Jump to content

Football Manager 2010


hermz

Football Manager 2010  

29 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

FOOTBALL MANAGER 2010

 

I dag er det vel en måned til spillet kommer ut i butikkene, mange football-manager entusiaster verden over har ventet på det nye spillet en god stund, så tenkte det var greit å lage en tråd for årets utgave som lanseres snart. Her kan man ta alt fra tekniske spørsmål til overganger og gode taktikker. Kjør på, la for øvrig til en liten poll.

 

Lansering: 30. oktober

Lenker: FootballManager.com | FmNorge.com

Blogg: MirrorFootball.co.uk

Bloggen til Miles Jacobson, som hver dag skriver litt om nye funksjoner og diverse småting i det spillet. Her kan man finne bilder av fm samt litt informasjon.

 

Gleder meg! :)

 

EDIT: Ser nå at det skulle stått Football Manager-serien i pollen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Har allerede forhåndsbestilt, og det er det eneste bortsett fra Arsenal-kamper som jeg ser fram til i livet mitt. :) Har lest alle bloggene, og jeg kommer til å klikke tulling 30. Oktober. Regner med at jeg og kompisser blir å gjøre som i fjor, å døgne fredagen til lørdagen med intens spilling. Slår aldri feil!

 

Agh, jeg gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

bruker en 4-3-3 med Song som den defensive midtbanespileren, defensivt fungerer det veldig bra, offensivt er det bare bendtner som klarer å score, men han har 8 mål på 10 kamper til nå. Leder ligaen 2 poeng foran Manure, kjøpt en spiller, og det er Hamsik som ikke kommer inn på laget mitt.

 

Jeg anbefaler de som spiller å aller helst kjøpe en ny stopper fordi Vermaelen er sykt undervurdert på spillet, Almunia er faktisk en meget god målvakt på spillet, ikke det at jeg vil skape en debatt her om han er det på ekte..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter med Arsenal, scorer for lite og har ikke holdt nullen en eneste gang, har riktignok spilt fem kamper, men kun en kamp er godkjent. (4-1 mot Atletico i CL). Setter pris på noen tips! :)

 

Anbefaler Kameni (bedre enn Almunia, koster bare 52,5 mil), samt van der Vaart for utrolige 72,5 mil. :D

Link to comment
Share on other sites

Klarte meg relativt bra fram til demoen tok slutt. Ledet serien og var med i begge cupene. Men deler ble ødelagt av at jeg røk ut i CL-kvalifiseringen mot Atletico Madrid. Kjørte først en offensiv 4-3-3 der spillerne fikk gjøre som de ville. Men det gikk ikke så bra, noe dere kanskje har skjønt allerede. Så la jeg om til 4-1-2-1-2. Fabregas og van Persie herjet som tullinger og jeg tror at Van Persie hadde flere mål enn kamper de første 5 kampene med den nye taktikken.

 

Sliter med at jeg ikke orker å legge så mye tid i taktikken, og fikset heller ikke trenere/treningsopplegg. Det er heller ikke så lett å bruke tid på å finne de rette spillerne. Jeg bruker demoen til å utforske spillet, ikke til å vinne. :)

 

Laget var vel:

Frey (insane!)

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Palombo

Veloso-Fabregas

Alex/Arshavin

van Persie-Eduardo

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Du kan garantert finne deg torrenter med cracks, men å finne lovlige keycodes på internett tviler jeg meget sterkt på at du finner. Den som legger ut disse keycodene må da ha betalt for spillet. Jeg kan bekrefte at det finnes cracker som fungerer, men ber dere alle å ta avstand fra de. Betal for spillet slik at det fortsetter den framgangen de har gang på gang de leverer nye spill.

Link to comment
Share on other sites

FM kjøper man, det er en uskreven, men likevel helt fullverdig regel!

 

Jeg selv har ikke fått tak i annet enn demo enda, er det noen som har erfaringer, taktikker, spillerkjøp, treningsopplegg de ønsker å dele, så taes det i mot med takk, sikkert av flere enn meg ;) gleder meg som en unge til å få kjøpt det..!

Link to comment
Share on other sites

Dette laget tok the treble for meg:

.......1........

2...3...4...5

.......6........

.....7...8.....

9............10

.......11......

 

1: Almunia

2: Sagna

3: Gallas

4: Vermaelen

5: Clichy

6: Veloso/Song

7: Van der Vaart/Nasri/Rosicky

8: Fabregas

9: Walcott/Arshavin

10: Arshavin/Rosicky/Vela

11: Van Persie/Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Har vunnet ligaen tre år på rad nå, men sliter med at jeg "kun" vinner to trofeer hver sesong. Har byttet på Ligacupen og FA Cupen, men endelig vant jeg CL denne sesongen.

