Jump to content

Arsenal er gørr kjedelig!


RockyRocastle

Recommended Posts

Så drit i å ha et fast lag da, og hei på det laget som vinner. Disse folkene du prater om er nå mest sannsynlig Barca supportere, kanskje Inter siden de vant mot dem, i sommer var de Real supportere, for da gikk alle stjernene dit. I fjor var dem hvertfall Barca supportere, for da vant jo dem alt. Året før var disse United supportere, det var de også nesten hele 90 tallet. Men i 03/04, ja, da var dem Arsenal supportere! For da tapte vi ikke, vi hadde store seire og store stjerner!

 

Nei, jeg er Arsenal supporter, true gooner till I die, stjerner eller ikke, pokaler eller ikke. Arsenal underholder meg på den måten at jeg sitter nervøs på kanten av stolen og biter negler hver gang vi spiller uansett, det har Arsenal alltid gjort, og det kommer Arsenal alltid til å gjøre. For meg kommer Arsenal Football Club aldri til å være kjedelig, rammene rundt eller det som foregår på bana.

 

EDIT: Legger ved noen artikler du kan lese, hvor du kanskje ser noe entusiasme og lidenskap blandt de du nevner uinspirerte og kjedelige:

 

Stefan B la ut en artikkel hvor Song forklarer sin entusiasme for klubben:

http://arsenal-mania.com/articles/3108425/...lub-for-me.html

Song har også forklart hvordan han feira som en gal mann og skremte livet av sønnen sin etter Nick sin 2-1 skoring mot Hull

 

Nasri som forklarer at pokaler ikke er alt:

http://gunners.no/content/article.aspx?id=652

 

Bendtner mener han er en av verdens beste spisser, og skal bli toppskorer i VM:

http://www.dagbladet.no/2010/04/24/sport/f...dtner/11426088/

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2889654.ece

 

I tillegg har vi vel hørt om Diaby som ikke dro på ferie i fjor, for istedet trene knall hardt for å fortjene sin plass i Arsenal. Det kaller jeg pågangsmot og vilje

 

Det er jo ingen her som snakker om å "skifte" klubb, så jeg skjønner ikke hvorfor du drar det emnet inn i denne diskusjonen. Det handler heller ikke om å ha entusiasme for klubben. Det hele er vel et nostalgisk emne, der det "gamle" Arsenal-laget blir dratt frem som det perfekte eksemplet å følge. Da hadde vi entertainere som Henry, Bergkamp, Pires, Vieira osv, som kunne gjøre det helt fantastiske å følge opp med en tilsvarende feiring. Vi har sett svært få slike feiringer der hele laget løp ned til cornerflagget mens de skle langs matta. Det handler om å vise følelser på bana når man scorer et avgjørende mål eller hvis keeperen redder en avgjørende straffe. Ikke stå igjen uten et glis å bare vente på at lagkameratene skal flokke seg rundt deg mens du soler deg i glansen.

Arsenal har da vel ikke alltid gjort slik at vi supportere sitter på kanten av sofaen å biter negler, det Arsenal-laget vi hadde før, med de nevnte stjernene, avgjorde kampen etter 30 minutter mens resten rett og slett var et show uten like der vi ikke stoppet å angripe eller underholde. Mens vi bare de siste 3-4 sesongene har blitt nødt til å vente til etter 90 minutter for å se en fotballkamp bli avgjort, og ofte rotet bort poeng i siste liten. Mens det svært sjeldent var saken med Henry & co på bana!

 

Så de linkene du viser til har egentlig ingen betydning, så lenge vi ikke får se noe av det ute på bana. Det hjelper ikke å ha det i kjeften, så lenge du ikke har det i føttene eller hodet! :)

 

EDIT: Og hvis du ikke skjønte det, er helt enig med deg RockyRocastle ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Synes Arsenal spiller meget underholdene fotball. Når du nevner leder typer som jubler, så synes jeg vi har det også. Laget har en kjempe moral, de leverer varer så si alltid.

Vi har mange krigere i laget, et eksempel fra sist kamp: Song vs Bellamy.

Dessuten kjører Arsenal en streng FairPlay linje, og det synes jeg er utrolig bra. Arsenal går foran med et godt et eksempel om at man kan vinne kun ved å spille fin fotball.

 

Når du savner jubelsener så legger jeg bare ved et par bilder:

arsenal_8_-_Fran_Me_917661a.jpg

6247266_orig.jpg

1195090_orig.jpg

3338388_orig.jpg

 

Greit at du savner Adams og Co, hvem gjør vel ikke det!!! Men for min del så er jeg meget fornøyd med dette Arsenallaget, selv om pokalene har uteblitt.

Venter i håpet og troen om at heder og ære vil komme til den klubben jeg elsker, ARSENAL 4 EVER.

Link to comment
Share on other sites

Så drit i å ha et fast lag da, og hei på det laget som vinner. Disse folkene du prater om er nå mest sannsynlig Barca supportere, kanskje Inter siden de vant mot dem, i sommer var de Real supportere, for da gikk alle stjernene dit. I fjor var dem hvertfall Barca supportere, for da vant jo dem alt. Året før var disse United supportere, det var de også nesten hele 90 tallet. Men i 03/04, ja, da var dem Arsenal supportere! For da tapte vi ikke, vi hadde store seire og store stjerner!

 

Nei, jeg er Arsenal supporter, true gooner till I die, stjerner eller ikke, pokaler eller ikke. Arsenal underholder meg på den måten at jeg sitter nervøs på kanten av stolen og biter negler hver gang vi spiller uansett, det har Arsenal alltid gjort, og det kommer Arsenal alltid til å gjøre. For meg kommer Arsenal Football Club aldri til å være kjedelig, rammene rundt eller det som foregår på bana.

