Jump to content

2009.05.10 Chelsea H


Mr Chapman

Hvem vinner kampen?  

26 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg syns nå vi spiller en ok kamp. Men mye dårlige avslutninger sørger for

at vi ikke får betalt for trykket vi opparbeider. I tillegg er to mål følger av

dommerfeil. 1-4 målet er jo offside ved to anledninger!!

 

Men bevares, vi trenger et sterkere forsvar, det er jo 100% enig i!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

DAGENS:

thor rune haugen - jeg må innrømme at når jeg ser drogba i bildet, er jeg redd for å komme borti monitor slik at han faller:

 

 

Hehe - ja jeg lo godt når jeg hørte den der. Spot on! Rart at C+ folket ikke spurte chelskij supporteren om en kommentar til den.

 

Men uansett så er disse siste kampene ett fett. Vi mangler for mange spillere til å utgjøre noen trussel mot lag som Chelsea og united.

 

Gallas, Clichy, Arshavin, Eduardo, Rosicky,. Alle spillere som vi kunne trengt idag. Spesielt Gallas og Arshavin.

 

Vi må bare innrømme at vi mangler det vi ønsket i fjor - en ny ryggrad i laget. Keeper, midtstopper, sentral midtbane (Song har kommet frem har dog...) og en ny _effektiv_ spiss. Villa?

 

Vi kunne trenge(bare yngre):

Keeper som Lehman

Stopper som Campbell

Stopper som Toure var før

Def midt som Vieira

Vinger som Freddie og Pires

Spisser som Bergkamp og Henry

 

Det jeg synes burde være realistisk er å få inn minst en spiss, en def midt og en stopper

Link to comment
Share on other sites

DAGENS:

thor rune haugen - jeg må innrømme at når jeg ser drogba i bildet, er jeg redd for å komme borti monitor slik at han faller:

 

 

Hehe - ja jeg lo godt når jeg hørte den der. Spot on! Rart at C+ folket ikke spurte chelskij supporteren om en kommentar til den.

 

Men uansett så er disse siste kampene ett fett. Vi mangler for mange spillere til å utgjøre noen trussel mot lag som Chelsea og united.

 

Gallas, Clichy, Arshavin, Eduardo, Rosicky,. Alle spillere som vi kunne trengt idag. Spesielt Gallas og Arshavin.

 

Vi må bare innrømme at vi mangler det vi ønsket i fjor - en ny ryggrad i laget. Keeper, midtstopper, sentral midtbane (Song har kommet frem har dog...) og en ny _effektiv_ spiss. Villa?

 

Vi kunne trenge(bare yngre):

Keeper som Lehman

Stopper som Campbell

Stopper som Toure var før

Def midt som Vieira

Vinger som Freddie og Pires

Spisser som Bergkamp og Henry

 

Det jeg synes burde være realistisk er å få inn minst en spiss, en def midt og en stopper

Wenger har allerede sagt at det ikke kommer en ny spiss...

Link to comment
Share on other sites

DAGENS:

thor rune haugen - jeg må innrømme at når jeg ser drogba i bildet, er jeg redd for å komme borti monitor slik at han faller:

 

 

Hehe - ja jeg lo godt når jeg hørte den der. Spot on! Rart at C+ folket ikke spurte chelskij supporteren om en kommentar til den.

 

Men uansett så er disse siste kampene ett fett. Vi mangler for mange spillere til å utgjøre noen trussel mot lag som Chelsea og united.

 

Gallas, Clichy, Arshavin, Eduardo, Rosicky,. Alle spillere som vi kunne trengt idag. Spesielt Gallas og Arshavin.

 

Vi må bare innrømme at vi mangler det vi ønsket i fjor - en ny ryggrad i laget. Keeper, midtstopper, sentral midtbane (Song har kommet frem har dog...) og en ny _effektiv_ spiss. Villa?

 

Vi kunne trenge(bare yngre):

Keeper som Lehman

Stopper som Campbell

Stopper som Toure var før

Def midt som Vieira

Vinger som Freddie og Pires

Spisser som Bergkamp og Henry

 

Det jeg synes burde være realistisk er å få inn minst en spiss, en def midt og en stopper

Wenger har allerede sagt at det ikke kommer en ny spiss...

Da trenger avslutningstrening i sommer...

