Jump to content

"Transfervinduet er stengt for Arsenal!"


RuneC

Recommended Posts

Det er ikke stengt før det er stengt.

Mye kan skje ennå.

 

Håper på det! Men det er Wenger selv som sa: "Vinduet er stengt når det gjelder Arsenal - det blir ingen flere signeringer". Se videoen det er linket til i åpningsinnlegget. Men man kan jo håpe det er kun taktisk utspill fra Arsene...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, så videoen nå.

 

Tror jeg forstår Wenger riktig når han sier han ikke vil kjøpe spillere fra klubber som har startet ligaen. Altså blir det ingen Mark Schwarzer desverre :(

 

Men han ser da svært så lur/hemmelighetsfull ut når han blir spurt om keepersituasjonen, så jeg håper så dypt og inderlig at Wenger er istand til å finne seg en god keeper med stor rekkeviddde i feltet!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, så videoen nå.

 

Tror jeg forstår Wenger riktig når han sier han ikke vil kjøpe spillere fra klubber som har startet ligaen. Altså blir det ingen Mark Schwarzer desverre ;)

 

Men han ser da svært så lur/hemmelighetsfull ut når han blir spurt om keepersituasjonen, så jeg håper så dypt og inderlig at Wenger er istand til å finne seg en god keeper med stor rekkeviddde i feltet!!

 

Selv om jeg har mine tvil om at Schwarzer kommer inn i dette vinduet, så har teknisk sett ikke Fulham-keeperen startet sesongen. Han har visst nok en skade, men hvorvidt dette er et skalkesjul eller ikke for at han øyner en overgang før 1. september så holder jeg håpet oppe frem til enden av måneden :( Wenger sier også at det "ikke er umulig" at noe skjer på keeperfronten selv om "alt er dødt" rundt forhandlinger for øyeblikket, så vi får se...

Link to comment
Share on other sites

John Cross, journalist i the mirrror er tydeligvis en journalist med gode kilder innad i klubben (basert på rykte fra andre Arsenal-fora). Ifølge hans twitter er Schwarzer på vei inn med en toårskontrakt før vinduet stenger..

 

Hope in a hanging snore :(

 

http://twitter.com/johncrossmirror - hans twitter

 

http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Arsen...icle564643.html - litt om endring i alderspolitikken OG nok en nokså rett-frem-konstatering om at aussien kommer til klubben..

 

http://www.oleole.com/blogs/arseblog/posts...w--arsecast-165 - Arsecast, spol forvi våset de tre første minuttene så sies det mye fornuftig + litt betraktninger rundt Wengers pressekonferanse..

Link to comment
Share on other sites

John Cross, journalist i the mirrror er tydeligvis en journalist med gode kilder innad i klubben (basert på rykte fra andre Arsenal-fora). Ifølge hans twitter er Schwarzer på vei inn med en toårskontrakt før vinduet stenger..

 

Hope in a hanging snore ;)

 

Og det er bra..

 

Må si meg svært godt fornøyd med jobben Wenger har gjort blandt utespillerne i årets sommer vindu, 2 gode midtstoppere og en klasse spiss til en sum rundt 16-18 mill er meget bra av vår manager og alle andre. Synes vi er betydelig forsterket fra i fjor.

 

MEN

 

Det er jo på grensen til fantastisk at vi skriver 27. August og enda har vi ikke fått inn noen på den posisjonen vi trenger det så mest! Den posisjonen jeg vil si er den viktigste i et lag, keeperplassen! En klassekeeper er alt vi trenger for å virkelig fighte med United og Chelski, ser ikke Wenger dette?

 

Arsene sier på pre-match pressekonferansen at det har vært utrolig vanskelig å hente spillere i år, vanskeligere enn noen gang. Så kanskje har han virkelig prøvd å hente en keeper, men vil ikke klubbene selge er det jo svært lite man kan få gjort. Med mindre man kjører Barca-style..

