Jump to content

Emirates Cup 2010


Gooner For Life

Recommended Posts

Almunía gjør slettes ingen dårlig kamp idag.. Haha, så endra du det ja, vil ha mange andre i mål foran Almunía og Fabianski

 

3-2... Om Celtic scorer et til nå vinner de turneringen..

 

 

Hehe! Måtte legge på litt ja! For han kan gjøre det utrolige, noe han har vist ved et par anledninger i dag.. Men som sagt.. For skeptisk til svakhetene hans!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Dårlig slutt etter en veldig bra kamp offensivt, Vermaelen går av og Djourou sine plasseringsvansker blit mer tydelige, bare tenk på det forferdelig dårlige taktisk forsvaret vi hadde hatt med Senderos, JD og Toure! Trenger en annen leder enn Vermaelen der bak siden Djourou og Koscielny begge virker best når de blir "ledet".

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 1 2010, 07:09 PM) 202638[/snapback]

Jepp. God i enkelte kamper men ikke stabil nok over en hel sesong. Dessverre mangler han en del mentalt..

 

Aldri tenkt på at han kan ha fått hjelp til det denne sommeren? Almunia har faktisk alt som skal til for å bli en toppkeeper. God på strek, reaksjonssterk og god rekkevidde. Om han nå også får orden på feltarbeidet, som han har hatt bra før, så kan det bli en god keeper.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var så enkelt tror jeg jeg han hadde fått hjelp før i en alder av 33 år. Har man ikke slått igjennom til da, har jeg liten tro på det. I dette tilfelle kan man konkludere med at Almunia verken er, eller kommer til å bli en toppkeeper.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 1 2010, 07:09 PM) 202638[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jepp. God i enkelte kamper men ikke stabil nok over en hel sesong. Dessverre mangler han en del mentalt..

Aldri tenkt på at han kan ha fått hjelp til det denne sommeren? Almunia har faktisk alt som skal til for å bli en toppkeeper. God på strek, reaksjonssterk og god rekkevidde. Om han nå også får orden på feltarbeidet, som han har hatt bra før, så kan det bli en god keeper.

 

Har aldri sagt at Almunia mangler i fysiske ferdigheter, men det er det mentale som ikke sitter på han. Sitter det ikke når man er 33 kommer man hvertfall aldri til å bli en toppkeeper.

 

Tviler sterkt på at han har klart å få dette på plass i løpet av et par sommer måneder, når han ikke har klart det de siste 15 årene.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor klager alle på forsvaret? Det er minst like mye midtbanen sin skyld som gir bort ballen og gir Celtic rom. Flere ganger er også Celtic i overtall. Jeg vil si det var en kollektiv svikt de siste 20. Presset ble borte og alt for mye rom ble åpnet opp. Almunia skal ikke ha skylden for noen av målene. Kosci hadde et godt innhopp og var ikke skyld i kaoset.

 

Wilshere knallgod helt fram til straffen. Etter det forsvant han. Frimpong ble vel også kanskje sliten på slutten? Urovekkende at vi ikke klarer å få mer avslutninger på mål etter innlegg fra siden. Walcott burde hatt minst 4 assists i dag. Bra at han dog klarer å komme til alle mulighetene.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor klager alle på forsvaret? Det er minst like mye midtbanen sin skyld som gir bort ballen og gir Celtic rom. Flere ganger er også Celtic i overtall. Jeg vil si det var en kollektiv svikt de siste 20. Presset ble borte og alt for mye rom ble åpnet opp. Almunia skal ikke ha skylden for noen av målene. Kosci hadde et godt innhopp og var ikke skyld i kaoset.

 

Wilshere knallgod helt fram til straffen. Etter det forsvant han. Frimpong ble vel også kanskje sliten på slutten? Urovekkende at vi ikke klarer å få mer avslutninger på mål etter innlegg fra siden. Walcott burde hatt minst 4 assists i dag. Bra at han dog klarer å komme til alle mulighetene.

