Jump to content

2009.11.24 Standard H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

17 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Sikres avansementet?

 

Standard+Liege+v+Arsenal+UEFA+Champions+League+ZwpjqiNQ9ehl.jpg

 

Arsenal - Standard

Emirates Stadium, Champions League

Avspark klokken 20:45

Direkte på Viasat Motor

 

Lørdag kveld gikk Arsenal på sitt tredje ligatap denne sesongen da Sunderland ble for sterke på Stadium of Light, nå gjelder det for Arsene Wenger & Co å rette fokuset mot Champions League-oppgjør hjemme mot Standard Liege der Nord-London-klubben kan sikre avansement.

For Standards del vil de spille for å legge press på Olympiakos i kampen om en andreplass i gruppe H. Belgierne er foreløpig to poeng bak det greske laget, og kan dermed, med en usannsynlig (?) seier på Emirates innta andreplassen. Arsenal, som antakeligvis ikke bare vil være ute etter avansement, men også gruppeseier, kan kvalfisifere seg videre fra gruppespillet for 10. sesongen på rad.

 

Helgens generalprøver var ikke ideelle for noen av lagene, Standard spilte borte mot AA Gent, der tok de ledelsen ved Cyriac, men like før pause utlignet hjemmelaget Gent. En svak andreomgang fra Standards side straffet seg da bosniske Adnan Kustovic ble matchvinner for Gent med sin straffesparkscoring. Arsenal var på besøk i kalde Nord-England, og i et øsende regnvær fikk de tilreisende Arsenal-supporterne se at Darrent Bent scoret kampens eneste mål halvveis ut i andre omgang. Kampen var meget svakt gjennomført fra Arsenals side, selv om the Gunners kanskje ble snytt for straffe like før slutt.

 

En mann å se opp for i denne kampen blir nok Arsenals Carlos Vela. Mandag kunne Wenger fortelle grunnen til at Emmanuel Adebayor ikke ble erstattet i sommer, het Carlos Vela. Mexicaneren fikk sine første minutter på banen denne sesongen mot Sunderland i helga, og som følger av skader på Robin van Persie og Nicklas Bendtner, kan det hende Vela starter tirsdag kveld. Den franske Arsenal-manageren mener at Vela er en liten «Fowler-type». Det forventes at 20-åringen signerer ny kontrakt med the Gunners innen kort tid.

 

Men det var ikke bare Carlos Vela Wenger snakket om på mandagens pressekonferanse. Han kunne nemlig også glede Arsenal-supporterne med nyheten om at Kieran Gibbs er frisk igjen etter skaden han pådro seg på landslagsoppdrag, og etter en lite imponerende opptred fra Armand Traore mot Sunderland, er det sannsynlig at Gibbs går rett inn og tar venstrebackplassen. Ellers har Wenger de samme spillerne å velge mellom. Robin van Persie, Nicklas Bendtner, Gaël Clichy og Abou Diaby er ute noen uker til. Keeper Lukasz Fabianski skal spille reservelagsfotball på onsdag, mens Johan Djourou fortsatt er ute i lang tid.

Manuel Almunia

Bacary Sagna – William Gallas – Thomas Vermaelen – Kieran Gibbs

Cesc Fabregas – Alex Song – Samir Nasri

Andrey Arshavin – Carlos Vela – Eduardo da Silva

 

Når det gjelder Standard aner jeg ikke noe om hvordan de kommer til å starte, det har vært en umulig sak å fnne ut av.

 

Det første møtet mellom disse to i år ble ganske så dramatisk. Standard fikk en tidlig 2-0-ledelse, men Arsenal både hentet inn den ledelsen og avgjorde kampen til sin fordel før dommeren blåste av etter 90 minutter. Arsenals utligningsmål i den kampen skulle kanskje vært avblåst for både hands og offside. Dette blir Standards sjette kamp på engelsk jord, laget har tapt fire og spilt en uavgjort, mot Everton ifjor. Arsenal er det laget som har påført Standard deres verste tap i Europa-sammenheng noensinne, 7-0 vant engelskmennene i 1993/94-sesongen.

 

LINK TIL CHAT UNDER KAMPEN

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Bra jobb med kamptråd Wilshere!

 

Hjemmekamp mot en svakere motstand bør kunne føre oss på rett kurs igjen.

Standard Liege SKAL slåes, uansett hva. Blir spennende å se om Wenger fortsetter med Eduardo på topp, eller om han lar Vela få sjansen.

Og er det riktig å fortsette med Nasri/Rosicky på vingene?

