Jump to content

What to do, when in London


epdaman

Recommended Posts

Andre lag er selvfølgelig West Ham og også Watford, Leyton Orient, Brentford og Dagenham & Redbridge. Det er vel alle ned til til og med League 2. Men for all del hold deg borte fra Shite Hart Lane! ;)

 

Både Shit Fart og brua e uaktuelt.

West Ham hadde eg heilt gløymt, dei andre var eg vel eigentleg ikkje klar over spelte i London.

takker så mykje

 

Tror jeg ville valgt Fulham eller West Ham kamp. Var over på kamp mot Everton i siste hjemmekamp for sesongen og fikk også med meg Fulham-Birmingham dagen før. Veldig morro :( Ekstra stort da dette var en veldig viktig nedrykkskamp for Fulham og det ble seier med norsk målscorer og greier. B)

 

Hvis jeg får tak i billetter til kampen mot City hjemme i april blir det et besøk igjen på Craven Cottage :D Fulham-Liverpool...

 

Har forøvrig veldig lyst til å få sett en West Ham kamp også. Tror det er rimelig bra stemning på Upton Park(heter vel ikke det lenger, men) :)

 

Planen er å få med seg kampen mot liverpool 20/12 viss vi greier å skaffe billetter.

Så då skal vi prøve å få sett eit av dei andre londonlaga om det passer slik.

Har sjekka ein del lag, men det ser ut som om dei fleste spelar på laurdagen slik vi gjer.

Ser også at både reservelaget og juniorlaget har juleferie i dette tidsrommet, om det då ikkje blir spelt cup av eit slag.

 

Tror nok du kan ta det med ganske ro egentlig.. Tror nok noen kamper blir flyttet.. Med tanke på at de ikke har satt opp tv kamper så seint og kampene har blitt flyttet enda. På www.premierleague.com står alle kampene oppført som kl.16 kamper så her blir det heelt sikkert endringer.. Med tanke på at både Fulham og West ham har hjemmekamper den helga blir det nok mulighet for å få med seg et par kamper.. ;) Tipper Fulham og/eller West Ham spiller lørdag og at Arsenal-Liverpool blir søndagskamp! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Jeg husker ikke om det spørsmålet har blitt svart på tidligere, men spør hvertfall igjen.. Hvor lang venteliste er det for å få Silver membership? Stemmer som jeg tror da, at man som red member automatisk står på venteliste til å bli silver member?? :) Et sted man kan finne ut av det.. ?

 

Takk for eventuelle svar! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er du interessert i shopping når du er i London og kanskje har lyst å prøve en ny shoppingplass enn Oxford Street, bør du dra til det nye kjøpesenteret Westfield. 270 butikker under ett og samme tak. Ligger ved undergrunnstasjonen Shepherd's Bush, som er 5 stopp unna Marble Arch på central line, i retning vest.

Skal dit på lørdag, så skal legge inn en kommentar når jeg har vært der.

 

Hjemmeside

 

Bilder

___________________

 

Med det samme jeg skriver så leste at noen hadde skrevet om hvor du kan se spillerne etter kamp.

Da jeg var der i vinter så skulle jeg se om jeg fikk sett noen. Når man står utenfor "The Armoury" og går til venstre før broen er det en vei der det står vakter som går inn i stadion. Der sto jeg og ventet og plutselig kom Walcott kjørende og deretter Armand Traore. Jeg gikk opp den lille bakken opp mot stadion platået. Midt i bakken kan man se inn der spillerne går ut til bilene sine. Og der fikk jeg se hele gjengen av Arsenal og Blackburn spillere. Men som jeg forstod på noen som skrev før meg er det ikke der alle spillerne vanligvis kommer ut. Hvis dette er rett vet kan noen forklare nøyaktig hvor det er da? Har sett litt på google earth etter hvor det kan være i forhold til forklaringen. Tror jeg skjønner sånn ca. hvor han mener. Noen som har noen erfaringer med dette?

