Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Skal over å se Chelsea-Arsenal sammen med en del kamerater som holder med diverse andre lag (pool og manu++) og vi kommer derfor ikke til å sitte med bortesupporterne. Noen som har formening om hvor lite populært der er å sitte med Arsenal drakt utenfor borteseksjonen?

 

Vi blir boende like ved High Street Kensington og lurte på om noen har tips til puber vi kan dra på før match? Finnes det noen "away-pubs" i nærheten av Stamford Bridge? evt. andre hvor det greit å komme seg til Stamford Bridge?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Noen som veit om et pent og bra hotell, sentralt i London/ nærme emirates som er og anbefale? skal over med lille bror min i februar så vil gjerne har et litt penere hotell en eg pleier å bruke. Tenker 4 stjernes(ich) :proud:

Novotel London St Pancras

 

Et bra hotell rett ved kings cross station og du får det til en ok pris på f.eks hotelsclick.com eller hotelpronto.com :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale premierinn-kjeden. Dei har to hotell i Euston/Kings Cross området. Når jeg er på fotballtur i London så satser jeg omtrent utelukkende på hoteller i dette området (Euston-St. Pancras-Kings Cross) som gir kort vei både til Emirates og til sentrum.

Premier Inn Euston ligger mellom undergrunnene Euston og St. Pancras/Kings Cross. Premier Inn Kings Cross ligger nær Kings Cross undergrunnen.

Dette er svært greie hotell, ikke noe minibar og anna "tull" men av god standard. Et annet greit hotell som jeg har bodd på et par ganger er IBIS Euston som ligger få meter fra Euston tog/undergrunns-stasjonen.

Når jeg er ute og reiser så bruker jeg ofte Tripadvisor for å finne tilbakemeldinger. Jeg stoler ikke på alt som blir skrevet av plusser og minus, men ser man på helheten av tilbakemeldinger så får man grei oversikt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Heisan

 

Skal endelig få min første tur til London etter å ha vært Gunners fan siden 1979, da madammen har forbarma seg over meg og kjøpt bursdagsgave til meg med tur til Arsenal - Chelsea i slutten av april :D . Føler derfor det er på sin plass at hun også får noe bra ut av turen, og lurer på om folket har forslag til passende aktiviteter den helga.

 

Vi hadde ikke tenkt å bruke tida i butikker slik at det hadde vært fint med andre ting...

 

Håper noen har gode forslag! :proud:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heisan

 

Skal endelig få min første tur til London etter å ha vært Gunners fan siden 1979, da madammen har forbarma seg over meg og kjøpt bursdagsgave til meg med tur til Arsenal - Chelsea i slutten av april :D . Føler derfor det er på sin plass at hun også får noe bra ut av turen, og lurer på om folket har forslag til passende aktiviteter den helga.

 

Vi hadde ikke tenkt å bruke tida i butikker slik at det hadde vært fint med andre ting...

 

Håper noen har gode forslag! :proud:

 

Camden Market. Et marked for både menn og kvinner. Her finner man alt mulig rart og det er herlig å bare tuslet rundt å suge inn alle inntrykk og all kulturen. Liker kanskje best matbodene hvor du får smake på mat fra alle verdens hjørner ! :)

Link to comment
Share on other sites

spørs jo hva dere er ute etter og når dere er der, men imperial war museum er jo veldig bra (ligger nær waterloo station) evt en pubrunde i city på fredagskvelden (city er stengt lørdag-søndag).

 

Takker for forslaget! Er en smule tvilende til om madammen synes at et krigsmuseum er midt i blinken, men... ;D

 

Har vel tenkt litt på British Museum. Noen med erfaringer herfra?

Link to comment
Share on other sites

 

Camden Market. Et marked for både menn og kvinner. Her finner man alt mulig rart og det er herlig å bare tuslet rundt å suge inn alle inntrykk og all kulturen. Liker kanskje best matbodene hvor du får smake på mat fra alle verdens hjørner ! :)

 

Hmmm Kanskje det kunne vært noe.... Høres spennende ut i hvert fall! :proud:

 

Litt O.T.: Noen som vet når det blir endelig bestemt dag og tid for denne kampen? (Arsenal - Chelsea )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Takker for forslaget! Er en smule tvilende til om madammen synes at et krigsmuseum er midt i blinken, men... ;D

 

Har vel tenkt litt på British Museum. Noen med erfaringer herfra?

 

British museum er veldig bra, og veldig stort. greit å konsentrere seg om ei avdeling per gang. syns sjøl at egypt-avdelinga er best, men det er jo smak og behag. og så er det jo gratis å komme inn :-)

Link to comment
Share on other sites

 

British museum er veldig bra, og veldig stort. greit å konsentrere seg om ei avdeling per gang. syns sjøl at egypt-avdelinga er best, men det er jo smak og behag. og så er det jo gratis å komme inn :-)

 

Hørt mye bra om egypt-avdelinga så mulig det blir en tur innom der ja :proud:

 

Kanskje litt off topic, men..... Jeg har pakketur til Chelsea-kampen 21.april. Pakken inneholder bl.a. Omvisning på stadion, rabatter i supportershopen og sånt... Kampen går jo da etter det jeg kan finne ut på lørdag klokken 1245 lokal London tid. Spørsmålet mitt blir da: Kan en regne med at omvisning og sånt kommer til og foregå på kampdag eller vil dette bli på søndag? Vil jo bli lite tid til å ta dette før kampen da pakka også inneholder 3-retter med gratis "forfriskninger" ;D før kampen. Noen som har erfaringer med hvordan disse pakkene fungerer?