Link to comment
Share on other sites

Ting vil ikke løse seg bare ved å kjøpe kjøpe kjøpe. Det som blir viktig for Wenger og trener-teamet er å få spillerne ordentlig klare til en ny sesong. Da må spillerne være i toppform fra start av, og de må være villige til å gi alt fra første spark på ballen.

 

Får vi Adebayor og RVP opp mot sitt beste igjen, Clichy og Sagna til å levere på samme nivå som de gjorde forrige sesong og får igang Fabregas for fullt igjen sammen med en sprudlende Arshavin så er dette ting som kan være med på og løfte dette laget mot nye høyder.

 

Vi kan ikke tro at å kjøpe hele tiden skal være løsningen. Det bor masse kvalitet i laget, problemet blir bare å få det til å slå ut i full blomst og få det til å slå ut i full blomst samtidig for alle spillerne. Denne sesongen har vært det "vanskelige 2.året". Spillerne har hatt større press på seg denne sesongen til å levere, enn de hadde foran forrige sesong. Da forventet de fleste at Arsenal skulle slite kraftig ettersom Henry hadde forsvunnet.

 

Skal vi kjøpe og er det noe vi i såfall skal hente inn så er det defensive spillere. Offensivt er vi godt nok rustet.

Link to comment
Share on other sites

Ting vil ikke løse seg bare ved å kjøpe kjøpe kjøpe. Det som blir viktig for Wenger og trener-teamet er å få spillerne ordentlig klare til en ny sesong. Da må spillerne være i toppform fra start av, og de må være villige til å gi alt fra første spark på ballen.

 

Får vi Adebayor og RVP opp mot sitt beste igjen, Clichy og Sagna til å levere på samme nivå som de gjorde forrige sesong og får igang Fabregas for fullt igjen sammen med en sprudlende Arshavin så er dette ting som kan være med på og løfte dette laget mot nye høyder.

 

Vi kan ikke tro at å kjøpe hele tiden skal være løsningen. Det bor masse kvalitet i laget, problemet blir bare å få det til å slå ut i full blomst og få det til å slå ut i full blomst samtidig for alle spillerne.

Ganske enig selv om mitt forrige inlegg så annerledes ut, mine poeng var at Arsenal for 5 år siden var langt sterkere enn dagens lag, som så bra skrevet i TGP's siste nummer er det Arsene gjør nå en viktig prosess for å i tilpasse seg en ny stadion.

 

Vi trenger hvertfall et fungerende midtforsvar og den eneste løsningen på dette ser ut til å gå ut på markedet. Ser ikke for meg mer enn 3 nye signeringer i sommer og håper ikke på mer heller fordi det kan ødelegge lagånden(enda mer?)

Link to comment
Share on other sites

Shots on Target

arsenal: 6

chelsea: 5

 

 

Shots off Target

Arsenal:11

Chelsea: 8

 

Helt utrolig at kampen ender 1-4 . Vi skaper veldig mye offansivt.. men nok en gang får forsvaret alt for lite hjelp av midtbanen defansivt.

 

Men selv om vi har tapt de to siste kampene så har det vært en god avslutning på sesongen.. Noe selvfølgelig arshavin skal ha sin del av æren for. tror nok det hadde vært anderledes om han hadde fått de sjansene walcott fikk.

 

Syns Bendtner gjorde en strålende insats.. kom utrolig høyt på målet. Klart arsenals beste hodespiller.

 

Wenger må bli. Det er jeg overbevist om er det beste for Arsenal. Nå må vi bare beholde fabregas i overgangsvinduet, Og hente 2 nye spillere, som kan ta litt tak når det butter imot.

Link to comment
Share on other sites

Babies against MEN!!! Kan enkelt og greit oppsummeres med det. Laget mangler ryggrad, styrke. synes vi spiller en bra kamp framover men bakover blir vi for lette igjen. Selvfølgelig er vi veldig redusert uten Gallas, men laget er fryktelig dårlig som en defensiv kollektiv enhet. Essien har alene mer styrke enn Cesc, Nasri og Song tilsammen.

 

Nå kommer en sommer som Wenger MÅ innse fakta..... og kjøpe RUTINE OG STYRKE!!!! ser jeg Wenger hente 1 ung og talentfull offensiv spiller i sommer da gir jeg opp Wenger. Tampen brenner for Wenger nå (synes jeg).