Link to comment
Share on other sites

Ja, Lillywhites på Picadilly Circus! :rolleyes: Kanskje du treffer meg der i helga. Bruker å være der flere timer hver gang jeg er i London!

 

De har ca alle Premier League draktene hengende på en lang vegg. Du finner den der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som har prøvd Big Bus Tours eller The Original Tour i London før? Skal til London i april og har lyst til å være med på en av disse, og samtidig få med meg River Cruise som følger med gratis i prisen. Noen som har noe erfaring med en av disse? Og hvordan er London Eye?

London Eye er litt både og, i hvert fall i følge meg. Det er dyrt og du risikerer å stå veldig lenge i kø. I tillegg går den veeldig sakte. Men det er en bra opplevelse å ha med seg. Så det blir litt fifty-fifty, du får sett mye av London, på skyfri dag riktignok, så det blir helt opp til deg. Fint å ta det en gang, men det holder :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Lillywhites på Picadilly Circus! :blink: Kanskje du treffer meg der i helga. Bruker å være der flere timer hver gang jeg er i London!

 

De har ca alle Premier League draktene hengende på en lang vegg. Du finner den der.

 

Ja, vi pleier også å dra til Lilly Whites i London hver gang vi er der. Masse salg hele tiden, og alt mulig rart! :)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd Oyster Card før, evt har det? Hvordan er det egentlig? Og hvor mye sparer man sånn ca? Vurderer å skaffe meg et, da jeg drar regelmessig til London.

Oyster card fungerer helt perfekt. Prismessig er det billigere. Hvor mye du kan spare ser du her

 

BE

 

edit: jeg kjøpte mitt på tbanestasjonen i london. Tar ikke lenger tid enn å kjøpe vanlig billett

edit2: Jeg måtte ikke betale noe depositum

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd Big Bus Tours eller The Original Tour i London før? Skal til London i april og har lyst til å være med på en av disse, og samtidig få med meg River Cruise som følger med gratis i prisen. Noen som har noe erfaring med en av disse? Og hvordan er London Eye?

Har prøvd begge selskapene, og det er ikke så store forskjellen. Men det du bør ha i bakhodet er å forsøke å bli med en buss med guide, og ikke bare ørepropper med forhåndinnlest tale. Det var to helt forskjellige opplevelser! Mulig vi var veldig heldig, men ga du guiden litt feedback, lo av vitsene etc, så ble han i storhumør og tulla masse. Kom med mye kuriøs informasjon som var både morsom og lærerik.

 

Om det er noe system på hvilke busser som kjører med guide, og hvem som kjører uten er jeg usikker på...

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om et annet Londonlag som spiller rundt Arsenal-Fulham den 28. Februar? Har sett litt rundt, men finner ingen kamper som går rundt.

 

Her er en oversikt!

 

Watford spiller. Ser at datoen er den samme som du nevner, men håpet er at noen kamper flyttes slik at det passer for deg.

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Får bare håpe at noen flyttes over til søndag. Har kontakter i West Ham, så kanskje bare jeg kan få meg en billett til West Ham - Manchester City om den flyttes. Ellers er jo Millwall - Oldham og Brentford - Bury aktuelle. Desverre er det ikke muligheter for å fått med seg en kamp med enten youthene, reserverne eller ladies.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er det noe mulighet for å få sett på treningene om man drar til treningssenteret i Hertfordshire?

 

Eller er det helt avstengt? På forhånd takk :D

 

Arsenal holder som regel treningene avstengt for publikum og media.

Link to comment
Share on other sites

Skal ligge på Central House Hotel når vi skal over mot Roma i CL. Noen som har kjenskap til dette hotellet? Hvordan det er, hvordan komme til stadionen, hvordan komme der fra Heathrow osv.?

 

Takker for alle svar. Nyttig info! :P

Link to comment
Share on other sites

Skal ligge på Central House Hotel når vi skal over mot Roma i CL. Noen som har kjenskap til dette hotellet? Hvordan det er, hvordan komme til stadionen, hvordan komme der fra Heathrow osv.?

