Jump to content

2011.01.15 West Ham B


Mr Chapman

Recommended Posts

RvP med ett mål og én assist, veldig nære to målpoeng til! Liker mye av det jeg ser offensivt. Defensivt er det mer slurv, bra at Szczesny er våken! Jeg forventer at vi vinner denne kampen. Det bør ikke være mulig å rote bort poengene, men større undre har skjedd før...jeg grøsser med tanke på tilsvarende kamp i fjor :s

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

meget god 1. omgang. blottlegger seg kanskje litt vel mye en par ganger. eboue er ok backup, men jeg er rimelig sikker på at arsenal har en par unggutter som vil klare jobben minst like bra. godt å se van persie i godt slag.

 

vanvittig god redning av szczecny i den situasjonen der djorou gjør sin eneste feil denne sesongen. minner fryktelig om schmeichel vår unge polakk. det er rett og slett fantastisk lovende. den gutten blir verdensklasse!

Link to comment
Share on other sites

En oppløftende omgang etter mye rart i de siste kampene. Vi er så absolutt på høyde når West Ham byr opp til krigerfotball, mye takket være Song/Wilshere. De to sammen har vunnet mange baller og satt i gang mange gode angrep. JD er litt shaky i dag og ser ut til å slite med underlaget. Mye bra spill fremover, og relativt god kontroll bakover. Men noe jeg har lagt merke til i dag er et Eboue har mistet UTROLIG mye fart? Er det rett og slett dårlig fysisk form? 2.polakken gjorde en meget god redning, på JDs tilbakespill. Ble stående på bena og gjorde seg selv stor. Nå gjelder det bare å huske hva som skjedde i Green Street i fjor og holde intensiteten oppe.

 

Edit: Mon tro om det er noen forumkjenninger som var med på innslaget fra England på TV2-sendingen i dag? :)

Man har vel skjellig grunn til å tro at det er de nevnte herrer som leier ut romm i leiligheten sin

 

BE

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 15 2011, 07:35 PM) 214493[/snapback]

Når jeg har sett Eboué i de tre siste kampene så kan jeg ikke gjøre annet enn å tenke på Nordtveit. Tviler på at han kunne gjort det særlig mye verre enn Eboué har gjort det..

Spilte fra start i BL i dag... BorMönch slapp ikke inn mål...

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 15 2011, 07:35 PM) 214493[/snapback]

Når jeg har sett Eboué i de tre siste kampene så kan jeg ikke gjøre annet enn å tenke på Nordtveit. Tviler på at han kunne gjort det særlig mye verre enn Eboué har gjort det..

 

Eboue er langt unna det vi kjenner. Nå om dagen er det litt for mye tut og kjør.

 

Har sagt det før og sier det igjen. Synd at Nordtveit ikke fikk noen flere muligheter.

 

Ellers venter jeg på et tredje mål, slik at nervene kan komme i balanse. Nervøs som fy tross 2-0. :) Deilig at van Persie er på gang.

Link to comment
Share on other sites

60.41 der ser vi det jeg misliker med song. tror han her all verdens tid og kontroll, å ender opp med å sette seg på rævva. tåpelig balltap, som fører til en stor sjanse. dette skal han ikke gjøre. det må da for fan gå ab å slå fra seg ballen. jeg blir ikke imponert over at han klarer å presse rompa si hardt inn i motspillere.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jan 15 2011, 08:20 PM) 214502[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Istedet så kommer Arshavin på...

Merkelig at ikke Vela fikk det siste kvarteret. Må være lettere å gi han muligheten når vi leder komfortabelt, enn å hive han innpå i en tettere og vanskeligere kamp.

 

Har sagt dette siden sesongen startet egentlig. Vela kastes plutselig innpå når vi trenger et mål (Leeds, Ipswich) helt i slutt minuttene når han så og si ikke har spilt kamper så og si hele sesongen. Med Vela så føler jeg at Wenger har gjort en utrolig slett jobb! I motsetning til Walcott som fikk flere innhopp på tampen av kamper og som Ramsey også fikk forrige sesong.

 

Vela har aldri fått i nærheten av like mange muligheter som disse og når han først har fått muligheten og imponert så har han aldri fått lov til å bygge på det han har vist.

Link to comment
Share on other sites

bra kamp. men ser ikke poenget med å sette inn denilson. det må da gå an å bruke noen som vil skape noe. pasningssikker er han. uten tvil. han slår 18 pasninger på den tiden han er på banen. og bommer bare på 1. men 8 av pasningene er vel på kortere enn 5 meter. i dag slår han faktis 1 pasning som fører til en sjanse også. han er innvolvert i 3 dueller, og de taper han alle 3! at han kommer på banen, gjør at wilshere og de andre som ønsker å være kreative, ikke får ballen så ofte, ettersom denilson helst vil slå sideveis eller bakover. han bremser rett og slett for mye. eboue er direkte svak. heldigvis ikke mer enn backup. mulig han må se seg om etter ny arbeidsgiver om han vil spille mer enn 5-10 kamper per sesong. ellers var dette en svært god kamp av arsenal.

 

synes nesten litt synd å¨bridge i dag. får skylden for det meste. han er vel innblandet i alle baklengsmåla, men gjør vel egentlig ikke mange store feil, bortsett fra straffesparket. banens desiderte svakeste spiller er spector. hvordan han klarer å unngå å bli byttet ut, er for meg en gåte. lykkes vel med 0 driblinger, og har omtrent like mange vellykkede pasninger.