 

EDIT: Legger ved noen artikler du kan lese, hvor du kanskje ser noe entusiasme og lidenskap blandt de du nevner uinspirerte og kjedelige:

 

Stefan B la ut en artikkel hvor Song forklarer sin entusiasme for klubben:

http://arsenal-mania.com/articles/3108425/...lub-for-me.html

Song har også forklart hvordan han feira som en gal mann og skremte livet av sønnen sin etter Nick sin 2-1 skoring mot Hull

 

Nasri som forklarer at pokaler ikke er alt:

http://gunners.no/content/article.aspx?id=652

 

Bendtner mener han er en av verdens beste spisser, og skal bli toppskorer i VM:

http://www.dagbladet.no/2010/04/24/sport/f...dtner/11426088/

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2889654.ece

 

I tillegg har vi vel hørt om Diaby som ikke dro på ferie i fjor, for istedet trene knall hardt for å fortjene sin plass i Arsenal. Det kaller jeg pågangsmot og vilje

 

 

Hallo?!

 

Hvem er det som snakker om å bytte lag? Dersom du tror at jeg sitter å zapper innom en Arsenal kamp i ny og ne og nå har gjort meg opp en mening om Arsenal er kjedelig eller ikke kan jeg opplyse om at jeg er minst like hardcore som den mest engasjerte Arsenalfan. Etter å ha sett 6 kamper live fra tribunen denne sesongen er det ting som har forandret seg.

 

Arsenal har færre etablerte landslagsspillere enn før- FAKTA

Arsenal har ikke vunnet et trofé på 5 sesonger- FAKTA

Arsenal har færre engelske spillere enn de har hatt tidligere- FAKTA

 

Dersom du går inn og ser på resultatene denne sesongen har vi vunnet 8 av 23 kamper i 2010 med mer enn 1 mål, resten har vi tapt, spilt uavgjort eller vunnet knepent. Vi slår lag som West Ham, Hull og Wolves knepent. Vi avgjør mange kamper på slutten og mot Wigan og City som er de to siste har det vært som å se maling tørke.

 

Jeg skriver og diskuterer fordi jeg bryr meg og dagens Arsenal lag er en blek kopi av laget for 4-5 sesonger siden- FAKTA.

Link to comment
Share on other sites

Dette dreier seg vel egentlig om noko "alle" viste skulle skje, men som kanskje har tatt lenger tid enn frykta, og nødvendig?

 

Fleire faktorar er nok med på at vi som supportar går i eit lite "vakuum" når det gjeld klubben si utvikling. Her er nokre av dei slik eg ser det.

 

Emirates har tappa oss økonomisk til no, men vil etterkvart tilføre oss meir, dette har gjort investeringar på topphylla vanskeleg. Eg meiner at vi likevel burde teke oss råd til nokre fleire etablerte profilar, har tidlegare argumentert for at et par spelarar som Alonso, Barry, Torres, Given med fleire mest truleg hadde vore mogleg å få fatt i utan å sprenge klubbens økonomi.

 

Wenger har mest skifta ut ein heil troppp på relativt kort tid. Etter mi og andre si meining selde han unna ein del spelarar alt for tidleg, samt at han lot ein del gå litt lett. Døme er Pires, Ljungberg Edu, Flamini Hleb, Gilberto og det er fleire. Det viser seg både for topplaga at det er viktig å ha med nokre etablerte spelarar i troppen, sjølv om dei ikkje spelar heilt fast. Ser du troppane til United, Chelsea, Inter og Barca er det ein betre balanse i desse, og spelarar som Scholes og Giggs som ikkje spelar fast har vist seg særs viktige.Her har Wenger overvurdert dei sine unge menn, og samtidig lagt for store byrder på for mange av dei unge samtidig!

 

Spelestil --> Vi har gått frå blits til å bli for possession orienterte. Vi har alt for lite gjennombrotskraft i spelet vårt og vi er etterkvart blitt "enkle" å forsvare oss mot. Eg sett "enkle" i hermeteikn da denne faktorern er to sidig. Vi er meir stabile mot svake lag, men er veldig langt unna dei beste. 2 siger på 10 kampar mot dei andre topp 6 laga er ikkje akkurat noko å rope hurra for i år. Ein skal likevel ikkje lenger tilbake enn til i fjor da dette såg betre ut, så dette kan vere tilfeldig, men bør likevel vere eit skremmeskot for lagleiinga.

 

Skader. Vi slit med mykje skader. Eg prøver i farta å finne ein av våre etablerte spelarar som har hatt ein tilnærma skadefrisesong i år, men kjem ikkje på nokon. Vermaelen er vel den som har flest kampar, elles har dei fleste mista rundt 10? Dette er blitt eit Arsenal problem som det må jobbast med. Skal vi bli eit lag som skal kjempe om dei store "bøttene" må vi unngå å ha halve laget på skadelista til ei kvar tid!

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, jeg er Arsenal supporter, true gooner till I die, stjerner eller ikke, pokaler eller ikke. Arsenal underholder meg på den måten at jeg sitter nervøs på kanten av stolen og biter negler hver gang vi spiller uansett, det har Arsenal alltid gjort, og det kommer Arsenal alltid til å gjøre. For meg kommer Arsenal Football Club aldri til å være kjedelig, rammene rundt eller det som foregår på bana.