Håper en av dem starter ved siden av Song og Cesc på midten. Bakover syns jeg dette er en kamp hvor det kan være lurt å hvile enten Gallas eller Vermaelen. Senderos vil nok kunne gjøre en god jobb mot Liege.

 

Ellers er det vel mest sannsynlig at Gibbs starter fremfor Traore om han er hundre prosent.

 

Håper egentlig mest på dette jeg:

 

Almunia

Sagna-Senderos-Vermaelen-Gibbs

Cesc-Song-Nasri

Rosicky/Arshavin-Dudu-Traore

Link to comment
Share on other sites

Kjerringa må reises etter den grusomme og tafatte kampen mot Sunderland. Standard Liege bør slås greit, med dette laget:

 

Almunia

Eboue Senderos Vermaelen Gibbs

 

Song

Nasri Ramsey

 

Arshavin Eduardo Vela

 

Benk: Mannone, Silvestre, Traore, Rosiscky, Cesc, Wilshere, Sagna

 

 

Tips: 2-0 Vela og Nasri

Link to comment
Share on other sites

Vil gjerne se denne oppstillingen, da det er dette laget jeg ønsker å se mot Chelsea. Eboue må være med mot Chelsea, hvis han ikke er helt ute av form, da vi trenger de musklene vi har mot det laget. Vi må bruke denne kampen til å bli samspilte og derfor stille med de beste vi har tilgjengelig. Ikke noe sparing av spillere takk:)

 

Manuel Almunia (Gjerne Mannone, men det skjer ikke)

Bacary Sagna – William Gallas – Thomas Vermaelen – Kieran Gibbs

Emmanuel Eboué - Cesc Fàbregas – Alex Song

Theo Walcott - Andrey Arshavin – Eduardo da Silva

 

Superreserver: Tomáš Rosický - Samir Nasri - Jack Wilshere

Link to comment
Share on other sites

her er Standard Lieges startoppstilling i forrige kamp (tap 1-2 for Gent), 4-3-3 formasjon:

Bolat, Ramos, Mulemo, Camozzato, Felipe, Witsel, Mangala, Dalmat, Jovanovic, Mbokani, Gohi-Bi. Målet kom ved Gohi-Bi.

 

tipper at Gibbs og Arshavin er med frå start for oss, trur også at Eduardo får ein sjanse til å reise kjerringa etter sin begredelige innsats i forrige kamp (dermed må Vela starte på benken).

Link to comment
Share on other sites

En kamp som bør vinnes med grei margin og det hadde vært fint om vi kunne ta med oss en clean sheet før Chelsea.

 

I den bakre 4 syns jeg man bør la Gibbs få første omgang og deretter Traore i andre. Gibbs må starte mot Chelsea og det hadde vært fint om begge fikk litt flere minutter i bena og litt mer samspill med de andre bak før det virkelig braker løs. Litt avhengig av hvordan Chelsea starter så bruker heldigvis deres høyre side å være den svakeste.

Ellers så bør resten av 4 være uendret.

 

På midten vil jeg se Denilson, Song og Eboue. Vi trenger noen som kan ta de lange tunge løpene og som ikke bare vil ha ballen i bena hele tiden. Ramsey hadde nok gjort en bedre figur i denne kampen enn borte mot Sunderland, men jeg syns han må lære posisjonsspill bedre før han får flere sjanser så lenge Fab eller Song er på banen. Han blir rett og slett i veien og hindrer mye av flyten. Han bør heller ikke være et alternativ til kampen på søndag da Denilson er et langt sterkere kort. Sistnevnte trenger kampetrening og med hele 5 dager mellom kampene bør han være fullt restituert til søndag.

 

Fremover er det mange alternativer, hvor flere av spillerene egentlig hadde trengt en kamp for å spille på seg selvtillit. Walcott, Nasri, Rosicky, Vela, Eduardo og Arshavin hadde alle hatt godt av en kamp hvor de kan få muligheter foran mål. Wenger har vel mer eller mindre lovet bort en plass til Vela i de siste dagers intervjuer så jeg satser på at vi får se Vela sentralt flankert av Eduardo og Walcott. Det fine med denne oppstillingen er at de kan rotere på alle plasser underveis da to av dem er venstrehendte. Vi vil også få spillere som umiddelbart søker fremover med ballen og ikke bare vender opp som både Nasri og Rosicky hadde en stygg tendens til mot Sunderland.

