Jump to content

Arsenal er gørr kjedelig!


RockyRocastle

Recommended Posts

Og jeg har forklart til deg for tredje gang nå at det hjelper ikke å vise engasjement utenfor bana så lenge vi ikke får sett noe av det på bana.

Hva har dette med mitt forrige innlegg å gjøre? Eller noen av dem?

Det ble etterlyst engansjement både på og utenfor banen av noen spillere, da forsvarte jeg tre av dem. Nasri, Bendtner og Song. Det jeg viste til var utenfor banen, ja, men jeg mener da dette er spillere som har levert varene, kriget og dermed vist engasjement på banen i år også.

 

Jeg sa i forrige posten at jeg forsvarte Song, du svarer: Og jeg har forklart til deg for tredje gang nå at det hjelper ikke å vise engasjement utenfor bana så lenge vi ikke får sett noe av det på bana.

 

Jeg mener at når en spiller til en hver tid kriger for laget og leverer nesten prikkfrie kamper på rad og rekke, viser han engasjement. Men der er vi vel uenige igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Hva har dette med mitt forrige innlegg å gjøre? Eller noen av dem?

Det ble etterlyst engansjement både på og utenfor banen av noen spillere, da forsvarte jeg tre av dem. Nasri, Bendtner og Song. Det jeg viste til var utenfor banen, ja, men jeg mener da dette er spillere som har levert varene, kriget og dermed vist engasjement på banen i år også.

 

Jeg sa i forrige posten at jeg forsvarte Song, du svarer: Og jeg har forklart til deg for tredje gang nå at det hjelper ikke å vise engasjement utenfor bana så lenge vi ikke får sett noe av det på bana.

 

Jeg mener at når en spiller til en hver tid kriger for laget og leverer nesten prikkfrie kamper på rad og rekke, viser han engasjement. Men der er vi vel uenige igjen.

 

Du forsvarte Song ved å si at han viser engasjement ved å vise til linken, også sa jeg at det hjelper ikke vise engasjement utenfor bana så lenge du ikke får se det på bana.

Song er som en stein på bana, viser ikke følelser i det hele tatt, jeg kaller det å vise følelser for engasjement.

Å spille bra har svært lite med engasjement å gjøre.

Derfor går vel kommentaren min angående Song under alle de tre nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Du forsvarte Song ved å si at han viser engasjement ved å vise til linken, også sa jeg at det hjelper ikke vise engasjement utenfor bana så lenge du ikke får se det på bana.

Song er som en stein på bana, viser ikke følelser i det hele tatt, jeg kaller det å vise følelser for engasjement.

Å spille bra har svært lite med engasjement å gjøre.

Derfor går vel kommentaren min angående Song under alle de tre nevnte.

 

Spillerne viser følelser hele tiden. Ikke alle er like lett å legge merke til. Alle har ulike måter å uttrykke seg på. Dessuten er det vel litt vanskelig å legge merke til når de viser følelser. Eksempel: Song uttrykker seg tilsammen 1min under en kamp. Hva er da sannsynligheten for at et videokamera som skal filmen kampen legger merke til 1spiller sine følelser under 1min? Veldig liten.

Som sagt så har alle ulike former for å uttrykke sine følelser på. Det med at Song er hard som en stein kan ha mange grunner. Dårlig ansiktsmimikk, ikke vant til å bruke kroppsspråk, konsentrerer seg veldig om spillet istede for å gjøre noe ut av seg.

Søkte litt på Song på google og finner flere bilder der han viser engasjement på banen:

11.jpg

song.jpg

alexandre-song_1013800c.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du forsvarte Song ved å si at han viser engasjement ved å vise til linken, også sa jeg at det hjelper ikke vise engasjement utenfor bana så lenge du ikke får se det på bana.

Song er som en stein på bana, viser ikke følelser i det hele tatt, jeg kaller det å vise følelser for engasjement.

Å spille bra har svært lite med engasjement å gjøre.

Derfor går vel kommentaren min angående Song under alle de tre nevnte.