Har på en måte to forskjellige ellvere. En som spiller de viktige PL kampene, og et som spiller kampen før viktige kamper som CL og toppkamper i PL.

 

Adler

Sagna-Zapata-Naldo-Clichy

Ribery-Fabregas-Veloso-Nasri

Dzeko-van Persie

 

Fabianski

Nordtveit-Djourou-Vermaelen-Traore/Wilkins(regen)

Barazite-Kroos-Ramsey-Wilshere

Eduardo-Vela

 

De fleste i XI begynner jo å runde 30 nå, så jeg må se om jeg ikke må gjøre en solid oppryddning etter neste sesong. Dzeko er forresten helt gal på spillet. Har scoret 77 mål på 82 kamper for meg.

Link to comment
Share on other sites

Har vunnet ligaen tre år på rad nå, men sliter med at jeg "kun" vinner to trofeer hver sesong. Har byttet på Ligacupen og FA Cupen, men endelig vant jeg CL denne sesongen.

Har på en måte to forskjellige ellvere. En som spiller de viktige PL kampene, og et som spiller kampen før viktige kamper som CL og toppkamper i PL.

 

Adler

Sagna-Zapata-Naldo-Clichy

Ribery-Fabregas-Veloso-Nasri

Dzeko-van Persie

 

Fabianski

Nordtveit-Djourou-Vermaelen-Traore/Wilkins(regen)

Barazite-Kroos-Ramsey-Wilshere

Eduardo-Vela

 

De fleste i XI begynner jo å runde 30 nå, så jeg må se om jeg ikke må gjøre en solid oppryddning etter neste sesong. Dzeko er forresten helt gal på spillet. Har scoret 77 mål på 82 kamper for meg.

 

Den første lagoppstillingen har jaggu meg ikke mye med Arsenal å gjøre gitt. Halve laget er jo mer eller mindre byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

Veloso må være en av verdens mest oppskrytte spillere!!!

I likhet med Aguerro!

 

 

Mitt lag på FM

 

Lloris

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Walcott - Fabregas - Song - Di Maria

vPersie - Pato

 

Di Maria var jo nesten Arsenalspiller for noen år siden, så er ikke så mye uArsenalsk på dette laget ;)

Link to comment
Share on other sites

Den første lagoppstillingen har jaggu meg ikke mye med Arsenal å gjøre gitt. Halve laget er jo mer eller mindre byttet ut.

Sist jeg sjekket var FM et spill. Som i alle andre spill vil man ha de beste tilstrekkelige spillerne og vinne det man kan vinne. Jeg ville ikke klart de bragdene jeg har gjort med kun Arsenal-spillere.

 

Man kan såklart starte saver der man ønsker å spille med de spillerne som er der fra før av, og kun kjøpe engelske spillere. Det har jeg gjort før, og det er morsomt det også.

Link to comment
Share on other sites

Sist jeg sjekket var FM et spill. Som i alle andre spill vil man ha de beste tilstrekkelige spillerne og vinne det man kan vinne. Jeg ville ikke klart de bragdene jeg har gjort med kun Arsenal-spillere.

 

Man kan såklart starte saver der man ønsker å spille med de spillerne som er der fra før av, og kun kjøpe engelske spillere. Det har jeg gjort før, og det er morsomt det også.

 

Jeg vet jo selvfølgelig at det er ett spill, og min bemerkning har ingenting med om du har kjøpt utenlandske spillere eller engelske spillere å gjøre.

 

Når jeg selv spiller disse spillene, velger jeg å spille med de spillerne som er der, og gi unggutter sjansen underveis, akkurat på samme måte som det gjøres i virkeligheten.

 

Synes det er mye morsommere, og ikke minst mer utfrodrende, med tanke på at Arsenal ofte er undervurdert på slike spill. Alle kan kjøp masse gode spillere på FM, og skape ett vinnerlag. Men mange vil slite med å vinne noe med Arsenal basert på de spillerne du har fra starten av. Dette krever mye mer innsikt i taktikk og fotball generelt

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo enig med deg, men dette er min første save på FM 10. Tradisjonelt sett begynner jeg først med Arsenal, og når jeg går lei så begynner jeg i Blue Square Premiership.

 

Det kjøpes spillere også i virkeligheten, og første sesongen så kjøpte jeg kun Adler og Veloso. Dette er forøvrig to av tre posisjoner Arsenal trenger spillere i virkeligheten også. Ingen av talentene som er på Arsenal kan ha den samme utviklingen de vil ha normalt i Arsenal på ordentlig. Selv Wilshere er bare en spiller som kunne spilt i en av nedrykksklubbene. Dette i en alder av 21. Men spill skal jo være utfordrende også, så hvis man er virkelig god så kan man jo klare å utrette ting med dagens stall.

 

Så god er jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...