Jump to content

Football Manager 2010


hermz

Football Manager 2010  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har startet med Millwall(som jeg ofte gjør). Har handlet inn noen unggutter og et par klassespillere(for det nivået). Kopteff er hentet inn feks.

 

Har siden 2003 bare startet med lag i lavere divisjoner, som Millwall, Wycombe osv. Har også gjort hva jeg kan for å få Arsenal som samarbeidsklubb slik at jeg kan låne spillere derfra enkelt.

Nå leder jeg serien etter 15-16 kamper, ett poeng foran Leeds.

 

Dette er sånn jeg liker å spille spillet. Starte lavt, bygge opp et godt lag ved både å hente inn klassespillere litt på slutten av karrieren billig og å utvikle unge talenter innad i klubben. Etterhvert, om muligheten byr seg, tar jeg kanskje å prøver meg i et storlag i England.

 

Men det er liten tvil om at FM2010 er et avhengighetsskapende spill :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Når du installerer, får du opp et valg: installer i steam (med internett) eller vanlig (uten internett). Når du installerer på den vanlige måten må du bruke CDen når du spiller. Men det funker helt fint. :)

Ah, genialt. Da kan jeg jo i verste fall installere spillet på nytt når jeg kommer hjem, og ta vare på saven. Takk for svar, Wilshere og Umlaut! :)

 

Edit: Jeg kom på at jeg bare kan laste ned patchen nå, og installere den når jeg har kjøpt spillet (bestemor har ikke internett)! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i år som alle andre år startet med League 2 klubben Dagenham & Redbridge, men sliter faktisk til motsetning av andre år meget med å rykke opp! Bruker standard måte, med å skaffe meg en haug med gratis og gode spillere til klubben, men allikevel vil få resultater gå min vei.

Dette har vært veldig lett på andre FM spill, så lurer på om det er noe jeg gjør feil, eller om andre generelt merker forskjell på dette?

 

Irriterer meg fortsatt på at jeg konverterte taktikken til "classic style" som ikke kan endres tilbake (noe som er helt håpløst av SEGA), men tviler på at det kan ha noe med saken og gjøre!

 

Bortsett fra alt dette så er dette et fantastisk spill og like avhengighetskapende som før :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte spillet på lørdag, og har allerede spilt ferdig den første sesongen :D Spiller med Wolfsburg, og endte på 4. plass. Ganske flaut, men jeg får unnskylde meg med at jeg var litt rusten, og at det var en litt vanskelig overgang fra det forrige. Jeg åpnet sesongen helt katastrofalt, og tapte fem kamper på meget kort tid. Når jeg kom skikkelig inn i det vant jeg syv kamper på rad, og slo både Chelsea og AC Milan i Champions League.

 

Spiller med dette laget:

 

Benaglio

Zaccardo - Barzagli - Westermann - Beck

Josué

Gentner - Misimovic - Kahlenberg

Dzeko - Grafite

 

Jeg er på leting etter en ny høyreving.

Link to comment
Share on other sites

De spilte 30 kamper hver i fjor, Dzeko scorte 16 og Grafite scorte 15. Hadde håpet på flere, men tror ikke de utfyller hverandre så bra. Begge er store og sterke, skulle gjerne hatt en liten og rask som kan krangle om plassen sammen med Grafite. Martins funker greit foreløbig, men han hadde bare 5 mål på 16 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Dzeko til Arsenal i 2011-2012 sesongen for 265 mill. Her er statsene:

2011-12 Kamper: 26 - Mål: 28

2012-13 Kamper: 27 - Mål: 27 (16 assist)

2013-14 Kamper 25 - Mål: 21

 

Han er blitt kåret til årets spiss to ganger. Grunnen til at han ikke har spilt så veldig mange kamper er at jeg rullerer veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg brukte han som fremskutt spiss, men jeg tror ikke det var så lurt :huh: Skal prøve å bruke han som komplett spiss fremover. Hvilke instrukser burde jeg ha på Grafite?

 

Fant forresten min nye høyreving nettopp! :D Stéphane Sessegnon fra PSG. Måtte punge ut med £10 mill, men han herjet for PSG forrige sesong, og fikk fire stjerner på rapporten min. Det blir spennende å se ham i aksjon!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, har nok prøvd det :D

 

Tasten ser slik ut:

 

insert

[prt sc]

 

... hvis det hjelper noe.

