Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

 

De jeg kjenner, har reist inn til Liverpool Street. Tottenham Hale virker litt stusselig, men funker helt sikkert greit. Uansett hva du velger, frem kommer du.

 

 

Skal man til nord-london kan man som regel like gjerne bytte på Tottenham Hale. Men vær obs på at det er i sone 3, så hvis man har forhåndsbetalt Travelcard for sone 1-2 må man kjøpe ekstra billett for å komme derifra.

 

Et alternativ som også fungerer bra er buss fra Stansted. Det er endel rimeligere og tar ca en time til Liverpool St.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Skal se Arsenal mot City og skal bruke St Giles Hotel ved Tottenham Court R og Oxford Street,noen som vet hvordan standarden er på dette?

 

Noen som har prøvd disse båtturer fra Regents Kanal?

 

Brukte St Giles da jeg var over på kamp i Oktober. Et helt ålreit hotel, verken mer eller mindre.. Resturant med god mat på hotellet og enkle og greie rom. Ikke spesielt store rom, men holder jo(er jo ikke så mye på rommet utenom når man sover)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi er tre stykker som skal over i påskeferien. Vi drar på torsdag 9 april. For å gjøre turen billigst mulig flyr vi med kveldsflyet til ryanair. Det flyet lander ikke på Standsted før klokka 23.40. Vi tenker å ta Stansted express, når er vi i London sentrum da?

Vi sover på Euro Hotel Clapham, noen som har erfaringer med det hotellet?

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Når jeg spurte han som gikk med en tralle og solgte varer sa han at det tok va 45 minutter fra Liverpool Street til Stansted. Kan ikke bekrefte det siden jeg sov på turen, men han vet uansett bedre enn meg. :( Du må også huske at den ikke stopper rett utenfor hotellet. :P

Link to comment
Share on other sites

Vi er tre stykker som skal over i påskeferien. Vi drar på torsdag 9 april. For å gjøre turen billigst mulig flyr vi med kveldsflyet til ryanair. Det flyet lander ikke på Standsted før klokka 23.40. Vi tenker å ta Stansted express, når er vi i London sentrum da?

Vi sover på Euro Hotel Clapham, noen som har erfaringer med det hotellet?

 

Skal på Arsenal kamp eller? Det tar rundt 50 min med Stansted Express og inn til sentrum fra Stansted. Sjekk på www.tfl.gov.uk for rutetider. God tur! :)

Link to comment
Share on other sites

Siden dere er ute etter å gjøre turen billigst mulig burde dere absolutt satse på å ta buss framfor tog. Buss kan du få ned i £14 tur/retur, mens med Stansted Express må du ut med £22 en vei! Det tar ikke mye lenger tid med buss enn med tog.

Link to comment
Share on other sites

Siden dere er ute etter å gjøre turen billigst mulig burde dere absolutt satse på å ta buss framfor tog. Buss kan du få ned i £14 tur/retur, mens med Stansted Express må du ut med £22 en vei! Det tar ikke mye lenger tid med buss enn med tog.

 

Med tog koster det ca 27 pund for begge veier. Helt greit, anbefales! Mer komfortabelt å sitte på tog enn buss vil jeg si da :)

Link to comment
Share on other sites

Siden dere er ute etter å gjøre turen billigst mulig burde dere absolutt satse på å ta buss framfor tog. Buss kan du få ned i £14 tur/retur, mens med Stansted Express må du ut med £22 en vei! Det tar ikke mye lenger tid med buss enn med tog.

 

Med tog koster det ca 27 pund for begge veier. Helt greit, anbefales! Mer komfortabelt å sitte på tog enn buss vil jeg si da :)

 

Vanligvis, ja, men Stansted Express er ikke rare komforten. Bussene er helt fine. Er man ute etter å spare penger er Evjus forslag kurrant.

Link to comment
Share on other sites

Siden dere er ute etter å gjøre turen billigst mulig burde dere absolutt satse på å ta buss framfor tog. Buss kan du få ned i £14 tur/retur, mens med Stansted Express må du ut med £22 en vei! Det tar ikke mye lenger tid med buss enn med tog.

 

Med tog koster det ca 27 pund for begge veier. Helt greit, anbefales! Mer komfortabelt å sitte på tog enn buss vil jeg si da :)

 

Vanligvis, ja, men Stansted Express er ikke rare komforten. Bussene er helt fine. Er man ute etter å spare penger er Evjus forslag kurrant.

 

Hvor finner man oversikt over togtider? (greit å vite til neste gang om det er en del billigere.. )

Link to comment
Share on other sites

Siden dere er ute etter å gjøre turen billigst mulig burde dere absolutt satse på å ta buss framfor tog. Buss kan du få ned i £14 tur/retur, mens med Stansted Express må du ut med £22 en vei! Det tar ikke mye lenger tid med buss enn med tog.

 

Med tog koster det ca 27 pund for begge veier. Helt greit, anbefales! Mer komfortabelt å sitte på tog enn buss vil jeg si da :)

 

Vanligvis, ja, men Stansted Express er ikke rare komforten. Bussene er helt fine. Er man ute etter å spare penger er Evjus forslag kurrant.

