Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Forklar meg hva i alle dager en gutt har å gjøre på en pub? Om han er enten 5 eller 12....

drekka!!!

 

Neida,. men det er mye han kan oppleve på en pub. Kan du fortelle meg hvilke skader han ( i mitt tilfelle en hun) kan få av å være med far på pub?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Enkelt å greit så tar du ikke med en gutt på 7 år på pub, ei heller en på 10. At du i det hele tatt tenker på det er i mine øyner HELT bak mål. Latterlig rett å slett.

 

Det blir vel opp til hver enkelt forelder å avgjøre hvor man tar med barna sine. At jeg tar med ungene hvor som helst er ikke snakk om. Det er ikke bare puber nedlesset med feststemte mennesker å finne i området. Har litt å si når man er der også.

 

Til syvende og sist er det opp til den enkelte forelder å vurdere hva som er fornuftig. Vi har vurdert det slik at barna kan bli med på pub så lenge klientellet på plassen samt oss selv ikke raver rundt i øltåka.

 

Tror selv at en tur innom en pub der det plutselig ekploderer i allsang kan bli en opplevelse i seg selv. Så får vi som foreldre sørge for å vurdere miljøet og hva som er bra for guttungene og ikke.

 

Takker for alle innspillene :)

Link to comment
Share on other sites

Når mener dere at barna bør debutere på Emirates. Tassen min på to og et halvt år er jo langt unna enda, men det hadde vært greit å vite når sånn ca. det passer seg. Mener å huske at AnaBolle tok med seg sin eldste da han var ti.

 

Helt korrekt. Min eldste sønn var 10 år da han var med på Gunners Pub foran et oppgjør mot Liverpool. Kjempeopplevelse!

Link to comment
Share on other sites

I England er det jo helt vanlig å ha med barn på pub. Så lenge foreldrene ikke drikker seg fulle, så ser jeg ikke det store problemet med dette. Å være på pub i England er i mine øyne noe helt annet enn å være på pub i Norge. Jeg har selv hatt med meg onkelbarn på pub i England når jeg har spandert tur i konfirmasjonsgave. Ingen av dem har tatt noe skade av dette på noe som helst vis

Link to comment
Share on other sites

Regner med at elx har rikelig nok av erfaring hva gjelder barneoppdragelse så det er helt greit for han å ha en slik mening som han har :)

 

Jeg har unge, hvis det er det du tenker på?

Link to comment
Share on other sites

 

Det blir vel opp til hver enkelt forelder å avgjøre hvor man tar med barna sine. At jeg tar med ungene hvor som helst er ikke snakk om. Det er ikke bare puber nedlesset med feststemte mennesker å finne i området. Har litt å si når man er der også.

 

Til syvende og sist er det opp til den enkelte forelder å vurdere hva som er fornuftig. Vi har vurdert det slik at barna kan bli med på pub så lenge klientellet på plassen samt oss selv ikke raver rundt i øltåka.

 

Tror selv at en tur innom en pub der det plutselig ekploderer i allsang kan bli en opplevelse i seg selv. Så får vi som foreldre sørge for å vurdere miljøet og hva som er bra for guttungene og ikke.

 

Takker for alle innspillene :)

 

 

Okey. Jeg så igrunnen for meg en skikkelig fotball pub. Og ja jeg har sikker tatt litt feil og gått litt feil med det jeg sa.

Link to comment
Share on other sites

I England er det jo helt vanlig å ha med barn på pub. Så lenge foreldrene ikke drikker seg fulle, så ser jeg ikke det store problemet med dette. Å være på pub i England er i mine øyne noe helt annet enn å være på pub i Norge. Jeg har selv hatt med meg onkelbarn på pub i England når jeg har spandert tur i konfirmasjonsgave. Ingen av dem har tatt noe skade av dette på noe som helst vis

 

Det der er en sannhet med modifikasjoner, Kim. På generelt grunnlag er det strenge aldersgrenser på puber i England.

Link to comment
Share on other sites

 

Det der er en sannhet med modifikasjoner, Kim. På generelt grunnlag er det strenge aldersgrenser på puber i England.

 

Slik jeg forstår det er det forskjellige lisenser ute å går? Dersom en pub har de nødvendige lisensene er det til slutt Landlord som bestemmer. Mulig jeg er på bærtur her.

Link to comment
Share on other sites

Det er endel puber i området som ikke er så familievennlig. Noen puber vil nok også nekte mindreårige adgang. Kan anbefale min gamle stampub "The Faltering Fullback". Puben ligger noen hundre meter nordvest for Finsbury Park Station. Opp Stroud Green Road og til høyre inn Ennis Road. Sjekk ut bakrommet! Der er det hyggelig stemning før matchen og relativt familievennlig. Den ligger riktignok en halvtimes gange fra Emirates, men det er en veldig hyggelig spasertur når man skal på kamp.

 

God tur til små og store!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har vært på Tottenham away og har noen forslag til puber? Har vært på mange hjemmekamper, men dette blir min første bortekamp.

 

Er det slik at man drikker i "Arsenal-land" og tar bussen/spaserer bortover til Shite Hart Lane, eller er det en bortevennlig pub nærmere stadion?

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen Arsenal vennlige puber rundt WHL.

 

Det har du helt rett i. Det vanlige er at supporterne drikker på pubene de drikker på før hjemmekamper, før de tar turen opp til slummen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jepp, det jeg tenkte meg. Noen som har tatt turen? Hvilken buss(er) er det man kan ta, eller går man som oftes?

Skulle gjerne tatt turen men fikk ikke billett til kampen. Hadde vært fantastisk å avslutte en uke med 2 eksamener med å stå på shite fart lane og se oss overkjøre scum.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen som har noen restauranttips i London? :)

 

Italiensk, Indisk, biffrestauranter osv!

 

Dersom du er glad i indisk mat MÅ du bare besøke Brick Lane. Hele gata er full av små intime restauranter med herlig mat fra India/Bangladesh. Mange av restaurantene mangler sjenkebevilling, men du er hjertlig velkommen til å ta med egen vin. Praktisk nok er det plenty med små vinsjapper i hele området.

 

http://www.viewlondon.co.uk/restaurants/brick-lane-restaurants-recommended-London-317.html

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...