Jump to content

2010.08.28 Blackburn Rovers B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

FY faen det var deilig å dra inn tre poeng mot dette jævla rugbylaget!

 

+ Almunia: Spilte JÆVLIG bra i hele dag. Pur klasse over sinnet, dirigeringen og prestasjonene hans id ag

+ Forsvaret: De ofret seg i hver eneste situasjon! Meget bra!

+ Theo Henry: Initiativtakende spiller som viste seg frem! Løper fra alle, kommer med gode skuddforsøk og gode finesser.

 

- Fabregas: Elendig, demotiverende og lat! Gikk og sturet i hele dag og gadd ikke å gjøre noe som helst. Ta fra ham kapteinsbindet og gi det til Vermaelen, denne mannen fortjener ikke annet enn å sitte på benken.

- Midtbanen: Feilpasninger, feilpasninger, feilpasninger ATTER feilpasninger. Laget kom konstant i ubalanse på grunn av midtbanefeil, og det var til tider STORE rom.

 

Og kan noen fortelle meg hvorfor ikke noen av arsenalspillerne tok og brukte dette jævla håndkledet i sluttminuttene? Ville sikkert vært en ypperlig skopusser!

 

3 poeng, DEILIG!

Link to comment
Share on other sites

Meget fornøyd etter 90 nervøse minutter. Sånne innkast er farlig uansett motstander, er ganske mye marginer i bildet når det oppstår mange slike situasjoner.

 

Men jeg liker ikke de holdingene til Chamakh. Kan fort bli straffe...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig med tre poeng i denne kampen. Det øker selvtilliten til spillerne i slike typer kamper.

 

Almunia gjør det veldig bra i dag. Ofrer seg selv i dueller og gir ro og trygghet til resten av forsvaret. Syns både Almunia og det defensive Arsenal laget må få ros i dag. Vi får dødballer på dødballer imot oss igjennom hele kampen, men de løser det på mesterlig vis. Når man møter såpass gode dueller spillere i Blackburn og disse vanskelige ballene som hele tiden kommer inn foran mål så skal det litt til å klare å holde konsentrasjonen oppe igjennom 90 min, men i dag syns jeg de taklet det veldig bra. Koscielny slet litt i første omgang, men spilte seg opp utover i kampen etter min mening. Målet til Blackburn var det litt svak duellstyrke fra Koscielny sin side og Vermaelen og Clichy hang heller ikke med på notene og da ble det umulig å unngå baklengs.

 

Walcott fortsetter sin gode trend. Han virker å ha tatt flere steg fremover denne sesongen. Mye flinkere til å gjøre det vanskeligere for forsvarerne og skaper uro hver gang han får ballen. Synd at RVP ble skadet, men skjønner egentlig ikke hvorfor han startet. En slik kamp kunne han startet på benken, så kunne heller Chamakh spilt fra start. Chamakh har jo mye mer å bidra med i luftduellene også.

 

Alt i alt veldig godt fornøyd i dag. Vi visste at dette skulle bli en tøff kamp, men spillerne hever seg og yter maks så vi får med oss alle poengene. :D

Link to comment
Share on other sites

Om Walcott og Almunia fortsetter formen deres resten av sesongen, tror jeg vi vinner serien. Noe jeg aldri i verden trodde jeg skulle si. Ellers en skandale at det er 2 uker til neste kamp, men forhåpentligvis er Cesc og RvP tilbake i toppform til da.

 

FAT SAM, WHAT'S THE SCORE?

Link to comment
Share on other sites

Deilig å slå Blackburn, ett av de kjipeste lagene jeg vet om, om Fat Sam what a Cun.! Fantastisk å vinne slike kamper, er det som setter standaren for sesongen og om vi skal kjempe om gullet.Kanskje litt tidlig å snakke om det enda :D

 

Men en ting som jeg blir utrolig provosert av er den forbanna nordlendingen som skal drive å tørke den forbanna ballen, lurer på hvor mange minutter av kampen han brukte på det. Aldri likt gamst, fuc.... Cun.!

 

Og de forbanna spurve fitte... som sitter i studio. UFF!!!

 

 

Men kan ikke la meg provosere av det i ettertid av en kamp vi vant, på ett vanskelig sted.

 

 

UP THE GUNNERS!!!

 

 

EDIT: Walcott og Almunia, fortsetter de som idag, skal jeg spise alt det negative jeg har sagt om de, for en kamp de hadde idag, og for en sesonginnledning på Theo...

Link to comment
Share on other sites

Heerliiiig !! :D

 

Hater frøken Gamst, hater Big Fat Sam og hater aller mest "fotballen" B`burn representerer. Elsker Arsenal !!

