Jump to content

2010.08.28 Blackburn Rovers B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Ble en sterk borteseier dette mot et Blackburn-lag som kan to ting....pælme ballen opp mot spissene og fokusere alt angrepsspill rundt innkast og dødballer. Greit nok, det er det de kan...og de gav oss også en del problemer i 1. omgang.

 

1.omgang:

Vi starter som vanlig kampen bra og får det første målet etter et strålende angrep og herlig avslutning av Theo. Så begynte det å bli rotete defensivt og vi slo mange feilpasninger på tvers (spesielt Song) samt dårlige avklareringer.

Desverre fortsetter vi trenden med å være ubalansert i forsvar og jeg mener vi må lære å holde igjen backene mer når vi leder kampene. Hvorfor skal Sagna og Clichy absolutt være med opp i hvert eneste angrep?

Misforstå meg rett...jeg liker offensive backer hvor det gangner oss i angrep (som ved 2-1 målet), men det må noen ganger være mulig å skape noe uten dem også? I det minste kan en av de eller begge holde igjen av og til i løpet av en kamp.

Ofte når vi spiller angrep/tar corner og mister ballen, kommer det en lang pasning og vi blir på hæla i forsvar og i verste fall i undertall enkelte ganger. Dette er ting vi MÅ rette på når vi møter bedre motstand. Ellers var det svakt duellspill av Kocsielny på 1-1 målet og mye ballwatching av Vermaelen og Clichy i feltet. Også det noe vi har sett før. Men hvorfor er Sagna helt opp på midtbanen når Blackburn har ballen sentralt i banen? Er jo han som burde vært i duell med Diouf og heller hatt Koscielny som sikring.

Vi hadde ballen mest som vanlig, men en rufsete omgang vil jeg si.

 

2. omgang:

Wenger sa nok noen kloke ord i pausen fordi vi framsto langt tryggere og hadde mer ro med ballen og ble mer solide i det meste vi foretok oss. Vi får det viktige 2-1 målet og kontroller kampen ut egentlig. Blackburn hadde noen sjanser, men virker mer tannløse siste halvtimen. Forsvarsspillet ble også bedre og vi fikk ryddet unna i de tøffeste duellene. Chamahk fortsetter å jobbe bra på topp selv om han ikke fikk så mange muligheter i dag. Eneste jeg ikke helt skjønner er hvorfor han blir sendt utpå kanten og Theo i midtspissposisjon. Theo fungerer etter min mening best på høyrekanten. Spesielt siden han tydelig har trent innlegg i sommer. Vet de liker å bytte litt posisjoner på topp, men Chamahk har vel sin store styrke i boksen og bør spille der.

 

Solid kamp av Almunia i dag og Theo man of the match igjen.

Cesc og Song trenger nok mer matchtrening. Virker litt utafor i dag.

Veldig typisk at Van Persie blir skadet tidlig i sesongen, men dette er vi jo rimelig vant til nå.

 

Bra sesongåpning dette og ekstra herlig å se Spudz ryke på et tap på Shit Lane :)

Landslagspause nå og la oss inderlig håpe gutta slipper unna skader!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Sterk seier i dag. Gjorde en liten observasjon i dag. Omtrent hver kamp Almunia gjør en god redning/klarering tidlig i kampen, så gjør han en god kamp. Kan virke som om det er selvtilliten som slår inn. I dag hadde jeg ingenting å utsette på vår sisteskanse.

Link to comment
Share on other sites

Så ikke kampen, men gleder meg over hans innsats. Selvfølgelig gjør jeg det, men en svale gjør ingen sommer.

 

BE

 

Trist at du gikk glipp av slikt strålende keeperspill. Hadde vært artig å lese dine vurderinger etter en slik oppvisning, keeperkjenner de-lux som du er.

Link to comment
Share on other sites

Trist at du gikk glipp av slikt strålende keeperspill. Hadde vært artig å lese dine vurderinger etter en slik oppvisning, keeperkjenner de-lux som du er.

Jeg skal se kampen i reprise, og har høye forventinger. du gav ham ti av ti så jeg forventer å se en del matchvinnende redninger, raske igangsettinger, flott feltarbeid osv. Merker jeg gleder meg allerede.

 

fint vi er enige om at jeg er en keeperkjenner de-luxe

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Almunia spilte godt i dag. Han gikk etter de fleste baller hvor man kan forvente at keeper skal gå, han stod godt plassert og lot seg ikke herse med at Blackburnspillerne. Det betyr ikke at han spilte en prikkfri kamp som noen påstår. Han hadde en dårlig klarering blant annet.