 

Pluss i dag til Song, Sagna, Bendtner, GIBBS. Van persie den største skuffelsen igjen.

 

1-4 er flatterende, saken er jo at de engelske topplagene er fryktelig gode, United, Chelski og Pool er verdensklasselag og straffer en momentant.

Link to comment
Share on other sites

Ikke babies agains menn, men heller rovdyr mot kjæledyr. Som gjennomgangsmelodien har vært svikter vi igjen foran begge mål. Denne gang i en kamp vi i utgangspunktet dominerer fullstendig. Også i god tradisjon, når det butter etter en exit skal det bare en liten kilevink til før alt klapper sammen. Så også i dag.

Link to comment
Share on other sites

Folk sammenligner Arsenal i dag og Arsenal for 5 år siden, men jeg syns det blir litt urettferdig ovenfor spillerstallen. Ja vi skal ha lov til å forvente både det ene og det andre, men i realiteten så var det Arsenal laget vi hadde på banen for 5 år siden bygget på en helt annen måte. Det var spillere som var kjøpt inn som hadde erfaring, det var voksne mennesker som hadde fått utviklet seg gjennom mange år og manglet kun finjusteringer før de fikk store gjennombrudd under Wenger.

 

Nå består spillerstallen av unge spillere som ikke har den bakgrunnen. De har fått sine gjennombrudd i Arsenal, de er unge og er ikke ferdig utviklet hverken som fotballspiller eller som menneske. Dagens spillere er nødt til å få utvikle seg ferdig, de må få oppleve ting på godt og vondt.

 

Fabregas har allerede skaffet seg masse erfaring, men gutten er fortsatt fryktelig ung. 2-3 år til så vil Fabregas ha utviklet seg ufattelig mye og være mye sterkere mentalt, noe som kan være med og tippe ting i riktig retning for oss når vi spiller i store og avgjørende kamper. Sånn er det for alle spillerne våre.

 

En annen ting er at vi i dag sloss mot noen helt andre motstandere enn vi gjorde for 5 år siden. Da var det stort sett United som var den tøffeste motstanderen. Nå ligger Liverpool og Chelsea på samme linje. I tillegg har også de "mindre" klubbene i PL tatt flere steg fremover og blitt mye bedre.

 

Det skrives også i mange medier at våre beste spillere vil forlate klubben hvis vi ikke vinner noe, men dette tror jeg er noe media overdriver litt. Hvis Fabregas hadde vunnet PL, CL og FA cupen med oss denne sesongen så tror jeg han likevel fort kunne valgt å forlate oss, ettersom han da hadde vunnet alt og heller ville hatt en ny utfordring. Det er heller ingen garanti at han kommer til å vinne noe hvis han forsvinner til en annen klubb. Man har aldri noen garanti i fotball, og jeg tror neppe spillerne tenker slik. For en spiller som lever av fotballen så tror jeg det er viktig at han trives både på og utenfor banen. Det er også viktig at han føler seg ønsket av den klubben han er i, og trives med de spillerne han spiller med og det trener-teamet han har rundt seg. Noen spillere lokkes så klart av mer penger, men hvem gjør ikke det her i verden? Det er en jobb for spillerne og får de et bedre jobbtilbud et annet sted så vil de så klart vurdere det, på lik linje som vi vanlige arbeidere gjør hvis vi får et annet jobbtilbud.

 

Vi kan ikke bli så smaløyde at vi tror at alle spillere som spiller i klubben vår og som kommer til å spille i klubben vår i fremtiden skal bli Arsenal supportere for evig og alltid. For mange er det en jobb og de gjør så godt de kan, for andre utvikler det seg til kjærlighetsforhold. Vi skal uansett strebe etter å gjøre det best mulig for alle og enhver som kommer til klubben vår, slik at de skal føle seg hjemme få et forhold til Arsenal. Oppnår vi det og skaper en slik stemning i klubben så har vi kommet langt på vei og lagt et godt grunnlag for mange år fremover. Dette er noe jeg tror Wenger jobber veldig hardt med, og som han også har lykkes med og fortsatt lykkes med.

 

Jeg er sikker på at hvis Wenger hadde valgt å gå bortifra det prosjeket han holder på med, og begynt å kjøpe erfaring og brukt masse penger i hvert overgangsvindu så kunne vi sikkert kjempet enda tøffere om trofeene, men det er ikke det prosjektet til Wenger er bygget på.