 

Godt å ha unnagjort denne møkkakampen og få med seg 3 uhyre viktige poeng i en kamp hvor kapteinen vår var forståelig litt rusten, og hvor van Persie måtte ut (Hørt det før??). Sterkt! Idag var Almunia god, fortjener kreditt for det! Noe jeg ikke likte var panikken i forsvaret og på målet var Koscielny direkte svak.. Ellers deilig at Walcott viser seg fram og at AA23 hadde en god dag på jobben!

Link to comment
Share on other sites

Blackburn Rovers Team Statistics Arsenal

1 Goals 2

1 1st Half Goals 1

3 Shots on Target 5

7 Shots off Target 5

5 Blocked Shots 4

4 Corners 8

9 Fouls 6

5 Offsides 2

1 Yellow Cards 0

0 Red Cards 0

65 Passing Success 80.5

26 Tackles 27

88.5 Tackles Success 66.7

35.6 Possession 64.4

47.1 Territorial Advantage 52.9

 

Link to comment
Share on other sites

En viktig og ikke minst meget imponerende seier.

 

Dette er ikke fotball vi har spillere til å takle, siden Wenger fokuserer på fotball slik den skal spilles. Men, vi gjør det beste ut av det, med etterhvert bedre ro og lar ballen gå fra mann til mann.

 

1.omgang sliter vi, siden Rovers kun måker/kaster ballen mot feltet. Det er vanskelig å få spille sitt eget spill, siden Rovers benytter enhver mulighet får å få ballen 25meter over bakken mot 16meteren.

 

0-1: Mesterlig fotball! Silkemyk pasning fra Persie, og Theo viser stor klasse på skuddet. Holder ballen langs bakken på det eneste stedet hvor det var åpning, rett og slett klassescoring.

 

1-1: Dårlig innsats for å prøve å gjenvinne ballen fra Diaby helt i førsten av angrepet, så gjør Koscielny en barnfeil som skaper sjansen i neste. Han kan bare ta en sklitakling, istedenfor velger han å løpe ved siden av for så å miste mannen, som kan fritt sende en enkel assist.

 

Denne omgangen har vi flere enkle pasningsfeil (Song, Diaby, og Fabregas) på midtbanen, som skaper unødvendig "panikk". Koscielny virket veldig usikker, men har vel aldri møtt en slik type fotball før....

Uansett, vi klarer ganske bra å demme opp for disse ballen som ankom feltet i stor høyde.

 

2.omgangen synes jeg vi har ganske bra kontroll.

1-2: Herlig angrep, og Arshavin scorer på en liten åpning for ballen.

 

Denne omgangen har vi mindre feilpasninger, mer ro med ballen, lar ballen gå, og vi styrer tempoet. Rovers får færre og færre muligheter til å trykke opp laget med sin taktikk.

Meget sterk 2.omgang mot denne "fotballen".

 

Fabregas har en del igjen til formen, så da blir tempoet, rytmen, og pasningsfeil faktorer som påvirker i en slik type kamp.

Persie med silkefot-pasning på målet, men måtte på ny ut med skade. Lenge ute?

Theo: Viser på ny, at han er i slaget etter en lang periode uten skader og med voksende selvtilitt.

Almunia og forsvaret: Meget sterk 2.omgang av alle, applaus applaus applaus.

Arshavin: Vår kjære russer jobber, og viser vilje. Ser ut som om han er på vei, slik som hans første halve sesong i klubben.

 

Fotballen seiret, og måtte Rovers rykke ned med en slik kjedelig fotball. Dette er ikke underholdende fotball, for de som ikke liker å bruke tiden sin på å se en ball bli tørket eller en ball opp i lufta. Wimbledon hadde finere fotball i sin tid, og det sier sitt.

Big Sam; måtte du rykke ned med dette laget.

 

Utrolig viktig seier for laget, ikke bare poengmessig men også psykologisk.

 

MoM får tre spillere dele: Almunia, Sagna, og Theo

Link to comment
Share on other sites

Kamp hjemme hos Allardyce krever oppbrettede ermer. Så også i dag, men det virket som Wengers pre-match utpill i pressen har hatt sin virkning. Selv om stil og taktikk var Allardyce opp og i mente var dette likevel langt fra den mest destruktive og kyniske utgaven jeg har sett. Well done, Arsene!

 

Dagens helt virker å være Manuel Almunia, og han fortjener hvert av de 7 poengene han fikk av meg på børsen. Dette er nivået han må ligge på hver gang. Dette er pari som Eggen sier. At vi opplever det som fantastisk er et tankekors, men likefullt holder du dette videre kan Schwarzer bli hvor han er. Gjør du det Manuel? Noen som er villig å tømme kontoen og gå til bookmakeren på det?

