Jump to content

Football Manager 2010


hermz

Football Manager 2010  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply
  • 2 months later...

Etter å ha slitt med å finne koken på FM10 etter en vellykket online-save, startet jeg med Arsenal i et forsøk på å finne en gøy save igjen.

 

Bestemte meg for å satse relativt ungt, men gikk framdeles for å vinne alt som kan vinnes.

 

Gjorde disse overgangene i sommervinduet. Det er viktig å legge til at 90% av overgangssummene er over 48 måneder

Inn:

Salvatore Bocchetti - Genoa - 115 mill

René Adler - Leverkusen - 162 mill

Romelu Lukaku - Anderlecht - 92,5 mill

Lars-Gaute Skorpen - Alta IF - 0 kr

Moussa Sissoko - Touolouse FC - 140 mill

Mats Rits - Germinal Beerschot - 12 mill

Lorenzo Crisetig - Inter Milan - 16 mill

Yaya Sanogo - AJ Auxerre - 26 mill

Serge Aurier - RC Lens - 30 mill

Alphonse Aréola - PSG - 1,7 mill

Edin Dzeko - Wolfsburg - 230 mill

Tilsammen: 867.2 millioner NOK

 

Ut:

Vito Mannone - Lån

Abou Diaby - 49 mill

Francis Coquelin - 4,25 mill

Fran Merida - 13 mill

Jay Emmanuel-Thomas - 7,75 mill

Gilles Sunu - 3,75 mill

William Gallas - 50 mill

Nacer Barazite - Lån

Tomas Rosicky - 67,5 mill

Nicklas Bendtner - 92,5 mill

Mikael Silvestre - 13 mill

Tilsammen: 300.75 mill

 

 

Da endte jeg opp med denne førsteellveren:

Adler

Sagna-Vermaelen-Bocchetti-Clichy

Arshavin-Fabregas-Sissoko-Nasri

Dzeko-van Persie

 

I Ligacupen valgte jeg å kjøre på med de som ikke spiller fast + de nyinnkjøpte ungguttene. Det funket glimrende fram til jeg møtte Manchester City i finalen. Etter å ha tapt 3-0 borte mot Barcelona i Champions League valgte jeg å kjøre for fullt på Ligacupfinalen for å sikre meg minst en tittel. Van the man fikset biffen, og vi rodde i land en 1-0 seier. Kampfakta.

 

I Champions League møtte jeg som sagt Barcelona i 1. utslagsrunde, og etter å ha tapt 3-0 på Nou Camp innså vi at det ville bli vanskelig, og sparte et par spillere. Likevel vant vi 3-1, på 2-0 reduserte Barca og da innså jeg at veien ble for lang. Men vi slår tilbake neste år.

 

Premier League skulle bli rene plankekjøringen, og etter 35 serierunder var vi forstatt ubeseiret. Desverre måtte et lag fra Manchester nok en gang ødelegge den fantastiske rekken vår uten tap. I siste serierunde valgte jeg å spare spillere fram mot FA Cup-finalen, og gikk på en 1-0-smell mot Liverpool på Anfield.Ligatabell.

 

Kjørte samme filosofien i FA Cupen som jeg gjorde i Ligacupen, og det tok oss helt til finalen. I semifinalen mot Manchester City måtte vi dog toppe laget. Og gikk videre med 3-1 etter å ha lugget under med 0-1. I finalen ventet Manchester United oss på Wembley. Kampfakta.

 

Glemte å legge til at det var litt aktivitet under Januar-vinduet, så får ta det som avslutning. Real Madrid la 150 millioner på bordet for en 28 år gammel og underpresterende russer. Godtok budet uten noen spekulasjoner, mens jeg hentet inn Yoann Gourcuff som erstatter for kun 187 millioner. I tillegg måtte Theo Walcott forlate klubben, mens Alexis Sanchez ankom klubben. I tillegg tegnet vi dealer med spillere som Marco Verratti, James Rodríguez Nicolas Otamendi og Toni Kroos. Disse kommer ikke før i juli.

 

Og ja, jeg fant koken igjen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Spiller med Stabæk og har gjort det veldig bra. Er for øyeblikket i min fjerde sesong (2012), der jeg har vunnet TL hvert år. Kom til CL kvartfinalen der jeg røk ut mot Arsenal som vant 5-3 sammenlagt nå nylig. Før jeg møtte Arsenal slo jeg ut Lyon. Har ikke tapt så lenge denne sesongen, med 6 seire og en uavgjort. Mitt mål er å vinne CL eller Europacupen.