Link to comment
Share on other sites

 

Hørt mye bra om egypt-avdelinga så mulig det blir en tur innom der ja :proud:

 

Kanskje litt off topic, men..... Jeg har pakketur til Chelsea-kampen 21.april. Pakken inneholder bl.a. Omvisning på stadion, rabatter i supportershopen og sånt... Kampen går jo da etter det jeg kan finne ut på lørdag klokken 1245 lokal London tid. Spørsmålet mitt blir da: Kan en regne med at omvisning og sånt kommer til og foregå på kampdag eller vil dette bli på søndag? Vil jo bli lite tid til å ta dette før kampen da pakka også inneholder 3-retter med gratis "forfriskninger" ;D før kampen. Noen som har erfaringer med hvordan disse pakkene fungerer?

 

 

Da jeg hadde omvisning på stadionen, var omvisningen på Søndagen, mens kampen var på Lørdag. Husker det ikke helt hundre prosent, men mener at klubben ikke arrangerer omvisningsturer på kampdag. Disse blir som regel tatt dagen før, eller etter kamp. Slik var det ihvertfall da jeg hadde omvisning. Det var vell i 2008.

 

Er det forresten noen som har tips om puber i Arsenalområdet som kan anbefales å gå på under kamp? Skal over bekken om 14 dager, men fikk ikke tak i billetter til Loftus Road, ettersom det var utsolgt, så nøyer meg med en pubtur. Ønsker å vite hvordan pub det er best stemning under kamp. Gunners Pub? Bank of Friendship?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Da jeg hadde omvisning på stadionen, var omvisningen på Søndagen, mens kampen var på Lørdag. Husker det ikke helt hundre prosent, men mener at klubben ikke arrangerer omvisningsturer på kampdag. Disse blir som regel tatt dagen før, eller etter kamp. Slik var det ihvertfall da jeg hadde omvisning. Det var vell i 2008.

 

Er det forresten noen som har tips om puber i Arsenalområdet som kan anbefales å gå på under kamp? Skal over bekken om 14 dager, men fikk ikke tak i billetter til Loftus Road, ettersom det var utsolgt, så nøyer meg med en pubtur. Ønsker å vite hvordan pub det er best stemning under kamp. Gunners Pub? Bank of Friendship?

 

Du husker rett, det er ikke omvisninger på kampdag. Med tanke på pub, så er det hvertfall konge steming på Gunners Pub! Hvertfall når Away Boyz er der, jeg måtte dessverre sitte ute siden jeg er 15 år, men følte stemningen, hehe :P

Link to comment
Share on other sites

Noen av dere her inne som har vært innom Angel Comedy mens dere har vært i London? Londons eneste gratise stand-up klubb med komikere fra tv og talentfulle "up-and-coming" komikere.

 

Tenkte å ta en titt mens jeg først dro til London, for å fyre opp stemninga før kvelden. Er det noe å anbefale?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Skal over med en kameratgjeng utover høsten og trenger et billig sted å bo, helst ganske sentralt. Vi er ikke kravstore på fasilitene, så prisen er derfor viktigst:) Hvis det ser ok+ ut takker vi selvfølgelig ikke nei til det heller! Noen som har erfaring/forslag til sted? Vi er totalt 5 stk og tenker typisk to rom.

Link to comment
Share on other sites

Bodde for et par år siden på et hostel som het Generator Hostel sammen med 7-8 kompiser. Dette var meget billig og vi trivdes, etter noe skepsis til å begynne med, veldig godt ! Romfasilitetene er ikke allverdens, bl.a er det felles dusj og bad med et par andre rom, men ettersom man stort sett er ute gjorde ikke det noe. Det gjorde det bare enda mer sosialt! Trivelig fellesområde har de også med biljard, bar med happy hour og søte svenske servitriser, etc ! ;P Og viktigst av alt, det var veldig sentralt. Rundt 2 min gange til Russel Square om ikke jeg husker helt feil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vet at dette er et spørsmål som går igjen i denne tråden, men noen som har tips om et godt hotell i "studentprisklassen". Skal over i slutten av oktober til emirates og wembley. Helst sentrumsnært og/eller kort avstand til undergrunn.

 

Tar gjerne også i mot tips til "hotellbestillingssider"

Link to comment
Share on other sites

Momondo.com er en veldig god hotellbestillingsside.

 

Forøvrig ville jeg av konkrete hoteller anbefale Tune Hotel bokstavelig talt rett ved King's Cross og Jury's Inn Islington rett ved Angle tubestasjon. Det første er billig og enkelt, men samtidig nytt og ordentlig, mens Jury's er litt dyrere og dermed litt mer komfortabelt. I forhold til stadion er det gåavstand fra begge (tar vel 45 min fra Tune og kanskje drøyt 30 min fra Jury's Inn) og også veldig enkelt å komme seg til med tube.

Link to comment
Share on other sites

Momondo.com er en veldig god hotellbestillingsside.

 

Forøvrig ville jeg av konkrete hoteller anbefale Tune Hotel bokstavelig talt rett ved King's Cross og Jury's Inn Islington rett ved Angle tubestasjon. Det første er billig og enkelt, men samtidig nytt og ordentlig, mens Jury's er litt dyrere og dermed litt mer komfortabelt. I forhold til stadion er det gåavstand fra begge (tar vel 45 min fra Tune og kanskje drøyt 30 min fra Jury's Inn) og også veldig enkelt å komme seg til med tube.

Kings cross er ett høl av ett sted og lite sentralt. Anbefales ikke.

Jury's inn er ikke verdt prisen og er heller ikke sentralt. Men det er gå avstand fra begge ovennevnte.

Dersom du etter billig og sentralt så gå etter noe trestjerners nord for hyde park (der finnes det en million hoteller).

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...