 

 

 

Kunne ikke vært sagt bedre. Meget godt oppsummert. Takk :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mest skifta ut ein heil troppp på relativt kort tid. Etter mi og andre si meining selde han unna ein del spelarar alt for tidleg, samt at han lot ein del gå litt lett. Døme er Pires, Ljungberg Edu, Flamini Hleb, Gilberto og det er fleire.

 

Spelestil --> Vi har gått frå blits til å bli for possession orienterte. Vi har alt for lite gjennombrotskraft i spelet vårt og vi er etterkvart blitt "enkle" å forsvare oss mot.

 

Av de spillerne du nevner er det vel ingen som har hatt oppsving i karrieren sin etter at de forlot Arsenal? For meg er det en indikasjon på at det har vært fornuftige tidspunkt å slippe spillerne. ;)

 

Helt enig i at det finnes negative elementer ved å være så possesionorientert som vi har vært denne sesongen. Har sett mange ganger at vi gir opp i 3 mot 3 overganger, og velger støttepasning for å holde ballen i laget. Drillo har en gang sagt at det finnes 3 måter å skape mål på. Dødballer, overganger og etablert angrepsspill. Med det norske mannskapet han hadde på 90-tallet provoserte han med å si at det ikke var noen vits for Norge å spille i etablert angrep. Norge kunne like godt spenne ballen ut over dødlinja, og satse på gjenvinning av neste 5-meter.

 

Å skape målsjanser i etablert angrep krever stor bevegelse uten ball, ekstrem teknikk og hurtighet. Barcelona er der ofte. Vi er også der - i perioder. Jeg synes det er fantastisk å se når vi (eller Barca) får spillet til å flyte "the Arsenal way", men tror også vi kunne fått bedre resultater hvis vi ble litt mer kyniske offensivt. Ved å gi bånn gass på alle overgangsmuligheter som byr seg, øker også risikoen for balltap, noe vi ble hardt straffet for hjemme mot ManU. Ikke helt enkelt å finne balansen der, nei :)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at desse spelarane ikkje har hatt så oppsving, men eg trur dei om dei blei i Arsenal kunne ha vore til hjelp for ein del av våre unge og kunne heva kvaliteten på laget vårt. Eg meiner at det blir merkeleg å ikkje gje kontrakt til eldre spelarar for så å hente inn Silvestre fordi ein treng rutine i stallen.....

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ingen her som snakker om å "skifte" klubb, så jeg skjønner ikke hvorfor du drar det emnet inn i denne diskusjonen. Det handler heller ikke om å ha entusiasme for klubben. Det hele er vel et nostalgisk emne, der det "gamle" Arsenal-laget blir dratt frem som det perfekte eksemplet å følge. Da hadde vi entertainere som Henry, Bergkamp, Pires, Vieira osv, som kunne gjøre det helt fantastiske å følge opp med en tilsvarende feiring. Vi har sett svært få slike feiringer der hele laget løp ned til cornerflagget mens de skle langs matta. Det handler om å vise følelser på bana når man scorer et avgjørende mål eller hvis keeperen redder en avgjørende straffe. Ikke stå igjen uten et glis å bare vente på at lagkameratene skal flokke seg rundt deg mens du soler deg i glansen.

Arsenal har da vel ikke alltid gjort slik at vi supportere sitter på kanten av sofaen å biter negler, det Arsenal-laget vi hadde før, med de nevnte stjernene, avgjorde kampen etter 30 minutter mens resten rett og slett var et show uten like der vi ikke stoppet å angripe eller underholde. Mens vi bare de siste 3-4 sesongene har blitt nødt til å vente til etter 90 minutter for å se en fotballkamp bli avgjort, og ofte rotet bort poeng i siste liten. Mens det svært sjeldent var saken med Henry & co på bana!

 

Så de linkene du viser til har egentlig ingen betydning, så lenge vi ikke får se noe av det ute på bana. Det hjelper ikke å ha det i kjeften, så lenge du ikke har det i føttene eller hodet! :)

 

EDIT: Og hvis du ikke skjønte det, er helt enig med deg RockyRocastle ;)

 

Tja- Henry fikk da stadig kjeft fordi han feiret feil; for mye, for lite, arrogant- you name it..

 

Jeg er helt uenig med dere. Dagens lag har vist utrolig moral ved å snu flere kamper og entusiasme ved å avgjøre sent i veldig mange tilfeller. Hvis man har unngått å se jublescenene etter disse scoringene må man være blind eller så hindides full at man ikke registrerer noe som helst.

Hvor mange lag ville vist Messi den æren Arsenal gjorde ved å ikke sparke ham ned etter mål nr 2 i Spania? Vi tapte sammenlagt for et bedre lag, men vi la oss aldri og før de siste målet hang vi godt med tiltross for alle som manglet i disse kampene. Spillerene viste moral, styrke og stolthet. Jeg var stolt over laget og respekten de viste ovenfor en meget god motstander.

 

Vi er per i dag ikke best i verden, men vi er blandt de beste og med en litt annen trekning kunne vi fått nok en semifinale i CL. Dette tiltross for at vi spiller med udugligheter som Sagna, Bendtner, Clichy, Song, Almunia, Diaby, Denilson osv osv som selvfølgelig ikke har talent, ikke fysikk og ingen fotballforståelse. Kritikerene burde jo heller juble enn gråte etter en slik sesong, for med så mange dårlige spillere burde det jo være verdens enkleste ting å bedre laget og dermed vinne noe neste sesong...

Link to comment
Share on other sites

Tja- Henry fikk da stadig kjeft fordi han feiret feil; for mye, for lite, arrogant- you name it..

