Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Den puben med best stemning før kamp er nok The Rocket som er puben til RedAction. Den ligger i Holloway road, litt opp til høyre og på andre siden av gaten av Holloway t-banestasjon. Henger et Arsenal-flagg der på kampdager. Det går også et tog (ligner 17. mai toget her hjemme) like før kampstart til stadion. Ellers er det jo mange av de tradisjonelle pubene som ligger ved Highbury som man burde besøke bare for å suge inn tradisjon og stemning der også. The Gunners og The Bank og Friendship er to av pubene jeg alltid går til først, før jeg beveger meg til The Rocket nærmere kampstart for stemningen sin del.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Noen anbefalinger til puber før kamp? god stemning og bra med folk?

hvor ligger disse?

 

Litt flaut og skrive dette men vet dere hvor borte supportene samles før kamp?

 

 

Bortepuben er Drayton Park faktisk den puben som ligger nærmest Emirates.

 

Gode puber for stemning er som nevnt The Gunners og Rocket. Sistnevnte er ingen pub men ei studentbule.

 

I tilegg til disse er 12 Pins ved Finsbury Park ett godt alternativ samt Herbert Chapman 100 meter til venstre for Holloway Road undergrundstasjon. The Bank of Friendship er en utolig hyggelig pub men kanskje best egnet for oss over 40?

Link to comment
Share on other sites

Kan være enig i at the Bank passer best for godt voksne, men kan passe godt for folk i alle aldre også. Jeg var 18 første gangen jeg var der, og det ble raskt favorittpuben til kameratgjengen på grunn av den rolige, fine stemningen og atmosfæren. En skikkelig engelsk pub! Puben har heller ingen aldersgrense på kampdager, slik som f.eks. The Gunners har.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale London Bridge Hotel på det sterkeste. Et billig 4-stjerners hotell som ligger sentralt i London, rett ved London Bridge og Tube-stasjonen. Har bodd der 2 ganger iløpet av denne sesongen og er strålende fornøyd. Rommene har alt standard utstyr i tillegg til minibar, pay-tv, room-service, concierge, gratis trådløst internett, PCer man kan låne mot et lite tillegg og en bra engelsk frokost.

 

Du finner de billigste prisene til dette hotellet på HotelsClick.

 

Hotellets hjemmeside: www.londonbridgehotel.com

 

Har avbestilt min reservasjon på St Giles hotel i mai, for å bruke dette hotellet i stedet :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lurer på om noen har tips til hvordan man kan skaffe billetter til Millwall?

 

Reiser 8. mai for å se Arsenal-Fulham som spilles den 9. Ser at både Brentford og Millwall skal spille hjemmekamper i London dagen før Arsenal, altså den 8. Noen som har skaffet billetter til kamper som dette tidligere?

 

Lander forresten kl 13:15 med BA på Heathrow den 8. Mai. Har da 1t og 45 min til kampstart. Noen sjanse for å rekke Millwall kampen som er satt opp kl 15? Vurderer å kun kjøre håndbagasje.

 

Takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om noen har tips til hvordan man kan skaffe billetter til Millwall?

 

Reiser 8. mai for å se Arsenal-Fulham som spilles den 9. Ser at både Brentford og Millwall skal spille hjemmekamper i London dagen før Arsenal, altså den 8. Noen som har skaffet billetter til kamper som dette tidligere?

 

Lander forresten kl 13:15 med BA på Heathrow den 8. Mai. Har da 1t og 45 min til kampstart. Noen sjanse for å rekke Millwall kampen som er satt opp kl 15? Vurderer å kun kjøre håndbagasje.

 

Takker for svar.

http://www.millwalltickets.com/ChooseEvent.aspx

 

Kommer sikkert ut her når du nærmer deg kamptaden.

Lykke til.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om noen har tips til hvordan man kan skaffe billetter til Millwall?