 

Prosjektet er i satt i gang pga Emirates som har gitt oss stor gjeld. Med tanke på at vi skal drive klubben fornuftig så valgte vi å gå for den billigste løsningen. Det er å hente unge spillere til en billig penge og utvikle dem til stjerner på egenhånd. Med denne løsningen så følger en del utfordringer. En utfordring er at det kan bli en del magre år med tanke på trofeer. En annen utfordring er at vi må tåle noen sviende nederlag, pga av at de unge spillerne må få oppleve disse øyeblikkene, både på godt og vondt. De må også få prøve seg og feile, selv om det gjør vondt der og da. Gibbs var uheldig mot Man Utd, men dette er noe han tar lærdom av og tar med seg videre i karrieren.

 

Jeg vet at det hele tiden blir sagt "neste år", men jeg tror at hvis vi klarer å være tålmodige så vil det belønne seg tilslutt. Jeg syns mange skal prøve å tenke litt bortifra trofeene innimellom, selv om det faktisk er det vi blir bedømt utifra og kjemper for. Det å skape et ungt lag bygget på grunnlag av tillit, tålmodighet og økonomisk fornuftig tankegang skal man være stolt av. Vi er en fornuftig klubb økonomisk, og vi er ingen bruk og kast klubb. Selv om vi ikke har vunnet noe denne sesongen og de siste årene, så har vi allikevel fått mange positive opplevelser og vi legger et fundament for en fremtid som kan bli enda mer positiv.

 

Selv om vi går 5-6-7 år uten trofeer, men klarer å bygge et godt fotball-lag, og som gjør at talentutviklingen i klubben vår holder et ekstremt høyt nivå og som ender med at vi vinner trofeer hvert år i overskuelig fremtid så vil jeg si at det er en suksess.

 

Jeg ser ikke noe behov i å stresse pga manglende trofeer. Arsenal har bestått i mange år og skal bestå i mange mange mange år til. At vi har noen magre år nå får vi tåle. Det er ikke første gang, og det er ikke siste gang at det vil skje. Hverken for Arsenal, eller for en annen klubb.

 

Ha troen, støtt laget og selv om det går dårlig en sesong så starter det heldigvis på nytt igjen i August - hvert eneste år. Vi er faktisk blandt de fire beste i serien og i Europa denne sesongen. Det skal vi være stolte av og det er et tegn på at en del ting i denne kjære klubben vår faktisk blir gjort riktig. B)

Link to comment
Share on other sites

Folk sammenligner Arsenal i dag og Arsenal for 5 år siden, men jeg syns det blir litt urettferdig ovenfor spillerstallen. Ja vi skal ha lov til å forvente både det ene og det andre, men i realiteten så var det Arsenal laget vi hadde på banen for 5 år siden bygget på en helt annen måte. Det var spillere som var kjøpt inn som hadde erfaring, det var voksne mennesker som hadde fått utviklet seg gjennom mange år og manglet kun finjusteringer før de fikk store gjennombrudd under Wenger.

 

Nå består spillerstallen av unge spillere som ikke har den bakgrunnen. De har fått sine gjennombrudd i Arsenal, de er unge og er ikke ferdig utviklet hverken som fotballspiller eller som menneske. Dagens spillere er nødt til å få utvikle seg ferdig, de må få oppleve ting på godt og vondt.

 

Fabregas har allerede skaffet seg masse erfaring, men gutten er fortsatt fryktelig ung. 2-3 år til så vil Fabregas ha utviklet seg ufattelig mye og være mye sterkere mentalt, noe som kan være med og tippe ting i riktig retning for oss når vi spiller i store og avgjørende kamper. Sånn er det for alle spillerne våre.

 

En annen ting er at vi i dag sloss mot noen helt andre motstandere enn vi gjorde for 5 år siden. Da var det stort sett United som var den tøffeste motstanderen. Nå ligger Liverpool og Chelsea på samme linje. I tillegg har også de "mindre" klubbene i PL tatt flere steg fremover og blitt mye bedre.