 

Jeg er helt uenig med dere. Dagens lag har vist utrolig moral ved å snu flere kamper og entusiasme ved å avgjøre sent i veldig mange tilfeller. Hvis man har unngått å se jublescenene etter disse scoringene må man være blind eller så hindides full at man ikke registrerer noe som helst.

Hvor mange lag ville vist Messi den æren Arsenal gjorde ved å ikke sparke ham ned etter mål nr 2 i Spania? Vi tapte sammenlagt for et bedre lag, men vi la oss aldri og før de siste målet hang vi godt med tiltross for alle som manglet i disse kampene. Spillerene viste moral, styrke og stolthet. Jeg var stolt over laget og respekten de viste ovenfor en meget god motstander.

 

Vi er per i dag ikke best i verden, men vi er blandt de beste og med en litt annen trekning kunne vi fått nok en semifinale i CL. Dette tiltross for at vi spiller med udugligheter som Sagna, Bendtner, Clichy, Song, Almunia, Diaby, Denilson osv osv som selvfølgelig ikke har talent, ikke fysikk og ingen fotballforståelse. Kritikerene burde jo heller juble enn gråte etter en slik sesong, for med så mange dårlige spillere burde det jo være verdens enkleste ting å bedre laget og dermed vinne noe neste sesong...

 

RP7, her er jeg fullstendig uenig med deg!

 

Av 36 seriekamper har vi avgjort tre på overtid, dvs Wolves hjemme og Stoke, Hull borte, vi har snudd hjemme mot Everton til 1 poeng og mot Bolton hjemme. Mulig vi har vist litt moral her, men å kalle dette en trend i sesongen er vel litt drøyt. Du skriver (ikke ordrett) at vi har vist mengder av karakter denne sesongen, kan du beskrive hvor karakteren ligger i toppkampene? Mot City hjemme og borte? Mot Wigan borte? Jeg må si at det er ikke voldsom karakter jeg husker fra de kampene.

 

Så skal du beskrive moral, styrke og stolthet. Da trekker du fram at vi ikke sparket Messi på Camp Nou og at vi fortsatte og kjempe selv om vi lå under 4-1. Vet du hva? Det hørtes ut som en gjeng som er på vei ned med flagget til topps. Er det liksom det som vitner om karakter, at man kan tape med stil? Hallo?! Du har jo totalt misforstått!

 

Vi snakker her om et av Europas beste lag som i dag er spekket med usikre, usjarmerende unggutter som ikke kan holde på en ledelse, ikke kan vinne toppkamper og plukker ingen trofeer. Men dersom de taper 4-1 med stil i en kvatfinale i CL er fansen fornøyd?! For ikke å snakke om vi sparer bena til Messi, da er vi jo kjempesjarmerende og flinke?!?

 

Jeg er enig at Cesc mot Villa hjemme og kvelden i Stoke var meget bra, men det er så mye som mangler. Om du ser kampen mot City hjemme om igjen skjønner du kanskje hva jeg mener. Ingen mål, ingen sjanser, ingen smil, ingen brøl, rett og slett bare kjedelig, gørr kjedelig!

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel det laget denne sesongen som har scort mest de siste 10 min av kampene ifølge Tjernås.

Det vitner iallefall om moral.

 

Jeg ser du kommer med hva du ikke er fornøyd med, og det å

tape med stil,men det er også en del av fotballen.

 

Jeg lurer egentlig på hva du vil ha? Siden at Arsenal

tydeligvis ikke gir deg den store gleden lengre.

Link to comment
Share on other sites

RP7, her er jeg fullstendig uenig med deg!

 

Av 36 seriekamper har vi avgjort tre på overtid, dvs Wolves hjemme og Stoke, Hull borte, vi har snudd hjemme mot Everton til 1 poeng og mot Bolton hjemme. Mulig vi har vist litt moral her, men å kalle dette en trend i sesongen er vel litt drøyt. Du skriver (ikke ordrett) at vi har vist mengder av karakter denne sesongen, kan du beskrive hvor karakteren ligger i toppkampene? Mot City hjemme og borte? Mot Wigan borte? Jeg må si at det er ikke voldsom karakter jeg husker fra de kampene.

 

Så skal du beskrive moral, styrke og stolthet. Da trekker du fram at vi ikke sparket Messi på Camp Nou og at vi fortsatte og kjempe selv om vi lå under 4-1. Vet du hva? Det hørtes ut som en gjeng som er på vei ned med flagget til topps. Er det liksom det som vitner om karakter, at man kan tape med stil? Hallo?! Du har jo totalt misforstått!

 

Vi snakker her om et av Europas beste lag som i dag er spekket med usikre, usjarmerende unggutter som ikke kan holde på en ledelse, ikke kan vinne toppkamper og plukker ingen trofeer. Men dersom de taper 4-1 med stil i en kvatfinale i CL er fansen fornøyd?! For ikke å snakke om vi sparer bena til Messi, da er vi jo kjempesjarmerende og flinke?!?

 

Jeg er enig at Cesc mot Villa hjemme og kvelden i Stoke var meget bra, men det er så mye som mangler. Om du ser kampen mot City hjemme om igjen skjønner du kanskje hva jeg mener. Ingen mål, ingen sjanser, ingen smil, ingen brøl, rett og slett bare kjedelig, gørr kjedelig!

 

 

Noe er alvorlig feil hvis man bare ser feil, da må det være en lidelse å holde med Arsenal??

Tror ikke jeg har giddet det hvis alt jeg har sett har vært elendighet og skuffelse...