 

Reiser 8. mai for å se Arsenal-Fulham som spilles den 9. Ser at både Brentford og Millwall skal spille hjemmekamper i London dagen før Arsenal, altså den 8. Noen som har skaffet billetter til kamper som dette tidligere?

 

Lander forresten kl 13:15 med BA på Heathrow den 8. Mai. Har da 1t og 45 min til kampstart. Noen sjanse for å rekke Millwall kampen som er satt opp kl 15? Vurderer å kun kjøre håndbagasje.

 

Takker for svar.

 

Større mulighet for å rekke kick off på Griffin Park enn på The New Den. Brentfords bane ligger langs motorveien på vei inn til London fra Heathrow. Griffin Park anbefales på det varmeste. Det finnes en pub på hvert hjørne rundt banen.

Link to comment
Share on other sites

Større mulighet for å rekke kick off på Griffin Park enn på The New Den. Brentfords bane ligger langs motorveien på vei inn til London fra Heathrow. Griffin Park anbefales på det varmeste. Det finnes en pub på hvert hjørne rundt banen.

Takker for svar til dere begge. :angry:

 

Tenkte også at det blir lettere å rekke kampstart på Griffin Park, selv om Millwall frister litt mer. Så da satser jeg på en målrik kamp mellom Brentford og Hartlepool. Prøver å kun kjøre håndbagasje (Er der kun 2 netter) og da blir det vel null problem å nå kampstart på Griffin med en stor sekk på ryggen. Flyet må såklart også være i rute (Fingers crossed)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jepp, da var det på tide med en tur til London igjen ;)

Men denne gangen skal jeg være 6 dager, fredag til torsdag (26 mars til 1 april)

 

Og det første jeg lurer på, er hvor mye koster et slikt undergrunnskort som varer i en uke? Slik at man kan ta subwayen så mange ganger man vil?

Har før bare vært der i helger, så 3 dager har holdt lenge..

 

Takk for svar :o

Link to comment
Share on other sites

Jepp, da var det på tide med en tur til London igjen ;)

Men denne gangen skal jeg være 6 dager, fredag til torsdag (26 mars til 1 april)

 

Og det første jeg lurer på, er hvor mye koster et slikt undergrunnskort som varer i en uke? Slik at man kan ta subwayen så mange ganger man vil?

Har før bare vært der i helger, så 3 dager har holdt lenge..

 

Takk for svar :o

 

Det avhenger av hvilke soner du skal reise i og jeg tror det er sånn at du fyller opp ditt oyster card med en viss sum så blir du trukket 1.20 pund pr. reise med ett tak på 3.90 pr. dag. Søk opp oyster card info el for mer info.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det avhenger av hvilke soner du skal reise i og jeg tror det er sånn at du fyller opp ditt oyster card med en viss sum så blir du trukket 1.20 pund pr. reise med ett tak på 3.90 pr. dag. Søk opp oyster card info el for mer info.

 

BE

 

 

holder eg som regel innforbi sone 1 og 2. Da har jeg iallefall kunne brukt det så mye som jeg ville. Så jeg tenkte det må vel være noe slikt for 7 dager også?

Fant ikke noen priser på sidene deres.

Link to comment
Share on other sites

holder eg som regel innforbi sone 1 og 2. Da har jeg iallefall kunne brukt det så mye som jeg ville. Så jeg tenkte det må vel være noe slikt for 7 dager også?

Fant ikke noen priser på sidene deres.

 

 

Det enkleste er å gå inn på Transport of London sine hjemmesider å se hva det koster å kjøpe det der borte.

 

Her er oversikten over prisene

 

Ut i fra der ser jeg at et 7 dagers kort i sone 1-2 koster £ 25,80 som jo skulle være sånn rundt en 230 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål til dere rutinerte Goonere, skal på west ham-kampen nå på lørdag og skal da ha med meg min datter på 10 år som skal debutere på Emirates.

Vi kunne da tenkt oss en rundtur/omvisning på Emirates f.eks på fredag, hvordan bestiller man det??