 

Det skrives også i mange medier at våre beste spillere vil forlate klubben hvis vi ikke vinner noe, men dette tror jeg er noe media overdriver litt. Hvis Fabregas hadde vunnet PL, CL og FA cupen med oss denne sesongen så tror jeg han likevel fort kunne valgt å forlate oss, ettersom han da hadde vunnet alt og heller ville hatt en ny utfordring. Det er heller ingen garanti at han kommer til å vinne noe hvis han forsvinner til en annen klubb. Man har aldri noen garanti i fotball, og jeg tror neppe spillerne tenker slik. For en spiller som lever av fotballen så tror jeg det er viktig at han trives både på og utenfor banen. Det er også viktig at han føler seg ønsket av den klubben han er i, og trives med de spillerne han spiller med og det trener-teamet han har rundt seg. Noen spillere lokkes så klart av mer penger, men hvem gjør ikke det her i verden? Det er en jobb for spillerne og får de et bedre jobbtilbud et annet sted så vil de så klart vurdere det, på lik linje som vi vanlige arbeidere gjør hvis vi får et annet jobbtilbud.

 

Vi kan ikke bli så smaløyde at vi tror at alle spillere som spiller i klubben vår og som kommer til å spille i klubben vår i fremtiden skal bli Arsenal supportere for evig og alltid. For mange er det en jobb og de gjør så godt de kan, for andre utvikler det seg til kjærlighetsforhold. Vi skal uansett strebe etter å gjøre det best mulig for alle og enhver som kommer til klubben vår, slik at de skal føle seg hjemme få et forhold til Arsenal. Oppnår vi det og skaper en slik stemning i klubben så har vi kommet langt på vei og lagt et godt grunnlag for mange år fremover. Dette er noe jeg tror Wenger jobber veldig hardt med, og som han også har lykkes med og fortsatt lykkes med.

 

Jeg er sikker på at hvis Wenger hadde valgt å gå bortifra det prosjeket han holder på med, og begynt å kjøpe erfaring og brukt masse penger i hvert overgangsvindu så kunne vi sikkert kjempet enda tøffere om trofeene, men det er ikke det prosjektet til Wenger er bygget på.

 

Prosjektet er i satt i gang pga Emirates som har gitt oss stor gjeld. Med tanke på at vi skal drive klubben fornuftig så valgte vi å gå for den billigste løsningen. Det er å hente unge spillere til en billig penge og utvikle dem til stjerner på egenhånd. Med denne løsningen så følger en del utfordringer. En utfordring er at det kan bli en del magre år med tanke på trofeer. En annen utfordring er at vi må tåle noen sviende nederlag, pga av at de unge spillerne må få oppleve disse øyeblikkene, både på godt og vondt. De må også få prøve seg og feile, selv om det gjør vondt der og da. Gibbs var uheldig mot Man Utd, men dette er noe han tar lærdom av og tar med seg videre i karrieren.

 

Jeg vet at det hele tiden blir sagt "neste år", men jeg tror at hvis vi klarer å være tålmodige så vil det belønne seg tilslutt. Jeg syns mange skal prøve å tenke litt bortifra trofeene innimellom, selv om det faktisk er det vi blir bedømt utifra og kjemper for. Det å skape et ungt lag bygget på grunnlag av tillit, tålmodighet og økonomisk fornuftig tankegang skal man være stolt av. Vi er en fornuftig klubb økonomisk, og vi er ingen bruk og kast klubb. Selv om vi ikke har vunnet noe denne sesongen og de siste årene, så har vi allikevel fått mange positive opplevelser og vi legger et fundament for en fremtid som kan bli enda mer positiv.

 

Selv om vi går 5-6-7 år uten trofeer, men klarer å bygge et godt fotball-lag, og som gjør at talentutviklingen i klubben vår holder et ekstremt høyt nivå og som ender med at vi vinner trofeer hvert år i overskuelig fremtid så vil jeg si at det er en suksess.

 

Jeg ser ikke noe behov i å stresse pga manglende trofeer. Arsenal har bestått i mange år og skal bestå i mange mange mange år til. At vi har noen magre år nå får vi tåle. Det er ikke første gang, og det er ikke siste gang at det vil skje. Hverken for Arsenal, eller for en annen klubb.

 

Ha troen, støtt laget og selv om det går dårlig en sesong så starter det heldigvis på nytt igjen i August - hvert eneste år. Vi er faktisk blandt de fire beste i serien og i Europa denne sesongen. Det skal vi være stolte av og det er et tegn på at en del ting i denne kjære klubben vår faktisk blir gjort riktig. B)

 

Klok mann, med kloke ord.

