Jump to content

Retningslinjer


Internettansvarlig

Recommended Posts

Hei folkens!

 

I sammenheng med at Even dessverre valgte å rekke seg som administrator så er dere for tiden "stuck" med bare meg. Dette tvinger meg naturligvis nok til å være mer tilstede på forumet nå som min "stedfortreder" ikke lenger er her.

 

Det første jeg ser som må gjøres er å få en klarhet i retningslinjene slik at ALLE kan godta handlinger fra moderatorer basert på brudd på retningslinjene.

 

Det er ingen garanti for at det som blir skrevet i denne tråden vil bli tatt til følge, men vi ønsker vertfall å høre hva dere synes bør endres på dagens retningslinjer for å unngå problem rundt dette. Til syvende og sist vil jeg sammen med moderatorene bli enige om nye klarere retningslinjer.

 

Jeg kan legge til en til ting når det gjelder hvem som kan skrive på forumet. Det er et styrevedtak at det bare skal åpnes for medlemmer. Unntaket er personer som er anbefalt av medlemmer.. D.v.s. at dersom du har en "fornuftig" kompis som er Liverpoolsupporter, så kan han slippe til her, men da må du stå andvarlig. Dersom dette skal endres, så må dere komme med forslag om dette til en i styret. Men, en ting kan jeg si med en gang. De medlemmene som mener vi skal ha et åpent forum kan umiddelbart melde seg som moderator, ellers tar jeg ikke en gang forslaget i betraktning :)

 

Kjør diskusjon!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er så mye galt med reglene. Det er vel heller forståelsen av lovens bokstav og praktiseringen som må diskuteres.

 

det er jo klart at med så mange forskjellige mennesker samlet, er det ingen selvfølge at alle tolker regelverket på samme måte. Jeg tror også retningslinjene i sin hovedsak er bra. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har finlest regelverket, men med forbehold om at noe slik allerede er nedfelt, kanskje man burde ha en klarere presisering på forumet, og især for alle nye medlemmer, hvordan de skal forholde seg dersom det er noe de er uenig i, for eksempel om det er en regel de ønsker å endre; hvem skal de kontakte og hvordan? Det kan for eksempel presiseres at når det gjelder regelverket er det kun generelle diskusjoner som blir godtatt i det åpne forumet, og/eller at enhver henvendelse relatert til reglementet bør først frontes via PM til moderatorene, før man eventuelt starter en diskusjon på forumet. Det bør også presiseres hvordan man skal gå frem dersom man mener seg urettferdig behandlet, som jo er noe av det samme.

 

For øvrig er det veldig positivt at gjenværende moderator tar denne runden. Nå kan ihvertfall ingen klage på at de ikke blir hørt. Her har de mulighet til å komme med sine synspunkter og hva de mener bør gjøres for å få et enda bedre forum.

 

EDIT: he he, jeg ser jo nå at jeg har vært relativt blind. EvenA har jo allerede opprettet en egen tråd med forslag til forbedringer for lenge siden. Der har vi jo allerede en tråd der vi kan komme med konstruktive innspill om hvordan vi skal forbedre forumet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig syns ikke det er vanskelig å forholde meg til retningslinjene på noen som helst måte. Jeg tror kjernen til problematikken, som førte til EvenA sin avgang har mer med enkelt individets evne til å godta straff, enn at retningslinjene er uforståelige. Det virker som om enkelte på forumet har problemer med å akseptere administratorens "autoritet", uten at jeg har noen forklaring på hvorfor det er slik. Hvis du har fått en advarsel, eller en beskjed i PM om at ditt innlegg ikke har noe på forumet å gjøre, tror jeg man gjør det enklere for alle om man aksepterer adm sin forklaring og unnlater å gjenta det man gjorde feil.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har fått en advarsel, eller en beskjed i PM om at ditt innlegg ikke har noe på forumet å gjøre, tror jeg man gjør det enklere for alle om man aksepterer adm sin forklaring og unnlater å gjenta det man gjorde feil.

 

Ikke hvis budskapet er feil.

Link to comment
Share on other sites

For første gang på mange år, får jeg prøve å komme med mer enn èn setning. At jeg eventuelt har vært en av årsakene til at moderator har trukket seg,ser jeg på som trist. Herunder må nevnes at jeg ikke kan noe for at en gamling fra ei lita bygd på Sørvestlandet tar meg i forsvar.