Det blir nærliggende å foreslå andre hobbyer, sjakk f.eks...

Hvis man ikke evner å glede seg over alle de kampene vi har avgjort sent denne sesongen, sliter man.

RP7 påpeker helt riktig at vi har avgjort mange kamper sent og at dette vitner om styrke og moral.

Du svarer med at det "bare" er tre kamper vi har avgjort på overtid.

Håper du ikke ser på det som en livsoppgave å rakke ned på Arsenal FC og alt det vår klubb står for?

Typisk nok henger du deg opp i hjemmekampen mot city, en veldig atypisk kamp for Gunners, og prater som om den kampen er representativ for Arsenal, helt håpløst etter min mening.

Vår klubb er den mest publikumsvennlige i England, du skal lete lenge for å finne noen som er uenig i det.

Jeg har mange venner som er manu-supportere men samtlige mener at Gunners står for den mest underholdende fotballen, noe som er uttalt av både Drillo og Sir Alex.

Proud to be a gooner

Link to comment
Share on other sites

RP7, her er jeg fullstendig uenig med deg!

 

Av 36 seriekamper har vi avgjort tre på overtid, dvs Wolves hjemme og Stoke, Hull borte, vi har snudd hjemme mot Everton til 1 poeng og mot Bolton hjemme. Mulig vi har vist litt moral her, men å kalle dette en trend i sesongen er vel litt drøyt. Du skriver (ikke ordrett) at vi har vist mengder av karakter denne sesongen, kan du beskrive hvor karakteren ligger i toppkampene? Mot City hjemme og borte? Mot Wigan borte? Jeg må si at det er ikke voldsom karakter jeg husker fra de kampene.

 

Så skal du beskrive moral, styrke og stolthet. Da trekker du fram at vi ikke sparket Messi på Camp Nou og at vi fortsatte og kjempe selv om vi lå under 4-1. Vet du hva? Det hørtes ut som en gjeng som er på vei ned med flagget til topps. Er det liksom det som vitner om karakter, at man kan tape med stil? Hallo?! Du har jo totalt misforstått!

 

Vi snakker her om et av Europas beste lag som i dag er spekket med usikre, usjarmerende unggutter som ikke kan holde på en ledelse, ikke kan vinne toppkamper og plukker ingen trofeer. Men dersom de taper 4-1 med stil i en kvatfinale i CL er fansen fornøyd?! For ikke å snakke om vi sparer bena til Messi, da er vi jo kjempesjarmerende og flinke?!?

 

Jeg er enig at Cesc mot Villa hjemme og kvelden i Stoke var meget bra, men det er så mye som mangler. Om du ser kampen mot City hjemme om igjen skjønner du kanskje hva jeg mener. Ingen mål, ingen sjanser, ingen smil, ingen brøl, rett og slett bare kjedelig, gørr kjedelig!

 

Hjemme mot City var helt klart ikke sesongens høydepunkt, men er uenig i at de ikke viser innsats. Diaby tar ut Vieira helt av kampen og viser fysikk, innsats og lyst så det holder. Vieira var frustrert, sinna og tydelig utilpass.

 

Borte mot City er en kamp hvor vi er klart best og skaper enormt med sjanser. En utrolig Given gjør at City vinner den kampen, og selv på 4-1 fortsetter vi å kjempe. Reduserer ytterligere en gang og blir snytt for en soleklar straffe. Det kaller jeg moral og innsats. At resultatet blir som det blir klarer jeg å se forbi. Kampen sett under ett var vi det beste laget akkurat som mot United borte. Hjemmekampen mot samme lag var svak, og viste at vi har en vei å gå når det gjelder kynisme og råskap.

 

Men, trenden er faktisk at vi er det laget som har scoret flest mål siste 10 og klart mest på overtid. Det viser at laget har innsats, styrke og moral i mine øyne. Det vitner ikke om lite engagerte spillere som legger seg når alt går galt.

Eksemplet mitt fra Barca-kampen borte var for å illustrere at resultatet ikke betyr alt hele tiden, men at respekt og moral også er viktig. Andre unge lag ville ha blitt ufine og prøvd å ødelegge Messi. Det er bare å se på typer som Terry, Gerrard og Vidic for å skjønne hva jeg mener. Kanskje har de flere trofeer i skapet, men aldri om jeg vil se slike typer i mitt lag. Takke meg til spillere som forstår å verdsette andre og akseptere at de har en vei å gå.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ingen her som snakker om å "skifte" klubb, så jeg skjønner ikke hvorfor du drar det emnet inn i denne diskusjonen. Det handler heller ikke om å ha entusiasme for klubben. Det hele er vel et nostalgisk emne, der det "gamle" Arsenal-laget blir dratt frem som det perfekte eksemplet å følge. Da hadde vi entertainere som Henry, Bergkamp, Pires, Vieira osv, som kunne gjøre det helt fantastiske å følge opp med en tilsvarende feiring. Vi har sett svært få slike feiringer der hele laget løp ned til cornerflagget mens de skle langs matta. Det handler om å vise følelser på bana når man scorer et avgjørende mål eller hvis keeperen redder en avgjørende straffe. Ikke stå igjen uten et glis å bare vente på at lagkameratene skal flokke seg rundt deg mens du soler deg i glansen.

