Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Kings cross er ett høl av ett sted og lite sentralt. Anbefales ikke.

Jury's inn er ikke verdt prisen og er heller ikke sentralt. Men det er gå avstand fra begge ovennevnte.

Dersom du etter billig og sentralt så gå etter noe trestjerners nord for hyde park (der finnes det en million hoteller).

 

BE

 

Syntes hotellet var fint nok og med tre tube-baner rett ved kom vi oss lett til og fra hotellet. Så er det sant det at King's Cross ikke er verdens fineste sted, men et godt studentalternativ synes jeg allikevel det er. Mitt besøk på Jury's inn fikk jeg til en rimelig penge, det er mulig at du har vært uheldig med bookingen, eller at jeg var heldig. Har ihvertfall bare positive ting å si om det oppholdet.

 

Men hvis ingen av disse frister må jeg igjen få anbefale momondo.com. Dro på interrail med den siden som hotellfinder. Masse bra dealer til billig penge!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Har et par spørsmål.

 

Skal over til kampen mot tottene, jeg har tidligere bare rest med supporterklubben, så da har jeg brukt minimalt med tankekraft. Da jeg reiser med kona på "egenhånd" nå har jeg noe jeg håper noen her kan hjelpe med :)

 

- Hvor får jeg kjøpt sånn travelcard, helst for 4 dager hvis det går? Kan jeg kjøpe det på heathrow?

- Skal på på et hotel som heter st.giles i bedford. Er det noen som har kjennskap til dette? Er det langt fra Emirates, og er det "trygt" å flagge Arsenal der :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har et par spørsmål.

 

Skal over til kampen mot tottene, jeg har tidligere bare rest med supporterklubben, så da har jeg brukt minimalt med tankekraft. Da jeg reiser med kona på "egenhånd" nå har jeg noe jeg håper noen her kan hjelpe med :)

 

- Hvor får jeg kjøpt sånn travelcard, helst for 4 dager hvis det går? Kan jeg kjøpe det på heathrow?

- Skal på på et hotel som heter st.giles i bedford. Er det noen som har kjennskap til dette? Er det langt fra Emirates, og er det "trygt" å flagge Arsenal der :lol:

Du får kjøpt travelcard på de aller fleste tbanestasjoner, også på Heathrow.

Angående flagging av Arsenal, så er det greit de aller aller fleste steder, det er mer om du har en provoserende oppførsel det går på. Det er i allefall min erfaring.

 

God tur.

 

BE

 

Edit: Hotellet ditt ligger i sentrum. Ikke noe problem med Arsenaldrakt. Det er langt nok fra Emirates til at du tar tbanen når du skal på kamp.

Link to comment
Share on other sites

Du får kjøpt travelcard på de aller fleste tbanestasjoner, også på Heathrow.

Angående flagging av Arsenal, så er det greit de aller aller fleste steder, det er mer om du har en provoserende oppførsel det går på. Det er i allefall min erfaring.

 

God tur.

 

BE

 

Edit: Hotellet ditt ligger i sentrum. Ikke noe problem med Arsenaldrakt. Det er langt nok fra Emirates til at du tar tbanen når du skal på kamp.

 

Supert BE! Bare håpe gutta gjør jobben på lørdag så det blir ei bra langhelg...

Link to comment
Share on other sites

Kings cross er ett høl av ett sted og lite sentralt. Anbefales ikke.

 

BE

 

Blir vel ikke helt riktig tråd men jeg vil bare dele et lite Kings Cross-minne. Vet ikke hvordan det er nå, men for 20 år siden var det et slitent horestrøk.

 

Jeg hadde vært på Highbury sammen med et par kamerater og sett oss vinne over Newcastle. Vi feiret på Gunners Pub etter kampen, og der var det også en god kontingent med sebrastripete geordies. De var morsomme og tok tapet med fatning. Etter en stund fant vi nordmennene og en engelsk gooner ut at vi ville til sentrum for å feste mer. Det ville også 8-10 av Toon-army karene. Da hele gjengen gikk av tuben og vi kom oss ut av Kings Cross, ble stemningen litt mer ugrei. Ikke noe slossing, men spenningen lå i lufta og aggresjonen steig. Vår engelske goonervenn forklarte oss at vi hele tida måtte sørge for å ha fluktveier, og være klare til å løpe. Hele tida var vi på jakt etter et utested som ville ha inn den etterhvert drita og aggresive bølingen. Det funket dårlig.

