Jump to content

Football Manager 2010


hermz

Football Manager 2010  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Herregud, når jeg først så Walcott så ble jeg litt overrasket. Elendig på alt, det eneste han er god på er farten hans. FM09 var han veldig god, men statsene iår ser jo helt elendige ut. Nesten som FM sier at Walcott burde legge opp, og bli en sprinter istedet.

Farta hans gjør han til en meget spesiell og god spiller! Han er helt grei på alt det offensive og utvikler seg nok konge!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Prøvde meg med Arsenal på FM10, min 4. save, tror jeg. Jeg liker å være storlag på dette spillet, for å være helt ærlig syns jeg ikke det er veldig morsomt å ta over lag i de nedre divisjoner (hehe), men hver sin smak!

 

Det første som slo meg da jeg så bilde over stallen for første gang var at det var en skadeskutt tropp jeg hadde med å gjøre, men etterhvert som spillere kom tilbake fra skade viste det seg at mannskapet var veldig sterkt, og det var god dekning på de fleste posisjoner. Kanskje unntatt spissene. I min litt spesielle 4-4-2-formasjon trengte man altså to spisser på banen samtidig, og de to beste spissene i klubben, Eduardo og Robin van Persie var veldig skadeutsatte. Det førte til at Marouane Chamakh ble mitt eneste kjøp for sommeren, for hele 130 millioner kroner kom han fra Bordeaux. Mikäel Silvestre ble ikke vurdert som god nok for denne klubben, så han forsvant til Olympique Marseille for ca 200 000 mer en det han ble kjøpt for fra Manchester United i 2008. Talentene Nacer Barazite, Francis Coquelin og Armand Traore ble lånt ut til hver sine klubber.

 

Treningskampene gikk akkurat som jeg hadde forventet. Selv om man hadde mange skader, og ettehvert pådro seg flere, så var startoppstillingene mer enn god nok til å feie alle motstanderne av banen. Bortsett fra mot Excelsior, der var vi faktisk heldig som kom hjem med 1-1 i sekken. Totalt scorte vi 24 mål på 7 kamper, tre baller gikk forbi Manuel Almunia og Vito Mannone. Jeg valgte å kåre Robin van Persie som sommerens beste spiller, han bøttet inn mål som han aldri hadde gjort før for Arsenal.

 

Så kom endelig høsten, og seriestarten i Premier League til London. Og vår første motstander var Wolverhampton på hjemmebane. To ganske tidlige scoringer, fra henholdsvis Andrey Arshavin og William Gallas var nok til å sikre en enkel 2-0-seier over Wolves. I Champions League-kvalifiseringen dager senere slet vi midlertidig mer, og greide kun 0-0 hjemme mot Twente, heldigvis slapp ikke inn bortemål. Kun dager etter der igjen, var det ett nytt nyopprykket lag som besøkte oss, Burnley, de ble ingen match og mål fra Eduardo, Andrey Arshavin og en skikkelig perle fra Nicklas Bendtner ga oss en enkel trepoenger. I returkampen mot Twente i Champions League, gjorde vi kort prosses, de samme målscorerne fra Burnley-kampen, scorte også i Nederland, dermed 3-0 sammenlagt.

 

I gruppa i Champions League skulle vi møte Porto som det beste laget, Dinamo Moskva og Levski Sofia. En gruppe som absolutt var overkommelig. Samme dagen som CL-trekningen, ble det også klart at i Ligacupens tredje runde skulle vi til Anfield, en meget uheldig trekning. Som en avslutning på august dro vi til Stamford Bridge. Der ble vi utspilt etter alle kunstens regler, og Ballack ga Chelsea 1-0 i andre omgang, men, i det 90. minutt dukket Andrey Arshavin opp fra intet, dermed 1-1 og et veldig ufortjent poeng, men hvem brydde seg vel om det? Vi var nå inne i en periode med hele 7 bortekamper på rad, jepp, sesonginnledningen var tøff! I neste ligakamp borte mot Stoke, scoret Marouane Chamakh sitt første mål, et selvmål fra en Stoke-spiller gjorde slik at kampen endte 1-2. Åpningskampen i Champions League var borte mot FC Porto, på Estadio do Dragäo ble vi overkjørt, men en ny sen scoring fra Andrey Arshavin sikret oss hvert fall 1 poeng, godkjent.