Arsenal har da vel ikke alltid gjort slik at vi supportere sitter på kanten av sofaen å biter negler, det Arsenal-laget vi hadde før, med de nevnte stjernene, avgjorde kampen etter 30 minutter mens resten rett og slett var et show uten like der vi ikke stoppet å angripe eller underholde. Mens vi bare de siste 3-4 sesongene har blitt nødt til å vente til etter 90 minutter for å se en fotballkamp bli avgjort, og ofte rotet bort poeng i siste liten. Mens det svært sjeldent var saken med Henry & co på bana!

 

Så de linkene du viser til har egentlig ingen betydning, så lenge vi ikke får se noe av det ute på bana. Det hjelper ikke å ha det i kjeften, så lenge du ikke har det i føttene eller hodet! :)

 

EDIT: Og hvis du ikke skjønte det, er helt enig med deg RockyRocastle ;)

Nei, jeg snakker heller ikke om å skifte klubb, men jeg kommenterer beskrivelsen Rocky ga av hva "folk" krever i dagens fotball.

Han sier folk krever å se ekstreme superhelter, landslags spillere, stjerner, show og ekstreme prestasjoner. Dette får disse folkene vistnok ikke på Emirates Stadium, da foreslår jeg at de heller drar på Camp Nou.

For han snakker om "folk", og ikke fans. Og jeg gir blanke faen i hva folk vil se når de drar på fotball kamp, så lenge jeg får se Arsenal, uansett hvem Wenger velger å sende utpå bana. Hvis dette er "overnervøse ungutter eller uprøvde talenter" så får de folkene som krever ekstreme superhelter og landslags spillere reise seg å gå, mens vi andre som virkelig bryr oss får sitte igjen og støtte disse unguttene.

 

Jeg mener de linkene jeg viser til har masse av betydning, for i første posten etterlyses det profiler og personligheter. Og slik jeg ser det har ikke en stor profil det bare i beina, men også i kjeften. Jeg digger når det hagler med kritikk mot Bendtner, men alikevel går han ut i media og sier han skal bli verdens beste spiller.

Det var etterlyst engasjement hos blandt annet Song, og da synes jeg linken var meget relevant.

Jeg synes også Nasri har en stor personlighet når han går ut og sier at trofeer ikke er alt, og han mener vi har mer sjel enn andre klubber. Dette er den type uttalelser som burde gjøre spilleren mer elsket av fansen.

 

Når det kommer til entertainere synes jeg Eboue og Arshavin kan nevnes, ler ofte godt da jeg ser intervjuer med Arshavin. Hans sinnsvake uttrykk i annsiktet og fire fingre i været etter fjerde målet mot Pool kommer jeg heller aldri til å glemme. Arshavin kan gå rundt med et tomt uttrykk i trynet i 70 minutter, ja. Men for i neste øyeblikk dra av 5 mann og kline kula i vinkelen. En entertainer.

 

Og RockyRocastle, slapp av, jeg trur ikke du er noe mindre hardcore enn noen andre.

Link to comment
Share on other sites

Huff, her var det mye trist lesning. Skulle tro vi var på vei ned i 1. div.

 

Dette tiltross for at vi spiller med udugligheter som Sagna, Bendtner, Clichy, Song, Almunia, Diaby, Denilson osv osv som selvfølgelig ikke har talent, ikke fysikk og ingen fotballforståelse. Kritikerene burde jo heller juble enn gråte etter en slik sesong, for med så mange dårlige spillere burde det jo være verdens enkleste ting å bedre laget og dermed vinne noe neste sesong...

 

Mener du virkelig at Clichy, Song, Bendtner, Sagna er udugeligheter?? Hva forventer du egentlig? Tre nye spillere så vinner vi ligaen?

 

Det er ikke sånn det fungerer skjønner du..

Link to comment
Share on other sites

Huff, her var det mye trist lesning. Skulle tro vi var på vei ned i 1. div.

Mener du virkelig at Clichy, Song, Bendtner, Sagna er udugeligheter?? Hva forventer du egentlig? Tre nye spillere så vinner vi ligaen?

 

Det er ikke sånn det fungerer skjønner du..

 

er ganske sikker på at han mente det der som ironi :)

 

Nei, jeg snakker heller ikke om å skifte klubb, men jeg kommenterer beskrivelsen Rocky ga av hva "folk" krever i dagens fotball.

Han sier folk krever å se ekstreme superhelter, landslags spillere, stjerner, show og ekstreme prestasjoner. Dette får disse folkene vistnok ikke på Emirates Stadium, da foreslår jeg at de heller drar på Camp Nou.

For han snakker om "folk", og ikke fans. Og jeg gir blanke faen i hva folk vil se når de drar på fotball kamp, så lenge jeg får se Arsenal, uansett hvem Wenger velger å sende utpå bana. Hvis dette er "overnervøse ungutter eller uprøvde talenter" så får de folkene som krever ekstreme superhelter og landslags spillere reise seg å gå, mens vi andre som virkelig bryr oss får sitte igjen og støtte disse unguttene.

 

Jeg mener de linkene jeg viser til har masse av betydning, for i første posten etterlyses det profiler og personligheter. Og slik jeg ser det har ikke en stor profil det bare i beina, men også i kjeften. Jeg digger når det hagler med kritikk mot Bendtner, men alikevel går han ut i media og sier han skal bli verdens beste spiller.

Det var etterlyst engasjement hos blandt annet Song, og da synes jeg linken var meget relevant.

Jeg synes også Nasri har en stor personlighet når han går ut og sier at trofeer ikke er alt, og han mener vi har mer sjel enn andre klubber. Dette er den type uttalelser som burde gjøre spilleren mer elsket av fansen.

