Jump to content

2009.11.24 Standard H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

17 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Song var helt fantastisk! For en spiller han er blitt. Vanvittig!

Hadde noe fortalt meg at Song ville bli en så dominerende og trygg DM for et år siden ville jeg trengt beroligende for å slutte å le. Har aldri tidligere i mine 15 år som Arsenal-supporter opplevd at en enkeltspiller har forbedret seg så mange hakk som Alexandre.

 

Fortsetter han sånn så kan man trygt trekke paralleller til Vieira.

 

Hyll Hyll Hyll!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig - stor kamp! For å sitere Sky (Smith?): He didn't put a foot wrong tonight!

 

Jeg gruer meg til han forsvinner til afrikamesterskapet i januar...

 

En gjennomsnittskamp av Song :). Han er i en klasse for seg per nå og det han gjør både offensivt og defensivt i dag er så utrolig sterkt av jeg ikke har ord. Fysisk er han som en maskin og teknikken overgår de aller aller fleste i verden. Zidan i toppform ville hatt problemer med å kopiere vendingene hans. Det går like raskt begge veier og frigjør deretter ballen like trygt med begge ben. Velger konsekvent det benet som er lengst unna motspiller slik at passet ikke kan brytes. Helt fantastisk hvor sikker han er i alt han gjør.

 

Fabregas har en liten formsvikt og virker litt tyngre enn hva han gjorde før landslagspausen. Kan selvfølgelig også ha noe med at van Persie ikke er der for å skape rom for løpene hans. Håper Wenger har et ess i ermet før søndag, for vi trenger virkelig mer tyngde på topp. Hverken Walcott, Arshavin, Vela eller Eduardo har fysikken som skal til for å tukte Chelsea.

 

Ellers så er det gøy å se hvor lett Denilson glir inn i formasjonen. Virket slett ikke som han hadde vært ute i 6 uker. Lett, hurtig og trygg. Han starter nok på søndag all den tid Diaby er ute.

 

Vi gjør alt i alt en OK kamp uten å imponere. Vi klarer med et nødskrik clean sheet, men det er mer grunnet Standards mangel på kvalitet enn på grunn av vår styrke bakover. Vi trenger Gibbs, Sagna og Gallas. Hvis ikke er jeg redd vi får hard medfart mot de blå.

Link to comment
Share on other sites

En gjennomsnittskamp av Song :). Han er i en klasse for seg per nå og det han gjør både offensivt og defensivt i dag er så utrolig sterkt av jeg ikke har ord. Fysisk er han som en maskin og teknikken overgår de aller aller fleste i verden. Zidan i toppform ville hatt problemer med å kopiere vendingene hans. Det går like raskt begge veier og frigjør deretter ballen like trygt med begge ben. Velger konsekvent det benet som er lengst unna motspiller slik at passet ikke kan brytes. Helt fantastisk hvor sikker han er i alt han gjør.

 

Fabregas har en liten formsvikt og virker litt tyngre enn hva han gjorde før landslagspausen. Kan selvfølgelig også ha noe med at van Persie ikke er der for å skape rom for løpene hans. Håper Wenger har et ess i ermet før søndag, for vi trenger virkelig mer tyngde på topp. Hverken Walcott, Arshavin, Vela eller Eduardo har fysikken som skal til for å tukte Chelsea.

 

Ellers så er det gøy å se hvor lett Denilson glir inn i formasjonen. Virket slett ikke som han hadde vært ute i 6 uker. Lett, hurtig og trygg. Han starter nok på søndag all den tid Diaby er ute.

 

Vi gjør alt i alt en OK kamp uten å imponere. Vi klarer med et nødskrik clean sheet, men det er mer grunnet Standards mangel på kvalitet enn på grunn av vår styrke bakover. Vi trenger Gibbs, Sagna og Gallas. Hvis ikke er jeg redd vi får hard medfart mot de blå.

 

i dag gjør song en god kamp. litt synd at ikke avslutter egenskapene er litt bedre :) Regner med at det er mohamed zidan du tenker på, for zidane hadde nok veldig mye bedre teknikk enn song. også godt å se at denilson fungerer. arshavin er ikke helt med den første tiden, men våkner etterhvert. spissene er stort sett alt for puslete, og gir for lite av seg selv. det må mye mer innsats til for å ha mulighet til å komme igjennom et meget sterkt cfc forsvar. standard er ikke i nærheten av å inneha cfc ferdigheter, så det må jobbes knallhardt frem til helga.

Link to comment
Share on other sites

i dag gjør song en god kamp. litt synd at ikke avslutter egenskapene er litt bedre :) Regner med at det er mohamed zidan du tenker på, for zidane hadde nok veldig mye bedre teknikk enn song. også godt å se at denilson fungerer. arshavin er ikke helt med den første tiden, men våkner etterhvert. spissene er stort sett alt for puslete, og gir for lite av seg selv. det må mye mer innsats til for å ha mulighet til å komme igjennom et meget sterkt cfc forsvar. standard er ikke i nærheten av å inneha cfc ferdigheter, så det må jobbes knallhardt frem til helga.

 

Nei. Zizou himself. Når det gjelder andre faser av spillet er de forskjellige og kan ikke sammenlignes, men Zidan var helt fantastisk på å vende bort spillere og jeg mener oppriktig at Song ikke står tilbake for noen i den delen av spillet.

Forøvrig var Zizou utrolig mye mindre utviklet som spiller enn Song da han var 22.

 

Og der forsvant litt av gleden over dagens seier:

 

Gibbs skadet

Link to comment
Share on other sites

Dette var klasseforskjell. Slik klasseforskjell at det nesten er betenklig at vi ikke scorer flere og at vi med et nødskrik unngår baklengs. Godt for øyet, men kynisk sett er denne prestasjonen ikke god nok til å ta rotta på de blå til helga - og det var ikke fordi de ikke forsøkte.

 

Vel la oss glede oss over det som er, søndag kommer tidsnok.

 

Også betenklig at dette laget ikke klarte bedre mot Sunderland. :)

 

En solid kamp av gutta, men som du sier, så blir kampen mot Chelsea mer vrien. Ting kan ennå forbedres.

 

To stykk flotte mål. Eneste skår i gleden er skaden til Gibbs. Elendigheten på denne fronten vil tydeligvis ingen ende ta. :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg så deler av kampen igår og et sammendrag igår, Liege hadde vel et stangskudd på 0-0 og burde hatt straffe også.... vi hadde vel litt flaks også eller? på 2-0 virka vi veldig overlegne etter det lille jeg så.

 

 

Eboue blir lagt i bakken på akkurat samme måte 10 min tidligere så dommeren gjorde helt rett i å ikke blåse. Forøvrig meget godt dømt hele kampen gjennom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...