Jump to content

Gary Cahill


Guest kellex

Recommended Posts

Guest kellex

Når det gjelder midtstopper(e) som mest sannsylig kommer inn til sommeren så er ikke dette det dumeste av ryktet som har dukket opp! De av oss som har fulgt mye med på PL disse årene vet godt hvem Gary Cahill er. En ung mann med stor tilstedeværelse og del av et lag som vet hva fysikk og defensiv mentalitet betyr.

 

Med sine 24 år og 188 cm så har han bra med Premier league erfaring.

 

Det er også positivt at Owen Coyle ikke vil stå i veien for en overgang og det er sikkert en god tone mellom Coyle og Wenger mtp Jack Willshere.

 

Coyle om Cahill: http://www.goal.com/en-gb/news/2557/news/2...-leaving-bolton

 

 

Noen høydepunkter i karieren:

 

Aston Villa

 

* Goal of the Season Winner: 2005–06

 

Burnley

 

* Player of the Year Winner: 2004–05

* Young Player of the Year Winner: 2004–05

 

Bolton Wanderers

 

* Players' Player of the Year: 2008–2009

 

Det er mange som ser på Cahill som erstatteren på det Engelske landslaget for Rio Ferdinand. Og med en overgang til en topp 4, vil absolutt være et riktig steg i riktig retning.

 

Andre lag som har vært linket til Cahill de siste årene er Manchester United, Liverpool og da Arsenal.

 

Arsenal - Cahill : http://www.goal.com/en-gb/news/2559/rumour...erers-defender-

 

 

 

 

article004deb0b3000005d.jpg

 

 

premleaguewedjamesbea00.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Edit: Klarte selvfølgelig og utelate en L på Cahill på tittelen :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Har selv tenkt på å lage en tråd om Cahill tidligere etter at vi har blitt linket til han både i år og i fjor :)

 

Cahill er iallfall en spiller jeg vil ha i Arsenal, tror det ville vært et fantastisk kjøp. Høy, sterk, rask, ung og engelsk er iallfall noe vi trenger. Kanskje litt uvant av Wenger å kjøpe en ung engelsk spiller i begynnelsen av 20-åra, men håper virkelig at han slår til her uansett om Gallas blir eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

:P-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 30 2010, 01:06 PM) 197064[/snapback]

Har selv tenkt på å lage en tråd om Cahill tidligere etter at vi har blitt linket til han både i år og i fjor :)

 

Cahill er iallfall en spiller jeg vil ha i Arsenal, tror det ville vært et fantastisk kjøp. Høy, sterk, rask, ung og engelsk er iallfall noe vi trenger. Kanskje litt uvant av Wenger å kjøpe en ung engelsk spiller i begynnelsen av 20-åra, men håper virkelig at han slår til her uansett om Gallas blir eller ikke.

 

Tenk deg hvis Cahill og Hart kommer til klubben. Da kan vi faktisk ende opp å stille med følgende lag i noen tilfeller(skader / Cup o.l.) :

 

----------------Hart-------------------

 

Sagna---Cahill---Campbell-----Gibbs

 

---------------Eastmond---------------

 

------Fabregas---------Ramsey-------

 

-----Walcott--------------Arshavin----

 

---------------Chamakh---------------

 

Da kan ingen klage på at vi mangler Engelsk blod isåfall.

Men har følelsen på at hvis Vidic forlater United i sommer så kan Cahill ende opp der istedet. Det hele kommer tilbake til om Wenger interessert..

Link to comment
Share on other sites

Ja -sukk- er dessverre like betenksom som Nuhi mtp overgangsmarkedet.. Jeg tror dog Wenger er interessert i etpar spillere til, men han er da så innmari SLOW på å lokke- og signere dem! Et stort JA til Cahill, men han blir nok mer frista av United, Chelsea, City og den dritn der...

 

Har på følelsen at Arsenal ses på som et inngangsvindu til eliten i PL mer enn en klubb du kommer til om du allerede er på øya ;)

 

MEN, for å være saklig, Cahill har absolutt noe å tilføre oss =)

Link to comment
Share on other sites

Cahill kune dannet stopperpar med Vermaelen i 10 år til, det bør være verd 20 mill.. Tror ikke Vermaelen er typen som kommer til å få lyst og stikke.. En Engelsk spiller som hadde kommet til oss hadde vi nok ikke villet stikke med det første han heller, de er ca like gammel å ville bare vokst sammen til et kanon stopperpar.

 

Wenger Splash the cash

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Han er en målfarlig midtstopper. Sånn sett er han er verdig avtager for Gallas :). Cahill er en solid midtstopper som jeg absolutt kunne tenkt med å ha i klubben! En ung engelsk spiller som faktisk ikke er oppskrytt. Keeper er det viktigste, men Cahill er mer enn velkommen dersom vi får inn en god nok keeper!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

According to The Sun, Arsenal are weighing up a £14 million bid for Bolton Wanderers centre-back Gary Cahill .