Fulham vil tydeligvis ikke selge, og jeg ser ikke for meg at City vil hjelpe oss til gull ved å la Given gå.. Haff, måtte det skje noe de siste dagene

Link to comment
Share on other sites

Og det er bra..

 

Må si meg svært godt fornøyd med jobben Wenger har gjort blandt utespillerne i årets sommer vindu, 2 gode midtstoppere og en klasse spiss til en sum rundt 16-18 mill er meget bra av vår manager og alle andre. Synes vi er betydelig forsterket fra i fjor.

 

MEN

 

Det er jo på grensen til fantastisk at vi skriver 27. August og enda har vi ikke fått inn noen på den posisjonen vi trenger det så mest! Den posisjonen jeg vil si er den viktigste i et lag, keeperplassen! En klassekeeper er alt vi trenger for å virkelig fighte med United og Chelski, ser ikke Wenger dette?

 

Arsene sier på pre-match pressekonferansen at det har vært utrolig vanskelig å hente spillere i år, vanskeligere enn noen gang. Så kanskje har han virkelig prøvd å hente en keeper, men vil ikke klubbene selge er det jo svært lite man kan få gjort. Med mindre man kjører Barca-style..

Fulham vil tydeligvis ikke selge, og jeg ser ikke for meg at City vil hjelpe oss til gull ved å la Given gå.. Haff, måtte det skje noe de siste dagene

Ikke for å skape en unødvendig debatt, men når Senderos, Campbell, Gallas og Silvestre hadde vi langt større behov for midtstopper(e) enn keeper. Det ville vært langt værre å sitte igjen med kun Vermaelen, Djourou og Nordtveit på midstopperposisjonen, enn å sitte igjen med Almunia&co på keeperplassen. Vi har altså fått inn 2 nye spillere i den posisjoenen vi trengte det mest.

At keeperplassen nå bør være vår høyeste prioritet er jeg, og nok (nesten) alle andre enige om.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Utrolig skuffet over Arsenal at de ikke har klart å fikse det problemet som var der for alle og se forgje sesong! At vi nå må gå enda en sesong med en keeper som ikke er god nok, og en reservekeeper som mulig er enda dårligere. Arsenal har hatt flere måneder til å fikse denne posisjonen og det er utrolig synd at vi nå står her uten å være styrket!

 

Szczesny får forhåpentligvis muligheten utover sesongen, men der vil nok Fabianski heller få muligheten da han er en "favoritt" hos Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet over Arsenal at de ikke har klart å fikse det problemet som var der for alle og se forgje sesong! At vi nå må gå enda en sesong med en keeper som ikke er god nok, og en reservekeeper som mulig er enda dårligere. Arsenal har hatt flere måneder til å fikse denne posisjonen og det er utrolig synd at vi nå står her uten å være styrket!

 

Szczesny får forhåpentligvis muligheten utover sesongen, men der vil nok Fabianski heller få muligheten da han er en "favoritt" hos Wenger.

 

Spot on Kellex.

 

Eneste jeg kan be om er at Almunia har en veldig god sesong, og hvis et eller annet uforutsett skjer (som f.eks. skade, sykdom, stor formdupp o.l.) så håper jeg som deg at Szczesny skal få sjansen fremfor Fabianski, faktisk vil jeg heller også se Mannone fremfor Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet over Arsenal at de ikke har klart å fikse det problemet som var der for alle og se forgje sesong! At vi nå må gå enda en sesong med en keeper som ikke er god nok, og en reservekeeper som mulig er enda dårligere. Arsenal har hatt flere måneder til å fikse denne posisjonen og det er utrolig synd at vi nå står her uten å være styrket!

 

Szczesny får forhåpentligvis muligheten utover sesongen, men der vil nok Fabianski heller få muligheten da han er en "favoritt" hos Wenger.

