Jump to content

Arsenal er gørr kjedelig!


RockyRocastle

Recommended Posts

Hvor er profilene? Hvor er heltene som vi elsker? Hvor er personlighetene som vi bare må ha på drakten? Hvor er typene for de store anledningene som skaper overskrifter og minner som lever til evig tid? Hvor er de ville målfeiringene og hvor er spillerne som får folk til å lette fra setene?

 

I mine øyne er det svært langt mellom karakterene i dagens lag. Cesc er en, Gallas er en på godt og vondt, Sol og Vermaelen kommer vel også inn i kategorien. Resten virker uinspirert, tam og rett og slett kjedelig.

 

Spillere som Diaby, Bendtner, Almunia, Song, Sagna, Nasri spiller en hel kamp med det samme tomme uttrykket i ansiktet. Ikke en mine som vitner om engasjement eller som bidrar til å rive med verken tilskuere eller med spillere. Ikke et brøl, et sjarmerende blikk eller noe som publikum kan legge sin elsk på. Noen ganger kan det se ut som spillerne ikke snakker med hverandre heller.

 

Jeg hadde en lang samtale med en som jobber på ”Gunners puben” og han kunne bekrefte at denne følelsen var gjengs hos mange av supporterne. Få engelskmenn, få stjerner og få pokaler har nok en del av skylden. Måten klubben har forandret seg fra å inneholde verdensstjerner til ”prosjekter” frustrerer mange og jeg er en av dem.

 

Etter å ha sett spillere som Adams, Henry, Wright, Thomas, Merson, Vieira, Parlour, Pires, Ljungberg som ikke bare var gode spillere, men ENTERTAINERE av rang er det ganske patetisk å se hva dagens mannskap har å by på. I fortiden har vi hatt spillere som selger sesongkort, drakter, spillere som skaper samtaler på puben, i dag har vi en gjeng spillere som i mine øyne rett og slett er dørgende kjedelig å følge. Tar en Lehmann med sine meldinger til med og motspillere når som helst. Tar en vill og majestetisk målfeiring fra Henry og en ikke kødd med oss melding fra Vieria anytime!

 

I dagens fotball er det ikke nok med resultater og fine mål. Med den tilgangen som er vil folk ha underholding, show og ekstreme superhelter. På Emirates får de ingen av delene. Dersom klubben skal beholde de dyre billettene og fylle Club Level må man levere underholding på et helt annet nivå enn det som har vært prestert de siste sesongene. Folk vil ikke se overnervøse unggutter eller uprøvde talent. Folk vil se landslagsspillere, stjerner og ekstreme prestasjoner. Folk vil se pokaler, ville feiringer, store seire og folk ønsker å bli underholdt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Ja hva skal man si til noe sånt, åpenbart meningen å skape en god debatt her og det er bra! Selv om jeg synes bildet du maler en noe for mørkt i tonene ser jeg absolutt poenget ditt.

 

Har selv sittet å irritert meg over manglende engasjement fra blant annet Sagna, Almunia, Bendtner og Diaby - dog synes jeg ikke Song og Nasri hører til blant disse. Nå har vi vært bortskjemt med noen ekstreme tilfeller de siste årene - spillere som Wright, Henry, Vieira og Adams vokser ikke akkurat på trær, og det skal mye til for å erstatte slike lederskikkelser - både med tanke på kvalitet og karisma.

 

Når du sier at Arsenal må levere underholdning på et helt annet nivå enn det som har vært prestert de siste sesongene begynner jeg å lure. Regner med du setter ting på spissen her, men i flere år på rad nå har vi spilt fotball i absolutt verdensklasse. Jeg mener vi har fått sett landslagsspillere, stjerner og mange ekstreme prestasjoner og vi er bortskjemte som kan sitte å klage når vi får servert sånn underholdning fra klubben i vårt hjerte nesten hver eneste uke.

 

Vil tro ditt poeng er at vi ikke har noen med evne til å skape slikt engasjement som fordums profiler og på sett og hvis er jeg enig i det. Synes likevel spillere som Arshavin, Van Persie, Nasri, Fabregas og Walcott er spillere som kan levere ekstreme prestasjoner og kapteinen vår føyer seg snart inn i rekken med de andre med tanke på karisma. Jeg tror likevel han aldri vil ta skrittet opp dit med tanke på at de aller fleste muligens føler at vi "har han på lån" fra Barcelona, dvs. at han før eller siden vil forlate oss og vende nesa sørover.

