Jump to content

2010.08.28 Blackburn Rovers B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Blacburn VS Arsenal

 

 

Blackburn--Ewood-Park-General_1057773.jpg

 

 

 

 

Arsenal går inn til denne kampen med en god porsjon selvtillit, etter å ha overkjørt Blackpool. 3 ganger Walcott, 1 ganger Arshavin, 1 ganger Diaby og 1 ganger Chamakh, sørget for en komfortabel 6-0 seier.

 

Statistikk

 

 

På de 4 siste mot Blackburn, har vi 3 seier og et tap. Tapet kom nettopp på bortebane i fjor, 2-1, etter at vi tok ledelsen 1-0, med scoring av RVP. Det var ikke bare Arsenal som sleit på Ewood park, Chelsea og Man U klarte kun uavgjort.

 

Blackburn er foreløbig ubeseiret på hjemmebane etter å ha slått Everton 1-0. På de siste 4 hjemmekampen har de kun et tap. Dette er heler ikke bare små lag som har gjestet Ewood de siste kampen, imponerende resultater som 0-0 mot Man U og 2-1 mot oss.

 

 

Skadesituasjon/susbangsjoner

 

Arsenal tropp blir nok noe forandre fra kampen mot Blackpool, Koscielny er tilbake fra susbansjon, det begynner å bli på høy tid å få Fabregas og RVP tilbake i start 11'ern OG det kan bli aktuelt med Squillaci i troppen: http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/p...ci-3271425.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Flott kamptråd.

 

Skal vi være med i toppen i år må vi vinne denne matchen, enkelt og greit. Her holder det ikke mot uavgjort, Blackburn skal vi slå. Regner også med Cesc og RvP i denne kampen, og da får vi plutselig et stort luksusproblem. Nå har vi absolutt et sterkt lag.

 

Almunia; Sagna, Vermaelen, Koscielny, Clichy; Song; Diaby, Fabregas; RvP, Chamakh, Arshavin.

 

Altså - i en 4-1-2-3 formasjon med Chamakh sentralt foran med Van Persie og Arshavin på hver sin side av han. Det laget lukter det etter min mening svidd av. Rosicky i stedet for Diaby er også en mulighet.

Link to comment
Share on other sites

Flott kamptråd.

 

Skal vi være med i toppen i år må vi vinne denne matchen, enkelt og greit. Her holder det ikke mot uavgjort, Blackburn skal vi slå. Regner også med Cesc og RvP i denne kampen, og da får vi plutselig et stort luksusproblem. Nå har vi absolutt et sterkt lag.

 

Almunia; Sagna, Vermaelen, Koscielny, Clichy; Song; Diaby, Fabregas; RvP, Chamakh, Arshavin.

 

Altså - i en 4-1-2-3 formasjon med Chamakh sentralt foran med Van Persie og Arshavin på hver sin side av han. Det laget lukter det etter min mening svidd av. Rosicky i stedet for Diaby er også en mulighet.

 

Nei, jeg vil ha Diaby på laget. Den mannen har et så stort potensialet at jeg ønsker å ha ham med. Og svært gjerne i den rollen han allerede har hatt denne sesongen.

 

Almunia

Sagna-Vermaelen-Koscielny-Clichy

Song-Fabregas-Diaby

Arshavin-Chamack-Van Persie

 

Jeg regner med at Theo er et hett alternativ til både Arshavin og Van Persie (som kanskje bør spares i denne knokkelkampen med tanke på de skjøre beina!)

Link to comment
Share on other sites

Walcott KAN ikke benkes etter kampen mot Blackpool. har en følelse av at det blir noe lignende dette:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Theo Walcott - Robin van Persie - Marouane Chamakh

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Cesc Fábregas - Alex Song - Abou Diaby

Theo Walcott - Maroune Chamakh - Tomas Rosicky

 

van Persie er ikke klar for startoppstillingen ennå, mens Cesc må vi bare få igang fortest mulig. Rosicky fortjener å starte etter to gode kamper nå, spesielt på lørdag, da var han eksepsjonellt god.

 

Frykter utvilsomt denne kampen. Husker hvordan Blackburn slo oss på slutten av forrige sesong, da dem hele tiden bevisst meiet ballen opp mot Fabianski, og det lyktes til slutt i form av to scoringer til hjemmelaget. Big Sams lag var også nærmest uslåelig på Ewood Park ifjor, så dette blir veldig tøft. Men håper vi kan stå i mot og ta tre poeng, da vil åpningsmåneden av sesongen ha vært meget god i mine øyne. :)

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg kunne se forrige kamp så spilte vi mer en 4-2-3-1 enn vi spilte 4-3-3. Derfor tenker jeg at dette blir startoppstillingen mot Blackburn:

 

Almunia

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy

Song-Diaby

Walcott-Rosicky-Arshavin

Chamakh

 

Med denne formasjonen får vi en fin balanse mellom forsvar og angrep med både Song og Diaby som henholdsvis en ballvinnende midtbanespiller og en litt dyptliggende playmaker. Rosicky var helt rå mot Blackpool og jeg kan ikke skjønne om han blir vraket. Det samme gjelder Walcott. Fabregas og van Persie kommer inn rundt 60 minutter og spiller seg sakte men sikkert varm i trøya.