 

Og da fikk jeg, som trådstarter, dessverre rett i mine mistanker (les: frykt). Kan Almunia prestere resten av sesongen som mot Blackburn, har vi ingen bekymringer. Men det er dessverre helt urealistisk å forvente... Den kampen var vel heller unntaket som bekrefter den berømte regelen.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig kellex

 

Wenger vil nok muligens avsløre at han har prøvd, men i dette tilfelle har han ikke prøvd hardt nok!

Jeg skjønner det å signere en ny spiller er en komplisert greie, men når behovet for en stabil og god keeper er sååååååå stort.......... Ja, nei, det er vell egentlig liten vits å si noe mer.

 

Enormt skuffa

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke denne "ikke prøvd hardt nok" tanken i det hele tatt.

 

Det er ikke slik at Wenger kan legge seg ned på gulvet og skrike "Jeg vil jeg vil jeg vil"

 

Vil ikke klubben selge, så vil de ikke selge. Så enkelt er det. Dette beviste da vel vi i Cesc-sagaen? Vi ga oss ikke, og nå spiller han for oss.

 

Gode keepere vokser ikke på trær, og de er som regel i klubber med ambisjoner. Dette gjør at å hente en keeper er ekstrremt vanskelig, og det vil som oftest avhenge av at den aktuelle klubben får tak i en annen keeper først (ref: fulham)

 

Slik er det. Og hvis Wenger sier at hanhar prøvd, så har han nok det. Og spørsmålet er om det da ikke var noen som var gode nok, og samtiditg tilgjengelig. Og der har vi ingenting vi skulle ha sagt, for det vet vi faktisk ikke noe o.

Link to comment
Share on other sites

Merker at jeg blir litt trist av at vi ikke får inn en ny keeper. Nå er det bare å håpe at Almunia får en knallsesong eller en av våre yngre keepere utvikler seg såpass mye i løpet av sesongen at de kan fravriste Almunia plassen.

 

Dette er virkelig trist, bortsett fra på keeperplassen er jeg veldig, veldig godt fornøyd med troppen.

Link to comment
Share on other sites

Merker at jeg blir litt trist av at vi ikke får inn en ny keeper. Nå er det bare å håpe at Almunia får en knallsesong eller en av våre yngre keepere utvikler seg såpass mye i løpet av sesongen at de kan fravriste Almunia plassen.

 

Dette er virkelig trist, bortsett fra på keeperplassen er jeg veldig, veldig godt fornøyd med troppen.

 

Dette er jeg helt enig i.

 

Man blir trist, at man ikke har fått istand en avtale om en ny keeper. Men nå får man rette oppmerksomheten mot de vi har, og satse på at de vi har holder mål, og at vi kan løfte sølvtøy til våren.

 

*Og som deg synes jeg troppen forøvrig er veldig veldig bra nå.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med Goonerhood sin blogg. Nå som vi ikke får ikke en ny målvakt må vi bare stille oss bak Almunia og støtte han. Det hjelper hvertfall ikke å skjelle han ut uansett hva han gjør. Jeg sliter selv med å godta at Wenger ikke får gjort noe, men nå som han ikke klarte det må vi bare respektere det.

 

Han viste meget fine tendenser mot B'burn, og en Almunia som er selvsikker og har selvtillit tror jeg skal være godt nok. Men blir han like usikker på seg selv som i fjor så synes jeg vi ikke har noe på å tape med å teste ut Mannone/Sczezny

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke denne "ikke prøvd hardt nok" tanken i det hele tatt.

 

Det er ikke slik at Wenger kan legge seg ned på gulvet og skrike "Jeg vil jeg vil jeg vil"

 

Vil ikke klubben selge, så vil de ikke selge. Så enkelt er det. Dette beviste da vel vi i Cesc-sagaen? Vi ga oss ikke, og nå spiller han for oss.