 

Så var det tilbake til hjemlig liga, og besøk til Upton Park. West Ham gjorde det vanskelig for oss, og en heading (!) fra Theo Walcott var det som måtte til før vi endelig tok ledelsen, og holdt den ut kampen. Fra Upton Park til Anfield, og Ligacup. Jeg må ærlig innrømme at jeg ble overrasket over det gode spillet vårt, og scoringer av Emmanuel Eboue og William Gallas var det som skulle til. 0-2 og den gode cupstatestikken på Anfield ble bare enda bedre! Vi holdt oss i Liverpool noen dager til, for neste motstander var Everton på Goodison. Den tredje sene scoringen fra Arshavin denne sesongen ga oss en velfortjent 2-1-seier over et svakt Everton-lag. I hjemlig liga gikk det altså veldig bra, men i Champions League gikk det fra vondt til verre når Dinamo Kiev slo oss 2-1 på vår bane!Videre i Premier League gikk det strålende, vi kunne glede fansen med tre seiere på kort tid, henholdsvis over Bolton, Birmingham og Hull, ni mål scoret vi de på kampene, to slapp vi inn. Men så var det Champions League... Levski Sofia besøkte Emirates i den tredje kampen, og de tok ledelsen to ganger, vi klarte å utligne to ganger, men ikke sette inn det avgjørende seiersmålet.

 

Etter Sofia-kampen gikk turen til Old Trafford, der en syk syk kamp ventes oss. Etter en halvtime spilt ledet vi 2-0 etter en dobbel av Eduardo, men United kom kraftig på slutten av omgangen, Ji-Sung Park og Johnny Evans fikset 2-2 til pause. Vi fikk en verst tenkelig start på den andre omgangen da Dimitar Berbatov ga United 3-2 etter to minutter, men som vanlig ga ikke vi opp. Eduardos tredje mål i kampen og Andrey Arshavins perlescoring snudde oppgjøret, 3-4. Cesc Fabregas fikk se det røde kortet etter 82 minutter, en meget tvilsom dommeravgjørelse. Laget raknet etter det, og rett før slutt banket Berbatov inn sitt andre mål, og kampen endte med utrolige 4-4.

 

Kommer tilbake med mer. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For dere som spiller nede i divisjonene har jeg et kjemptips. Jeg spiller med Notts County (får stadig tilført cash). Har hatt 2 opprykk på 3 sesonger. En av mine beste spillere er Chris White fra Home Farm. Kjøpte ham som 18-åring i 2011. Han har fått mye spilletid og utviklet seg til en god PL-spiller allerede som 20-åring. Fete stats over hele linja! Han er MS og muligens DMS.

Link to comment
Share on other sites

For dere som spiller nede i divisjonene har jeg et kjemptips. Jeg spiller med Notts County (får stadig tilført cash). Har hatt 2 opprykk på 3 sesonger. En av mine beste spillere er Chris White fra Home Farm. Kjøpte ham som 18-åring i 2011. Han har fått mye spilletid og utviklet seg til en god PL-spiller allerede som 20-åring. Fete stats over hele linja! Han er MS og muligens DMS.

Jeg spiller også med Notts County, jeg har to opprykk på to sesonger, man får masse penger :lol:. Kjøpte Obertan og Possebon fra Man u før andre sesongen. Harewood som jeg kjøpte fra Villa og Hannes Sigurdsson putter jevnt og trutt. Veldig underholdene å ta over lag langt nede i divisjonene og det er en morsom utfordring å få dem til toppen.

Link to comment
Share on other sites

Spiller også med Notts Co. Starter 3. sesong nå i CC. Rykket opp 2 ganger på rad. har kjøpt en del på free transfer i år og laget mitt ser slik ut:

 

------------------------Smeichel----------------------------

David Gray-------Dervite----Adamo-----------Magnin--

------------------Tinga------B.Ferguson-----------------

---B. Davies---------Verratti----------------M. Petrov---

------------------------M.Owen----------------------------

Sub: K. Onstad, G. Boateng, Kakuta, W. Galtan, Søren Larsen, J. Rothen, Mulgrew

 

Verratti er sjuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Spiller også med Notts Co. Starter 3. sesong nå i CC. Rykket opp 2 ganger på rad. har kjøpt en del på free transfer i år og laget mitt ser slik ut:

 

------------------------Smeichel----------------------------

David Gray-------Dervite----Adamo-----------Magnin--

------------------Tinga------B.Ferguson-----------------

---B. Davies---------Verratti----------------M. Petrov---

------------------------M.Owen----------------------------

Sub: K. Onstad, G. Boateng, Kakuta, W. Galtan, Søren Larsen, J. Rothen, Mulgrew

 

Verratti er sjuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!

