Jump to content

2009.11.24 Standard H


Mr Chapman

Hvem vinner?  

17 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Er jammen ikke mye vi får til. Ser med skrekk på kampen mot Chelsea

 

Gallas må ut. Denne kampen betyr jo ikke en dritt! Hvorfor sender de ikke utpå Silvestre????

 

Er du kronisk negativ eller noe sånt? Vi leder 2-0 til pause. Ikke værst det av ett lag som ikke får til noe.

"Denne kampen betyr ikke en dritt" -som i at det er greit å tape to kamper på rad, slik at vi kan stille med ett B-lag? Det ville jo vært en fantastisk oppladning til Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

En morsom 1.omgang.

Vi spiller til tider med "skuldrene litt vel langt nede", men herregud så morsomt det er å se kombinasjoner med spillere, hvor ballen går i klikk klakk med hælspark, og 1-touch. Litt treningsfelt fotball på sitt beste, men veldig publikumsvennlig.

 

Synes vi også i store deler av omgangen viser stor tempoforskjell, både i angrep og i press for å vinne ballen tilbake.

 

Få ut Gallas, for han ser ut som sliter litt med hodet. Ikke noe vits i å risikere noe, og også Fabregas og AA trenger litt tidlig kveld før helgen.

Morsomt å se Denilson tilbake, en spiller jeg har stor sans for på midtbanen. Løper å presser motstanderen konstant, og gjør en viktig jobb for både Song og Fabregas sentralt.

 

Gibbs, Vela, og Nasri synes jeg har gjort en god 1.omgang, og viser at vi nå begynner virkelige å få et luksusproblem når alle er skadefrie og ikke minst i form.

Nå venter jeg på noen minutter med Theo i 2.omgang, i bytte med AA :)

 

Morsomt å se at gutta leker litt under CL, og dette tror jeg også er viktig for moralen i laget. Vi har full kontroll, og kan score både 3 og 4 mål i 2.omgang om vi virkelig vil.

Link to comment
Share on other sites

Fin skuddteknikk av Denilson er vel best beskrivelse. Ballen er et helvete for keeper, og slik har det vært i noen år nå. Husker at keepere ble slaktet da de klagde på ballen, men nå viser det seg at de har rett. Treffer man ballen på en spesiell måte får de en slik skru som gjør det utrolig vanskelig for keeper.

 

Ellers mye fint å si om kampen. Vi skaper mange sjanser, men må vente til at Arshavin før ballen går inn. Får håpe Arshavin ikke har slik uflaks på søndag :). Vi får håpe at Gallas er klar til søndag!!

Link to comment
Share on other sites

Er du kronisk negativ eller noe sånt? Vi leder 2-0 til pause. Ikke værst det av ett lag som ikke får til noe.

"Denne kampen betyr ikke en dritt" -som i at det er greit å tape to kamper på rad, slik at vi kan stille med ett B-lag? Det ville jo vært en fantastisk oppladning til Chelsea.

Heller stille med et tap i bagasjen i en ubetydelig kamp, enn å være uten Gallas mot Chelsea. Skjønner du ikke det, så...

 

Og det jeg skrev om at vi ikke presterte noe som helst skrev jeg halvveis ut i kampen, og da var det faktisk rett!

Link to comment
Share on other sites

Modent gjort av Cesc i utvisningssituasjonen. Han blir holdt og tackla hardt, men beholder roen (skjønte ikke helt det gule kortet hans?)

 

Godt å se også at han ikke slenger seg villt ned etter den (minimale) hodekontakten fra Liege-spilleren.

 

Helt enig. Han går bare bort fra situasjonen i ettertid. Har vært er par stygge etterslenger fra Liege spillerne i andre omgang.

 

Ser ikke bra ut for Gibbs. Han fikk seg en smell da han skjøt for et par min siden.

Link to comment
Share on other sites

Yepp,voksent gjort av Fab.

Ellers var en av PL beste DM banens store spiller.

Song har hatt en utrolig utvikling og like viktig for oss som

Vieira var. Hadde omtrent en prikkfri kamp. Song er en spiller med

kvaliteter fra den øverste hyllen. Jeg er imponert.

Link to comment
Share on other sites

En god del positivt å ta av i kveld. Song var kongen på midten, og Cesc viste seg å være en veldig moden spiller ved utvisningen av Liege-spilleren.

 

Vi har full kontroll i dag, og gjør akkurat det vi må for å ta 3 poeng og sikre videre spill i CL.

Er likevel noe smårusk som må fjernes fra spillet om Chelskij skal slåes til helja. Liege hadde to-tre skudd i stolpen og virket også litt for farlige på dødball i mot.

 

Håper ikke det var noe hjernesrystelse på Gallas, han vil uten tvil være en nøkkelspiller til helja! Silvestre er laaangt unna hans nivå.

Også noe dritt at Gibbs så ut til å få seg en skikkelig smell i foten. Får håpe det ikke er noe annet en en liten smell som han går av seg i løpet av et par dager, men med vår(og Gibbs' flaks) er det sikkert en brist av en knokkel eller lignende.

