Jump to content

Gary Cahill


Guest kellex

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

I mine øyne er Cahill en spiller som på kort sikt vil være ett bedre kjøp for Arsenal, han er noen år eldre og har langt mer rutine på dette nivået enn hva Jones har. Cahill ville gått rett inn i laget og forsterket oss, men Jones sannsynligvis ville trengt en del tid før han hadde vært ett soleklart førstevalg.

For fremtiden derimot er Jones ett meget godt kjøp og det ser dessverre ut som det gror godt bak Vidic og Rio i United med Smalling, Jones og Evans kjempende bak de to mer rutinerte herrene. Nok en gang ser vi at Sir Alex fokuserer mye på trygghet i de bakerste rekker, noe dessverre Wenger ikke alltid ser ut til å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig så er ikke Cahill en spiller jeg er særlig begeistret for. Samba er mitt førstevalg av midtstoppere som vi har blitt genuint linket til denne våren. Cahill ryktes også å koste opp mot £20M og hvis vi er oppe i en så høy pris kan vi heller kjøpe "drømmestopperen" min Neven Subotic som ligger på rundt £15-20M.

Link to comment
Share on other sites

timpayton melder dette via gunnerblogg på twitter; If Arsenal do want Gary Cahill the deal will be getting done right now as Ivan Gazidis & Phil Gartside finish lunch together in Darlington.

 

timpayton beskriver seg selv som; Sports communications for work. Arsenal's ownership, finances & governance because custodianship matters: Arsenal Supporters' Trust (AST) & Arsenal Fanshare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil mye heller ha Samba, rett og slett fordi jeg tror Vermaelen og Cahill er litt for like. Cahill har en nesten 2 meter lang Zat Knight ved sin side, som rensker unna hva enn det skal være. Samba rensker unna hva enn det skal være, og det er den spillertypen vi trenger ved siden av Vermaelen. Da har vi en duellsterk midtstopper, og et ekstremt duellsterk midtstopper. I tillegg ser jeg flere tegn på lederegenskaper i Samba enn det jeg gjør i Cahill. Men for all del, begge to inn hadde ikke plaget meg :D

Link to comment
Share on other sites

Artikkelen virker ekstremt lovende og med Verm på venstreback og Cahill og Samba i midten ville vi sluppet å slippe inn mer på dødball forhåpentligvis, synd det er Goal.com og sannsynligvis bullshit.

 

Ifølge "sikre" kilder er vi veldig nære å sikre oss Christopher Samba og Gervinho, men vi er fortsatt interessert i en midtstopper selv om Samba kommer inn pluss en keeper med Premier League erfaring som kan utfordre Szczesny og Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge "sikre" kilder er vi veldig nære å sikre oss Christopher Samba og Gervinho, men vi er fortsatt interessert i en midtstopper selv om Samba kommer inn pluss en keeper med Premier League erfaring som kan utfordre Szczesny og Fabianski.

 

Dette er 2 spillere som skal til Afrikamesteskapet i januar, Samba har noe han er bedre på enn Cahill, men jeg ønsker meg Cahill over Samba uansett.. Vil si at Samba er en smule mer vocal enn Cahil og litt bedre i luften, men på det meste andre føler jeg Cahill er bedre enn samba.. det sagt hadde jeg blitt fornøyd uansett hvem av det vi kjøper. Tror at Djourou vil få sjansen til å være understudy for Song, siden han har spilt i denne posisjonen tidligere.. Og mot lag som Stoke osv bør Vermaelen komme inn for Clichy på venstreback, det ville økt hodestyrken lagmessig betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Dette er 2 spillere som skal til Afrikamesteskapet i januar

 

Etter hva jeg har fått med meg er ikke Kongo kvalifisert til Afrikamesterskapet i år. De er heller ikke noen vanlig deltaer i Afrikamesterskapet. Så jeg tror Samba blir med oss også i Januar.

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har fått med meg er ikke Kongo kvalifisert til Afrikamesterskapet i år. De er heller ikke noen vanlig deltaer i Afrikamesterskapet. Så jeg tror Samba blir med oss også i Januar.

Du har helt rett.Congo er ikke kvalifisert for 2012.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er "lenge" siden vi har hørt noe fra denne karen, men nå er det på'n igjen:

 

"Arsenal are expected to move ahead with a deal for Bolton's England defender Gary Cahill, with unsettled Denmark striker Nicklas Bendtner a possible makeweight to help bridge the gap between the clubs' differing valuations." (Press Association)

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/gossip_and_transfers/default.stm

 

Det måtte da ha vært en god avtale? Men vil helst se Bendtner ut av PL, da jeg tror han kommer til å score mye mot oss i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Det er "lenge" siden vi har hørt noe fra denne karen, men nå er det på'n igjen:

 

"Arsenal are expected to move ahead with a deal for Bolton's England defender Gary Cahill, with unsettled Denmark striker Nicklas Bendtner a possible makeweight to help bridge the gap between the clubs' differing valuations." (Press Association)

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/gossip_and_transfers/default.stm

 

Det måtte da ha vært en god avtale? Men vil helst se Bendtner ut av PL, da jeg tror han kommer til å score mye mot oss i fremtiden.

 

Jeg er ikke noe tilhenger av at vi selger Bendtner til en annen PL-klubb. Da kan vi lik så godt beholde han en sesong til eller til januar. Tipper derimot at budene kommer fra Tyskland og Italia etterhvert.

Ellers så synes jeg £17 mill. er for mye for Cahill som bare har ett år igjen av kontrakten. Spesielt når Samba trolig blir billigere og er kanskje lik så god.

Er ikke Cahill litt for lik Verminator i spillestil? Ikke spesielt høy, men bra hodespiller og ganske aggresiv i spillestilen.

Føler vi trenger en som er enda høyere og har mer muskler og en litt annen spillestil enn Vermaelen. Blir happy hvis Cahill kommer, men mener Samba kanskje er et enda bedre kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Spesielt når Samba trolig blir billigere og er kanskje lik så god.

 

Det er jaggu ikke mye forskjell i prisen på de to, dersom man skal tro de siste rapportene, der Blackburn krever £15 millioner for Samba

Link to comment
Share on other sites

Det er jaggu ikke mye forskjell i prisen på de to, dersom man skal tro de siste rapportene, der Blackburn krever £15 millioner for Samba

 

Jupp, sett det jeg også. De vil ha mest mulig selvsagt og har råd til å beholde han. Bolton er vel atskillig mer i gjeldsknipa og utnytter markedet med overprising av engelske spillere.

Spørsmålet er hvem som er best av de to og hvilken spillertype vi trenger mest/passer best i Arsenal-forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Jupp, sett det jeg også. De vil ha mest mulig selvsagt og har råd til å beholde han. Bolton er vel atskillig mer i gjeldsknipa og utnytter markedet med overprising av engelske spillere.

Spørsmålet er hvem som er best av de to og hvilken spillertype vi trenger mest/passer best i Arsenal-forsvaret.

 

Jeg mener vi trenger Samba mest. Men jeg mener det er riktig at ikke Arsenal lar seg presse til å betale 150 millioner for han

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...