 

Fint du tar opp denne tråden, savner definitivt Henry sine hovne fakter og målfeiringer.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med trådstarter at vi ikke har de samme profilene som tidligere. For min del mener jeg det først og fremst gjelder hva de gjør på banen og ikke så mye dill og dall rundt, med feiringer osv. Ferdighetene til Henry, Pires, Vieira og Bergkamp går langt utenpå de gutta vi har idag. Dette var virkelig tungtvektere som hadde det lille ekstra. Adams er også nevnt, han var jo en koloss i midtforsvaret og et samlende punkt.

 

På dagens lag er det bare (mener jeg) Arshavin ( i sine beste stunder), Cesc, Van Persie og til dels Vermaelen som virkelig har kvaliteter i seg og som kan forandre kamper. Song er en god spiller som gjør jobben sin, men ikke spektakulær i noen grad. Campbell er en fighter og en pådriver, en slik trenger vi, men gjerne en yngre en.....

 

Det vi trenger er flere slike spillere som kan komme inn og virkelig sette sitt preg på Arsenal. Det er vanskelig for den/de spillerne må være veldig gode (blir ofte dyre) eller det kan ta lang tid å få de fram fra juniorstallen.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kommer resultater først.

 

Folk som betaler 6-700 kroner for å se en fotballkamp mener jeg fortjener mer. Folk vil se lidenskap, engasjement, underholding, blod, svette og tårer. Om du legger merke til en produksjon fra Serie A eller Primera Divison ser du at man spiller veldig mye på følelser, uttrykk og andre ting som skaper helter, legender og minner.

 

Det er overhodet ikke noe spennende med Diaby, Alumunia og Bendtner, de er ikke spesielt gode til å spille fotball heller!

 

For å prøve å forklare litt av det jeg snakker om kan jeg liste opp noen av de spillerne jeg syntes det er meget spennende å følge i dagens PL;

 

Vidic (Man U)- en sann kriger!

Cahill (Everton)- fantastisk fysikk og et herlig temperament. Ikke minst målfeiring uten sidestykke.

Torres (Liverpool)- er unikum

Bent (Sunderland)- Feirer som en gal og har en enorm ”trøkk” i seg.

 

Andre er: Diamanti (West Ham), Neville og Nani (Man U)

Link to comment
Share on other sites

Vi har vært utrolig heldige som har fått oppleve spillere som Bergkamp,Vieira,Bergkamp,Brady,Rocastle og Adams.

Felles for alle disse er at de er unike spillere. Spillere som Bergkamp og Henry er kunstnere som er i den ypperste verdensklasse.

 

Denne type spillere vokser ikke på trær og jeg husker godt etter at Brady forlot oss så gikk det noen sesonger før Arsenal klarte å erstatte han.

 

Jeg er ikke enig i at Arsenal er gørr kjedelige. Hadde vi spilt kamper som vi gjorde på lørdag uke inn og ut så ja.

Det jeg husker som gørrkjedelig er de tidlige årene i 80 åra.

Og ser en på fotballen George Graham hadde som sitt varemerke var det ikke akkurat fantastisk fotball Arsenal presterte.

Men vi tok pokaler..og det er kanskje mangelen på det som skuffer.

 

I dagens lag har vi som du sier Fabregas,Van Persie ,Arshavin og Vermaelan som store profiler.

Og ja savner også litt guts fra spillere som Diaby,Bendtner osv.

Vi så det så tydelig også på lørdag at Sol Campbell gikk utenpå de fleste med sin oppofrende innsats og glød.

Akkurat slike spillere skulle vi hatt et par til av.

 

Så kan en lure på hva som hadde skjedd hadde vi hatt færre skader denne sesongen.

Tjernås mente at vi uten tvil hadde vunnet PL denne sesongen.

 

Tror også vi som supportere har forandret oss. Jeg tror vi

er mer kravstore nå enn før.

For min del gleder jeg meg like mye som før når jeg reiser over for å se dem spille.