Da har vi forskjellige syn på hva engasjement innebærer. Jeg bryr meg ikke om han har et konsentrert stein ansikt hele kampen, med unntak av skoringer, så lenge han gjør jobben sin. Å være fult fokusert på å gjøre en best mulig jobb for klubben sin til enhver tid, kaller jeg å vise engasjement for spillet og for laget.

 

Enig med deg Overmars, du summerer godt opp det jeg også mener.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt Arsenal i 40 år drøyt, nå er jeg så skuffet som det går an å bli. Det meste er rævva. I både PL og CL. Jeg vurderer seriøst å konvertere til nabo gjengen i Nord-London. Jeg makter ikke flere trofeløse sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt Arsenal i 40 år drøyt, nå er jeg så skuffet som det går an å bli. Det meste er rævva. I både PL og CL. Jeg vurderer seriøst å konvertere til nabo gjengen i Nord-London. Jeg makter ikke flere trofeløse sesonger.

Haha. Dette høres ut som dagens vits, eller?

For min del så hadde jeg heller død enn å konvertere til et annet lag. Kjærligheten til Arsenal er og forblir stor, uansett hva som skjer med laget.

Men så har ikke jeg valgt å holde med Arsenal heller da, jeg har blitt sosialisert inn i det. Arsenal er mer enn bare fotball for meg. Her er det snakk om tilhørighet, kjærlighet, familietradisjon, glede, spenning og interesse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt Arsenal i 40 år drøyt, nå er jeg så skuffet som det går an å bli. Det meste er rævva. I både PL og CL. Jeg vurderer seriøst å konvertere til nabo gjengen i Nord-London. Jeg makter ikke flere trofeløse sesonger.

Eg hadde aldri trudd eg skulle lese noko sånt fra ein som har fulgt laget dobbelt så lenge som meg:(

Link to comment
Share on other sites

Huff, her var det mye trist lesning. Skulle tro vi var på vei ned i 1. div.

Mener du virkelig at Clichy, Song, Bendtner, Sagna er udugeligheter?? Hva forventer du egentlig? Tre nye spillere så vinner vi ligaen?

 

Det er ikke sånn det fungerer skjønner du..

 

Ha ha, du kan jammen ikke ha lest mye her inne tidligere. Jeg har aldri og kommer aldri til å omtale spillere på denne måten uten at det er meget ironisk. Dette var et spark i siden til de som faktisk mener at alle disse spillerene er udugligheter og ikke brukbare til noe som helst. Samtlige spillere som jeg nevner her har vært gjort til hoggestabber og blitt skjelt ut på det groveste. I neste kamp kan de samme lovprises.

Det er den bunnløse historieløsheten her inne som provoserer meg mer enn noe annet i tillegg til ropet om nye spillere og utskjellingen av de som allerede er i klubben. Måten enkelte bare bestemmer seg for at den eller den spilleren er dårlig, ikke viser nok følelser, ikke viser nok innsats, ikke ønsker å være i klubben og ikke fortjener en plass i klubben uansett hva de bidrar med klarer jeg rett og slett ikke å forstå. Enkelte supportere viser mer forakt enn respekt for spillere, ledere og manager i klubben vår og av og til klarer jeg ikke å la være å kommentere det.

 

Til deg som er redd for at vi skal falle utenfor CL plass: Gi meg en og bare en eneste god grunn til at dette skal skje med større sannsynlighet neste år enn hva sannsynligheten har vært til nå? Begrunn gjerne svaret utifra faktiske forhold rundt økonomi, måten klubben styres på, manager, spillere, PL plassering, CL prestasjoner osv osv

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, du kan jammen ikke ha lest mye her inne tidligere. Jeg har aldri og kommer aldri til å omtale spillere på denne måten uten at det er meget ironisk. Dette var et spark i siden til de som faktisk mener at alle disse spillerene er udugligheter og ikke brukbare til noe som helst. Samtlige spillere som jeg nevner her har vært gjort til hoggestabber og blitt skjelt ut på det groveste. I neste kamp kan de samme lovprises.

