Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Et kjapt spørsmål:

 

Når man har sjekket inn online på en Ryanair flyvning, og printet ut boardingpasset, samt har 0 baggasje å sjekke inn; Det er bare å gå rett til sikkerhetskontrollen da, og møte opp ved gaten, sant? Det står ikke noe setenummer på boardingpasset, så regner med det er first come, first served vi snakker her?

 

Har aldri brukt Ryanair tidligere, og er derfor livredd for å få noen slags form for "bot" eller ekstra betaling fordi noe er gjort galt ;)

 

Ja, med boardingkortet i hånda går du rett til sikkerhetskontroll og så til gate. Dog må du ha betalt for "Priority Boarding" om du skal være blandt de aller første ombord(ikke verdt pengene i mine øyne).

Pass også på å holde deg innenfor bagasjerestriksjonene, så slipper du nok bot skal du se ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply
  • 3 months later...

Jeg skal over og se Arsenal - Tottenham i november. Det blir min andre tur på kamp, men forige gang ble det liksom ikke en skikkelig Arsenal-tur.. Så jeg lurer på om noen har noen tips så jeg kan få det til en skikkelig Arsenal-tur?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Noen som vet hvor lang tid man bruker på London Dungeon?

Effektiv tid inne er vell like i underkant av 90 minutter.. Men det tar som regel litt tid før du kommer gjennom til billettørene osv, pga brukbar stor kø ca hele tiden. Så du bør nok gjerne beregne 2 timer før du kommer deg avgårde.

London Bridge tube station ligger like ved..

 

Jeg skal over og se Arsenal - Tottenham i november. Det blir min andre tur på kamp, men forige gang ble det liksom ikke en skikkelig Arsenal-tur.. Så jeg lurer på om noen har noen tips så jeg kan få det til en skikkelig Arsenal-tur?

Først av alt må du få med deg en omvisning på Emirates :) Dette er ikke mulig på kampdag, men når det er ledig kan du sjekke via www.arsenal.com ..

Ellers bør du komme deg opp til Arsenal-området ganske tidlig på kampdag, slik at du får en tur innom noen av pub'ene og følt på stemningen. Synes selv at Gunners pub og supporterpuben (rett til venstre fra Arsenal station, en gammel bunker) er gode ;)

Du kan lese litt om hver enkelt pub på denne linken: http://arsenal.se/index.php?option=com_con...&id=2&Itemid=26

 

Ellers er det bare å ikle seg trøya, å nyt dagen!

 

Lykke til! B)

Link to comment
Share on other sites

Ellers bør du komme deg opp til Arsenal-området ganske tidlig på kampdag, slik at du får en tur innom noen av pub'ene og følt på stemningen. Synes selv at Gunners pub og supporterpuben (rett til venstre fra Arsenal station, en gammel bunker) er gode :)

 

Hmmm...dette hørtes kjent ut ;) I tillegg vil jeg fremheve Bank of Friendship og Tollington.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde fått billetter til West Ham 30.10, booket fly og ønsket å bo på Hilton Islington.

 

Både hjemmesida til hotellet og hotels.com skulle ha over £400 for et dobbeltrom for 2 netter. Gikk så inn på hotelsclick.com, og booket på hilton for under halve prisen. Fikk ikke bekreftet øyeblikkelig, men ca 1/2 dag etter kom bekreftelsen.

 

Ser ut som hotelsclick.com har gode rater. Ser også at de er billige på andre bra hoteller i London.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen Arsenalpuber i nærheten av Bloomsbury? ;)

Skal på klassetur, men tenkte å få med meg West-Hamkampen fra pub, kombinert med noen øl. Hotellet vi skal sove på heter Royal National Hotel, noen sovet der før?

Kan ikke svare så spm en, men har sover på Royal National før. Er vel Englands største hotell? Uten at du skal få for høye forhåpninger av den grunn. Standeren er ikke veldig høy, men jeg tipper det går helt fint for deg og en klasse kammerat eller to. Er vel ikke på rommet dere skal tilbringe mest tid :)

Jeg fikk igang Tven etterhvert, og fant Sky, da var alle PL høydepunkter i boks hvertfall.

Positivt så ligger hotellet veldig sentralt, gangavstand fra Oxford Street, og ikke mange meterne ned i gata ligger en underground station, mener den heter Russel Square, som går rett opp til Arsenal!

 

God tur!