Link to comment
Share on other sites

Et godt arbeid!

Glimrende utført, selv om vi ikke holdt tempoet helt ut.

Det kan skyldes Song som ble tung i sessen etterhvert.

 

Deilig med en kamp uten å vri seg i stolen pga håpløsheten til Arshavin, Bendter samt Denilson.

 

Kanskje det hjalp med kritikken på forumet etter traktorkampen, det er jo mulig Arsene tittet innom. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nesten nevne Stewart Robson. Han nevner gang på gang hvor høyt vi ligger med forsvaret og at vi kun gambler på at det er offside. Og han mener at hvis vi ligger litt dypere med forsvaret og ikke tillater så mange enkle sjanser som det vi ofte gjør når det gjelder høye baller og kontringsmuligheter etter vi har mistet ballen høyt oppe på motstanderens banehalvdel så kan vi ta Premier League gull.

 

Jeg er helt enig med Robson her. Sa det forrige sesong og har også nevnt det i fleng gang på gang at vi burde ligge litt dypere med midtstopperne. ManU og Barcelona gjør det og det er en grunn til at de er så bunnsoldige defensivt. Samtidig gjør det også at motstander laget må trekke ut for å kunne presse ballen (i og med at disse lagene ofte bruker midtstopperene sine til å vri spillet og ofte roe det ned) noe som igjen fører til større rom for våre offensive spillere.

 

Uansett: Gledelig med et par mål igjen og mest gledelig er det å se van Persie begynne å nærme seg form.

 

Banens Beste: Robin van Persie :)

Link to comment
Share on other sites

En god kamp av gutta, men man skal vel nesten forvente/kreve denne klasseforskjellen?

Vi har et helt annet spillemateriell å ta av (nesten som dag og natt), og møter samtidig et lag som ikke veit hva som skjer i klubben. O`Neill eller Grant?

 

Vi fikk spille vårt spill, vi fikk god tid med ballen, vi fikk rom, og vi fikk kampen unna en "kick and run" stil. Dette er det svakeste laget vi har møtt til nå denne sesongen i PL, og det var aldri noen tvil. Vi er så milesvis unna i kvaliteter, at dette var 3 poeng som skulle hjem.

 

Morsomt å se på for både oss og de neutrale, for det var noen glimt på ypperste nivå under kampen.

 

Tar bare et par korte kommentarer:

 

* Szczesny kan vise seg å bli en kommende stjerne. Håper virkelig han fortsatt får tillitt, for jeg føler at dette er vår beste keeper. Lite grunnlag, men synes det har vært oppløftende de kampene han har stått. God ro, god reaksjon, god rekkevidde, og enkelte småfeil kan lukes vekk. Likevel; stabilt og sikkert.

 

* Etter 18minutter, så kom det jeg sikler så mye på. Song bryter langt nede på egen banehalvdel, og gir den kjapt til Fabregas. Vår captein ser Theo, som går på et perfekt timet løp i bakrom. Pasningen kommer kjapt, og Theo får en kjempesjanse.

Også ved 0-2 målet, ser man hvor giftig Theo kan være inni 16-meteren. Lukter muligheten, og går raskt i posisjon hvor ballen "mest-sansynlig" vil komme. Bruker farten og en kroppsfinte (som gjør at Bridges går i feil retning, og tror Theo går på innsiden) og kommer først på ballen.

 

Få nå Theo inn som spiss, han er klar. 4-4-2, please!!!

 

* Djourou sleit i perioder med ballfølelsen, avstand, og fysikken, men Koscielny stod frem og "reddet" oss for at en usikkerhet skulle bre seg bak i leddet. Tøffere og bedre motstand, så kunne kanskje dette vært en faktor for en annen kamp. Men; nå møtte vi West Ham, og de var ikke i nærheten av å straffe oss på dette.

 

En god seier, og som vi skal ta med oss i de neste 5 kampene. 15poeng der, så er vi i en meget god posisjon. Nå må vi ikke slappe av, for vi har ikke råd til å tape poeng i denne fasen mot slike motstandere.

Link to comment
Share on other sites

Fra studioet i TV2 hyllet de førsteomgangen som champagnefotball.

Må være irriterende for andre tilhengere og høre på Arsenalelskerne i TV2 studioet.

Vi fryktet tiden etter Canal Plus,men hyllesten av Arsenal tar jo helt av.

Kanalen viser vel flere kamper med Arsenal enn CanalPlus gjorde også,

Link to comment
Share on other sites

Dette var bunnsolid selv om West Ham ikke akkurat spilte bra. Blir overrasket om de klarer å rote seg ut av bunnen nå.

 

Syns flyten i angresspillet vårt fungerte til tider veldig bra og det skyldes nok gjeninntreden av Nasri og Van Persie i laget samt at Cesc fikk stå litt dypere på midtbanen å strø pasninger. Da fikk også Walcott mange flere løpeballer noe han er best på. I tillegg eide Wilshere midtbanen og når han spiller ofte fremover gir det oss en ekstra dimensjon og tempo i spillet.

 

Flotte mål, godt gjennomført taktisk og det er veldig betryggende at vi tar så mange poeng på bortebane!

Unngår vi å snuble flere ganger på Emirates kan dette bli veldig gøy. B)

 

Forresten....Wayne Bridge man of the match?? :)

 

Nå må Wenger bare kjøre på med ca. samme lag (Sagna er vel tilbake) mot Leeds og ikke minst ta kampen på alvor!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...