 

Fjerde sesong går mot slutten, men først skal jeg spille playoff i CC. Jeg har ingen av de samme spillerne som deg. Muligens fordi jeg har satt noen begrensinger for meg selv. Jeg kjøper aldri fra ManU, og jeg kjøper aldri spillere som er over 25 år. Liker å "leke Wenger" med å utvikle unge spillere. Viktig å gi dem spilletid. Har kjøpt Kyle Bartley, Kerrea Gilbert og JET fra Arsenal, men det virker ikke som de blir gode nok for PL desverre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Intel Processor - Pentium 4 3.0GHz  
AMD Processor - Athlon 64 4000+  
Nvidia Graphics Card - Geforce 7600 GT 256MB  
ATI Graphics Card - Radeon X1800 Series 256MB  
RAM Memory - 1.5 GB  
Hard Disk Space - 2.5 GB  
Direct X - 9  

Det skal vel være mulig å spille med dårligere, men jeg tror dette er spesifikasjonene for at spillet skal kjøre optimalt uten hakking.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Haha, fikk meg en morsom overraskning hos FM10 i dag. Spiller med Harstad IL, er pdd i Adeccoligaen (2012) og det går ganske dårlig økonomisk. Plutselig kommer det en melding opp at styret følte seg litt generøs og var villig til å gi meg £500 mill å handle for i tilegg til ny stadion. Jeg leste nyheten mer enn en gang for å si det sånn. Selvfølgelig trykte jeg "aksepter" og vips en liten meldingsrute: "APRILSNARR!! Du trodde vel virkelig ikke vi ville gjøre ting så lett for deg, gjorde du?"

 

Vell jeg hadde jo en mistanke om at det bare var kødd, men morsomt var det spesielt siden det både var 1 April på spillet og i virkeligheten. Herlig spill som aldri slutter å overrakse meg! Jeg som hadde bestemt meg for å ikke gå på noen spøker i dag, og nå, en halv time før dagen er over, da kommer den. :(

Link to comment
Share on other sites

Haha, fikk meg en morsom overraskning hos FM10 i dag. Spiller med Harstad IL, er pdd i Adeccoligaen (2012) og det går ganske dårlig økonomisk. Plutselig kommer det en melding opp at styret følte seg litt generøs og var villig til å gi meg £500 mill å handle for i tilegg til ny stadion. Jeg leste nyheten mer enn en gang for å si det sånn. Selvfølgelig trykte jeg "aksepter" og vips en liten meldingsrute: "APRILSNARR!! Du trodde vel virkelig ikke vi ville gjøre ting så lett for deg, gjorde du?"

 

Vell jeg hadde jo en mistanke om at det bare var kødd, men morsomt var det spesielt siden det både var 1 April på spillet og i virkeligheten. Herlig spill som aldri slutter å overrakse meg! Jeg som hadde bestemt meg for å ikke gå på noen spøker i dag, og nå, en halv time før dagen er over, da kommer den. :P

 

HAHA! Utrolig!!! :(

 

Noen av dere som er på Fmnorge her ?

Isåfall så hare Mademafia kommet ut med en ny savegame!: Reisen til det 22 århundre.

Når du starter den er du i 2100! Wigam er i Blue Square Conference og Chelsea har vært ned til League 2 noen ganer. Lag som Huddersfield, Exeter, Stockport er i PL ;)

Anbefaler dere å installere den :D utrolig morsomt!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen som har et godt forslag til hvilken keeper jeg kan kjøpe til Arsenal?

Adler!!! I min andre sesong med Arsenal hadde jeg Joe Hart i mål. Jeg havnet på 8. plass og slapp inn 52 (!) mål. Året etter kjøpte jeg Adler, og vant ligaen. På de 34 kampene han spilte, slapp han inn 20 mål og hadde 19 clean sheets. Han er helt sinnsyk, kjøp han uansett pris.