Vi har tross alt vært utrolig priviligerte som har fått oppleve noen av disse store store spillerne som har vært i Arsenal.

Gørrkjedelige...sorry den er jeg ikke med på.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du syns Arsenal er gørr kjedelige så lurer jeg virkelig på hva det du finner underholdende ;) Vi har hatt en og annen kjedelig kamp, men for det meste er vi veldig underholdende og til tider ganske frustrerende også :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis du syns Arsenal er gørr kjedelige så lurer jeg virkelig på hva det du finner underholdende ;) Vi har hatt en og annen kjedelig kamp, men for det meste er vi veldig underholdende og til tider ganske frustrerende også :P

 

 

Det er ikke nødvendigvis måten vi spiller på som er kjedelig, men det går kanskje mer på rammen rundt, opplevelsen, følesene.

 

Vanskelig å forklare, men det er mange kamper denne sesongen jeg synes har vært veldig "flat" og "daue".

Link to comment
Share on other sites

På vårt beste spiller vi jo fantastisk fotball og det er ihvertfall ikke riktig å kalle Arsenal gørrkjedelig.

"Boring, boring Arsenal" eksisterte definitivt under Graham-tiden, men har vel nå blitt et mer ironisk uttrykk fordi vi spiller til tider strålende og svært underholdende.

 

Når det kommer til spillertyper er jeg derimot mer enig at det mangler en del flere profiler, spillere med fighterinnstilling hele kampen, mental styrke, flere publikumsfavoritter, osv.

Det hadde vi i Bergkamp, Henry, Vieira, Parlour, Freddie, Adams osv.

 

Kanskje er det engelsk innstilling og mentalitet vi trenger? Man kan se de som gir mest og guts'er alt for klubbene sine i PL ofte er engelske og vi mangler kanskje en del av det.

Vi har Campbell og Vermaelen som er sånne typer, men kunne gjerne hatt flere.

 

Kjedelig er vi ikke, men til tider er innstilling og kollektiv dyktighet både ferdighetsmessig og mentalt det som i perioder mangler/svikter i dette Arsenal-laget. Det har vi sett i flere sesonger når.

Det blir nesten, men rakner når det gjelder som mest.

Og når nøkkelspillerne våre er ute med skader samtidig har vi ikke helt den nødvendige "finessen" for å løfte laget på samme nivå.

Link to comment
Share on other sites

 

Når det kommer til spillertyper er jeg derimot mer enig at det mangler en del flere profiler, spillere med fighterinnstilling hele kampen, mental styrke, flere publikumsfavoritter, osv.

Det hadde vi i Bergkamp, Henry, Vieira, Parlour, Freddie, Adams osv.

 

 

Det er definitivt et faktum.

Dagens mannskap har mye å lære av tidligere Wenger-årganger. Det jeg er litt redd for er at de unge spillerne våre er i ferd med å utvikle en tapermentalitet. Det er langt mellom de meriterte vinnerskallene og en alt for stor byrde blir plassert på unge uerfarne skuldre.

Vinnerkultur er noe som må dyrkes og det oppnåes naturligvis enklest gjennom å vinne titler, som igjen skaper publikumsfavoritter og store profiler. At dette laget nå har gått fem strake sesonger uten så mye som et mikkemus-trofe skaper en ukultur blant klubbens fans. Vi begynner å forbinde disse spillerne med nederlag og skuffelser. Jeg er en av de som ser på spillere som Almunia, Denilson og Diaby som et symbol på et Arsenal som ikke når opp. Det hadde neppe vært sånn om de hadde hatt noen trofeer å vise til. For det er ingen tvil om at underholdningsverdien er svært høy i de aller fleste kamper Arsenal er inneblandet i.

 

Når det er sagt så har inneværende sesong vært en gedigen opptur i hva vinnermentalitet og kvalitet angår. Vermaelen og Campbells inntreden har betydd enormt. Begge er i besittelse av vinnermetalitet. Evnen til å spille til siste fløytesignal har gitt oss mange livsviktige poeng denne sesongen og spesielt Bendtner har vist at han holder hodet kaldt når det snører seg til.