Det er den bunnløse historieløsheten her inne som provoserer meg mer enn noe annet i tillegg til ropet om nye spillere og utskjellingen av de som allerede er i klubben. Måten enkelte bare bestemmer seg for at den eller den spilleren er dårlig, ikke viser nok følelser, ikke viser nok innsats, ikke ønsker å være i klubben og ikke fortjener en plass i klubben uansett hva de bidrar med klarer jeg rett og slett ikke å forstå. Enkelte supportere viser mer forakt enn respekt for spillere, ledere og manager i klubben vår og av og til klarer jeg ikke å la være å kommentere det.

 

Til deg som er redd for at vi skal falle utenfor CL plass: Gi meg en og bare en eneste god grunn til at dette skal skje med større sannsynlighet neste år enn hva sannsynligheten har vært til nå? Begrunn gjerne svaret utifra faktiske forhold rundt økonomi, måten klubben styres på, manager, spillere, PL plassering, CL prestasjoner osv osv

 

Ja, ok. Det var litt vrient å forstå, var derfor jeg tente litt. Beklager det! Jeg tror vi er veldig enige om dette temaet. Regner ikke med at du siktet til meg når du snakket om CL:)

 

Ha en fin kveld..

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ja, jeg vet.. Det er det José Morinho er!

 

En kjedelig mann som vinner trofeer! Kjedelig for de som ser på, da er det morsommere og se Barca mot Arsenal hvor det renner mål inn fra alle kanter <_<

Link to comment
Share on other sites

En kjedelig mann som vinner trofeer! Kjedelig for de som ser på, da er det morsommere og se Barca mot Arsenal hvor det renner mål inn fra alle kanter <_<

Ein taktisk siger fra Mourinho, samme taktiske ferdigheter mange her inne påpeiker Wenger mangler. Det å miste ein spelar som Thiago etter ein halvtime på Nou Camp sier det seg sjølv at du må spele på dei strengane du har. Noko anna ville vært hodelaust dumt!

 

Kynisme fra Inter, samme kynismen Arsenal mangler om dagen. Eg hyller Inter over dei to kampane dei har spilt mot Barcelona. Mourinho har verkeleg vist at det bur noe ekstra i han, kanskje ikkje nok til at han skal være 'the special one' men han har noe ekstra ved seg:)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig at folk kritiserer Mourinho for det her. Makan til taktisk geni skal man lete lenge etter.

 

lede 3-1 mot Barca. 10 mann i 60 minutter på Camp Nou. Vanvittig prestasjon av Inter og Mourinho.

 

Hadde de gått for angrep hadde de tapt glatt - og det er tross alt Champions League det handler om.

Link to comment
Share on other sites

Fotball handler om å vinne kamper. En meget godt gjennomført kamp av Inter, og enig en taktisk triumf.

Det er slik man kan tillate seg når fundamentet i laget består av et solid forsvar, slik vi hadde en gang med våre famous 5.

 

For et elendig lag Barca er. Selg Alves, selg Messi, selg Xavi.. Pedro har ikke engang kvaliteter til å spille i tippeligaen. Ingen glød, ingen innsats og ingen tar ansvar. Kunne nesten ikke se et eneste smil eller høre et brøl under i kampen.... :D B) Eneste unntaket var da juksemakeren rullet rundt på gresset og tittet mellom fingrene. Snakk om å gjøre seg til latter for hele verden.

 

Gratulerer Jose, du er virkelig et geni og jeg koser meg når jeg ser din utrolige evne til å skape fungerende lag. Per i dag er det i mine øyne ingen manager i verden som overgår portogiseren når det kommer til taktisk klokskap og analytiske evner. En seier for fotballen var det ikke, men en personlig seier som nesten er uten sidestykke var det helt klart. Å kunne redusere et fantastisk fotballag som Barca til en gjeng stillestående menn som triller ball er en bragd.

 

Finalen kan bli alt fra stillingskrig til kontringsfotball i verdensklasse med to lag som begge satser på defensiv trygghet og stor evne til å omstille fra forsvar til angrep og motsatt.

