledd som holdt laget sammen. Vanligvis er Song som gjør denne jobben men, det var ikke tilfellet mot West ham. Der gikk Wilshere rett og slett utapå si midtbanekollega, ikke for de Song var dårlig men, fordi Wilshere var outstanding! Denne mannen er bare 19 år om noen lurte....

Skulle gjerne hatt en analyserende video av Wilshere i denne kampen, dessverre har jeg ikke det.

 

Van Persie var involvert i alle 3 måla. 2 scoringer og en assist. Sier egentlig sitt. Itilegg er han viktig når det gjelder å binde opp motstanders midtstoppere og holde på ballen. Det at han holder på ballen isteden for å bare spille støttepasning gjør det vanskelig for midtstopperne.

 

En viktig grunn til at Arsenal's fotball i det hele tatt fungerer er possession og pasningsspillet vårt. I kampen mot West ham kom hele 85% av alle pasningene vår frem til riktig person og de gangene som vi mister ballen er vi meget dyktig til å vinne tilbake kulla med en gang. Klassisk eksempel på det, er på 0-2 målet, der Cesc først mister ball men, vinner den tilbake med en gang og får slått ballen ut på kant, til Gibbs som får lagt inn til RVP, som legger den 45 ut til Walcott.

 

Den sammensettingen av laget som Wenger har benyttet seg av i de siste Premier league kampen, gjør at vi får mindre feilpasninger. Om det har med mentalitet eller ferdigheter, er litt vanskelig å si men, den 11'er har i alle fall fått selvtillit og kommer til å bli vanskelige å så om dem fortsetter.

 

Det defensive er jo egentlig nevnt med både enkeltspillere(Wilshere) og samspillet( gjenvinning)

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes veldig ofte om årsaken til at vårt pasningsspill fungerer eller ikke fungerer, for meg er det helt opplagt at det er bevegelsen uten ball som avgjør hvor lett det blir for våre spillere å slå en suksessfull pasning og da kan man nok lett se på sammensetningen av laget vårt for å finne årsaker til at pasningsspillet ikke fungerer til tider.

Jeg påstår at så lenge vi spiller 4-2-3-1 og legger opp til vår posession-orienterte måte å spille fotball på er vi avhengige av en møtende spiss og vinger som beveger seg inn i og er hissige på bakrommet til vår motstander, videre at vi har spillende midtstoppere som alltid er i støtte for våre midtbanespillere og evner å ta seg ut dybde når det trengs, backer som dobler på begge kanter og at våre offensive spillere til stadighet skifter posisjoner og rullerer rundt, nettopp derfor blir det også etter min mening bare dumt å henge seg opp i at Bendtner tilsynelatende kan komme inn som kantspiller når han i neste øyeblikk har skiftet posisjon med vår spiss og ligger i boksen og jakter på innlegg.

Det viktigste er altså bevegelse uten ball og for at dette skal skje er vi avhengige av å ha den rette innstillingen til oppgaven før kampene, vinne første- og andreballer og presse knallhardt over hele banen i det øyeblikk at vi mister ballen, her har det desverre skortet på de to siste cup-kampene.

Balansen i vårt lag er helt essensiellt for at dette skal fungere og da mener jeg at van Persie, Walcott, Sagna, Nasri og Fabregas er spillere som bør være på banen samtidig.

Balanse i laget er ikke utelukkende et bilde på hvor mange defensive og offensive spillere vi har på banen samtidig men også hvor mange posession-orienterte og gjennombruddshissige spillere vi har samtidig.

I gamle dager var det rom for å ha spillere som f.eks Øyvind Leonhardsen på bl.a pool, i dagens Arsenal finnes det ikke rom for å ha utelukkende løpssterke spillere, nå må man samtidig med at man er utrolig løpssterk også inneha tekniske ferdigheter som gjør at man kan gli inn i vårt spillemønster.

Et veldig godt tegn på at vårt pasningsspill fungerer er om ballen går på ett og to touch, noe som igjen krever en viss dose selvtillit og selvfølgelig ditto tekniske ferdigheter, når det begynner å balle seg og spillerne bruker fire og fem touch før ballen går videre og resultatet ofte ender i en feilpasning er det ofte pga dårlig bevegelse foran ballen og da blir det samtidig feil å peke på ballinnehaver/pasningslegger istedet for spilleren som står plantet på hælene og vil ha ballen på fot, noe som selvfølgelig ender med at man lett blir markert ut av kampen og til stadighet er feilvendt når man mottar ballen eller at pasningen blir snappet opp underveis.

Når vårt spill flyter er det garantert ingen lag i PL som har en fnugg av en sjanse til å holde følge i svingene, en gjennomført måte å spille på, innøvde bevegelsesmønster og ferdigheter på et utrolig høyt nivå er årsaken til dette.

Barcelona innehar mye av samme game-plan, men de har en dimensjon i spillet sitt som vi desverre mangler denne sesongen, nemlig evnen til å avslutte fra 25-30 meter med dødelig effektivitet, den dagen vi også tilegner oss denne ferdigheten i spillet vårt blir vi uslåelige!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

En av tingene som gav meg STOR glede da jeg på Upton Park satt, var Walcotts målgivende på 1-0 scoringen.

Istedenfor å kun se ned på ballen/føttene og sprinte i vei (som altfor ofte resulterer i fint lite) orienterte han seg, ventet på de rette løpene og leverte et presist pasningsinnlegg uten å måtte bruke farta. Innlegget banket van Persie i maskene etter en fin dummie fra Nasri! LOVE IT!

 

Naturlig nok har de fleste stor respekt for farten til Walcott og grunnet denne respekten faller de litt av i presset, sidestiller seg og venter på "trekket" til Walcott. Som nevnt har dette trekket til Theo som regel bestått i å kjøre bånn gass ned mot sidelinja og prøve et innlegg. Et nokså forutsigbart trekk som selvsagt de fleste/alle backer fått med seg og derfor lykkes ofte i å blokkere/stoppe innlegget. Og som nok trolig har vært en av grunnene til hvorfor mange har kritisert Walcott for å være litt "enkel" hva gjelder beslutninger/fotballforståelse.

 

Gøy for gutten at han endelig har blitt en regular og lørdag viste han hvorfor

 

Mer av dette Theo!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...