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke svare så spm en, men har sover på Royal National før. Er vel Englands største hotell? Uten at du skal få for høye forhåpninger av den grunn. Standeren er ikke veldig høy, men jeg tipper det går helt fint for deg og en klasse kammerat eller to. Er vel ikke på rommet dere skal tilbringe mest tid wink.gif

Jeg fikk igang Tven etterhvert, og fant Sky, da var alle PL høydepunkter i boks hvertfall.

Positivt så ligger hotellet veldig sentralt, gangavstand fra Oxford Street, og ikke mange meterne ned i gata ligger en underground station, mener den heter Russel Square, som går rett opp til Arsenal!

 

God tur!

 

Takk for svar! Er vel sikkert vanskelig å svare på det spm uansett!

 

Ja, hotellet er megastort, 1600 rom tror jeg, så en kan vel ikke forvente så alt for mye. Betyr ikke så alt for mye for meg personlig heller. Ah, herlig. Skal nemlig på en guidet tur gjennom Emirates Stadium på søndagen. Selv om det ikke er like artig som å se kamp, kan det jo være artig dette også! Takk for det, skal nok klare å kose meg!

Link to comment
Share on other sites

Skal på WHU kampen på lørdag sammen med sønnen min. Ankommer Gatwick 19.30 fredag kveld. Noen med erfaring om hva som er raskeste vei fra Gatwick til Hilton Islington?

 

Gatwick Express til Victoria. Deretter Victoria Line til Kings Cross. Deretter Northern Line et hopp til Angel Station. Så ligger hotellet skrått bortenfor på andre siden av gaten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Noen som kan nevne noen gode fotballsupporter butikker i London?

Tenker på butikker som har det meste av fotballdrakter fra lavere divisjoner og utland. Er spesielt interessert i å få tak i en Huddersfield drakt

 

Tror Lillywhites har draktene til mindre klubber, men er ikke sikker.. Men de har hvertfall veldig mange fotball drakter der.

Link to comment
Share on other sites

Tror Lillywhites har draktene til mindre klubber, men er ikke sikker.. Men de har hvertfall veldig mange fotball drakter der.

 

 

Hvor ligger Lillywhites? Skal til London til helga og kunne vært moro å få med seg en drakt eller 3 til noen mindre lag også...

Link to comment
Share on other sites

Hvor ligger Lillywhites? Skal til London til helga og kunne vært moro å få med seg en drakt eller 3 til noen mindre lag også...

 

Du hopper av på en t-banestasjon som heter enten Piccadilly Circus eller Oxford Circus, husker ikke hvilken av de to det var. Butikken ligger rett utenfor en av de to stasjonene. Men er ikke 100% sikker på at det selges drakter til mindre lag, men mener jeg så noen drakter fra mindre lag når jeg var der.

 

EDIT: Det var Piccadilly Circus du må hoppe av på, så ligger den rett utenfor.

Link to comment
Share on other sites

Du hopper av på en t-banestasjon som heter enten Piccadilly Circus eller Oxford Circus, husker ikke hvilken av de to det var. Butikken ligger rett utenfor en av de to stasjonene. Men er ikke 100% sikker på at det selges drakter til mindre lag, men mener jeg så noen drakter fra mindre lag når jeg var der.

 

EDIT: Det var Piccadilly Circus du må hoppe av på, så ligger den rett utenfor.

 

 

Helt nydelig.

Har en kompis som er QPR og en som er Southampton fan, så hadde vært moro å få med en drakt hver til de...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Noen som har tips til et billig men brukbart hotell i London?

Skal over fra 11. februar til 17.

 

Days hotel Waterloo London er et billig og godt hotell som jeg kan anbefale. Ikke noe luksus men helt greit for

2 overnattinger i forbindelse med kamp. Det ligger også en meget god Pub like ved hotellet der du kan se fotball :))

Hotel.com har dette hotellet der jeg booket sist jeg var på kamp. Ligger sentralt like ved Themsen Lamberth. Bare en kort spasertur til

undergrunnen.

Link to comment
Share on other sites

EasyHotel

 

Selv bodde jeg på Easyhotel Earls Court for et års tid siden. De serverer ikke frokost, men det finnes nok av puber som gjør det i nærheten. Sengene gode og fasilitetene er ok. Fungerte optimalt for min del :)

 

kan se omtaler og bilder av hotellet her: Tripadvisor

 

Easyhotel har forøvrig flere andre hoteller i London også.

 

Edit: Så nå at 4evergunners siterte et eldgammelt innlegg.

 

Uansett kan dette anbefales til de som kun trenger et billig sted å sove i London :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...