Link to comment
Share on other sites

Inter beviste hjemme at de er et bedre lag en Barca og de er knall goe bakover og det beviste de borte mot PL beste lag Chelsea også. Barca måtte få et klart offside mål for å skore, Chelsea skorte ikke mål i det heletatt. Første finale for Inter etter CL ble innført, det som er litt rart å se er at Inter hadde ikke en eneste Italiener i start elveren, Italias svar på Arsenal lite spillere fra hjemmelande :D

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg humrer litt når det til stadighet er helt åpenbar ironi som ikke blir forstått :D

 

Jeg skjønner trådstarteren sitt lille "problem" i å akkurat konkret påpeke poenget.

 

I "gullårene" hadde vi et nokså rutinert lag med utrolig mange vinnerskaller, samt en bunke med spillere i den ytterste verdensklasse.

 

På dager hvor ikke alt gikk på skinner offensivt hadde vi krigerske folk som Vieira, Keown, Gilberto, Lehmann, Parlour, Ljungberg, Campbell, Lauren , etc, som virkelig stod frem, blødde for skjorta og rett og slett NEKTET å tape. På dager hvor det trengtes, i Bolton, Everton, Manchester, Sheffield etc, spilte man gjerne, om ikke kyniskt, så hvertfall med en innstilling og fandeninnvolskhet som kjennetegner et mesterlag.

 

Spesielt denne krigerevnen, men selvfølgelig også personlighetene i form av Bergkamp, Henry, Pires, Vieira, Keown, Lehmann, og deres kvaliteter, er et savn for meg. Det værste jeg ser er spillere som nærmest opptrer likegyldig, og vi har faktisk noen for mange av disse etter min mening. Jeg hater det uanfektede trynet til Almunia når han slipper inn brøler etter brøler. Med det uttrykket kunne han like gjerne sagt "Jeg gir faen". I tillegg er det vanvittig frustrerende å se Denilson spille på Arsenal, det er min personlige mening. Diaby synes jeg har forbedret seg stort, men i enkelte kamper slipper han seg ned på et bunn-nivå som er skrekkelig dårlig, både hva gjelder kvalitet og innsats. Savner også mer attitude av Rosicky, Nasri, Arshavin..

 

Vi har langt ifra like mange typiske vinnerskaller som tidligere, men laget er enda ungt og blir forhåpentligvis bare mer stabile ettersom årene går. Men det hadde ikke vært dumt å handlet inn en rutinert spiller eller to i midtbane/forsvar som er en personlighet som går foran i krigen og opptrer med en slags kynisme, tøffhet, defensiv klokskap, som en ser mange av i spesielt Inter. Dette hadde vært fantastisk når vi fremover på banen har et arsenal av glitrende, kreative fotballhjerner. Song har vært fantastisk dette året, men vi trenger fler på midten med samme innstilling for å vinne "krigen". Bytt Denilson med en type ala Gareth Barry. "Denilson is very effective" - My ASS !!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg har absolutt ingen forståelse for dere som mener Rosicky ikke viser kvalitet, innsats, attitude - eller hva det er det kalles i ulike innlegg, i alt han gjør? Det gjelder iofs. ham spesielt, men det gjelder også de fleste av våre andre spillere. Det er noe som heter "taper og vinner som et lag" - og det er ikke bare en floskel. En genial pasning uten et genialt løp både ser ut som og blir statistikkført som en "feilpasning", og det er ingen som fører statistikk over dårlige løp eller dårlige mottak for den delen. Vi er et lag som spiller på mindre marginer enn de fleste andre, og det medfører at det blir flere "småfeil". Det vi kan se (på alt annet enn diskusjonene) er at årets sesong er bedre enn fjorårets. Unntatt for skader, der er det bare grader av forferdelig :)

I fjor: 38 20 12 6 68-37 72 (18 poeng opp til gull og tre lag foran [11 poeng opp til tredje])

I år: 36 22 6 8 78-39 72 (8 poeng opp til gull og to lag foran)

I fjor (egentlig allerede i forfjor...) falt vi av og ble bak, i år har vi reist oss og kommet tilbake fra avskrivning to ganger, selv om det ikke holdt helt inn. Det eneste man kan si til denne trådens tittel er at all kommentering/klaging (stryk det som ikke passer for deg) vitner om at "kjedelig" er iaf. veldig feil ord :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...