 

Som Sir John korrekt påpekte så var dette en prestasjon som man egentlig burde forvente uke etter uke, slik Seaman gjorde det i sin tid. Under hans tid ville jeg neppe kommentert keeperinnsatsen, men når Almunia presterer som en Arsenalkeeper etter mitt syn bør prestere så merker jeg at jeg blir veldig glad og føler for å berømme han.

 

Karakteren 10 som Chaz gir Almunia ser jeg egentlig bare som et forsøk på å provosere, særlig med tanke på at den samme personen gir han karakteren 9 på spillerbørsen.

 

Jeg syns Almunias innsats er en sterk 7 eller svak 8.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal se kampen i reprise, og har høye forventinger. du gav ham ti av ti så jeg forventer å se en del matchvinnende redninger, raske igangsettinger, flott feltarbeid osv. Merker jeg gleder meg allerede.

 

fint vi er enige om at jeg er en keeperkjenner de-luxe

 

BE

 

Det er nå engang slik du presenterer deg selv.

 

Forøvrig så gikk jeg ned fra 10 til 9 på lagbørsen. Manuel slapp tross alt inn et mål.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå engang slik du presenterer deg selv.

 

Forøvrig så gikk jeg ned fra 10 til 9 på lagbørsen. Manuel slapp tross alt inn et mål.

Det var du som presenterte meg slik nå.

 

Selv med en 9'er bør han ha en del matchvinnende redninger, gode igangsettinger og enestående feltarbeid.

Som sagt så gleder jeg meg til å se kampen i reprise. Det skal bli godt å endelig se keeperspill av høy, høy klasse.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er nå engang slik du presenterer deg selv.

 

Forøvrig så gikk jeg ned fra 10 til 9 på lagbørsen. Manuel slapp tross alt inn et mål.

 

selv om han gjorde en god kamp, vil det være vanskelig å forsvare en 9er. da ville hart fått 11 for sine opptredener. det er jo ikke slik at man starter med en 10 i det kampen sparkes i gang, og man trekker for feil, feilvurderinger og baklengsmål. en velfortjent 8er mener jeg er fornuftig. skal man over det, må man ha avgjørende redninger i verdensklasse. de var det vel få av i dag. men som sagt, jeg er godt fornøyd med hans prestasjoner i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det var du som presenterte meg slik nå.

 

Selv med en 9'er bør han ha en del matchvinnende redninger, gode igangsettinger og enestående feltarbeid.

Som sagt så gleder jeg meg til å se kampen i reprise. Det skal bli godt å endelig se keeperspill av høy, høy klasse.

 

BE

 

I all rettferdighet så man som seriøs debatant forholde seg til hvordan andre debatanter ser på seg selv. Og vi vet jo alle hvordan du ser på deg selv i forbindelse med keepere.

 

Forøvrig så har du noe å glede deg til. Ser frem til dine dyptpløyende vurderinger.

Link to comment
Share on other sites

I all rettferdighet så man som seriøs debatant forholde seg til hvordan andre debatanter ser på seg selv. Og vi vet jo alle hvordan du ser på deg selv i forbindelse med keepere.

 

Forøvrig så har du noe å glede deg til. Ser frem til dine dyptpløyende vurderinger.

Vet du når den går i reprise?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Starter med og si to ting: En solid seier og en kjempe kamp av Almunia!

Ser ut som Walcott begynner og bli stabil, og han er i kjempeform for tiden. Samme med Sagna, syns han er på 07/08 nivå nå, han har funnet ut at det kan være smart med lave innlegg også. Koscielny og Diaby syns jeg er litt slurvete i 1. omgang, men begge spiller en god 2. omgang. Jeg mener også Arshavin spiller en kjempe kamp, er god til og holde på ballen og har noen nyderlige crosser. Etter min mening er Almunia eller Arshavin MoM.

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Dere hevder vel virkelig ikke at Almunia ikke hadde noen matchvinnende redninger i dag? Så vidt meg bekjent var Almunia innblandet i en situasjon der han stanget hodet i stanga. Redningen han gjorde der stod det mesterklasse av og var aldeles matchvinnende.

Link to comment
Share on other sites

Ingen av spillerne var nok på 9 eller 10-nivå i dag.

 

Sky Sports ga de fleste spillerne på begge lag 6 og 7 på børsen og Samba var den eneste som fikk 8. (ikke helt enig i den men..)

Jeg mener Theo var Man of the match burde hatt 8'ern. Kanskje også Almunia.

 

http://www.skysports.com/football/user_rat...3285986,00.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener også Arshavin spiller en kjempe kamp, er god til og holde på ballen og har noen nyderlige crosser. Etter min mening er Almunia eller Arshavin MoM.