 

Hvis vi unngår skader hadde ønskebyttene skjedd etter 60 minutter: Traore for Gibbs, Arshavin for Walcott og Nasri for Denilson evt Song med tilsvarende rotasjon på midten.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Eboue- Senderos- Silvestre- Gibbs

 

Ramsey- Denilson- Nasri

 

Walcott- Vela- Arshavin

 

 

Mannone, Vermaelen, Sagna, Fabregas, Rosicky, Eduardo, Wilshere

 

Dette burde være mer enn godt nok hjemme mot Standard Liege. Viktig at også stallfyll som Senderos og Silvestre får matchtrening. Vi vet alle at en skade på enten WG10 eller TV5 vil åpne døren for disse og da må de være matchfit.

 

Også en gyllen mulighet til å gi Denilson og Walcott muligheten til å spille seg i form foran Chelsea-kampen.

 

Etter Wengers grenseløse skryt bør Carlos Vela også definitivt starte. Hva er vitsen med å ha en så talenfull spiller i stallen når han ikke får spille? Tror dessuten han allerede er bedre enn Eduardo som har skuffet meg stort denne sesongen.

 

Arshavin fikk ikke mange minutter mot Sunderland og gikk på en gedigen nedtur i landslagspausen. Synes derfor han bør få muligheten til å spille seg i humør. Wilshere kan erstatte han i andreomgang om vi leder komfortabelt.

Link to comment
Share on other sites

Almunia

 

Eboue- Senderos- Silvestre- Gibbs

 

Ramsey- Denilson- Nasri

 

Walcott- Vela- Arshavin

Mannone, Vermaelen, Sagna, Fabregas, Rosicky, Eduardo, Wilshere

 

Dette burde være mer enn godt nok hjemme mot Standard Liege. Viktig at også stallfyll som Senderos og Silvestre får matchtrening. Vi vet alle at en skade på enten WG10 eller TV5 vil åpne døren for disse og da må de være matchfit.

 

Også en gyllen mulighet til å gi Denilson og Walcott muligheten til å spille seg i form foran Chelsea-kampen.

 

Etter Wengers grenseløse skryt bør Carlos Vela også definitivt starte. Hva er vitsen med å ha en så talenfull spiller i stallen når han ikke får spille? Tror dessuten han allerede er bedre enn Eduardo som har skuffet meg stort denne sesongen.

 

Arshavin fikk ikke mange minutter mot Sunderland og gikk på en gedigen nedtur i landslagspausen. Synes derfor han bør få muligheten til å spille seg i humør. Wilshere kan erstatte han i andreomgang om vi leder komfortabelt.

 

Kan godt hende at laget blir seende omtrent slik ut. Det jeg håper på av lagoppstillinger pleier sjelden eller aldri og slå til. Men jeg er altså ikke enig i at dette er en kamp hvor backuper skal spille seg i form. Jeg mener vi skal gi full gass og ofre alt for å vinne i dag, så får det bare bli som det blir med skader. Hvis vi leder og kontrolerer kampen er jeg mye mere med på denne spare, hvile og la spillere få sjansen mentaliteten. Ved siden av å spikre avansementet er det ekstremt viktig psykologisk å slå tilbake etter den skuffende forestillingen mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

Mannone

 

Eboue - Senderos - Vermaelen - Gibbs

 

Rosicky - Denilson - Fabregas - Walcott

 

Eduardo - Vela

 

 

Jeg mener vi bør teste ut 4-4-2 nå som vi ere uten van Persie. Eduardo fikser bare ikke ensom spiss-rollen. Jeg tror ikke Vela gjør det heller. Vi bør sjekke ut om 4-4-2 er en mer riktig formasjon i RvP sitt fravær.

 

Ellers håper jeg at Gallas, Sogn, Sagna og Arshavin kan hvile foran Chelsea.

 

Håper at Fabregas blir byttet ut for hvile så snart vi leder 1 eller 2 null.

Link to comment
Share on other sites

Det vi må tenke på med denne kampen er om vi skal hvile spillere foran chelsea eller om vi skal gi dem en god kamp i beina. Jeg mener at vi burde starte med spillerne som spilte dårlig forrige kamp pga for lite kamptrening, mens vi kan hvile spillere som kanskje er slitene. Jeg håper vi spiller med spillere som Nasri, Eduardo, Rosicky og Walcott, sånn at de kan komme seg i form. Kanskje Denilson skulle hatt litt kamptrening også? Da kan vi sette inn han som DM og hvile Song

Link to comment
Share on other sites

Idag føleg jeg på meg at vi holder buret rent for første gang på det eg kan huske.

Hvem som starter blir nok ikke dem 11 "vanlige". Men trur vertfall at Song blir spart, kanskje også Fabregas.

