Jump to content

"Transfervinduet er stengt for Arsenal!"


RuneC

Recommended Posts

Vi får bare være enige om å være uenige som det så fint heter her på forumet:)

 

Jeg klarer ikke å si "So What?" og bare slippe denne skuffelsen. Det å støtte vår keeper, uansett hvem det er og hva han evner å yte, det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg roser Almunia etter kamper som Blackburn og er ikke like fornøyd etter kamper som f.eks Birmingham borte (da seriegullet glapp). Og gir da uttrykk for det.

 

Men det er Wenger som er ansvarlig for hvem som står i mål, og brilliant manager (samt dårlig taper) som han er, var jeg sikker på at han ville gjøre noe med dette åpenbare problemet i sommer. -Keeperproblemet som meget vell kan ha kostet oss seriegullet ifjor. Og som meget vell kan gjøre det samme i år :D Jeg trodde han i likhet med fansen var lei av å tape poeng pga keepere, men det er tydelig han fortsatt vil bevise alle feil. Uansett hvor håpløst det ser ut..

Link to comment
Share on other sites

Skjønner bekymring og frustrasjon, believe me. Og skjønner også at du ikke kan si "So What"? slik som jeg.

 

Men jeg er av den oppfatning at det var Schwarzer som i tilfelle var keeperen som skulle hentes, og når han da ikke kommer mener jeg vi ikke er så alt for svekket. Klart han er en solid og god keeper, men ikke noe ekstraordinær. Og jeg mener det å pøse ut med penger for en dyr, men selvfølgelig god keeper, ikke er nødvendig, da vi har så mange keepere fra før og de har til gode å bevise noe. Men ja, enige om å være uenige! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi får bare være enige om å være uenige som det så fint heter her på forumet:)

 

Jeg klarer ikke å si "So What?" og bare slippe denne skuffelsen. Det å støtte vår keeper, uansett hvem det er og hva han evner å yte, det kommer jeg aldri til å gjøre. Jeg roser Almunia etter kamper som Blackburn og er ikke like fornøyd etter kamper som f.eks Birmingham borte (da seriegullet glapp). Og gir da uttrykk for det.

 

Men det er Wenger som er ansvarlig for hvem som står i mål, og brilliant manager (samt dårlig taper) som han er, var jeg sikker på at han ville gjøre noe med dette åpenbare problemet i sommer. -Keeperproblemet som meget vell kan ha kostet oss seriegullet ifjor. Og som meget vell kan gjøre det samme i år :D Jeg trodde han i likhet med fansen var lei av å tape poeng pga keepere, men det er tydelig han fortsatt vil bevise alle feil. Uansett hvor håpløst det ser ut..

 

 

Jeg må nok også stikke hodet frem og være "enig om å være uenig" med deg i det tilfellet her.

Selvom jeg hadde ønsket meg en ny keeper, så har vi ingen som helst anelse om hva som har foregått i kulissene rundt det å anskaffe en ny keeper. Akkurat keeperplassen er en vanskelig posisjon å styrke, og jeg har lest opp og ned her om at folk ønsker Given eller Lloris, men etter det jeg har sett av de 2 er de ikke voldsomt mye bedre enn Almunia på de punktene vi er svake og det er da etter min mening rein idioti å blåse 150-200 mill på en keeper som ikke styrker oss nevneverdig.

Men nå tråkker sikkert jeg enda flere på tærne med å også mene at Almunia så definitivt ikke er så dårlig som veldig mange skal ha det til. Han er ikke verdensklasse, men han er den spilleren som får desidert mest ufortjent pepper på dette forumet.

Så jeg vil nå dra frem visakortet, logge meg på arsenal.com og bestille årets keeperdrakt med Almunia på og støtte han det jeg kan hjemme fra sofaen med pilsen i hånda hver gang det er kamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok også stikke hodet frem og være "enig om å være uenig" med deg i det tilfellet her.