 

Enig i at det var kollektiv svikt de siste 15-20. Som jeg skrev raknet Arsenal sammen, ikke forsvaret ;)

 

Når det gjelder kollektivt forsvarsspill har vi vært fantastisk dårlig den siste halvdelen av sesongen, og den siste fjerdedelen av kampen i dag. Er det en ting som vi må gjøre så er det å forsvare oss bedre kollektivt.

 

Akkurat der har vi noe å lære av Barcelona. Og det er omtrent det eneste også.

Link to comment
Share on other sites

Jaja, til tider strålende offensivt og vi vinner Emirates Cup igjen. Det holder såvidt på slutten og vi sliter fortsatt med det kollektive forsvarsarbeidet. Det vises ekstra når Vermaelen gikk ut og når Wilshere og Frimpong blir slitne kommmer ubalansen. Uansett om vi leder 3-0 eller ei..så durer vi backene opp i angrep, pg blir kontret på. Hva med å holde de litt igjen Eboue og Gibbs på slutten av kampen? Må da være mulig å skape angrep uten av backene er med opp hver eneste gang? Djourou imponerte vel ikke nevneverdig i dag. Syns han er litt sein i diverse situasjoner og mister oversikten.

Skjønner at spillerne er slitne etter 10 dager i Østerrike og to kamper på to dager, men om 14 dager er det en tøff seriestart på Anfield og da må vi holde 90 min. ihvertfall.

 

Alt i alt mange spillere som fremhever seg positivt i turneringen og nykommerne klarer seg bra.

Blir viktig at de vi har nå presterer siden resten av VM-spillerne og de med skader neppe er særlig klar til action mot Liverpool.

 

Syns en ny stopper og en keeper bør kjøpe inn nå (helst før sesongstart) + vi trenger terping på defensiv organisering. Vi MÅ luke vekk feilene baki der hvis vi skal få noe framgang neste sesong.

Keeperne har ikke gjort seg bort i pre-season, men når alvoret starter tror jeg vi må få inn en ny.

Ser at Joe Hart åpner for å lånes ut igjen hvis han ikke får spille i Shitty. Jeg syns Wenger skal ta en telefon og slenge inn et bud. Jeg har tro på at han kunne blitt en solid forsterkning for oss.

 

Siste test mot Legia Warzawa neste helg og deretter braker det løs! Gleder seg! ;)

Link to comment
Share on other sites

På kanten til søtt, at man igjen begynner å grine over at Almunia kanskje blir vårt 1.valg, etter en meget god kamp mot Celtic. Herlig å se han gi råd/snakke med Frimpong etter en dødball, og står frem som rutinen bak der.

Jeg tror med den keeperfighten som er i klubben for øyeblikket, kan påvirke spillet på våre keepere. Nå må man være på "tå hev" hele tiden, ellers er det andre som får spille. En sunn konkurranse, som kanskje har vært fraværende en stund....

 

Almunia har hatt noen tabber, men har også stått mange gode kamper som ikke må glemmes bort (selv om det er populært). Om Wenger får orden på den defensive delen av spillet (midtbanen og forsvar) i overgansfaser imot, så tror jeg keeperene kan stå frem på en annen måte enn tidligere......., enten om det blir Almunia, Fabianski, Mannone, eller vår kjære Szczesny. Større trygghet gir kanskje lavere skuldre?

 

Akkurat nå, så tror jeg Almunia blir vår 1.keeper, selv om det hadde vært sabla gøy om Szczesny hadde fått den æren.

Ser det som meget usansynlig at en ny keeper blir hentet inn, etter prestasjonene denne sommeren fra våre 4 alternativer.

 

Om det blir Almunia, ja da må han støttes som alle andre på laget.

 

Kampen idag er det skrevet nok om, så jeg gir bare et par raske ord om enkelte spillere:

Frimpong: Meget god kamp igjen, denne mannen blir stor.

Wilshere: God kamp, og tar nok lærdom av dribling innenfor egen 16-meter.