Det er kick-off 18.30 lørdag og neste spørsmål blir da, fins det en pub hvor jeg kan ta med en tiåring på kampdagen??

Helt greit om det er litt rolige forhold der da, planen er å suge inn atmosfære og inntrykk, synes det er viktig å rekruttere nye goonere....

Ellers gleder vi oss stort, har bestilt en tur med London-eye og ellers blir det nok en tur innom Hamleys :D

Link to comment
Share on other sites

Et spørsmål til dere rutinerte Goonere, skal på west ham-kampen nå på lørdag og skal da ha med meg min datter på 10 år som skal debutere på Emirates.

Vi kunne da tenkt oss en rundtur/omvisning på Emirates f.eks på fredag, hvordan bestiller man det??

Det er kick-off 18.30 lørdag og neste spørsmål blir da, fins det en pub hvor jeg kan ta med en tiåring på kampdagen??

Helt greit om det er litt rolige forhold der da, planen er å suge inn atmosfære og inntrykk, synes det er viktig å rekruttere nye goonere....

Ellers gleder vi oss stort, har bestilt en tur med London-eye og ellers blir det nok en tur innom Hamleys :P

 

 

Var over på Porto kampen og hadde med en 12 åring. Vi var først på the Coronet. Stor Wetherspoon pub ca 200 m til venstre når du kommer ut av Holloway Rd undergrundstasjon. Det er heller ingen aldersgrense på supporter klubben i St.Thomas Rd. Har også hatt med mindreårige på the Bank of Friendship i Blackstock Rd.

 

The Rocket i Holloway Rd er ingen tradisjonell pub men en stor student bar som er overtatt av Red Action på kampdager i helgene. Her kommer du fint inn med barn. Her får du synging og høy party faktor. :D

Rocket ligger snaue 100 meter til høyre for Holloway Rd undergrunnstasjon. På andre siden av veien Holloway Rd.

 

Omvisning på Emirates bestiller du her:

http://www.arsenal.com/emirates-stadium/stadium-tour

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Hva er det rimeligste alternativ for å komme seg til Steansted til Arsenal-området?

Og har jeg god tid når jeg lander 18.00 i london, til jeg skal rekke kampen kampen som starter 19.45?

Link to comment
Share on other sites

Oi, da har du IKKE god tid! Rimeligste alternativ er vel buss, TerraVision eller noe lignende, men jeg vil vel definitivt anbefale deg Stansted Express til Tottenham Hale, og tube derfra. Da bør du rekke kampen, men du rekker neppe absorbere så mye av stemninga før kampstart.

 

Misunner deg stort dog...

Link to comment
Share on other sites

Oi, da har du IKKE god tid! Rimeligste alternativ er vel buss, TerraVision eller noe lignende, men jeg vil vel definitivt anbefale deg Stansted Express til Tottenham Hale, og tube derfra. Da bør du rekke kampen, men du rekker neppe absorbere så mye av stemninga før kampstart.

 

Misunner deg stort dog...

 

Hehe. Det gjør meg til norges fattigste student, men det får bare være:) Jeg tror jeg må ta toget. Men jeg begynner å grine om flyet er forsinket.

 

Takk for info!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt kjøpe billetten av deg jeg, om du ikke skulle ha råd :) Fra en fattig student til en annen :D

Link to comment
Share on other sites

Et kjapt spørsmål:

 

Når man har sjekket inn online på en Ryanair flyvning, og printet ut boardingpasset, samt har 0 baggasje å sjekke inn; Det er bare å gå rett til sikkerhetskontrollen da, og møte opp ved gaten, sant? Det står ikke noe setenummer på boardingpasset, så regner med det er first come, first served vi snakker her?

 

Har aldri brukt Ryanair tidligere, og er derfor livredd for å få noen slags form for "bot" eller ekstra betaling fordi noe er gjort galt ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...