 

Jeg simpelthen ”elsker” Tottenham. Det har jeg aldri lagt skjul på og derfor følger jeg stort sett bare den berømte tråden, dog noe sporadisk. Faktisk er jeg så opptatt av tottene at jeg mener norske tottfans burde hatt en egen post på statsbudsjettet for mental pleie.

 

Undertegnede var svært aktiv på forumet for noen år siden, både ”første og andre versjon”. Jeg har ikke tall på alle krangler og moderatorer som er blitt utslitt. Hovedårsaken er etter min mening at ting blir misforstått og blåst opp eller at folk vil misforstå. Ikke sjelden er en liten gnist blitt til voldsomme eksplosjoner. Til slutt blir man jo ganske lei. Det skulle f.eks. vært gøy å vite hvor mange ganger ordet ”takhøyde” er blitt nevnt på forumet siden starten........

Men for all del, det har vært mye moro også! Mange av de gamle ”forumistene” har jeg stor glede av å ha kontakt med fortsatt, det gjelder ikke minst et antall hedersmenn med litt rar dialekt.

 

Forøvrig lurer jeg på hvordan Anne Holt har det og om Anabole boler fortsatt.

 

For ordens skyld: Teddy is still a cunt!

Link to comment
Share on other sites

Strofen om Teddy Sheringham er den mest patetiske og primitive form for ytring. Kan minne om TV-forumets verste debattanter..........

Hva er så galt med "cunt" ;) , og i all rettferdighet; Sheringham var en klubbspiller av rang og ville blitt avholdt om han spilte for Arsenal.

 

Har man ikke annet å komme med enn Teddy is still......., så kanskje det er best å holde kjeft!?

 

Tja, om Teddy hadde blitt avholdt om han hadde vært i Arsenal vet jeg ikke. Hvis en ex-gooner med vilje hadde brent et straffespark - slik Teddy gjorde for West Ham mot Spurs - for å hjelpe sin tidligere klubb med å kvalifisere seg i en turnering hadde jeg fått rimelig flau smak i munnen for å si det sånn. Mulig noen mener dette er å være en god klubbspiller, men en total mangel på profesjonalitet er det ihvertfall! Og apropos god klubbspiller, hva skal West Ham fansen mene om dette? Det var jo tross alt de han representerte på det aktuelle tidspunktet.

 

Problemet er ikke at Teddy ikke liker Arsenal, noe han for så vidt er programforpliktet til å gjøre, men at han dyrket sitt Arsenal-hat på en slik patetisk måte, med en TOTAL mangel på klasse. Han fremstår nærmest som en narr som nesten mer skader enn gavner hans egen sak, uten at han synes å forstå nettopp det! Ja, mannen burde kanskje vært bedre beskyttet mot seg selv. Dette er jo HELE grunnen til at nettopp Teddy har fått denne kult-statusen i våre øyne. Og det er jo nettopp derfor den korte tesen "Teddy is still a cunt" på mange måter fanger opp essensen i det å være gooner. Og derfor har jo denne tesen en helt annen klasse enn disse usaklige innleggene på TV-forumet. Kan rett og slett ikke sammenliknes.

 

For øvrig er jeg enig i det du skriver om at det er trist noen føler seg mobbet ut som moderator, og jeg er enig i at vi alle bør tåle å få advarsler når vi har gått over streken. Men som du skriver skal det jo være takhøyde, og selv om man aksepterer en advarsel, må det være lov å stille spørsmål ved en slik avgjørelse. Problemet i dette tilfellet var at det skjedde en "kommunikasjonssvikt", som kom galt ut, noe som naturligvis alltid er en fare når man bruker ironi som virkemiddel.