Selvom jeg hadde ønsket meg en ny keeper, så har vi ingen som helst anelse om hva som har foregått i kulissene rundt det å anskaffe en ny keeper. Akkurat keeperplassen er en vanskelig posisjon å styrke, og jeg har lest opp og ned her om at folk ønsker Given eller Lloris, men etter det jeg har sett av de 2 er de ikke voldsomt mye bedre enn Almunia på de punktene vi er svake og det er da etter min mening rein idioti å blåse 150-200 mill på en keeper som ikke styrker oss nevneverdig.

Men nå tråkker sikkert jeg enda flere på tærne med å også mene at Almunia så definitivt ikke er så dårlig som veldig mange skal ha det til. Han er ikke verdensklasse, men han er den spilleren som får desidert mest ufortjent pepper på dette forumet.

Så jeg vil nå dra frem visakortet, logge meg på arsenal.com og bestille årets keeperdrakt med Almunia på og støtte han det jeg kan hjemme fra sofaen med pilsen i hånda hver gang det er kamp.

 

Spot on!

Link to comment
Share on other sites

@ Tangen: Hadde ikke trengt å blåse 150-200 mill for å finne en keeper som er bedre enn spanjolen. Nei han er ikke så dårlig som mange skal ha det til, men han er definitivt ikke god nok for en klubb som Arsenal. Før var han en anonym keeper på det jevne, nå er han en keeper på det jevne som har et høyt antall tabber. Og Wenger har i tillegg valgt en keeper som svikter stort på området vi så sårt trenger en stabil, men aktiv mann : Feltarbeidet.

 

Av det positive. Han kan vell neppe prestere værre enn ifjor.

 

 

Fra en blogger:

 

"Of course things won't be ok, I'll eat my hat if Almunia doesn't cost us valuable points for as long as he's in goal, and god forbid even he should get a long-term injury and be replaced by that slapstick bozo Fabianski - who makes Peter Enckelman look like Lev Yashin"

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Det er klart Arsenal kunne betalt en stor sum og fått inn en kvalitetskeeper. Men jeg tror at Wenger ser på vår yngste polakk, som jeg i farta ikke klarer å stave navnet på, som 1. keeper i løpet av en sesong eller to. Det er derfor Schwarzer hadde vært en ideell løsning. Han kunne bekledd keeperplassen inntil polakken ble klar til å ta over. Det er i hvertfall det jeg vurderer som den eneste logiske forklaringen for hvorfor ikke Arsenal har hentet inn en yngre stjernekeeper. Wenger var ute etter en kortsiktig løsning.

Link to comment
Share on other sites

@ Tangen: Hadde ikke trengt å blåse 150-200 mill for å finne en keeper som er bedre enn spanjolen. Nei han er ikke så dårlig som mange skal ha det til, men han er definitivt ikke god nok for en klubb som Arsenal. Før var han en anonym keeper på det jevne, nå er han en keeper på det jevne som har et høyt antall tabber. Og Wenger har i tillegg valgt en keeper som svikter stort på området vi så sårt trenger en stabil, men aktiv mann : Feltarbeidet.

 

Av det positive. Han kan vell neppe prestere værre enn ifjor.

Fra en blogger:

 

"Of course things won't be ok, I'll eat my hat if Almunia doesn't cost us valuable points for as long as he's in goal, and god forbid even he should get a long-term injury and be replaced by that slapstick bozo Fabianski - who makes Peter Enckelman look like Lev Yashin"

 

:D

 

Jeg skulle gjerne ha trodd deg, men jeg tror ikke vi hadde fått noen Neuer, Lloris eller Given for mye under 150 mill. Og jeg som deg skulle gjerne hatt en verdensklasse-keeper i Arsenal, for det er få ting som kan ødelegge dagen min som et Arsenal tap. Under Wigan kampen i fjor slo jeg hull i en garderobe dør når vi tapte på overtid. Under Tottenham kampen for 1,5 år siden kasta jeg en full ølboks gjennom stua og inn i kjøkkenveggen når Tottenham utlignet til 4-4. Så jeg har et engasjement når det gjelder dette laget som ikke kan beskrives.