Tider kommer og tider går, dette gjelder også i fotballen. Du tar opp noen store og viktige punkter i innlegget ditt, og som burde få mange til å tenke litt mer ydmykt på hva Arsenal er.

Vi er med helt i toppen i alt, selv om vi ikke når helt på toppen. Likevel er det en utvikling som stadig blir bedre og bedre, og tiden vil vise om noen sesonger om dette var en bra plan.

Jeg tror på dette prosjektet, og føler at jeg har lite å klage på, (selv om jeg kan være uenig i diverse) med tanke på hvilken stabilitet dette unge laget faktisk har.

 

Det er godt det er flere som mener at alt ikke er så negativt, som det ytres om gang etter gang.

 

Som du sa det:

 

Jeg ser ikke noe behov i å stresse pga manglende trofeer. Arsenal har bestått i mange år og skal bestå i mange mange mange år til. At vi har noen magre år nå får vi tåle. Det er ikke første gang, og det er ikke siste gang at det vil skje. Hverken for Arsenal, eller for en annen klubb.

 

Ha troen, støtt laget og selv om det går dårlig en sesong så starter det heldigvis på nytt igjen i August - hvert eneste år. Vi er faktisk blandt de fire beste i serien og i Europa denne sesongen. Det skal vi være stolte av og det er et tegn på at en del ting i denne kjære klubben vår faktisk blir gjort riktig

 

Takk for et meget velformulert innlegg, hvor du tenker litt mer helhetlig igjennom Arsenal og fotballhistorien generelt.

Link to comment
Share on other sites

De som sier at alt er som det skal i Arsenal kan gå og ligge seg. Vi er kanskje i verdenstoppen når det kommer til vakkert spill i angrep. MEN:

Vi har svært få spillere det lukter mål av.

Og ikke minst: Vi er et av Englands (PL) svakeste lag i forsvar! Og Lukasz Fabianski har nok en gang vist at han ikke har det som skal til!! Keepertabbe!

Vi er ikke i verdenstoppen på noen ting, kjære medsupporter.

 

Diaby har forresten nok en gang vist at han ikke er god nok for engelsk toppfotball.

 

Som jeg skulle sagt det selv.

Link to comment
Share on other sites

Ha troen, støtt laget og selv om det går dårlig en sesong så starter det heldigvis på nytt igjen i August - hvert eneste år. Vi er faktisk blandt de fire beste i serien og i Europa denne sesongen. Det skal vi være stolte av og det er et tegn på at en del ting i denne kjære klubben vår faktisk blir gjort riktig. B)

 

Eit usedvanlig godt innlegg Frank! Støtter kvart einaste ord!

Link to comment
Share on other sites

Det er bra å ha troen på klubben og alt det der, men fint om man også kan være litt i denne verden og se ting som de faktisk er. Det er bare innlegg av typen "vi må bygge videre på det vi har, og vi trenger ingen forsterkninger, vi er så fantastiske" som får folk her inne til å gå bananas med lovord. Bla bla bla. Og ikke kom med et innlegg av typen "åhhh, du er alltid så negativ" nå. Les heller det jeg faktisk skriver. Det er selvsagt ingen dum ting at ungguttene opplever at det går tungt, men hvis det blir for tungt /tungt for mange ganger er det ikke ideelt. Det Wenger må gjøre er å sette sammen på samme måte som i unbeaten sesongen (en herlig mix av ungt og gammelt, og med noen midt i mellom der)

 

Alle ser at dette laget ikke er godt nok til å vinne PL/CL. Joda, vi er gode nok til å være blant de fire øverste i PL, men er ikke ambisjonene å vinne? Nå har vi gått nok sesonger og sagt "neste år" "med så mange unggutter, bare tenk på neste sesong". Ting skjer ikke av seg selv. Man er nødt til å gjøre noe for at ting skal skje. Den største feilen med Wenger er at så og si alle spillerne han får tak i er bedre offensivt enn defensivt. Det er faktisk slik at et lag trenger ikke mange sjanser for å score mot oss. Når det i tillegg er slik at vi trenger mange sjanser for å score mot de andre laget er det langt fra ideelt (unntaket er den absurde Pool-kampen nylig).