Rosicky: Kan man håpe mannen får en skadefri sesong, spennende takter.

Theo: God i deler av kampen, men fortsatt litt stresset i innleggsfasen. Tror vi får se en god Theo uten skader denne sesongen, for han har kvaliteter som vi virkelig trenger i laget.

 

Alt i alt: En morsom kamp, som svinger begge veier. Vi går litt tom, men dette kan selvsagt ha litt med treningsmengden etter noen uker ferie. Mange spillere melder seg på i kampen om å spille på laget, og jeg føler vi har ganske god bredde på mange posisjoner for øyeblikket. Flere unge er på vei opp, og som puster de "faste" i nakken. Herlig!

2 uker igjen!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ble en veldig morsom/nervøs kamp dette, men publikum fikk hvertfall valuta for pengene!

 

+ Veldig imponert av Koscielny i denne kampen. Leser spillet godt, aggressiv, rask og klok. Gjorde det godt i duellspillet også, men fortsatt spent på hvor god hodespiller han egentlig er.

 

+ Nasri strutter av selvtillit

 

+ 18 åringene Frimpong og Wilshere viser seg fram

 

+ Clichy la noen gaaaanske så gode innlegg (!!!)

 

Minuser :

 

- Helt sikkert mange som ikke skjønner meg, men jeg er faktisk litt skuffet over Chamakh. Ja, jeg vet han skal tilpasse seg helt nye lagkamerater, han scoret et fint mål igår, etc etc. Men jeg synes han er ofte nokså ubeslutsom og taper altfor mange baller med mann i rygg/tette situasjoner. Men for all del, han har gjort mye bra også og han vil bare bli bedre og bedre, så det kan bli riktig så bra det her. Kanskje jeg hadde for høye forventninger.... .

 

- Som nevnt ; Djorou virket forferdelig utrygg i det meste han foretok seg. Trenger nok tid jah!

 

- Walcott får 2 målgivende så det blir muligens feil å "klage" på han idag, men jeg synes ALTFOR mye av det han gjør renner ut i ingenting, som så ofte før. Desverre. I PL er man nødt til å ta vare på mulighetene bedre. Kanskje litt streng, men jeg synes egentlig ikke det! Skal kunne forvente bedre av Theo i enkelte situasjoner hvis han vil kapre en startplass.

 

2 uker til seriestart, can`t wait !! :=)

Link to comment
Share on other sites

På kanten til søtt, at man igjen begynner å grine over at Almunia kanskje blir vårt 1.valg, etter en meget god kamp mot Celtic. Herlig å se han gi råd/snakke med Frimpong etter en dødball, og står frem som rutinen bak der.

Jeg tror med den keeperfighten som er i klubben for øyeblikket, kan påvirke spillet på våre keepere. Nå må man være på "tå hev" hele tiden, ellers er det andre som får spille. En sunn konkurranse, som kanskje har vært fraværende en stund....

 

Almunia har hatt noen tabber, men har også stått mange gode kamper som ikke må glemmes bort (selv om det er populært). Om Wenger får orden på den defensive delen av spillet (midtbanen og forsvar) i overgansfaser imot, så tror jeg keeperene kan stå frem på en annen måte enn tidligere......., enten om det blir Almunia, Fabianski, Mannone, eller vår kjære Szczesny. Større trygghet gir kanskje lavere skuldre?

 

Akkurat nå, så tror jeg Almunia blir vår 1.keeper, selv om det hadde vært sabla gøy om Szczesny hadde fått den æren.

Ser det som meget usansynlig at en ny keeper blir hentet inn, etter prestasjonene denne sommeren fra våre 4 alternativer.

 

Om det blir Almunia, ja da må han støttes som alle andre på laget.

 

Kampen idag er det skrevet nok om, så jeg gir bare et par raske ord om enkelte spillere:

Frimpong: Meget god kamp igjen, denne mannen blir stor.

Wilshere: God kamp, og tar nok lærdom av dribling innenfor egen 16-meter.