I tillegg har spillere som Song, Diaby og Eboue tatt sjumilssteg sammenlignet med forrige sesong og har vel alle en høy stjerne blant publikum nå. Samtidig er det viktig å påpeke at både Van Persie og Cesc har forbedret seg enormt og kjøpelystne klubber er allerede i siklende positur.

 

Alt i alt vil jeg konkludere med at entusiasmen rundt klubben kunne vært bedre, men at vi denne sesongen har tatt kjempesteg i riktig retning. På denne tiden i fjor var det kun signeringen av Arshavin som reddet undertegnede fra å forsvinne inn i en fotballdepresjon. I år ser vi konturene av et vinnerlag.

Fokus på skadeforebygging og signering av to-tre klassespillere i utsatte posisjoner er alt som trengs.

 

Vi er nære, svært nære!

Keep the faith!

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi spiller mye mer omstendelig nå enn vi gjorde for noen år siden. med Pires og Ljungberg var vi mye mer gjennombruddshissige som Drillo elsker å si.... Det begynner å bli noen år siden, men mener å huske en kamp mot Leeds i starten på sesongen der vi spilte helt fantastisk fotball med et free-flowing pasningsspill hvor motstanderne ikke var i nærheten av å følge oss. Nå har nok kvaliteteten på de fleste lag i PL blitt bedre siden den gang, det ser vi på antall tap på topplagene i år, men når jeg ser tilbake på den tiden så spilte vi til tider bedre fotball da enn nå. Jeg er litt usikker på hvor mye vi har utviklet oss....

Link to comment
Share on other sites

Arsenal spiller ikke like bra nå som før. Det er ikke en subjektiv mening, men et faktum. Jeg er overbevist om at beste kampen vi har spilt var høsten 05 mot Manu på OT. Vi spilte pærfekt trekantspill, og hadde ballen veldig mye I TILLEGG TIL AT VI SKAPTE FLER SJANSER ENN MANU!

Arsenal har ofte hatt ballen mye i år også, men i motsetning til for et par år siden hvor vi var frustrerte over at vi alltid bommet på de mange sjansene våre, er det nå slik at vi nesten ikke har sjanser i det hele tatt.

Som noen skriver her inne, er en del av gjennombruddshissigheten borte, og i tillegg er det så godt som ingen av spillerne som tør å utfordre (drible) en motspiller. Før hadde vi Pires, Henry og Bergkamp. Det beste vi har nå er Eboue, ganske enkelt fordi at han er eneste som våger å prøve. Se hvordan Valencia og Nani åpner opp forsvar med driblibngen sin...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi spiller mye mer omstendelig nå enn vi gjorde for noen år siden. med Pires og Ljungberg var vi mye mer gjennombruddshissige som Drillo elsker å si.... Det begynner å bli noen år siden, men mener å huske en kamp mot Leeds i starten på sesongen der vi spilte helt fantastisk fotball med et free-flowing pasningsspill hvor motstanderne ikke var i nærheten av å følge oss. Nå har nok kvaliteteten på de fleste lag i PL blitt bedre siden den gang, det ser vi på antall tap på topplagene i år, men når jeg ser tilbake på den tiden så spilte vi til tider bedre fotball da enn nå. Jeg er litt usikker på hvor mye vi har utviklet oss....

 

Wenger 1 og 2 kjørte rene blitzkrieg'en til tider. Vi hadde da hurtighet og bevegelse i fremste ledd samt en balldisrtibutør som overgår selv Cesc. Offensivt er det mitt største ankepunkt mot dagens stall. Med toppet mannskap, det vil si Cesc pluss Arshavin og van Persie på banen samtidig, ser vi eksempler på dette. Ellers fint lite. En enslig svale gjør ingen sommer, det blir enkelt for motstanderene å håndtere. Henry, Pires og Ljungberg på løp på kryss og tvers og en Bergkamp som ligger og serverer var en helt annen sak.

Link to comment
Share on other sites

Wenger 1 og 2 kjørte rene blitzkrieg'en til tider. Vi hadde da hurtighet og bevegelse i fremste ledd samt en balldisrtibutør som overgår selv Cesc. Offensivt er det mitt største ankepunkt mot dagens stall. Med toppet mannskap, det vil si Cesc pluss Arshavin og van Persie på banen samtidig, ser vi eksempler på dette. Ellers fint lite. En enslig svale gjør ingen sommer, det blir enkelt for motstanderene å håndtere. Henry, Pires og Ljungberg på løp på kryss og tvers og en Bergkamp som ligger og serverer var en helt annen sak.