 

Når det kommer til entertainere synes jeg Eboue og Arshavin kan nevnes, ler ofte godt da jeg ser intervjuer med Arshavin. Hans sinnsvake uttrykk i annsiktet og fire fingre i været etter fjerde målet mot Pool kommer jeg heller aldri til å glemme. Arshavin kan gå rundt med et tomt uttrykk i trynet i 70 minutter, ja. Men for i neste øyeblikk dra av 5 mann og kline kula i vinkelen. En entertainer.

 

Og RockyRocastle, slapp av, jeg trur ikke du er noe mindre hardcore enn noen andre.

 

Det er ikke sånn at vi ikke vil støtte ungguttene, for det har jeg ingen problemer med å gjøre!

Men vi vil se mer en bare unggutter løpende rundt på matta. Har du lyst til å sitte de 5 neste årene uten CL og uten trofeèr?

For det er dit veien bærer hvis vi fortsetter å bruke Almunia, Denilson og hvis skadene fortsetter. Er helt enig i at Ebouè er en entertainer, men Arshavin er mer en morsom fyr enn en entertainer.

Da er vi av forskjellig mening da det gjelder Bendtner, jeg blir bare irritert hver gang jeg hører han si han skal bli verdens beste spiller når det er helt tydelig at han aldri blir i nærheten av det. Han har av og til alt for høy selvtillit, men jeg vet selvfølgelig ikke om det påvirker spillet hans. Song viser engasjement utenfor bana ja, det kan jo gud og en hver mann gjøre så lenge det ikke skjer PÅ bana. Det er jo det vi vil se!

Link to comment
Share on other sites

Da kan man ikke nevne Almunia og Denilson i samme åndedrag. Isåfall en særdeles håpløs ironi:)

 

Tror heller jeg ville satt Clichy der i stedet for Denilson, men jeg kan ikke se på det som noe annet. Ingen kan kalle Sagna eller Clichy for middelmådigheter.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke sånn at vi ikke vil støtte ungguttene, for det har jeg ingen problemer med å gjøre!

Men vi vil se mer en bare unggutter løpende rundt på matta. Har du lyst til å sitte de 5 neste årene uten CL og uten trofeèr?

For det er dit veien bærer hvis vi fortsetter å bruke Almunia, Denilson og hvis skadene fortsetter. Er helt enig i at Ebouè er en entertainer, men Arshavin er mer en morsom fyr enn en entertainer.

Da er vi av forskjellig mening da det gjelder Bendtner, jeg blir bare irritert hver gang jeg hører han si han skal bli verdens beste spiller når det er helt tydelig at han aldri blir i nærheten av det. Han har av og til alt for høy selvtillit, men jeg vet selvfølgelig ikke om det påvirker spillet hans. Song viser engasjement utenfor bana ja, det kan jo gud og en hver mann gjøre så lenge det ikke skjer PÅ bana. Det er jo det vi vil se!

Selvfølgelig vil jeg ikke det, og selvsagt vil jeg ikke ha Almunia mellom stengene neste år. Dette har jeg aldri påstått heller. Men skulle dette utenkelige skje blir ikke Arsenal noe mer kjedelig for min del. Vi kan heller ikke forvente alt dette som ble ramset opp på et og samme lag.

 

Vi har nok forskjellige meninger om Nick ja, men selvtillit betyr så uendelig mye i fotball at jeg skjønner ikke hvordan du kan irritere deg over dette. God eller dårlig selvtillit kan være forskjellen på mål eller ikke mål i en alene med keeper situasjon.

Jeg vet ikke om du bruker Song som et eksempel, men han er vel en av de som kriger mest på banen. Trudde han nå hadde blitt en liten yndling hos de fleste fans? Hersket hvertfall ingen tvil om hvem som skulle stå bakpå den hvite drakten min sesongen 09/10

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig vil jeg ikke det, og selvsagt vil jeg ikke ha Almunia mellom stengene neste år. Dette har jeg aldri påstått heller. Men skulle dette utenkelige skje blir ikke Arsenal noe mer kjedelig for min del. Vi kan heller ikke forvente alt dette som ble ramset opp på et og samme lag.

 

Vi har nok forskjellige meninger om Nick ja, men selvtillit betyr så uendelig mye i fotball at jeg skjønner ikke hvordan du kan irritere deg over dette. God eller dårlig selvtillit kan være forskjellen på mål eller ikke mål i en alene med keeper situasjon.

Jeg vet ikke om du bruker Song som et eksempel, men han er vel en av de som kriger mest på banen. Trudde han nå hadde blitt en liten yndling hos de fleste fans? Hersket hvertfall ingen tvil om hvem som skulle stå bakpå den hvite drakten min sesongen 09/10

 

Men der er vi også uenige, jeg synes det er kjedelig å se på at Almunia nærmest scorer selvmål i hver 3. kamp samtidig som Denilson misser annenhver pasning og jogger etter ballen etterpå. Ser ikke på det som underholdene og morsomt. Ser på det som irriterende og forbanna kjedelig.

Selvtillit betyr mye i fotball ja, har man for lite selvtillit lykkes man sjeldent, men det samme gjelder med for høy selvtillit noe jeg mener Nick har.

Song er en av yndlingene mine også. Men siden du brukte han som et eksempel i en av linkene dine som en spiller som viser engasjement så ville jeg bare påpeke at det er enormt sjeldent vi får se det i kamp. Og på den defensive midtbaneplassen er vel ikke akkurat der vi vil se entertainere etc, det er vel ytterst få defensive midtbanespillere som faktisk er det.