Rosicky: Kan man håpe mannen får en skadefri sesong, spennende takter.

Theo: God i deler av kampen, men fortsatt litt stresset i innleggsfasen. Tror vi får se en god Theo uten skader denne sesongen, for han har kvaliteter som vi virkelig trenger i laget.

 

Alt i alt: En morsom kamp, som svinger begge veier. Vi går litt tom, men dette kan selvsagt ha litt med treningsmengden etter noen uker ferie. Mange spillere melder seg på i kampen om å spille på laget, og jeg føler vi har ganske god bredde på mange posisjoner for øyeblikket. Flere unge er på vei opp, og som puster de "faste" i nakken. Herlig!

2 uker igjen!!!!

 

Nokså enig. I utgangspunktet vil jeg ha inn ny keeper,MEN ser på det som

utrolig positivt at ingen av keeprene våre har gjort seg bort i treningskampene.

Almunia og Fabianski har fremstått sikrere enn på lenge.

Varer det så skal ikke jeg klage.

 

Sommerens funn for meg er Frimpong. Han har vært god.

Link to comment
Share on other sites

Mye bra og endel dårlig. Skuffende at såpass mange blir slitne i en treningskamp mot et dårlig Celtic. Mange skifter fører nok til usikkerhet og litt ansvarsfraskrivelse, men både Djourou og Gibbs trenger mer rutine for å prestere jevnt godt.

De to unge på midten blir litt varme i toppen i perioder og kan nok ha godt av å ha minst en rutinert ved siden av seg. Med begge på banen samtidig mister laget mye balanse og Celtic kom upresset mot forsvaret gang på gang de siste 20. Dette ville ikke skjedd med en mer rutinert spiller i midten.

Walcott er god til han når 16, derfra koker det veldig i hodet hans. Virker som han binder seg og i jakten på den smarteste løsningen venter han for lenge og gjør deretter dårlige pass. Tanken er ofte god, men presisjonen blir dårlig. Bare de siste 10 i går burde han enten scoret 2 eller lagt opp til bedre plassert medspiller. Begge gangene ender innlegget bak medspiller og rett i bena på motspiller. Gutten mangler selvtillit i avgjørende situasjoner. Håper noen jobber intenst med hodet hans den nærmeste tiden.

 

Keeperene har klart seg godt når de spiller uten psykisk press. Så får vi se hva de duger til når det blir litt hetere rundt dem. Anfield vil gi svar..

Link to comment
Share on other sites

+ Vi har fremdeles rutine i laget selv om alderen ikke skal tilsi det

+Vi har masse sultne og gode unge og ikke minst Britiske spillere som kommer til å dominere engelsk fotball fremover om de blir behandlet rett.Gibbs,Whilsere,Frimpong og Walcott(Eastmond,Ramsey osv som ikke spillte i helga)

+Nasri og Rosicky ser ut til å være i kjempeform!

+Våre nye stopperduo ser ut til å fylle hverandre godt ut!

+Chamakh ser ut til å være en bedre utgave enn Adeabayor,vet att ballen skal sendes videre..

 

-Har vi gode nok keepere? Etter helgas kamper har vi det men kan vi vinne tittler med disse? Nei er dessverre min mening.Vi trenger en keeper..

-Etter Djourous inntreden trenger vi definitivt en ny stopper i tillegg..

-Som nesten alltid....Vi dominerer kamper i store deler,men slurver de siste 20min,det kommer til å koste poeng om vi skal fortsette slik.

-Hvordan skal vi få plass til vidunderbarnet Vela? Han er for god til å ikke spille

 

Ellers så må jeg si att Celtic-fansen var en opplevelse i seg selv! De satte virkelig farge på denne turneringen :)

Link to comment
Share on other sites

Nå går flere av kampene fra Emirates Cup i reprise på Eurosport, hvis folk føler for å se det i reprise eller eventuelt ikke har fått det med seg...

 

EDIT: dårligste av Randall noen gang! Må nesten le...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...