Føler meg langt fra trygg med verken Silvestre eller Traore på backen mot Chelskij...

 

Ellers var det hyggelig å se Denilson igjen, og han virket i grei form han. Satser på at han starter sammen med Cesc og Song på midten mot Chelskij. Vi trenger løpsstyrken hans.

Men vi har virkelig et dilemma på spissplass... Redd for at verken Eduardo eller Vela vil kunne være farlige nok mot et solid forsvar som våre naboer fra Stamford Bridge har. Savner virkelig RvP og Bendtner. Wenger har virkelig en jobb med å velge riktige spillere og riktig taktikk for å kunne ta tre poeng til helgen! Krysser fingre og tær for at han klarer det!

Link to comment
Share on other sites

Yepp,voksent gjort av Fab.

Ellers var en av PL beste DM banens store spiller.

Song har hatt en utrolig utvikling og like viktig for oss som

Vieira var. Hadde omtrent en prikkfri kamp. Song er en spiller med

kvaliteter fra den øverste hyllen. Jeg er imponert.

 

Helt enig. Song var rett og slett sinnsyk i kveld, og jeg må ærlig talt innrømme at jeg lo ganske godt når han fintet vekk 2 Standard Liege spillere og prøvde å skru ballen i lengste.

 

Må også si at Fabregas - Song - Denilson er vel den midtbanen som kanskje pdd. er den mest optimale. Særlig Song tror jeg hadde godt av å få Denilson tilbake med løpsstyrken og den smarte posisjoneringen sin.

Link to comment
Share on other sites

Yepp,voksent gjort av Fab.

Ellers var en av PL beste DM banens store spiller.

Song har hatt en utrolig utvikling og like viktig for oss som

Vieira var. Hadde omtrent en prikkfri kamp. Song er en spiller med

kvaliteter fra den øverste hyllen. Jeg er imponert.

 

Helt enig - stor kamp! For å sitere Sky (Smith?): He didn't put a foot wrong tonight!

 

Jeg gruer meg til han forsvinner til afrikamesterskapet i januar...

Link to comment
Share on other sites

Den offensive flyten var tilbake. Mange spillere med gode kamper. Song gjør som vanlig denne sesongen er god kamp. Ellers synes jeg Denilson og Gibbs er veldig solide. Sistnevnte imponerer meg veldig i gjenvinningsfasen. Vela sin kamp kan oppsummeres med stangskuddet, Arshavin også stang ut i dag. Rosicky gjorde forøvrig et meget godt innhopp. Sentrer hardt og presist i løpet av veldig kort tid. Vermaelen er veldig offensiv i dag, noe jeg liker godt. Uheldig som ikke får mål. Gallas var solid så lenge han spilte, vi får håpe han er tilbake. Silvestre gjorde en grei jobb, men lager en del unødvendige frispark. Eboue gjør en meget god kamp på backen og er veldig flink til å løpe inn i rom med ballen. Nasri har litt igjen på matchformen, men gjør likevel en god kamp.

 

Dette var en fin oppladning til kampen på søndag. VI får håpe at Gallas og Gibbs er klare, for erstatterne er ikke av samme klasse. Det blir spennende å se hvem Wenger veldig å bruke. Eboue, Denilson og Rosicky la inn gode søknader i dag.

Link to comment
Share on other sites

Eboue var fantastisk idag. Fabregas var bedre, og Song var best!

Skuffet over Vela som ikke viser seg frem dog... Men han vil nok få flere sjanser!

Eboue var god, men blir bare nesten med han, gjør fine og gode ting, men det lille ekstra får han nesten aldri til.

Enig i at Song var best, får han inn skudda sine nå, så er han en av PL aller beste def. midtbanespillere.

Også deilig at vi ikke slipper inn mål idag.

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet i dag er hvordan dommeren, som var perfekt plassert, klarer unngå å dømme straffe mot Gallas på tampen av førsteomgang. Kanskje var det i sympati, for Gallas var tydelig groggy.

 

Ellers synes jeg ikke vi er like skarpe i den siste tredelen som vi pleier. Savnet av en fysisk mer "tilstedeværende" spiss som Bendtner eller van Persie mener jeg er stort. Skal bli spennende å se hvordan vi angriper forsvarsmuren til Chelski, søndag.

 

... og så er Liverpool ute av årets CL. Det viser at avansement ikke er en selvfølge. Gruppevinner efter 5 kamper er strålende!

Link to comment
Share on other sites

Dette var klasseforskjell. Slik klasseforskjell at det nesten er betenklig at vi ikke scorer flere og at vi med et nødskrik unngår baklengs. Godt for øyet, men kynisk sett er denne prestasjonen ikke god nok til å ta rotta på de blå til helga - og det var ikke fordi de ikke forsøkte.

 

Vel la oss glede oss over det som er, søndag kommer tidsnok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...