 

Hvor finner man oversikt over togtider? (greit å vite til neste gang om det er en del billigere.. )

 

Her har du alle aternativer: http://www.stanstedairport.com/portal/site...2fefaf9328c1a0/

Link to comment
Share on other sites

takk for alle svar ;)

Vi må nesten ta tog vi orker ikke stresse med buss og sånn.

 

Du må også huske at den ikke stopper rett utenfor hotellet. :)

Jaja.. Vi tenkte å ta taxi til hotellet, er dette stress i ett tia på natta?

 

Skal på Arsenal kamp eller? Det tar rundt 50 min med Stansted Express og inn til sentrum fra Stansted. Sjekk på www.tfl.gov.uk for rutetider. God tur! ;)

Nei.. Arsenal spiller jo borte mot Wigan ;) Og dette var den eneste helga som passa for oss..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Noen her som har erfaring og tips til et bra hostel i London? Gjerne til en 5-600 kr for 3 netter. Tenkte å dra dit i forbindelse med emirates cup og drar aleine. Vil da bo billig fordi det er nok annet å bruke penger på! :)

 

Mange andre her som har tenkt seg på Emirates Cup eller? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

takk for alle svar B)

Vi må nesten ta tog vi orker ikke stresse med buss og sånn.

 

Du må også huske at den ikke stopper rett utenfor hotellet. :)

Jaja.. Vi tenkte å ta taxi til hotellet, er dette stress i ett tia på natta?

 

Jeg tenkte på det samme?

 

Har bestilt turen og fly nedover til kampen mot Blackburn den 3/4 oktober. Men kommer sent på kvelden så tenkte å ta taxi rett til hotellet. Har ikke fått hotelnavnet enda - men er det sykt dyrt eller er det helt ok?

Link to comment
Share on other sites

Er svinedyrt å ta taxi rett fra flyplass og inn til sentrum. Ihvertfall hvis du lander på Heathrow/Gatwick/Stansted/Luton. City Airport går nok greit.

 

Må nok sikkert opp i en £60+ for en vei.

 

 

Har allerede bestilt til Arsenal - Tottenham, men vurderer også bortekampen i jula mellom Portsmouth - Arsenal kombinert med hjemmekampen mot Villa som går 2 dager før. Noen som har erfaringer med tog til/fra London i England?

Link to comment
Share on other sites

Er svinedyrt å ta taxi rett fra flyplass og inn til sentrum. Ihvertfall hvis du lander på Heathrow/Gatwick/Stansted/Luton. City Airport går nok greit.

 

Må nok sikkert opp i en £60+ for en vei.

 

 

Har allerede bestilt til Arsenal - Tottenham, men vurderer også bortekampen i jula mellom Portsmouth - Arsenal kombinert med hjemmekampen mot Villa som går 2 dager før. Noen som har erfaringer med tog til/fra London i England?

 

Tenkte egentlig mest å ta express tog til Paddington eller noe, og taxi derfra. Da er jo mesteparten av reisa gjort. Hotellet ligger vist ikke så langt unna der.

 

Hvis det er noen fler som skal på blackburn kampen denne helgen så er det bare å si ifra! Vært gøy å møte noen av dere på forumet :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaringer med tog til/fra London i England?

 

Fra Liverpool Street Station går det drøssevis av tog. Går helt sikkert ett til Portsmouth, eller Southampton som ikke er fryktelig langt unna. Jeg har kun tatt toget til en bortekamp mot Reading, som jo bare ligger rett utafor London, men det gikk hvertfall smertefritt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er svinedyrt å ta taxi rett fra flyplass og inn til sentrum. Ihvertfall hvis du lander på Heathrow/Gatwick/Stansted/Luton. City Airport går nok greit.

 

Må nok sikkert opp i en £60+ for en vei.

 

 

Har allerede bestilt til Arsenal - Tottenham, men vurderer også bortekampen i jula mellom Portsmouth - Arsenal kombinert med hjemmekampen mot Villa som går 2 dager før. Noen som har erfaringer med tog til/fra London i England?

tok toget fra london til birmingham i påska, funka konge! £11 tur/retur.. www.virgintrains.co.uk er dødla billig..

Link to comment
Share on other sites

Er svinedyrt å ta taxi rett fra flyplass og inn til sentrum. Ihvertfall hvis du lander på Heathrow/Gatwick/Stansted/Luton. City Airport går nok greit.

 

Må nok sikkert opp i en £60+ for en vei.

 

 

Har allerede bestilt til Arsenal - Tottenham, men vurderer også bortekampen i jula mellom Portsmouth - Arsenal kombinert med hjemmekampen mot Villa som går 2 dager før. Noen som har erfaringer med tog til/fra London i England?

 

Arsenal-Spudz er faen meg konge. Hvor har du bestilt billetter til den kampen hen? Pris? :)

Link to comment
Share on other sites

Fant ingen passende tråd når jeg søkte ''Manchester'' så tok denne :huh: Skal på Everton-Liverpool og United-Birmingham i serieåpninga og lurer på å ta tog fra London til Manchester fremfor å fly direkte til Liverpool og ta tog til Manchester.

 

Spørsmålet er enkelt og greit. Hadde dere giddet å ta toget til Manchester for å spare 500 kr? Er det verdt det? Er det en grei togtur?

 

Tenker å bestille fly iløpet av kvelden så et svar iløpet av kvelden ville vært herlig! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...