Veldig uenig, MoM idag er Theo, Arshavin var usynlig og ubrukelig frem til målet sitt, glimtet litt til etter det, men var aldri noen kandidat for MoM idag. Almunía var grei, men han var heller ingen MoM, se på Hart sine kamper i år, der har du en MoM. Håper Almunía kan fortsette formen han var i idag såklart fordi det var en klar 8er på min spillerbørs, men han fikk ikke sjansen til å ta ut "ekstremredningene" som du trenger for å være MoM som keeper, spesielt når du slipper inn.

 

Caribo: Samba var hvertfall B.burns beste, over Theo er jeg ikke helt overbevist om, men helt ok valg.. Carragher ble vel BB mot oss i førstekamp i serien i år også, den var vel MINST like uforstående? Ikke veldig forstyrrende valg av Skysports

Link to comment
Share on other sites

Veldig uenig, MoM idag er Theo, Arshavin var usynlig og ubrukelig frem til målet sitt, glimtet litt til etter det, men var aldri noen kandidat for MoM idag. Almunía var grei, men han var heller ingen MoM, se på Hart sine kamper i år, der har du en MoM. Håper Almunía kan fortsette formen han var i idag såklart fordi det var en klar 8er på min spillerbørs, men han fikk ikke sjansen til å ta ut "ekstremredningene" som du trenger for å være MoM som keeper, spesielt når du slipper inn.

 

Caribo: Samba var hvertfall B.burns beste, over Theo er jeg ikke helt overbevist om, men helt ok valg.. Carragher ble vel BB mot oss i førstekamp i serien i år også, den var vel MINST like uforstående? Ikke veldig forstyrrende valg av Skysports

 

Arshavin vendte spillet mange ganger, han mistet sånn ca aldri ball når han hadde den og jobbet ganske bra. Han gjorde også en bra jobb på Theo sitt mål hvis jeg ikke husker feil. At han var usynlig og ubrukelig frem til målet er jeg veldig uenig i.

 

Jeg har sett begge kampene til Hart denne sesongen, og jeg mener Hart er en klart bedre keeper en Almunia, men IDAG så mener jeg at Almunia spiller bra nok til og være med i en diskusjon om banens beste.

Link to comment
Share on other sites

 

Dagens helt virker å være Manuel Almunia, og han fortjener hvert av de 7 poengene han fikk av meg på børsen. Dette er nivået han må ligge på hver gang. Dette er pari som Eggen sier. At vi opplever det som fantastisk er et tankekors, men likefullt holder du dette videre kan Schwarzer bli hvor han er. Gjør du det Manuel? Noen som er villig å tømme kontoen og gå til bookmakeren på det?

 

 

Fantastisk er ikke ordet jeg vil bruke,men Almunia skal ha ros når han leverer så bra spill

i situasjoner han har slitt med og ikke vært helt trygg før.

Feltarbeidet hans og igangsettinger lå på et godt nivå.

Det er også lenge siden jeg har hørt studiokommentarene rose en keeper slik Rosler gjorde.

han ga han skryt for å være tøff og uredd i feltet. Og det er spesielt tilfredstillende å se Almunia

gjøre et så godt feltarbeid og jeg håper dette fortsetter.

En ting er sikkert og det er at håndkle lagene Blackburn og Stoke må være de verste lagene å møte for en keeper.

Alt dreier seg om å mølje ballen inn foran målet.

 

Et meget tilfredstillende resultat og for meg var det 3 spillere som skilte seg ut:

Almunia,Walcott og Sagna.

Link to comment
Share on other sites

Tre nye poeng i en potensiell "bananaskin-slipup-match" og ting utvikler seg som ventet for oss.

Almunia beviser at Wenger fortsatt er verdens beste manager, i og med at han presterer på høyt nivå og bidrar til at mølje-spillet til Blackburn ikke gir resultater.

Hvis Almunia fortsetter i denne stilen er det mange som må trekke tilbake mye, både om ham selv og om Wenger :D

Selvkritikk kan bli et aktuelt ord på forumet :D men det er kanskje for mye forlangt??

Dette ble aldri noen kamp som det er verdt å ta av seg hatten for, unntaket er vel den hardt pressede keeperen vår, men det var vel heller ikke ventet, derimot er det helt avgjørende for tittel-ambisjonene våre å vinne slike kamper mot disse neandertaler-lagene som bruker 30 sek på hvert innkast.

Vi kjører på og jeg regner med at vi tar full pott i de neste kampene før Chelsky-kampen, og da får vi endelig svar på hvor mye vi har utviklet oss i forhold til i fjor.

Theo, Theo Theo Walcott, he`s an englishman at Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...