Link to comment
Share on other sites

Vil bare hive meg på og si at Eboue er en personlighet og som virkelig viser entusiasme og karisma! Etter hva jeg har erfart er han så og si den eneste som virkelig takker publikum etter både hjemme- og bortekamper. Hyll hyll!

Link to comment
Share on other sites

Vil bare hive meg på og si at Eboue er en personlighet og som virkelig viser entusiasme og karisma! Etter hva jeg har erfart er han så og si den eneste som virkelig takker publikum etter både hjemme- og bortekamper. Hyll hyll!

 

Det er jeg helt enig i!

Han er nærmest moralen i laget, og publikum har endelig lært seg å elske han!

Link to comment
Share on other sites

Men der er vi også uenige, jeg synes det er kjedelig å se på at Almunia nærmest scorer selvmål i hver 3. kamp samtidig som Denilson misser annenhver pasning og jogger etter ballen etterpå. Ser ikke på det som underholdene og morsomt. Ser på det som irriterende og forbanna kjedelig.

Selvtillit betyr mye i fotball ja, har man for lite selvtillit lykkes man sjeldent, men det samme gjelder med for høy selvtillit noe jeg mener Nick har.

Song er en av yndlingene mine også. Men siden du brukte han som et eksempel i en av linkene dine som en spiller som viser engasjement så ville jeg bare påpeke at det er enormt sjeldent vi får se det i kamp. Og på den defensive midtbaneplassen er vel ikke akkurat der vi vil se entertainere etc, det er vel ytterst få defensive midtbanespillere som faktisk er det.

Jeg siktet mest til om vi ikke skulle vinne noe, ikke Almunia.

Men det er jo denne avgjørelsen å ha han i mål, eller episodene som oppstår, som blir "kjedelige", ikke Arsenal som klubb.

Skjønner ikke hvorfor du drar fram entertainere på DM, når det var kriger jeg beskrev Song som. Det var vel aldri jeg som etterlyste entertainere heller.

I føste posten blir Song fremstilt som en spiller som ikke bryr seg for mye, min link var dermed ment som et slags forsvar for han.

 

Vi er hvertfall enige i at vi er uenige :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg siktet mest til om vi ikke skulle vinne noe, ikke Almunia.

Men det er jo denne avgjørelsen og ha han i mål, eller episodene som oppstår, som blir "kjedelige", ikke Arsenal som klubb.

Skjønner ikke hvorfor du drar fram entertainere på DM, når det var kriger jeg beskrev Song som. Det var vel aldri jeg som etterlyste entertainere heller.

I føste posten blir Song fremstilt som en spiller som ikke bryr seg for mye, min link var dermed ment som et slags forsvar for han.

 

Vi er hvertfall enige i at vi er uenige :)

 

Jeg siktet heller ikke til Almunia selv, men brukte han som et eksempel på at vi ikke kommer til å vinne hvis vi fortsetter på denne måten. Og jeg har forklart til deg for tredje gang nå at det hjelper ikke å vise engasjement utenfor bana så lenge vi ikke får sett noe av det på bana.

Link to comment
Share on other sites

Men der er vi også uenige, jeg synes det er kjedelig å se på at Almunia nærmest scorer selvmål i hver 3. kamp samtidig som Denilson misser annenhver pasning og jogger etter ballen etterpå. Ser ikke på det som underholdene og morsomt. Ser på det som irriterende og forbanna kjedelig.

Selvtillit betyr mye i fotball ja, har man for lite selvtillit lykkes man sjeldent, men det samme gjelder med for høy selvtillit noe jeg mener Nick har.

Song er en av yndlingene mine også. Men siden du brukte han som et eksempel i en av linkene dine som en spiller som viser engasjement så ville jeg bare påpeke at det er enormt sjeldent vi får se det i kamp. Og på den defensive midtbaneplassen er vel ikke akkurat der vi vil se entertainere etc, det er vel ytterst få defensive midtbanespillere som faktisk er det.

Nå har ikke jeg lest hele tråden og vet ikke om det er denne tonen som går igjen gjennom hele tråden, men det får da være grenser for nagativitet rundt egne spillere og misbruk av fakta.

Når det gjelder Almunia har han etter mine kilder 2 selvmål i serien i år, på 29 spilte kamper. Det vil si 14,5 kamper i snitt pr. baklengs. Du kan selvfølgelig argumentere for at det er for mye og si at det er kjedelig, men hold deg i hvertfall unna å gi falsk info. Hver 14,5 kamp er ikke nærmest hver 3.

Når det gjelder Denilson har jeg ikke sett statistikk, men påstår allikevel at du også her overdriver.

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg lest hele tråden og vet ikke om det er denne tonen som går igjen gjennom hele tråden, men det får da være grenser for nagativitet rundt egne spillere og misbruk av fakta.

Når det gjelder Almunia har han etter mine kilder 2 selvmål i serien i år, på 29 spilte kamper. Det vil si 14,5 kamper i snitt pr. baklengs. Du kan selvfølgelig argumentere for at det er for mye og si at det er kjedelig, men hold deg i hvertfall unna å gi falsk info. Hver 14,5 kamp er ikke nærmest hver 3.

Når det gjelder Denilson har jeg ikke sett statistikk, men påstår allikevel at du også her overdriver.

 

Misbruk av fakta?

Da var det tydelig at du misforstod meg, for jeg har ikke dratt noe fakta inn der. Det hele var bare en overdrivelse for å påpeke mitt poeng. Ja, jeg overdriver også da det gjelder Denilson. Men jeg mener han har for mange feilpasninger og det ser rett å slett ikke ut som han gir alt når han løper bakover.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...