 

Jeg tror faktisk de fleste lag faller sammen når de blir sammelignet med de untouchables utgaven.

Om vi får oppleve noe sånt igjen er en sak,men sammenligner vi dagens lag med den utgaven

tror jeg det er kanskje et par spillere i dagens lag som hadde kommet med.

Vi var uten tvil mer eksplosive da enn nå,men vi hadde spillere av ypperste klasse da.

Jeg tror at to-tre riktige forsterkninger og rette spillertyper kan definitivt nærme seg den utgaven,

men untouchables kommer for alltid til å være noe for historien.

Link to comment
Share on other sites

Wenger 1 og 2 kjørte rene blitzkrieg'en til tider. Vi hadde da hurtighet og bevegelse i fremste ledd samt en balldisrtibutør som overgår selv Cesc. Offensivt er det mitt største ankepunkt mot dagens stall. Med toppet mannskap, det vil si Cesc pluss Arshavin og van Persie på banen samtidig, ser vi eksempler på dette. Ellers fint lite. En enslig svale gjør ingen sommer, det blir enkelt for motstanderene å håndtere. Henry, Pires og Ljungberg på løp på kryss og tvers og en Bergkamp som ligger og serverer var en helt annen sak.

 

 

Må ikke glemme at fotballverden ALDRI har sett maken til fotballspill heller da, Barca inkludert.

Det blir en vanskelig oppgave hvis vi skal toppe den historien der, men jeg tror allikevel det skal gå, kanskje allerede neste sesong!!

Men når det er sagt husker jeg veldig godt hvordan det var når enten Henry eller Bergkamp var skadet...

Vi var nok mere sårbar den gang enn i dag faktisk.

Når Cesc, Arshavin, van Persie og Nasri er på banen samtidig skal vi nok lete veldig godt for å finne maken til lekende flott spill anno 2010.

Link to comment
Share on other sites

Alt var så mye bedre før. Eller...?

 

For 4 sesonger siden hadde vi Pires, Henry, Lehmann, Flamini, Ljungberg, Fabregas, Bergkamp, van Persie osv.

 

...men vi endte opp med færre poeng enn denne sesongen.

 

Godt poeng. Det er flere veier til Rom, og alle er ikke like spektakulære - men kanskje mer effektive.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Det er ikke nødvendigvis måten vi spiller på som er kjedelig, men det går kanskje mer på rammen rundt, opplevelsen, følesene.

 

Vanskelig å forklare, men det er mange kamper denne sesongen jeg synes har vært veldig "flat" og "daue".

 

 

Jeg ser hva du er ute etter! De siste årene har jeg feks: valgt mitt eget navn eller legender som Adams, Brady og Vieira på ryggen ved nytt drakt kjøp. Jeg har i dag ingen spillere i arsenal som er absoluut favoritt i min bok. I 04 klarte jeg ikke å bestemme meg for hvem jeg hadde mest sansen for, da de var for "mange" ;) I gamle dager, selv med kjedelig fotball så hadde jeg flere favoritter i arsenal. Men i dagens stall så er det ingen som er helt der oppe for min del.

Som nevnt her så er Fabregas og Vermaelen spillere som er på vei opp dit. Men jeg tror at med en sesong uten alle skadene som vi har hatt så ville dagens profiler gjort seg mer markant i dette du etterlyser. For det er klart at spillere som Denilson, Diaby, Bendtner, Sagna, Almunia ikke akkurat skriker engasjement eller karisma.

 

Hvordan ville et lag som arsenal vært med Terry og Lampard eller Rooney og Ferdinand? Eller er det de resterende det står på som er problemet? For vi har som sagt Fabregas, Van Persie og Vermaelen

 

Men årets øyeblikk vedrørende feiring må være overtids målet mot Wolverhampton. Ikke pga av Bendtner som aldri ser helt ut til å bry seg og har vel en av de mest labre personlighetene i dagens stall. Men øyeblikket var å se hvordan Campbell feiret målet!