 

http://www.imscouting.com/global-news-arti...er-Cahill/7913/

 

The Sun er ikke akkurat kjent for å komme med realistiske rykter, men det er lov å håp.

 

"If a big team wanted me to come and play for them, then you have got to be realistic and look at the fact it may be a right decision for both sides.”

Link to comment
Share on other sites

hmm...hvem tror dere har hadde passet best inn i Arsenal? Cahill eller Mertesacker?

Eller...skal vi si...ja, takk begge deler? :)

 

Cahill er vel en klassisk engelsk midtstopper med figtheregenskaper og blir nok sentral på det engelske landslaget de kommende årene.

Mertesacker har jeg ikke sett så mye, men 60 landskamper for Tyskland sier vel sitt og scorer som midtstopper 4-5 mål hver sesong. Etterhvert bra erfaring fra Hannover og Werder Bremen.

Drar selvfølgelig fordeler av sine 1.98 meter på dødballer, men er kanskje ikke så hurtig?

 

Håper ihvertfall vi får inn èn stopper snart, men jeg ser gjerne Wenger henter to. Regner med Gallas og Silvestre forsvinner og med skadehistorien i Arsenal kan det være greit å ha 5 stoppere i troppen.

Skikkelig kamp om plassene og et solid defensivt fundament.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ikke akkurat mitt drømmekjøp, men så lenge han ikke blir altfor dyr så ville jeg vært fornøyd. Dog er det vel der problemet ligger.. det er vel snakket om at Bolton og Coyle kun er villige til å slippe han for en pris rundt £15-20M og for den prisen kan man f.eks. få Neven Subotic, Mamadou Sakho, Per Mertesacker o.l.

 

Og personlig har jeg aldri sett på Cahill som denne store stopperen mange medier han disket han opp som, men han må vel være forholdsvis god mtp. all hysterien rundt han :angry:

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 18 2011, 12:14 PM) 224578[/snapback]

Ikke akkurat mitt drømmekjøp, men så lenge han ikke blir altfor dyr så ville jeg vært fornøyd. Dog er det vel der problemet ligger.. det er vel snakket om at Bolton og Coyle kun er villige til å slippe han for en pris rundt £15-20M og for den prisen kan man f.eks. få Neven Subotic, Mamadou Sakho, Per Mertesacker o.l.

 

Og personlig har jeg aldri sett på Cahill som denne store stopperen mange medier han disket han opp som, men han må vel være forholdsvis god mtp. all hysterien rundt han :angry:

 

Selv om mange av de spilleren du nevner er goe i sine divisjoner betyr ikke det at de tar PL med storm tvert imot. Wenger har ofte kjøpt unge spillere som har vært goe i andre ligar men har virkelig slitt i PL, må huske på at ingen andre ligar kan måle seg med PL som den tøffeste å hareste ligan. Ser jo mange spillere som hergjer i Italia og Spania ikke klarer det samme i PL, Cahill er for meg en av de tøffeste og beste stopperen i PL, han blør virkelig for drakta og tror han blir en spiller som blir enda bedre under Wenger.

Wenger vet hva han Cahill er go for, å kjøpe en utlansk stopper er noe Wenger har gjort i flere år nå og vi ser jo ossen det har gått. Arsenal har ikke hat goe stoppere siden Adams, Bold, Campell og Kewon gidde seg alle var tøffe Engelske stoppere. På tide Wenger nå skjønner at alle de utlanske stopperen vi har nå ikke er goe nok for Arsenal kan ta PL, vi trenger en bak der som kan styre forsvaret en tøffing og der er Cahill rette mannen ;)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 18 2011, 12:14 PM) 224578[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Ikke akkurat mitt drømmekjøp, men så lenge han ikke blir altfor dyr så ville jeg vært fornøyd. Dog er det vel der problemet ligger.. det er vel snakket om at Bolton og Coyle kun er villige til å slippe han for en pris rundt £15-20M og for den prisen kan man f.eks. få Neven Subotic, Mamadou Sakho, Per Mertesacker o.l.

 

Og personlig har jeg aldri sett på Cahill som denne store stopperen mange medier han disket han opp som, men han må vel være forholdsvis god mtp. all hysterien rundt han :angry:

Selv om mange av de spilleren du nevner er goe i sine divisjoner betyr ikke det at de tar PL med storm tvert imot. Wenger har ofte kjøpt unge spillere som har vært goe i andre ligar men har virkelig slitt i PL, må huske på at ingen andre ligar kan måle seg med PL som den tøffeste å hareste ligan. Ser jo mange spillere som hergjer i Italia og Spania ikke klarer det samme i PL, Cahill er for meg en av de tøffeste og beste stopperen i PL, han blør virkelig for drakta og tror han blir en spiller som blir enda bedre under Wenger.