Link to comment
Share on other sites

Hadde håpet at jeg kunne være litt anonym når jeg vendte tilbake. Men her kommer det fram ting som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt. Jeg ble på ingen måte mobbet ut av rollen som moderator/administrator, det jeg sluttet for var utakknemlig folk som ikke ville akseptere at de får en straff for å ha brutt retningslinjene enda jeg ramsa opp regel på regel de hadde brutt. Derfor sluttet jeg, det var heller ikke spesielt mye stygge ord og lignende mot meg personlig. Det går rett og slett på at jeg ikke gidder å bruke tid i blandt studier (mandag til fredag) og jobb lørdag og søndag, og inni denne tiden skal jeg også få tid til lekser, se kamp både for mitt lokale lag som jeg reiser land og strand rundt og da selvfølgelig Arsenal. Det gir liten tid, og den tiden vil ikke jeg bruke på detta forumet når folk her ikke kan akspetere en straff de får, som er så veldig liten. Folk som viser seg som fantastiske modne og gode personer, snur om å blir noen barnslige drittunger som tilhører stadiet som jeg var i for 5-6 år siden. Og nei, jeg er hverken voksen, moden eller perfekt på noen som helst måte. Men min fritid vil jeg bruke til noe som gir meg noe, å være administrator ga meg noe, helt til jeg måtte ta saker mot enkelte medlemmer.....Desverre.

 

De som ikke har skjønt det; Jeg er EvenA....

 

Jeg forventer at denne tråden ikke skal forsøples av diskusjon etter denne utredningen. Jeg ville bare si at mobbing ikke er en grunn for at jeg har trukket meg. Jeg føler meg ikke personlig trakkasert og har heller ikke tatt noen ting personlig rettet. Alt går på at man har en fritid som man ønsker å gjøre noe bra ut av, når det bare blir dritt i en stilling som admin, så er det ikke noe vits i å rote bort fritida på den jobben...

Link to comment
Share on other sites

Ikke hvis budskapet er feil.

Så klart! Men det har jo vist seg at moderatorene har fulgt retningslinjene. Når du kun skriver "Teddy is still a cunt" og ikke noe mer bryter du retningslinjene. Såklart er det en setning som er svært viktig for oss alle her, men legg det nå til i et innlegg som står i tråd med nevnte retningslinjer! Ikke meningen å henge ut akkurat dette eksempelet. Kan nevne et eksempel der jeg skrev "Nice bilde Stefan B" Det ble fjernet og jeg fikk advarsel på PM. Ser ikke så stor forskjell på informasjonsverdien i disse to setningene.

Link to comment
Share on other sites

Det er iallefall godt å se at du fortsetter som debattant på forumet. Jeg har bestandig oppfattet deg som en saklig og seriøs debattant. Vil også gi deg skryt for den jobben du gjorde som administrator. Du gjorde flere endringer som har vært med på å løfte forumet. Vi får bare håpe at denne jobben blir videreført. Jeg har selv vært moderator, og kjenner meg godt igjen i at det er en utakknemmelig oppgave. Desverre finnes det alltid enkeltindivider som skal ødelegge

Link to comment
Share on other sites

Så klart! Men det har jo vist seg at moderatorene har fulgt retningslinjene. Når du kun skriver "Teddy is still a cunt" og ikke noe mer bryter du retningslinjene. Såklart er det en setning som er svært viktig for oss alle her, men legg det nå til i et innlegg som står i tråd med nevnte retningslinjer! Ikke meningen å henge ut akkurat dette eksempelet. Kan nevne et eksempel der jeg skrev "Nice bilde Stefan B" Det ble fjernet og jeg fikk advarsel på PM. Ser ikke så stor forskjell på informasjonsverdien i disse to setningene.

 

Altså, for å forklare det her så glemmer dere ordene som er brukt i "Teddy is still a cunt" det kunne like godt stått "Wenger is still a cunt" eller "Jens Petrus is still a cow" det er jeg likegyldig til. Det har ikke noe med warningen å gjøre. Det er her alle har misforstått de som har tatt denne saken. Det hele handler om at dette blei gjentatt mange ganger uten annen informasjon.

 

Om vi da ser på ditt eksempel Verminator5, med "Nice bilde Stefan B" (jeg husker situasjonen). Det utsagnet var først og fremst skrivi i feil tråd, "Teddy is still a cunt" hørte på en måte til i Spurs tråden da. I tillegg så innholdt det en blanding av Norsk og Engelsk samtidig som det egentlig er en personlig prat som går i en offentlig tråd. Så det er to vidt forskjellige ting.

 

"Teddy is still a cunt" er et utsagn som hører til/passer i Spurs tråden, men fordi at Toggen informerte alle andre om at han mente det såppas mange ganger fikk han en warn. "Nice bilde Stefan B" hørte ikke til i postens tema, samt at det var en personlig prat som var i en offentlig diskusjon.