Men for eksempel under Arsenal sin hjemmekamp mot Hull i fjor satt jeg på Emirates stadium og så Almunia redde straffe på stillingen 1-0 til Arsenal. 14 dager senere leser jeg innlegg på dette forumet om at Almunia aldri har reddet poeng for klubben vår.

Han er ikke verdens beste keeper, men jeg er fremdeles hellig overbevist om at han ikke er så dårlig som mange skal ha det til. Jeg mener faktisk at Almunia er en ganske god keeper, og hadde du plassert han bak et velorganisert forsvar, noe Arsenal har manglet lenge, så hadde de fleste sett på han som en godt over gjennomsnittet keeper i Premier League. Og derfor mener jeg det er fullstendig uinteressant å bruke masse penger på for eksempel Lloris eller Given, fordi jeg tror de keeperne for det meste hadde fått en tilnærmet like stor tabbekvote bak der som Almunia har fått..

Men da hadde vi kanskje funnet en forsvarsspiller å legge skylden på i stedet? Ettersom vi "alle" hadde fått den superstjerna vi ønsket mellom stengene?

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet! Nesten ikke til å tro.

 

Nesten så jeg tror det gått prestisje i denne saken fra Wengers side. Han trolig klokketro på sine to antatt beste keeper. Det er ikke bare fansen som har sett svakhetene. De såkalte ekspertene, samt tidligere Arsenalspillere har jo påpekt hva som er noe av problemet.

 

Det virker jo som de har gjort et forsøk på å skaffe keeper, men har tydeligvis ikke prøvd hardt nok. Ganske imponerende etter nesten tre måneders åpnet transfervindu.

 

Er spent på fortsettelsen. Presset kan neppe ha blitt noe mindre på Almunia og Fabianski etter dette. Når det er sagt, så blir det nå viktig at de begge får den støtten de trenger.

 

Hilsen Charlie George, som ikke fikk den helt store hallelujastemningen etter en god kamp mot Blackburn…

Link to comment
Share on other sites

Verdens beste keeper!

 

Almunia in disguise.. ;)

 

Totalt sett er jeg fornøyd med transfervinduet denne gangen. Forhåpentligvis har vi

nå stoppere som kan gjøre hverdagen enklere for Almunia.

Og bra at Wenger ikke bare kjøper en keeper for å kjøpe. Tror nemlig hverken Scwarzer el Given hadde forsterket så innmari mye.

Skulle vi kjøpt en keeper måtte det bli en keeper i verdensklasse som da vi kjøpte Seaman el Lehmann for dens sags skyld.

Nå satser jeg på at Almunia har selvtilitten i boks og leverer uke ut og uke inn.

Nå gjelder å stå bak vår nummer 1. Noe annet vil være helt håpløst.

 

Interessant artikkel om Almunia :

 

http://desigunner.wordpress.com/2010/08/31...the-goalkeeper/

 

Jeg er egentlig mer bekymret over spissene våre som er konstant skadet.

VP ute i en måned og ryktes at Bendtner ikke er tilbake før i November.

En skade på Chamakh og vi har problemer.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet! Nesten ikke til å tro.

 

Nesten så jeg tror det gått prestisje i denne saken fra Wengers side. Han trolig klokketro på sine to antatt beste keeper. Det er ikke bare fansen som har sett svakhetene. De såkalte ekspertene, samt tidligere Arsenalspillere har jo påpekt hva som er noe av problemet.

 

Det virker jo som de har gjort et forsøk på å skaffe keeper, men har tydeligvis ikke prøvd hardt nok. Ganske imponerende etter nesten tre måneders åpnet transfervindu.

 

Er spent på fortsettelsen. Presset kan neppe ha blitt noe mindre på Almunia og Fabianski etter dette. Når det er sagt, så blir det nå viktig at de begge får den støtten de trenger.

 

Hilsen Charlie George, som ikke fikk den helt store hallelujastemningen etter en god kamp mot Blackburn…

 

Du oppsummerer mine tanker perfekt, Charlie. Dette var en stor dag for Xavi & Co i Barcelona. Jeg skal ikke være for pessimistisk, men jeg er redd dette valget har konsekvenser i form av marginer imot som noen kan finne det umulig å leve med. Med unntak av dette er jeg meget fornøyd med transfervinduet.