 

Gode keepere vokser ikke på trær, og de er som regel i klubber med ambisjoner. Dette gjør at å hente en keeper er ekstrremt vanskelig, og det vil som oftest avhenge av at den aktuelle klubben får tak i en annen keeper først (ref: fulham)

 

Slik er det. Og hvis Wenger sier at hanhar prøvd, så har han nok det. Og spørsmålet er om det da ikke var noen som var gode nok, og samtiditg tilgjengelig. Og der har vi ingenting vi skulle ha sagt, for det vet vi faktisk ikke noe o.

 

Jeg mener han ikke har gjort nok. Når Almunia og Fabianski leverte SÅ slett som de gjorde burde Wenger valgt en annen strategi i keepersøket og ikke kjørt hele løpet på et kort (hvis det er det han har gjort v/Schwarzer)

 

Selvsagt vet ikke jeg hva Wenger har foretatt seg og hvem og hvor mange han har prøvd å hente. Men, Arsenal er en av de beste klubbene i Europa og jeg vil da påstå at hvis man vil ha en keeper sterkt nok, ja så klarer man å få tak i en dyktig keeper i løpet av TRE måneder. Og ønsket etter en ny GK burde være JÆ*LA sterkt med tanke på forrige sesong.

 

Keepersituasjonen er et ekstremt tilfelle i denne klubben og derfor krever det ekstreme tiltak ( hvis det trengs). Jeg snakker ikke om å sprenge banken, men om å ikke gi seg før man har fått på plass en keepertype som han vil ha. Rett og slett. Arsenal kan ikke tillate seg å stille med keepere som fratar klubben suksess.

 

Jeg har aldri skrivd noe så "ekstremt" tidligere og jeg pleier aldri å kritisere Wenger, men jeg frykter hva en ny sesong med Almunia i målet kan føre til, hva gjelder suksess og spillere ut. Det er ikke pessimistisk, det er realistisk! Vi har fantastiske utepspillere som er kapable til å vinne ligaen. Men det krever keepere som står i stil med resten av laget (Edit: Vi trenger ikke det engang, vi trenger bare en keeper som er god i feltet og som ikke gjør store tabber annenhver serierunde), og her mener jeg vi er et stykke bak konkurrentene våre. Noe som er ubeskrivelig tragisk og frustrerende...

 

Det er trofeer Wenger vil ha, trofeer betyr penger, og det er trofeer som vil forhindre Fabregas og andre fra å forsvinne. Er det da riktig å aldri gå over "Arsenal-pris" når problemet som setter en stopper for trofeene er SÅ tydelig? Mange keepere kunne nok satt kursen mot Nord London hvis man hadde prøvd hardt nok og valgt en annen strategi..

Link to comment
Share on other sites

Jaja, så endte vi opp uten ny keeper. So what? Nå handler det om, som flere her sier, å støtte Manuel - eller en av de andre sisteskansene våre for den saks skyld, når de spiller. Er også skuffet over at vi ikke klarte å skaffe en ny og solid keeper, men det er som Orakelet sier; Gode keepere vokser ikke på trær. Og - hvis Almunia fortsetter i det sporet han var i forrige kamp tror jeg ikke Schwarzer hadde vært nødvendig uansett. Det handler om selvtillit for Almunia, for vi VET at han til tider er vill på trening, og da handler det bare om å få det ut i kamp. La oss bare håpe på at han klarer det i år, og da hjelper det ikke med drittslenging fra oss gooners - iallfall ikke på selvtilliten. Nå får vi være ordentlige supportere og støtte vår målmann uansett. Og jeg er uenig i at vi må ha "en ny strategi" når det kommer til å hente keepere. Ungkeeperen med det umulige navnet er på vei opp og fram, og da ser jeg ikke poenget i å hente en grisedyr keeper. Jeg har trua på gutta i år, vi har utvilsomt en ekstremt sterk stall, og jeg håper og tror at vi får orden i vår aller bakerste rekke.

 

Heia Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...