 

For øyeblikket har jeg følgende spillere i troppen:

 

Pavel londak - 4 mill

Iven Austbø

Jacob falck Meidel -gratis

Nelson Rivas - gratis fra Inter

Arnar Førsund -gratis

Vadim Demidov - gratis

Vegar eggen hedenstad

Knut Olav Rindarøy - 10 mill

Abdou Traore - gratis

Henning Hauger

Anthony Annan - 35 mill

Bjørn Helge Riise - 12 mill

Thando Mngomeni - 800k

Espen Børufsen - 8,25 mill

Zezinho - 13 mill

Alexander Ruud tveter - 1 mill

Per Ciljan Skjeldbred - Gratis

Haris Medunjanin - 19,7 mill

Pontus Farnerud

David Boysen - Gratis

Dimitar Makriev - 2,75

Levan Mchedlidze - Gratis

Arham Khalili - Gratis

Dominic Adiyiah (skal selge) 8,7 mill

Thorstein andersen Aase (utlån)

Bakenga (Utlån) - gratis

Mikkel Diskerud (utlån)

 

Dette er altså spillere kjøpt/signert mellom 2009- 2012. Har i denne perioden skaffet 41 spillere, og kvittet meg med 32. Har også mange unge talenter som er utrolig gode. Blant annet to unge Argentinske stoppere som er sykt gode, han ene er 16 år og har nesten kranglet seg som andrevalg av stopper siden av Rivas. Men de er "ikke ekte" spillere (husker ikke hva det kalles). De offensive spillerne jeg har, spesielt spissene (Boysen, Makriev, Mchedlize, Khalili) og mine to vinger (zezinho, mngomeni) fungerer veldig bra. Det

som er deilig er at jeg har et 2.lag som er kapable til å vinne TL, som gjør at jeg kan hvile spillere nokså problemfritt dersom det er CL kamper.

 

Satser veldig ungt og har investert mye i unge spillere som er supertalenter. Spesielt har jeg mange i forsvar. Har relativt 4 ulike spisser der Boysen besitter ekstrem hurtighet og akselerasjon samt bra avslutteregenskaper som gjør han til den perfekte måltyv. Makriev som den komplette støttende spiss, som er målfarlig, god skuddfot og uten noen egentlige svakheter. Mchedlize er en komplett og sterk spiss som er målfarlig og har gode stats over hele linja. Så har jeg Khalili som kanskje ikke er like god stat messig, men er ekstremt målfarlig. Han har på min save vunnet toppscorertittelen for Start og er for øyeblikket toppscorer for meg. Han er også veldig god på hodet. Med disse ulike spisstypene kan jeg variere hvordan jeg spiller og er ideelt for å endre en kamp.

Link to comment
Share on other sites

Spiller med Aston Villa, jeg! :P

 

Er kommet til januar i første sesong. Leder ligaen, både jeg og Liverpool står med 52 poeng etter 20 kamper. Ti poeng bak ligger lag som Chelsea og Man Utd og kaver. Er sjokkert over den klare ledelsen jeg har på de lagene. Vi er ligaens uten tvil mestscorende lag, men forsvaret er litt opp og ned, og det straffer seg ofte merker jeg.

 

Midtbanen består av Petrov, Milner og Downing, førstnevnte er ankeret, mens de to andre er box-til-box-spillere som både lager og scorer en hel del mål. På topp har Gabriel Agbonlahor vært helt utilnærmelig denne sesongen, for en spiller! Ashley Young har også vært strålende med 20 assists. John Carew får rikelig med spilletid.

 

Er kommet til semifinalen i Carling Cup hvor Arsenal dessverre ble motstander. Har slått ut Man Utd fra før av da. I FA Cupen ble jeg trukket mot Chelsea i tredje runde, selvsagt på Stamford Bridge. Har også avansert til 1. utslagsrunde i EL.

 

Gjorde ingen signeringer på sommeren, men litt ut i desember merket jeg behovet for en bredere stall, og handlet inn Gignac fra Toulouse. Det kommer nok flere signeringer i løpet av januar. Dessuten sikler Real Madrid og Man City etter Gabby, Milner og Young, så skal tvilholde på dem, omså dem blir misfornøyd.

 

Aston Villa er morsomme å spille med. Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Sliter vanvittig med dette spillet, har ikke hatt en eneste sikkelig vellykket save, og har nå gitt opp. Har hatt full kontroll på alle spillene hittil, og kunne nærmest bestemme hvem jeg ønsket å gjøre det bra med. Men dette spillet, takler jeg ikke, får ikke til taktikkene mine, spillerne underpresterer og spissene skårer bare mål i perioder. Veit ikke hva jeg gjør feil, men ufattelig irriterende!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...