 

Ble egentlig bare rabbel og tull fra meg dette.

Som RockyRocastle sier så er det vanskelig og forklare.. Men vinner kultur er nok veien å gå. Som noen nevnte så skapes legender ut fra å vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

Manglende engasjement? Du kan ikke bare se på kamptrynene til spillerne for å avgjøre hvor engasjerte de er. Rooney med sitt utseende trenger ikke engang å gjøre noe for at det ser ut som at han har kamptryne. Jeg har sjelden sett mer engasjement enn i den følelsesladete kampen mot Stoke. Det er lenge siden jeg har fått så gåsehud som jeg fikk ved feiringen av det siste målet! La oss snu den på den andre siden, ALDRI har engasjementet fra tribunen vært dårligere. Det må komme et hatobjekt inn for at man skal høre litt bråk på hjemmekampene.

 

Kvaliteten på enkelspillere er ikke det eneste man kan se på. Hadde dette vært tilfelle, ville vi ligget høyere opp. For når det kommer til kollektivt spill er vi defensivt langt bak mange andre lag. Pires var en Gud offensivt, men jeg husker at jeg ble utrolig frustrert den siste sesongen hans over hvor svak han var defensivt. Dog skal det sies at med den offensive styrken han gav oss, kunne man kompensere det ved å ha en mer defensiv spiller rundt han som lager balanse. Dagens stall er ikke like gjennombruddshissig og mangler nok fart og bevegeligheten til tidligere generasjoner. Men teknisk er dette laget meget bra og det er også veldig mange gode pasningsspillere.

 

Hvor er sjarmen til Man U når Rooney er borte? For offensivt har de vært langt verre enn oss når vi har manglet vår beste spiss. Hva med Liverpool uten Torres? Nei, kjedelige er vi i alle fall ikke. Det jeg dog savner i løpene fra midtbanen. Tidligere i sesongen var vi veldig gode på det, fra og med van Persie sin skade stoppet det opp. Dessuten savner jeg mer kynisme i laget. Engasjement har vi, spillere viser det på forskjellig måte. Bare se på Henry. Han har et arrogant og rolig kroppsspråk, men har engasjement og ambisjoner i massevis. Les intervjuene med Bendtner. Kan en spiller som kommer med slike uttalelser ikke ha ambisjoner og engasjement? Spillerne trøkker til. Jeg tror nok det heller går på at spillerne er for svake i dueller, slik at det ser ut til at de ikke gir alt.

 

Vinnerkultur er det nok kun Man U som har i en stor grad. Det er pga de rutinerte ringrevene som er i laget og som har vært med på alt dette mange ganger før. Chelsea har noen, vi ikke like mange. Campbell var et skritt i riktig retning. Han viser en instilling som jeg kan skjønne at folk beundrer. Kanskje det heller er at de andre virker uengasjerte i forhold, for Campbell er helt ekstrem på det området. Ikke mange som kan måle seg der. Vidic for eksempel er mer hard i duellene enn engasjert spør du meg.

 

Det ble en veldig rotete post, men jeg tror nok dere forstår poenget mitt. Engasjement er det nok av i klubben. Jeg tror nok at lite pokaler ligger til grunne for frustrasjonen. Hadde vi vunnet ligaen etter noen heldige flaksemål tenker jeg aldri at noen hadde snakket om manglende engasjement.

Link to comment
Share on other sites

Det er overhodet ikke noe spennende med Diaby, Alumunia og Bendtner, de er ikke spesielt gode til å spille fotball heller!

 

Helt enig!!! Wenger burde forlengst erstatta de tre med Kaka, Casillas og Ronaldo, de er nemlig spesielt gode!

 

Diaby og Bendtner er vel to av de spillerne på Arsenal som trøkker mest til på banen mot motstanderne.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig!!! Wenger burde forlengst erstatta de tre med Kaka, Casillas og Ronaldo, de er nemlig spesielt gode!

 

Diaby og Bendtner er vel to av de spillerne på Arsenal som trøkker mest til på banen mot motstanderne.