 

Bacary Sagna gjennomfører igjen en god match. Du vet hva du får, solid defensivt og villig offensivt. Han gjør det enkelt og han gjør det hver match. Jeg liker Sagna. Ny 7'er. Kollegaen på andre siden har mye å lære her, men gjør seg likevel fortjent til en grei 6'er i dag. En 6'er må også Koscielny nøye seg med. Velkommen til premier league og the Allardyce way, Laurent. Du tok deg opp etterhvert. Vermaelen er som Sagna solid og tvers gjennom proff. Klokkeklar 7'er.

 

Song og Diaby gjør det primere i en slik kamp. De jobber. De jobber til 7'ere, men produserer til 5'ere. Da blir det vel 6'ere på begge da.

 

Walcott slik han fremstår i denne sesongstarten er gull verdt. Han utgjør en trussel som ingen andre på laget kan gjøre. Lynende rask og nå bruker han egenskapene effektivt også. Han var vår nøkkelspiller i dag. Blackburn våget aldri helt å trykke på som en følge av hans trussel. Min MoM og premieres følgelig med en 8'er. Arshavin ble matchvinneren, og det er ikke overraskende. Selv om han ikke er i en formtopp er han klasse, har teft og kommer til mulighetene. 7'er.

 

VM-finalistene våre er derimot ikke i kampmodus ennå. Cesc var en skygge av seg selv. Det som værre er, han lot seg demotivere av å ikke lykkes og fadet til slutt helt ut. Ble som en følge etterhvert tatt av banen. van Persie virket også langt fra kampform. Skal ha for glimtvise bidrag, men får seg noen småkakk og gir nærmest opp. Mulig det var alvorligere enn det virket. Byttet ble i alle fall gjort tvert og det er normalt svært uvanlig av Wenger. Hver sin 5'er til sheriffen og deputyen.

 

Jeg liker Chamakh. Han står opp og herjer med bøllefrøene på en måte som andre bør merke seg. Spesielt våre defensive gutter. Mannen er pinadø i nærheten av vår beste spiller på dødball imot. I andre enden av banen er han mobil, skaffer rom, gjør seg spillbar og innkasserer lekende lett en 7'er. Her kan du ha skutt en ny gullfugl Arsene.

 

Top of the league i to timer. Vi er i gang.

Link to comment
Share on other sites

Kamp hjemme hos Allardyce krever oppbrettede ermer. Så også i dag, men det virket som Wengers pre-match utpill i pressen har hatt sin virkning. Selv om stil og taktikk var Allardyce opp og i mente var dette likevel langt fra den mest destruktive og kyniske utgaven jeg har sett. Well done, Arsene!

 

Dagens helt virker å være Manuel Almunia, og han fortjener hvert av de 7 poengene han fikk av meg på børsen. Dette er nivået han må ligge på hver gang. Dette er pari som Eggen sier. At vi opplever det som fantastisk er et tankekors, men likefullt holder du dette videre kan Schwarzer bli hvor han er. Gjør du det Manuel? Noen som er villig å tømme kontoen og gå til bookmakeren på det?

 

Bacary Sagna gjennomfører igjen en god match. Du vet hva du får, solid defensivt og villig offensivt. Han gjør det enkelt og han gjør det hver match. Jeg liker Sagna. Ny 7'er. Kollegaen på andre siden har mye å lære her, men gjør seg likevel fortjent til en grei 6'er i dag. En 6'er må også Koscielny nøye seg med. Velkommen til premier league og the Allardyce way, Laurent. Du tok deg opp etterhvert. Vermaelen er som Sagna solid og tvers gjennom proff. Klokkeklar 7'er.

 

Song og Diaby gjør det primere i en slik kamp. De jobber. De jobber til 7'ere, men produserer til 5'ere. Da blir det vel 6'ere på begge da.

 

Walcott slik han fremstår i denne sesongstarten er gull verdt. Han utgjør en trussel som ingen andre på laget kan gjøre. Lynende rask og nå bruker han egenskapene effektivt også. Han var vår nøkkelspiller i dag. Blackburn våget aldri helt å trykke på som en følge av hans trussel. Min MoM og premieres følgelig med en 8'er. Arshavin ble matchvinneren, og det er ikke overraskende. Selv om han ikke er i en formtopp er han klasse, har teft og kommer til mulighetene. 7'er.

 

VM-finalistene våre er derimot ikke i kampmodus ennå. Cesc var en skygge av seg selv. Det som værre er, han lot seg demotivere av å ikke lykkes og fadet til slutt helt ut. Ble som en følge etterhvert tatt av banen. van Persie virket også langt fra kampform. Skal ha for glimtvise bidrag, men får seg noen småkakk og gir nærmest opp. Mulig det var alvorligere enn det virket. Byttet ble i alle fall gjort tvert og det er normalt svært uvanlig av Wenger. Hver sin 5'er til sheriffen og deputyen.