Wenger vet hva han Cahill er go for, å kjøpe en utlansk stopper er noe Wenger har gjort i flere år nå og vi ser jo ossen det har gått. Arsenal har ikke hat goe stoppere siden Adams, Bold, Campell og Kewon gidde seg alle var tøffe Engelske stoppere. På tide Wenger nå skjønner at alle de utlanske stopperen vi har nå ikke er goe nok for Arsenal kan ta PL, vi trenger en bak der som kan styre forsvaret en tøffing og der er Cahill rette mannen ;)

 

Skjønner at ankepunktet til Cahill er at han er vant til ligaen og engelsk, men jeg kan love deg at Subotic og Sakho absolutt ikke ville hatt noe problemer med det fysiske. Subotic ville kanskje trengt litt tid mtp. tempo forskjellen fra tysk til engelsk fotball, men såfremt han blir hentet inn tidlig i sommer så tror jeg han ville klart dette helt fint.

 

Ser på både Subotic og Sakho som bedre midtstoppere enn f.eks. Cahill og man kan jo lure på hvorfor andre lag ikke har hentet Cahill enda hvis han var så utrolig god? Som f.eks. når United punget ut £30M for Ferdinand eller Chelsea som hentet David Luiz for rundt £25M i januar.

 

Jeg tror Cahill er god, men ikke god at han ville blitt en redningsmann for Arsenal og sørget for å være en bauta som det Sakho eller Subotic kunne vært. For min del ville jeg faktisk også sett Samba ovenfor Cahill mtp. at han er en stoppertype vi sårt mangler.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer for at vi klasker til å legger inn bud både på Cahill og Sakho! :P

Usannsynlig, men hvorfor ikke?

 

Med Djourou's skadehistorie trenger vi etter min mening fem stoppere i laget.

Så får Verminator, Cahill, Sakho, Kos og Djourou skape knivskarp konkurranse om plassene.

Squillaci bør selges i sommer (syns ikke han holder nivået som kreves)

 

Skulle f.eks. Cahill og Sakho utgjøre et bra stopperpar er det ikke fremment at Verminator kunne vært en kriger på DM-plassen også. Kanskje lite aktuelt, men er ikke så dumt når man tenker på hans ferdigheter både defensivt og offensivt.

 

Koscielny anser jeg som en grei squadplayer. Han kan være svært god, men også fryktelig klønete.

 

Og Djourou er jeg usikker på noen gang blir bedre enn han har vist denne sesongen. Ok+, men også han litt ujevn.

Link to comment
Share on other sites

Bolten har satt prislappen på Cahill til £17 millioner, er Wenger villig til å gi så mye for stopperkjempen?

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premie...tar-gary-cahill?

 

Velger Cahill selv at Bolton skal forhandle med Arsenal, så vil prisen ligge langt under. Kun et år igjen av kontrakten, og da tror jeg prisen vil ligge på ca £10-12mill.

Bolton håper at Cahill vil velge City, for da kan de få en slik fantasipris sommeren før kontrakten går ut. Synes det er fornuftig taktisk sett, å "gå ut" med en slik prislapp om de nyrike skal bruke penger på en stopper.

Med så store pengeproblemer Bolton har, så kan de ikke takke nei denne sommeren om han velger å prøve seg i en ny klubb.

 

Cahill virker som en klok stopper, og som kan bli en gigant ved siden av Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Ingen stor fan av Cahill, mener han er overpriset og overvurdert pga nasjonaliteten, ser heller at vi signerer Huth eller Samba, men et stopperkjøp vil være viktig så lenge det er bedre enn Squillacci..

 

Deler en del av skeptismen du viser ovenfor Cahill. Overvurdert og overpriset er jeg helt enig i.

 

Det er helt klart at Cahill har potensiale, men han har aldri slått meg som en midtstopper som det oser klasse av. Fysikken er kanskje hakket bedre enn Koscielny f.eks., men han er langt tregere og er også en temmelig offensiv midtstopper. Sånn sett (bortsett fra at han er forholdsvis treg) så passer han vel godt inn i Arsenal.

 

De 3 S-ene er for meg langt bedre alternativer. Subotic, Sakho og Samba.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ May 21 2011, 02:44 PM) 224829[/snapback]

Deler en del av skeptismen du viser ovenfor Cahill. Overvurdert og overpriset er jeg helt enig i.

 

Det er helt klart at Cahill har potensiale, men han har aldri slått meg som en midtstopper som det oser klasse av. Fysikken er kanskje hakket bedre enn Koscielny f.eks., men han er langt tregere og er også en temmelig offensiv midtstopper. Sånn sett (bortsett fra at han er forholdsvis treg) så passer han vel godt inn i Arsenal.

 

De 3 S-ene er for meg langt bedre alternativer. Subotic, Sakho og Samba.

Av de mener jeg Sakho er den mest aktuelle. Han er en spiller jeg har absolutt sans for, men SUbotic er virkelig en drøm! Jeg tror han blir alt for dyr og ettertraktet. Han er nærmest for populær for Wengers smak har jeg en følelse av. Men som sagt, Subotic til Arsenal ville vært en drøm!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...