Jump to content

Arsenal er gørr kjedelig!


RockyRocastle

Recommended Posts

Guest kellex

Ein taktisk siger fra Mourinho, samme taktiske ferdigheter mange her inne påpeiker Wenger mangler. Det å miste ein spelar som Thiago etter ein halvtime på Nou Camp sier det seg sjølv at du må spele på dei strengane du har. Noko anna ville vært hodelaust dumt!

 

Kynisme fra Inter, samme kynismen Arsenal mangler om dagen. Eg hyller Inter over dei to kampane dei har spilt mot Barcelona. Mourinho har verkeleg vist at det bur noe ekstra i han, kanskje ikkje nok til at han skal være 'the special one' men han har noe ekstra ved seg:)

 

Var litt ironi fra min side vel og merke :) Jeg er alt for fantastisk fottball, men det må ikke være enten eller. Mourinho gjorde det eneste riktige mot kanskje verdens beste lag. Og Wenger burde gjort det samme, desverre så besitter ikke arsenal med samme defansive kvaliteter. Og de vi har var ute med skade. Man må også huske hva Inter gjorde mot Barca på San Siro før man beskylder Mourinho for å være ansiktet på destruktiv fottball. Mourinho viste hva som ventet på han på Camp Nou! For det er en bane som Barca river lag fra hverandre rett som det er og noe vi selv opplevde kort tid tilbake. Jeg er ikke for at vi skal stå med 10 mann plantet på 16 meteren, men isåfall få sørget for å få et mer defansiv mentalitet i laget. Jeg forelsket meg i Arsenal når de var "Boring, Boring, Arsenal". Og var like stor fan da som nå!

Men for å avslutte litt det her med Mourinho, så har jeg all respekt for han med hva han har utrettet. Men om jeg kan velge mellom Mourinho og Wenger så vil valget alltid falle på den franske professoren. Dette forde jeg fortsatt har noe tru på at han vil få det til i fremtiden. Så får man bare håpe at han finner en løsning på skadeproblemene samt gi laget den forsterkningen de trenger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Jeg må si jeg har absolutt ingen forståelse for dere som mener Rosicky ikke viser kvalitet, innsats, attitude - eller hva det er det kalles i ulike innlegg, i alt han gjør? Det gjelder iofs. ham spesielt, men det gjelder også de fleste av våre andre spillere. Det er noe som heter "taper og vinner som et lag" - og det er ikke bare en floskel. En genial pasning uten et genialt løp både ser ut som og blir statistikkført som en "feilpasning", og det er ingen som fører statistikk over dårlige løp eller dårlige mottak for den delen. Vi er et lag som spiller på mindre marginer enn de fleste andre, og det medfører at det blir flere "småfeil". Det vi kan se (på alt annet enn diskusjonene) er at årets sesong er bedre enn fjorårets. Unntatt for skader, der er det bare grader av forferdelig :)

I fjor: 38 20 12 6 68-37 72 (18 poeng opp til gull og tre lag foran [11 poeng opp til tredje])

I år: 36 22 6 8 78-39 72 (8 poeng opp til gull og to lag foran)

I fjor (egentlig allerede i forfjor...) falt vi av og ble bak, i år har vi reist oss og kommet tilbake fra avskrivning to ganger, selv om det ikke holdt helt inn. Det eneste man kan si til denne trådens tittel er at all kommentering/klaging (stryk det som ikke passer for deg) vitner om at "kjedelig" er iaf. veldig feil ord :P

 

Tja.... Så kan man jo spørre seg om det er fordi at Arsenal har blitt bedre, eller om det er fordi de andre tetlagene har blitt dårligere og serien jevnere??

 

Jeg heller veldig mye på at det er fordi de andre tetlagene har blitt dårligere og nivået fra 4-14 har blitt jevnere.

 

Tenk hvor vi ville ha vært om Arsenal hadde blitt bedre foran denne sesongen!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvor er profilene? Hvor er heltene som vi elsker? Hvor er personlighetene som vi bare må ha på drakten? Hvor er typene for de store anledningene som skaper overskrifter og minner som lever til evig tid? Hvor er de ville målfeiringene og hvor er spillerne som får folk til å lette fra setene?

 

I mine øyne er det svært langt mellom karakterene i dagens lag. Cesc er en, Gallas er en på godt og vondt, Sol og Vermaelen kommer vel også inn i kategorien. Resten virker uinspirert, tam og rett og slett kjedelig.

 

Spillere som Diaby, Bendtner, Almunia, Song, Sagna, Nasri spiller en hel kamp med det samme tomme uttrykket i ansiktet. Ikke en mine som vitner om engasjement eller som bidrar til å rive med verken tilskuere eller med spillere. Ikke et brøl, et sjarmerende blikk eller noe som publikum kan legge sin elsk på. Noen ganger kan det se ut som spillerne ikke snakker med hverandre heller.

 

Jeg hadde en lang samtale med en som jobber på ”Gunners puben” og han kunne bekrefte at denne følelsen var gjengs hos mange av supporterne. Få engelskmenn, få stjerner og få pokaler har nok en del av skylden. Måten klubben har forandret seg fra å inneholde verdensstjerner til ”prosjekter” frustrerer mange og jeg er en av dem.

 

Etter å ha sett spillere som Adams, Henry, Wright, Thomas, Merson, Vieira, Parlour, Pires, Ljungberg som ikke bare var gode spillere, men ENTERTAINERE av rang er det ganske patetisk å se hva dagens mannskap har å by på. I fortiden har vi hatt spillere som selger sesongkort, drakter, spillere som skaper samtaler på puben, i dag har vi en gjeng spillere som i mine øyne rett og slett er dørgende kjedelig å følge. Tar en Lehmann med sine meldinger til med og motspillere når som helst. Tar en vill og majestetisk målfeiring fra Henry og en ikke kødd med oss melding fra Vieria anytime!

 

I dagens fotball er det ikke nok med resultater og fine mål. Med den tilgangen som er vil folk ha underholding, show og ekstreme superhelter. På Emirates får de ingen av delene. Dersom klubben skal beholde de dyre billettene og fylle Club Level må man levere underholding på et helt annet nivå enn det som har vært prestert de siste sesongene. Folk vil ikke se overnervøse unggutter eller uprøvde talent. Folk vil se landslagsspillere, stjerner og ekstreme prestasjoner. Folk vil se pokaler, ville feiringer, store seire og folk ønsker å bli underholdt.

Veldig fin tråd!!

 

Jeg er enig med deg i mye av det du sier, men synes ikke vi spiller gørrkjedelig. Men hvor er profilene?? Hvem er Mr-Arsenal??? Cesc?! Nei jeg tror ikke det, tror nok desverre han går hvis det ikke dukker opp noen nye profiler til neste sesong. Alltid i en sesong dukker det opp en spiller som treffer deg i hjertet, for meg har det vært mange; Ian Wright, Bergkamp, Parlour, Adams, Vieira, Keown m.m. de spilte med hjertet utenpå drakta... Hvem gjør det nå?? Vermalen nærmer seg, men ingen helt for meg enda... Føler gutta spiller en kamp, får penga sine og drar hjem til konene, bikkja eller hva det er for noe. Har vi ett lag?? Vi selger jo unna 3-4 spillere som hører til kjernen i laget hvert år, klart dette har en effekt.

 

Sårer meg at spillere som; Hleb, Flamini, Toure, Adebayor, Gilberto, Cole, Henry m.m. forlater oss. Ække alltid vår skyld skjønner det, men dette er jo spillere som vi trenger og som vi ikke har klart å erstatte!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...