 

Tilslutt var det en av de slitne prostituerte som reddet oss. Hun begynte å diskutere pris og kvantumsrabatter med de bøllete, kåte og gjerrige sebraene. Vi så vårt snitt til å snike oss unna og fortsatte festen nede i Soho.

Link to comment
Share on other sites

Det er mye å ta av. Anbefaler å ta sightseeingbus om det er første gangen du er over. Kjøp dere dagspass, så kan dere hoppe av og på så mye dere vil. :) London Eye, Madame Tussauds, London Dungeon og bare dra på så mange fotballkamper som mulig er mitt tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Skal over til Arsenal Aston Villa og dette blir første turen for guttungene på 10 og 7. Det ble en del neglebiting under Villa Bradford :) Spørsmålet er om det er noen av pubene rundt om Emirates som slipper unger inn dørene. Jeg har vært over flere ganger, men da alene og har aldri tenkt over om det er unger eller ei på pubene jeg har vært.

 

Mulig det ikke er verdens beste idé å ta med seg barna på pub, men føler jeg må ha en pre match pint eller to. Om de fikk oppleve litt synging også tror jeg ikke det skader.

 

Noen andre her på forumet som har dratt for å se The Arsenal med barn?

Link to comment
Share on other sites

Syns det har vært unger inne på Gunners pub hver eneste gang jeg har vært der, så lenge forelder er tilstede, og ikke drikker seg på halv 8, så er det neppe noe problem. Men er du sikker på at ungene dine vil på pub i så ung alder? Husker da jeg for første gang så en Arsenalkamp, og min far spurte meg om jeg ville dra inn på pub før kamp. Da var jeg vel 12-13 år, og selv da syntes jeg det var skummelt å dra inn på pub med en hel haug med litt for festglade mennesker for en så ung gutt. Tror aldri vi gikk inn, siden jeg ikke var helt komfortabel med det hele.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hva vi finner på. Det er ikke fordi jeg må ha øl før kamp, men det er litt sjarme med det :) Nå er det litt forskjellig nivå på puber jeg har besøkt med tanke på festligheter. Ungene har vært med på pub her i Bergen for å se kamp et par ganger det har vært noen litt spesielle kampar.

 

Skal ikke tvinge dem med inn noe sted og vi får se hva vi finner på. Det er plenty med andre ting å se på rundt i gatene på kampdag.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt å greit så tar du ikke med en gutt på 7 år på pub, ei heller en på 10. At du i det hele tatt tenker på det er i mine øyner HELT bak mål. Latterlig rett å slett.

Det er ikke noe i veien med å ta med 7-10 åringer på pub?

Kan du forklare hva som er HELT bak mål og latterlig med det?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tror du virkelig Up the Arse er så uansvarlig at han tar med sine barn et sted han føler det ikke er trygt for dem?

Klart man kan ta med barna sine på pub, det gjør jeg fra tid til annen, og jeg ser ingen problemer med det i det hele tatt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Når mener dere at barna bør debutere på Emirates. Tassen min på to og et halvt år er jo langt unna enda, men det hadde vært greit å vite når sånn ca. det passer seg. Mener å huske at AnaBolle tok med seg sin eldste da han var ti.

Link to comment
Share on other sites

Når mener dere at barna bør debutere på Emirates. Tassen min på to og et halvt år er jo langt unna enda, men det hadde vært greit å vite når sånn ca. det passer seg. Mener å huske at AnaBolle tok med seg sin eldste da han var ti.

 

Mine får "nå skal du begynne på skole gave" fra meg. Jeg tar dem med på emirates cup før skolestart, altså er de 6 år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enkelt å greit så tar du ikke med en gutt på 7 år på pub, ei heller en på 10. At du i det hele tatt tenker på det er i mine øyner HELT bak mål. Latterlig rett å slett.

 

Huff... Det som er bak mål - er å være så bombastisk bombastisk som dette

 

Selv var jeg med fader`n på pub regelmessig fra jeg var 7-8 år. Høydepunktet iløpet av uka husker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...