 

Jeg liker Chamakh. Han står opp og herjer med bøllefrøene på en måte som andre bør merke seg. Spesielt våre defensive gutter. Mannen er pinadø i nærheten av vår beste spiller på dødball imot. I andre enden av banen er han mobil, skaffer rom, gjør seg spillbar og innkasserer lekende lett en 7'er. Her kan du ha skutt en ny gullfugl Arsene.

 

Top of the league i to timer. Vi er i gang.

Jeg er helt med på din karaktergiving idag.

 

Som du sier Almunia må holde denne klassen i hver kamp, for Almunia blir ganske sikkert vår hovedkeeper i år. Vi er bare et par tre dager fra at dette overgangsvinduet stenger, så jeg har ingen tro på ny målvakt.

 

Forsvaret er brukbart. Jeg liker Clichy, men det mangler litt defensivt og har en god del av skylda for målet i mot oss.

 

Midtbanen er opp og ned. Fab har et godt stykke igjen. Song kjemper og er brukbar defensivt, men klarer knapt å gi en skikkelig pasning og mister ballen for mye offensivt. Arshavin og Theo er absolutt på rett vei.

 

VanP får lite tid, men har en utsøkt pasning til førstemålet, så når beina er skikkelig i orden igjen så er jeg optimist. Jeg har sansen for Chamakh og en skadefri Bendtner skal slite med å bli andrevalget på topp.

Link to comment
Share on other sites

 

- Fabregas: Elendig, demotiverende og lat! Gikk og sturet i hele dag og gadd ikke å gjøre noe som helst. Ta fra ham kapteinsbindet og gi det til Vermaelen, denne mannen fortjener ikke annet enn å sitte på benken.

 

Er du seriøs..?! Mannen har spilt 1 1/2 kamp og må nesten få lov til å spele seg i form.. Trur vi hadde hatt mange kapteiner i klubben dersom dette skulle vere melodien..

Link to comment
Share on other sites

meget mye bedre innsats i 2. omg. bortsett fra en totalt fraværende cesc. om diaby klarer å slå fra seg ballen noe tidligere, og song unngår å prøve å være kreativ, kan dette bli bra. almunia gjør en god kamp, og virker trygg. mye takket være vermaelen og sagna, som gjør en meget god kamp defansivt. om jeg skal sette fingeren på noe annet som fungere dårlig i 2. omg, må det være posisjoneringen til chamakh. syns han alt for ofte blir liggende ute til høyre når innlegg skal slås. det er han som bør være mottaker av innleggene! godt med 3 poeng mot møkkalaget rovers. og en bonus i dag i form av wiganseier mot spurs :)

Link to comment
Share on other sites

 

- Fabregas: Elendig, demotiverende og lat! Gikk og sturet i hele dag og gadd ikke å gjøre noe som helst. Ta fra ham kapteinsbindet og gi det til Vermaelen, denne mannen fortjener ikke annet enn å sitte på benken.

 

 

Og du var på hvilken planet, sa du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk desverre ikke sett andre omgang, men første omgang var en veldig typsik om gang når Arsenal og Allardyce braker sammen. Blackburn spiller et spill som har enkelte fellestrekk med fotball, men det er litt vanskelig å sette fingeren på hva disse fellestrekkene er.

 

Målet til Walcott var tatt fra øverste hylle. Rett og slett klasse. Dette kan bli en stor sesong for Theo!

Målet til Blackburn var en aldri så liten kollektiv svikt Vi vet alle at Koscielny burde ha taklet. Samtidig er det ball watching i stor stil fra Vermaelen og Clichy.

Midtbanen var kanskje det leddet som spilte under pari i dag. Song fikk plutselig for seg at han skulle playmaker, noe han ikke taklet! Diaby vil litt for mye og det blir litt for mye føring med ball. Men plutselig en dag får Diaby en åpenbaring, og vips så har vi enda en midtbanespiller av ypperste klasse. Fabregas er som tidligere nevnt, et stykke unna storformen, men ta fra han kapteinsbindet blir litt vel drastisk :) Kanskje burde Rosicky startet, for å bli erstattet av Fab ut i andre omgang?

 

Og så var det Robin van Persie da. I dag forstår jeg virkelig ikke hvorfor han startet. Chamakh er i mine øyne et mye bedre alternativ når vi skal spille mot Blackburn. Stor og sterk, god på dødball og jobber som merra den blinde! Riktig nok har RvP en god statistikk mot dette ufyslige laget, men det er kamper som dette jeg mener Chamakh bør starte. Får virkelig håpe at det ikke er noe alvorlig.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med seier i dag. Det er sterkt å vinne på Eawood Park, og her kan mange av våre konkurrenter tape poeng. MEGET stolt gooner i dag :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...