 

Vi får håpe mirakler fortsatt skjer, det er det eneste jeg har igjen i alle fall når det gjelder nøkkelposisjonen over alle nøkkelposisjoner i laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del tar dette med et skuldertrekk. Ingen ny keeper- ok vi får gjøre det beste ut av de vi har. Kan de få ut sitt potensiale så blir det slett ikke så ille. Almunia vil slippe inn mål som andre ville tatt, akkurat som Reina kostet `pool 2 poeng i serieåpningen og som van der Saar gjør sine uforståelige tabber fra tid til annen. Slik er det i alle klubber dessverre.

 

Når det gjelder Almunia så tror jeg hans usikkerhet i feltet kan bli bedre i år med et mer kompakt midtforsvar. I fjor hadde vi to stoppere som begge ville bryte foran, gå på løp og engasjere seg fremover. Med de to nye franskmennene har vi skaffet oss to stoppere som er mer holding; de går i dueller når de må, men vil ikke på død og liv bryte foran. Tar heller løpene og dekker rom da de begge har høyere fart en Vermaelen. Begge er i tillegg langt mer habile i duellspillet i egen boks enn hva Gallas var. Sistnevnte har vært skyldig i mange mål i mot grunnet slett markering og at han slipper sin spiller i boksen. Vi spiller fortsatt en slags sone på dødballer i mot, men det betyr bare at spillerene må være enda mer orientert i forhold til motspillere. Der tror jeg vi er styrket i forhold til i fjor. Senderos har egentlig vært den eneste stopperen vår på lang tid som har hatt evnen til å orientere seg i forhold til både ball og motspiller. På sitt beste en ekstremt god forsvarer på dødballer og på posisjonering i boksen. Dessverre mangler han tempoet som kreves for å nå helt opp. Jeg håper de to nye kan bidra med mer tyngde i boksen slik at keeperene våre kan konsentrere seg om sitt eget spill. Det fungerte bra mot Blackburn og tøffere test kan man knapt få. Dette var kun kamp nummer to i PL for det nye stopperparet og så langt lover det godt. La oss håpe det fortsetter.

 

Nå skulle dette egentlig omhandle overgangsvinduet og skuffelsen over at vi ikke fikk en ny keeper. Jeg tror nok at de aller aller fleste her inne ser mye mer kritisk på våre keepere enn på andre lags keepere. For min egen del ser jeg alle arsenalkamper minst to ganger, og har derfor rimelig oversikt over hva de fleste gjør og ikke gjør. Når det gjelder andre lag i PL ser jeg kanskje 15 kamper per år. Kanskje noe mer for Man United og Chelsea, men for de andre er nok dette et korrekt estimat. Jeg har derfor selvfølgelig ingen som helst bakgrunn til å bedømme andres spillere på samme måte som jeg kan med våre egne. I andre ligaer ser jeg kanskje bare 2-3 kamper i året med de nest beste lagene, litt hyppigere for topplagene da jeg også ser dem i CL. Grunnlaget for å bedømme spillere er dermed enda dårligere.

Tiltross for dette har jeg sett Reina tape poeng for Liverpool, jeg har sett Cech tape poeng for Chelsea og van der Saar er slett ikke ufeilbarlig han heller. Ajaxkeeperen som mange har ropt på gjorde to store tabber i VM og kunne absolutt reddet Iniestas scoring i finalen. Hadde Almunia sluppet inn tilsvarende mål hadde han blitt hudflettet her inne.

Lloris var god for Lyon i CL mot Real, helt grei i ligaen, men er direkte skyldig i 2 mål i VM. Elendig på hjørnespark og spesielt i kampen mot Sør-Afrika er han helt vill i feltet og det er bare flaks at de ikke ryker med flere mål i mot. Han bommet på absolutt alt som kom av innlegg og hjørnespark. Mannen vi trenger?

Schwarzer gjør en giganttabbe i siste kamp mot oss på Emirates i fjor, er dårlig i europacupfinalen og tabber seg ut to ganger i VM. Det vil si tabber i 4 av ca 10 kamper jeg så ham i. Ikke veldig imponerende.