 

Edit: Pokker, nå fikk jeg lyst til å begynne med FM igjen...

Link to comment
Share on other sites

Adler!!! I min andre sesong med Arsenal hadde jeg Joe Hart i mål. Jeg havnet på 8. plass og slapp inn 52 (!) mål. Året etter kjøpte jeg Adler, og vant ligaen. På de 34 kampene han spilte, slapp han inn 20 mål og hadde 19 clean sheets. Han er helt sinnsyk, kjøp han uansett pris.

 

Edit: Pokker, nå fikk jeg lyst til å begynne med FM igjen...

 

Sweet! Men er han verdt 30 mill £?

Link to comment
Share on other sites

Akinfeev er også veldig bra på FM2010, en annen er Robert Enke! Hadde han på forrige sav'en, han var helt rå, og er ikke så dyr som talentene heller :) 18 clean sheets på 38 kamper!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har et godt forslag til hvilken keeper jeg kan kjøpe til Arsenal?

 

Chelsea fikk forresten snapper Suarez rett forran nesen min. Håper ikke han er like god på FM som han er i real life. :-/

 

 

to keepere som jeg stort sett alltid kjøper og som stort sett alltid spiller veldig bra og blir ettertraktet er Ustari og Ochoa. De er unge og billige og blir verdt veldig mye, samt at de er lojale og der har man toppkeepere for 10-15 sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Akinfeev er også veldig bra på FM2010, en annen er Robert Enke! Hadde han på forrige sav'en, han var helt rå, og er ikke så dyr som talentene heller :) 18 clean sheets på 38 kamper!

 

Robert Enke er dog ikke med i spillet lenger hvis man har oppdatert tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Noen som veit hva Johnstone's paint trophy er? Vant det nettop med Leeds i første sessong, men har ikke snøring på hva det er :)

 

Det er en ligacup for de nedre divisjonene. Helt opp til League One. Så med Leeds har du gode muligheter til å vinne den B)

Link to comment
Share on other sites

Det er en ligacup for de nedre divisjonene. Helt opp til League One. Så med Leeds har du gode muligheter til å vinne den B)

Takk :)

 

Nå setter jeg i gang på 2. sessong med Leeds, og etter å ha rykket opp til Coca Cola Championship har jeg sett meg nødt til å forsterke laget mitt litt mer enn nødvendig kanksje, og fått inn mange bra spillere på free transfer/billig! Laget ser nå sånn ut, og taktikken er 4-2-2-2 med offensive vinger

 

Pelizolli

Omozusi - Dervite - Kisnorbo - Magnin

Howson - Gibson

Pennant - Snodgrass

Zaki - N'gog

 

Før første sessong hentet jeg N'Gog fra Liverpool på lån, gjorde overgangen permanent i januar, etter å ha solgt unna. Han putter i bøtter og spann, så anbefaler han til dere som spiller litt nedover i ligasystemet

Darron Gibson kom fra Man Utd, og har gjort tingene sine bra

Elliot Omozusi hentet jeg på free transfer, og han har blitt en viktig brikke i laget, en særs habil høyreback, på bare 22 år. Landslagsspiller for Nigeria

 

Etter å ha vunnet League 1 forsterket jeg med Amr Zaki (Free transfer), Pelizolli (1.1 mill pund), Dorian Dervite (Free transfer fra Tottenham), Ludovic Magning (Free transfer fra Stuttgart), Jermaine Pennant (Zaragoza, 2.5 mill pund) og Marco Verratti (750 000 pund fra Inter og Pescara) og går mot sessongen med friskt mot! Er tippet midt på tabellen, men personlig satser jeg på opprykk! Fikk ett drøyt transferbudsjett på 6 mill pund, så har litt igjen å bruke.. Noen som har tips til talenter/røverkjøp? ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen som har tips til talenter/røverkjøp? :)

 

Chris White, spiller i en eller annen klubb i Blue Square tror jeg (lenge siden jeg spilte). MS med gode attributter over hele linja. Han er vel ca 18 før andre sesong. Han ble med Notts County opp til PL i løpet av 5 sesonger og debuterte på det engelske landslaget som 22-åring. Løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...