Da har du antageligvis en knapp som det står fn på nede til venstre ved siden av windowsknappen. Hvis du holder inne den og trykker på prt sc da, skal det funke...

Link to comment
Share on other sites

Ser på han som enten måltyv eller komplett spiss. Aller helst ville jeg kjøpt en ny spiss som matcher Dzeko bedre. Det er absolutt til å anbefale å kjøpe/bruke Martins ved siden av han. Spiller i Bayer Munchen her. Han scorte forøvrig hattrick mot meg i CL-semifinalen og sendte meg ut. :D

Link to comment
Share on other sites

Opprykk til Championsship første sesongen min med Millwall. Tok 2. plassen ett poeng bak Leeds. Før sesongen var kvalikplass forventet...

 

Er i pre-season nå med laget og har hentet inn en god del unggutter som kan utvikle seg til gode spillere. Mistet den ene veldig gode midtstopperen min etter at kontrakten hans gikk ut, men har hentet inn en unggutt som kan utvikle seg til å bli bedre. Har lånt inn tre DM(som også kan spille i andre posisjoner) og spiller i en 4-1-3-2 formasjon.

Byttet formasjon fra forrige sesong som var 4-1-2-2-1.

 

Kan bli spennende å se hva laget klarer å utrette i Championsship :D

 

Hentet by the way Magnus Sylling Olsen fra Kongsvinger, og han har storspilt for meg så langt.

Link to comment
Share on other sites

Ser på han som enten måltyv eller komplett spiss. Aller helst ville jeg kjøpt en ny spiss som matcher Dzeko bedre. Det er absolutt til å anbefale å kjøpe/bruke Martins ved siden av han. Spiller i Bayer Munchen her. Han scorte forøvrig hattrick mot meg i CL-semifinalen og sendte meg ut. :blink:

Takk! Jeg har lyst til å hente en ny spiss, men jeg har dessverre alt for lite penger. Siden jeg har Dzeko, Grafite og Martins der fremme har jeg prioritert å hente forsvarsspillere. Martins spiller dessverre ikke bra nok til å være mer enn andrevalg.

Link to comment
Share on other sites

Fikk meg spillet på tirsdag, og er femten kamper ute i andre sessongen nå, spiller med Marseille! Første sessong gikk så som så, røyk ut i begge hjemlige cupene i kvartfinalen, endte på en skuffende andreplass i serien etter å ha ledet hele sessongen.. Champions league derimot, ble en stor optur, og jeg vant finalen mot Barcelona, 1-0, og målet kom i 118 minutt ;)

 

Har startet andre sessong forrykende, og har 41 poeng (13 seire og 2 uavgjort) på de femten kampene, med 12 poeng ned til Saint-Etienne på 2. Brukte hele transerbudsjettet mitt på å hente inn Phillipe Mexes fra Roma, og nå ser laget sånn ut (4-2-3-1)

 

Mandanda

 

Bocaly - Mexes - Diawara - Taiwo

 

L. Gonzalez - Cheryou

 

Dos Santos - Ben Arfa - Niang

 

Milevskyi

 

Mexes kjøpt inn fra Roma, for 34,5 mill euro

Dos Santos på lån fra Tottenham

Milevskyi fra Dynamo Kiev for 12 mill euro

Mario Mandzukic fra Zagreb for 2.1 mill euro (supersub)

Henri Saivet fra Bordeaux for 1.4 mill euro

Link to comment
Share on other sites

Herregud, når jeg først så Walcott så ble jeg litt overrasket. Elendig på alt, det eneste han er god på er farten hans. FM09 var han veldig god, men statsene iår ser jo helt elendige ut. Nesten som FM sier at Walcott burde legge opp, og bli en sprinter istedet.

Link to comment
Share on other sites

Oi, nå fikk jeg og lyst til å begynne med Marseille!

 

Btw, låner du Tottenham-spillere!? :P

Det skjønner jeg!

hehe, ja.. hadde lite penger og ingen høyreving, da tok jeg til takke med det jeg fikk :( han har vist seg å være helt rå da, liker ikke innrømme det, men sånn er det!

Link to comment
Share on other sites

etter en litt for lett sesong med arsenal, valgte jeg å starte på nytt med Leeds. Er et godt stykke ut i tredje sesongen og ligger på 13. plass i PL etter 2 strake opprykk. Har midler til å hente de fleste, men få spillere av en viss klasse er interessert. Noen som har tips til spillere som kan matche topp PLklasse, men fremdeles være interessert i middels PLklubb?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...