Føler på meg at Nasri og Mozart starter denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Etter Wengers grenseløse skryt bør Carlos Vela også definitivt starte. Hva er vitsen med å ha en så talenfull spiller i stallen når han ikke får spille? Tror dessuten han allerede er bedre enn Eduardo som har skuffet meg stort denne sesongen.

Vela er jo en talentfull spiller, men bedre enn Dudu? Jeg er overrasket over at han faktisk kan løpe etter skrekkskaden og så har han blitt skadet igjen og vi kan ikke forvente at han har nådd toppformen enda (Eller at han når den uten kamptrening)

Link to comment
Share on other sites

Det er nok viktig for Dudus del at han får fortsette som midtspiss. Spørsmålet er som Parsifal antyder, om vi bør gå over til en 4-4-2 igjen nå som vi har både RvP og Bendtner ute. Eduardo er ingen enslig spisstype, mener jeg, noe som både RvP og Bendtner er. Men han vil kanskje klare seg bedre med to spillere som liker mer å gå i bakrom, Arshavin/Walcott enn Nasri/Rosicky?

 

Det viktigste mener jeg er uansett at vi har minst en ving ute på banen som går mot dødlinja for å slå inn. Det er da man får best utbytte av en typisk "fox-in-the-box" som Dudu kan være.

Og bør Eboue få sjansen igjen? Hvis Wenger velger å hvile Cesc, så har vi både Nasri, Rosicky og Ramsey som kan gjøre en veldig god jobb sentralt på midten. Men da helst med to litt mer defensive "box-to-box" spillere i feks Eboue og Denilson.

 

Én av midtstopperne bør få en hvil i bakken nå synes jeg, og Senderos bør få sjansen til å bevise at han kan gjøre en god backupjobb.

Link to comment
Share on other sites

Vela er jo en talentfull spiller, men bedre enn Dudu? Jeg er overrasket over at han faktisk kan løpe etter skrekkskaden og så har han blitt skadet igjen og vi kan ikke forvente at han har nådd toppformen enda (Eller at han når den uten kamptrening)

 

Jeg synes Dudu presterte langt bedre mot slutten av forrige sesong enn han har gjort sålangt denne sesongen. Kanskje det er den nye formasjonen som hindrer han. Når det er sagt så er den sentrale rollen i trekløveret på topp i vårt nye system meget krevende, noe vi så da til og med Van Persie slet i den rollen i sesongens første kamper.

 

At han i det hele tatt kan gå er jo et mirakel som du korrekt påpeker, men jeg synes han har skuffet i storparten av kampene han har spilt denne sesongen.

 

Mens Vela foreløpig ikke har startet en eneste kamp og fortjener å bevise hvorfor Wenger har investert så mye tid og penger i utviklingen hans. Hvis han ikke skal starte i en hjemmekamp mot Standard Liege, når skal vi da gi han sjansen?? Med unntak av carling cup-kampen mot City til uka er dette den minst viktige kampen som står igjen før nyttår.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har noen streams til denne kampen? jeg er desverre så dårlig at jeg ikke klarer å finne selv, men om det er noen som har, og har lyst til å dele, så blir jeg VELDIG glad :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper offensive spillere får kamptrening slik at de er i form til helgen vitkige kamp. Ellers er det viktig at vi holder nullen i dag, slik at vi har selvtillit også bakover på banen. Fint at Gibbs er tilbake, for han er mye tryggere defensivt enn Traore. I tilegg var han god i flere vanskelige kamper sist sesong. Song og Fabregas bør få hvile slik at de er 100% til helgens kamp. Dog tror jeg det kun eventuelt førstnevnte som får hvile, da Fabregas er kaptein og ønsker å spille mest mulig. Om vi vinner 4 - 0 eller 1 - 0 er så å si likegyldig for meg, det viktigste for meg er at det defensive fungerer optimalt. I tilegg er det viktig at vi unngår skader og at spillere som nettopp er kommet tilbake fra skade er kommer i best mulig form fram mot helgens kamp. Det skal bli gøy å se Vela få litt spilletid.

 

Streams: http://atdhe.net/10578/watch-arsenal-vs-standard-de-liege

http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=56136&part=sports

Link to comment
Share on other sites

Arsenal team: Almunia; Eboue, Gallas, Vermaelen, Gibbs; Song, Fabregas, Denilson; Nasri, Vela, Arshavin. Subs: Mannone, Sagna, Rosicky, Eduardo, Walcott, Silvestre, Traore.

sterkt lag! kjenner jeg gleder meg nå, gledelig å se Denilson tilbake og det blir veldig spennende å følge Vela!

 

får bare håpe man finner en stream som har nogenlunde god kvalitet nå ..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...