 

Takker for alle svar. Nyttig info! :lol:

Har ikke kjennskap til det nei, men et lite Google-søk ga meg disse svarene:

Hjemmeside: http://www.centralhousehotel.co.uk/

 

Ligger i Belgrave Road, nærmeste undergrunnsstasjoner: Pimlico og Victoria station.

For å komme deg fra Heathrow til f.eks Pimlico (Tror det er enklest å finne veien fra Pimlico til hotellet utifra kartet) ta Piccadilly Line til Green Park, deretter bytter du til Victoria Line, retning sør og hopp av på Pimlico.

 

Fra Pimlico til Emirates tar du Victoria Line, retning nord og bytter nok en gang på Green Park. Deretter tar du Piccadilly Line i samme retning som FRA Heathrow (Altså nordøst) til stasjonen som så fint heter Arsenal. Det tar bare et par minutter å gå fra Arsenal Station til Emirates.

 

Kart over undergrunnen i London som kan være hendig å ta med seg på reisen: http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map.gif

 

Ellers kan du også sjekke hvilke linjer du må ta og hvor du må bytte i Journeyplanner på denne siden: http://www.tfl.gov.uk/

 

 

Kart over hotellet og nærområdet: http://maps.google.no/maps?hl=no&um=1&ie=U...snum=1&ct=image

 

Håper det var et godt nok svar. Og god tur! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skal ligge på Central House Hotel når vi skal over mot Roma i CL. Noen som har kjenskap til dette hotellet? Hvordan det er, hvordan komme til stadionen, hvordan komme der fra Heathrow osv.?

 

Takker for alle svar. Nyttig info! :lol:

Har ikke kjennskap til det nei, men et lite Google-søk ga meg disse svarene:

Hjemmeside: http://www.centralhousehotel.co.uk/

 

Ligger i Belgrave Road, nærmeste undergrunnsstasjoner: Pimlico og Victoria station.

For å komme deg fra Heathrow til f.eks Pimlico (Tror det er enklest å finne veien fra Pimlico til hotellet utifra kartet) ta Piccadilly Line til Green Park, deretter bytter du til Victoria Line, retning sør og hopp av på Pimlico.

 

Fra Pimlico til Emirates tar du Victoria Line, retning nord og bytter nok en gang på Green Park. Deretter tar du Piccadilly Line i samme retning som FRA Heathrow (Altså nordøst) til stasjonen som så fint heter Arsenal. Det tar bare et par minutter å gå fra Arsenal Station til Emirates.

 

Kart over undergrunnen i London som kan være hendig å ta med seg på reisen: http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/standard-tube-map.gif

 

Ellers kan du også sjekke hvilke linjer du må ta og hvor du må bytte i Journeyplanner på denne siden: http://www.tfl.gov.uk/

 

 

Kart over hotellet og nærområdet: http://maps.google.no/maps?hl=no&um=1&ie=U...snum=1&ct=image

 

Håper det var et godt nok svar. Og god tur! :lol:

Tusen takk Imers. Mer enn godt svar. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Skal over på Roma-kampen og havnet på President Hotel i Russell Square. Lander på Stansted, og regner med at vi tar Stansted Express til Tottenham Hale, og tar tuben derfra med bytte til Picadilly Line ved Finsbury Park. Noen innvendinger eller andre erfaringer? Har tross alt bare sett på kart og prøvd å legge opp en lett, rask og praktisk rute til hotellet. :)

Link to comment
Share on other sites

Var over nå i januar. Bodde på Royal National, rett ved Russel Square. Samme hotellkjede som ditt hotell. Tok flytoget til Liverpool Street. Deretter var det tuben, tror det var Central Line. Bytter over til Piccadilly når vi var på Holborn.

 

De jeg kjenner, har reist inn til Liverpool Street. Tottenham Hale virker litt stusselig, men funker helt sikkert greit. Uansett hva du velger, frem kommer du.

 

Når det gjelder hotellet ditt, så ligger det et minutt gange under Russel Square. God tur!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...