 

Dette blir en krig, så det er bare å brette opp ermene!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gruer meg virkelig til å se denne kampen, for dette kan bli stygt. En ting er sikkert når man spiller mot Sam Allardyce, og det er at man ikke går av banen uten å ha vondt! Song, Diaby og Chamakh må virkelig brette opp ermene og lede ann den fysiske "krigen". Som tidligere nevnt i tråden, så det ut til at vi spilte i en 4-2-3-1 formasjon. Dette vil jeg gjerne se igjen.

 

Almunia

 

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

 

Song - Diaby

 

Walcott-Fabregas-Rosicky

 

Chamakh

 

Det er vanskelig å velge ut laget nå, med så lite skadeproblemer (enn så lenge). Spillere som RvP og Arshavin kan være gode å sette på utover i det som kommer til å bli en tung kamp. Om formasjonen skulle bli som dette, ønsker jeg at Fabregas og Rosicky bytter plass, slik at Rosicky kan trekke litt inn i banen. Han viste sist helg at det er der han er best. Nå er det bare å krysse fingrene!

 

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Håper på:

Almunia

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

Song

Fabregas - Rosicky

Walcott - Chamack - Arshavin

 

Som tidligere nevnt, håper jeg vPersie slipper denne kampen..80% sjanse for at han blir skadet! ;)

Føler meg forholdsvis sikker på at Diaby starter mot Blackburn. Selv om han ikke er noen Duncan Ferguson så er han forholdsvis god i lufta, noe som blir viktig på defensive dødballer

 

Almunia

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy

Song-Diaby

Walcott-Rosicky-Arshavin

Chamakh

Har tro på denne oppstillingen

Link to comment
Share on other sites

Har dere glemt at Van Persie nesten alltid scorer mot Blackburn?

Han må selvfølgelig spille ;)

 

Forøvrig er jeg alltid bekymret for møtene med lagene til hvalrossen Alardyce, vi vet hva han står for

fotballmessig.

Link to comment
Share on other sites

Tror vel egentlig ikke det skal by på de store problemene om vi skal kjempe i toppen, I fjor var denne kampen ubetydelig og vi var i en dårlig periode. Synes man nesten kan forvente seier i dette oppgjøret

 

Mulig det, men verken ManU elles Chelski vant på Ewood, og de hadde mye å spille for! Dette er en vanskelig bortekamp! Denne og Stoke borte er kanskje de to venskeligste kampene mot lag utenfor topp 6-7.

 

Det er litt vanskelig å sette opp et lag til denne kampen. van Persie scorer jo "alltid" mot B'burn, så er vanskelig å utelate han. Men samtidig er det ikke kampen å kaste inn en som ikke er 100% matchfit. Walcott må vel få fornyet tillitt? Men bør Arshavin få en hvil for en mer defensiv ving? Ikke lett dette her.

På midten må Song inn som DM. Så står det mellom Diaby, Rosicky, Fabregas og Wilshere om de to siste plassene. Wilshere har gjort det bra, men her ville jeg valgt litt mer rutine. Diaby har en fysikk som kan være viktig her, så han bør spille. Rosicky var strålende i forrige kamp, så han har heldigvis gjort det enkelt for AW å spare Fab til han er skikkelig klar. Er han det nå? Rosicky kan skyves frem på kant selv om han nok er bedre sentralt. Er Fab skikkelig klar ville jeg gjort det. Da har vi en ving i Walcott som er mer offensiv, og kan fungere som spiss i perioder, mens den andre da er mer defensiv i midtbaneleddet.

 

Almunia

Sagna - Koscielny - Vermaelen - Clichy

Song - Diaby

Walcott - Fab/TR7 - TR7/Wilshere

vP10/Chamack

 

Dette blir spennende!

Link to comment
Share on other sites

Håper RvP starter på benken og får komme inn hvis vi sliter i starten/midten av 2. omgangen. Samme med Cesc egentlig. Walcott håper jeg starter, så han får en sjanse til å vise om han klarer å gjøre det bra mot lag som Rovers også. Syns Rosicky bør få fornyet tillit og spille sammen med Diaby og Song/Wilshere på midten. Arshavin må gjerne fortsette på venstre å prøve å overbevise oss om han virkelig er klar for å prøve å revansjere fjorårets kamp. Chamakh fortsatt på topp.

 

Det betyr altså at jeg håper samme lag starter mot Rovers som startet mot Blackpool. Evt med unntak av Wilshere for Song. Kan være viktig med en slik DM fremfor lille Jack mot et fysisk Blackburnlag

 

Almunia

Sagna-Koscielny-Vermaelen-Clichy

Rosicky-Diaby-Song/Wilshere

Walcott-Chamakh-Arshavin

 

Cesc og RvP inn i 2. omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...