 

Tilslutt har jeg en liten utfordring til de av dere som stadig kan komme opp med 10-15 keepere som er bedre enn Almunia: Hvilket grunnlag og hvor mange kamper baserer dere disse vurderingene på? Hvor mange av dere kan med hånden på hjerte si at dere følger de andre keeperene med like kritisk og engasjert blikk som våre egne?

Link to comment
Share on other sites

Heller bekjedent det Wenger foretok seg i dette transfervinduet ja.

Man får jo kanskje inntrykket at vi sparer oss til fant og ikke er villig å trøkke til litt på markedet.

 

Det positive er at Wenger har hatt fokus på å kjøpe inn midstoppere og de vi har hentet er forhåpentligvis bedre enn Senderos, Gallas, Silvestre og Campbell. Vi må vel vente å se om de nye duger. Når det kjøpes ukjente spillere med variabel erfaring fra toppnivå blir man litt usikker. Vermaelen var en steinbra signering og så gjenstår det å se om Squillaci og Kocsielny holder mål. Djourou er jo en grei backup, men sliter fryktelig med skader og jeg er usikker på om han kan bidra noe særlig denne sesongen også.

 

Det jeg derimot etterlyser er forsterkninger i troppen? Etter min mening har vi ikke forsterket, men erstattet.

Man kan jo vurdere om hvem som er best av f.eks. Eduardo-Chamahk, Koscielny-Gallas, Squillaci-Campbell osv. men alt i alt har 3 1/2 midtstopper og etter min mening for dårlig dekning på DM-posisjon.

Kommer skadene i flertall må trolig Song trå til i forsvaret og vi kan ikke bruke han på sin beste posisjon. Denilson, Diaby og Wilshere syns jeg ikke er god nok defensivt til å bekle den rollen skikkelig. Kanskje Ramsey på sikt, men han får vi vel neppe i form før neste år.

 

Skuffende at vi ikke får inn en ny keeper også. Ikke Wengers sterkeste side dette og det blir nye måneder med hjerteflimmer og usikkerhet når Almunia og Fabianski skal ut i feltet å prøve seg. Kan jo ikke annet enn å håpe det bedrer seg, men det er ikke bra med ustabile keepere.

 

Skulle vi vinne PL eller CL denne sesongen blir jeg mektig imponert, men må innrømme jeg har problemer med å se det bli virkelighet. Holder vi spillerne skadefri (noe som er særdeles usannsynlig) kan jo derimot alt skje. Er jo ligaen som teller mest, men syns ikke vi skal nærmest droppe de nasjonale cupene heller som jeg mener Wenger har gjort mer og mer siste to-tre sesongene.

 

En artikkel fra Arsenal Action.

http://arsenalaction.com/2010/09/01/stubbo...hen-squad-again

 

Han har nok mye rett i det han skriver.

Link to comment
Share on other sites

En ting er Almunia, som jo kan være skremmende nok. Men han kan faktisk gripe sjansen nå og gjøre en god sesong. Men hva om han blir skadet? Da er det virkelig grunn til bekymring. Fabianski har jeg rett og slett ingen tro på whatsoever. Sorry, mac! Så da får vi bare håpe at Almunia holder seg skadefri, og samtidig at W@. Sczh@zzezchny@iiiyy tar skrittet opp og blir en fullgod erstatter fortere enn svint ;)

Link to comment
Share on other sites

En ting er Almunia, som jo kan være skremmende nok. Men han kan faktisk gripe sjansen nå og gjøre en god sesong. Men hva om han blir skadet? Da er det virkelig grunn til bekymring. Fabianski har jeg rett og slett ingen tro på whatsoever. Sorry, mac! Så da får vi bare håpe at Almunia holder seg skadefri, og samtidig at W@. Sczh@zzezchny@iiiyy tar skrittet opp og blir en fullgod erstatter fortere enn svint ;)

 

Det er faktisk et poeng. Nesten mer skremmende om han skulle bli borte også!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...