 

Her er det viktig å skille på ting, og det er viktig for dere å vite at jeg ikke har noe imot frasen "Teddy is still a cunt" og jeg husker veldig godt de situasjonene dere prater om, og jeg er helt enig i at Teddy is still a cunt, jeg mener faktisk det er en grammatisk feil fordi at teddy egentlig ikke burde bli beært med en stor T.

Link to comment
Share on other sites

Altså, for å forklare det her så glemmer dere ordene som er brukt i "Teddy is still a cunt" det kunne like godt stått "Wenger is still a cunt" eller "Jens Petrus is still a cow" det er jeg likegyldig til. Det har ikke noe med warningen å gjøre. Det er her alle har misforstått de som har tatt denne saken. Det hele handler om at dette blei gjentatt mange ganger uten annen informasjon.

 

Om vi da ser på ditt eksempel Verminator5, med "Nice bilde Stefan B" (jeg husker situasjonen). Det utsagnet var først og fremst skrivi i feil tråd, "Teddy is still a cunt" hørte på en måte til i Spurs tråden da. I tillegg så innholdt det en blanding av Norsk og Engelsk samtidig som det egentlig er en personlig prat som går i en offentlig tråd. Så det er to vidt forskjellige ting.

 

"Teddy is still a cunt" er et utsagn som hører til/passer i Spurs tråden, men fordi at Toggen informerte alle andre om at han mente det såppas mange ganger fikk han en warn. "Nice bilde Stefan B" hørte ikke til i postens tema, samt at det var en personlig prat som var i en offentlig diskusjon.

 

Her er det viktig å skille på ting, og det er viktig for dere å vite at jeg ikke har noe imot frasen "Teddy is still a cunt" og jeg husker veldig godt de situasjonene dere prater om, og jeg er helt enig i at Teddy is still a cunt, jeg mener faktisk det er en grammatisk feil fordi at teddy egentlig ikke burde bli beært med en stor T.

Du har så rett, så rett. Jeg fokuserte kun på punkt 5 i retningslinjene, men ser jo at mitt innlegg brøt flere retningslinjer enn det andre eksempelet.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet eg stiller meg, er om det skal være fritt fram for alle her på forumet å køyre "Toggen-stilen". Det kan fort bli litt slitsamt i lengda, og det beste er vel eigentleg at det skal gjelde ei lov for alle.

 

Det er eit stort tankekors at alle som deltek på dette forumet deler ein felles stor lidenskap. Det er trist når folk som deler denne lidenskapen så ofte havnar opp i konfliktar, som til dels også skapar vondt blod mellom medlemer. Og det er vel ikkje det som er intensjonen med dette forumet? Løysinga på dette må være at me alle går i oss sjølve, og spør om ikkje ting kan gjerast litt annleis. Er det alltid naudsynt å pukke på retten sin, sjølv om ein er sikker på at ein har rett? Ville det ikkje blitt eit trivelegare forum om ein litt oftare viser ei meir raus og romsleg haldning? Denne siste saka var ei bagatellmessig fillesak av store dimensjonar. Og så lurer ein på kvifor det er krig i verda.....

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet eg stiller meg, er om det skal være fritt fram for alle her på forumet å køyre "Toggen-stilen". Det kan fort bli litt slitsamt i lengda, og det beste er vel eigentleg at det skal gjelde ei lov for alle.

 

Selvsagt skal loven være lik for alle. Ingen har vel noensinne sagt noe annet.

 

Selv om jeg egentlig har trekt meg fra denne debatten allerede må jeg bare spørre:

Kan alle tenke seg om, være ærlige med seg selv og stille seg selv spørsmålet "hvordan reagerte jeg på Toggen innleggene etterhvert som de sporadisk dukket opp"? Trakk jeg på smilebåndet, var jeg likegyldig eller ble jeg irritert?

 

Selv stiller jeg i første kategori, men det er neppe noen overraskelse. Etter min mening er alle som ikke svarer det siste alternativet mer eller mindre enig med meg i at dette har vært paragrafrytteri og mangel på sunn fornuft.

 

Sånn, dette var mine siste ord om denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...