 

Jeg synes Diaby er svært undervurdert, og det er vanskelig å ikke bli litt glad i Bendtner. Begge er fortsatt tidlig i sine karrierer. Har stor tro på at begge lykkes.

 

Hva med Clichy? Han er vel den i dagens Arsenalstall som blør mest for drakta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok det, at når Arshavin får kommet ordentlig igang, og Cesc,RvP,Sol og Vermaelen får være skadefri en stund-da har vi profilene våre!

Synes dessverre at Andrey har virka litt sur denne sesongen, men han har jo gått småskada hele tida.. Han har en herlig tilstedeværelse når han er i form!

 

La heltene hvile seg nå, slikke såra og komme grusomt tilbake! Neste år på denne tida er det flust av kanoner der ute, og folk er begeistra =)

Link to comment
Share on other sites

Begge er fortsatt tidlig i sine karrierer. Har stor tro på at begge lykkes.

Nettopp, det er dette som er problemet. Vi gambler med spillere som enda ikke er gode nok til å spille for Arsenals førsteellever, men som etter all sannsylighet kommer til å være gode nok om noen år.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg synes Diaby er svært undervurdert, og det er vanskelig å ikke bli litt glad i Bendtner. Begge er fortsatt tidlig i sine karrierer. Har stor tro på at begge lykkes.

 

Hva med Clichy? Han er vel den i dagens Arsenalstall som blør mest for drakta.

 

Clichy er et flott forbilde til de andre i laget, og man kan nok si at det har vært Campbell og Clichy som har tatt ansvaret denne sesongen når det gjelder å mane til kamp! Var flott å se Clichy behandle de andre spillerne i Stoke hendelsen for å nevne et tilfelle. Neste sesong så tror jeg vi vil få enda mer av Vermaelen, og det er godt at han har fått spille med veteraner som Gallas og Campbell.

Fabregas, Arshavin, Van Persie og forhåpentligvis Chamakh vil vise resten av veien med å sette et eksempel på banen. Og hvis vi er heldige så finner Wenger et par klasse spillere som kan gi det lille ekstra vi mangler for å nå helt opp.

Link to comment
Share on other sites

Folk vil se landslagsspillere, stjerner og ekstreme prestasjoner. Folk vil se pokaler, ville feiringer, store seire og folk ønsker å bli underholdt.

Så drit i å ha et fast lag da, og hei på det laget som vinner. Disse folkene du prater om er nå mest sannsynlig Barca supportere, kanskje Inter siden de vant mot dem, i sommer var de Real supportere, for da gikk alle stjernene dit. I fjor var dem hvertfall Barca supportere, for da vant jo dem alt. Året før var disse United supportere, det var de også nesten hele 90 tallet. Men i 03/04, ja, da var dem Arsenal supportere! For da tapte vi ikke, vi hadde store seire og store stjerner!

 

Nei, jeg er Arsenal supporter, true gooner till I die, stjerner eller ikke, pokaler eller ikke. Arsenal underholder meg på den måten at jeg sitter nervøs på kanten av stolen og biter negler hver gang vi spiller uansett, det har Arsenal alltid gjort, og det kommer Arsenal alltid til å gjøre. For meg kommer Arsenal Football Club aldri til å være kjedelig, rammene rundt eller det som foregår på bana.

 

EDIT: Legger ved noen artikler du kan lese, hvor du kanskje ser noe entusiasme og lidenskap blandt de du nevner uinspirerte og kjedelige:

 

Stefan B la ut en artikkel hvor Song forklarer sin entusiasme for klubben:

http://arsenal-mania.com/articles/3108425/...lub-for-me.html

Song har også forklart hvordan han feira som en gal mann og skremte livet av sønnen sin etter Nick sin 2-1 skoring mot Hull

 

Nasri som forklarer at pokaler ikke er alt:

http://gunners.no/content/article.aspx?id=652

 

Bendtner mener han er en av verdens beste spisser, og skal bli toppskorer i VM:

http://www.dagbladet.no/2010/04/24/sport/f...dtner/11426088/

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2889654.ece

 

I tillegg har vi vel hørt om Diaby som ikke dro på ferie i fjor, for istedet trene knall hardt for å fortjene sin plass i Arsenal. Det kaller jeg pågangsmot og vilje

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...