 

Dette ble kanskje litt rotete, men det får frem poengene mine

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig er vi fullt på høyde med Chelsea,men vi brenner

en haug med sjanser mens Chelsea er effektive.

Der har vi mye å gå på.

 

Det som er en av de største forskjellene på oss kontra United,Chelsea og Pool er at de lagene har spisser som jager forsvaret. Den eneste vi har som jager er Bendtner.

 

Chelsea har Essien som er overalt. Det er mye som Flamini var ifjor.

Det savner jeg.

 

Arshavin har bortimot berget 4 plassen for oss med sitt talent,gå på vilje og never say die attitude.

Akkurat det savner jeg hos enkelte spillere. Men med en større effektivitet og litt mer tøffhet i laget er dette laget i toppen.

Suksess bygger en opp gjennom hardt arbeid og utvikling av talent. En kan ikke kjøpe suksess. Jeg har liten tro på store utskiftninger av stallen slik den er idag.

Men 1-2 spillere inn i nøkkelroller seg jeg på som fornuftig.

 

Og forbedrer ikke et par spillere arbeidskapasiteten sin har de ingen framtid i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Ikke babies agains menn, men heller rovdyr mot kjæledyr. Som gjennomgangsmelodien har vært svikter vi igjen foran begge mål. Denne gang i en kamp vi i utgangspunktet dominerer fullstendig. Også i god tradisjon, når det butter etter en exit skal det bare en liten kilevink til før alt klapper sammen. Så også i dag.

 

Nettopp! De to siste kampene har vel med all tydelighet demonstrert hvor skoen trykker. Arsenal er spillemessig helt på høyden - og faktisk også vel så det - men de har en tendens til å svikte i de avgjørende fasene; både offensivt og defensivt. Og det som mangler er delvis fysisk - de fremstår som gutter mot menn som mange av dere andre også påpeker - og delvis må dette være mentalt. Kanskje man har hatt litt for naiv tiltro til at man skulle hamle opp med ManU og Chelsea etter gode resultater de siste månedene? Sånn sett er de to siste kampene nyttige påminnelser om hva som mangler. Og det er jo ikke så mye som egentlig skal til. Plutselig sitter det, og det er jo ingen grunn til å krisemaksimere. Det er derfor viktig å gå bak resultatene. For det er alt for mange som for et par uker siden hyllet Wenger, nå ønsker å sende ham ut i mørket. Men selv om det er viktig å holde hodet kaldt, og det er SVÆRT små marginer som skal til før brikkene faller på plass, er det likevel et åpent spørsmål om Wenger evner eller vil ta de grepene som trengs. For det er slett ikke opplagt at han ser dette på samme måte som omverdenen...

Link to comment
Share on other sites

Det er bra å ha troen på klubben og alt det der, men fint om man også kan være litt i denne verden og se ting som de faktisk er. Det er bare innlegg av typen "vi må bygge videre på det vi har, og vi trenger ingen forsterkninger, vi er så fantastiske" som får folk her inne til å gå bananas med lovord. Bla bla bla. Og ikke kom med et innlegg av typen "åhhh, du er alltid så negativ" nå. Les heller det jeg faktisk skriver. Det er selvsagt ingen dum ting at ungguttene opplever at det går tungt, men hvis det blir for tungt /tungt for mange ganger er det ikke ideelt. Det Wenger må gjøre er å sette sammen på samme måte som i unbeaten sesongen (en herlig mix av ungt og gammelt, og med noen midt i mellom der)

 

Alle ser at dette laget ikke er godt nok til å vinne PL/CL. Joda, vi er gode nok til å være blant de fire øverste i PL, men er ikke ambisjonene å vinne? Nå har vi gått nok sesonger og sagt "neste år" "med så mange unggutter, bare tenk på neste sesong". Ting skjer ikke av seg selv. Man er nødt til å gjøre noe for at ting skal skje. Den største feilen med Wenger er at så og si alle spillerne han får tak i er bedre offensivt enn defensivt. Det er faktisk slik at et lag trenger ikke mange sjanser for å score mot oss. Når det i tillegg er slik at vi trenger mange sjanser for å score mot de andre laget er det langt fra ideelt (unntaket er den absurde Pool-kampen nylig).

 

Dette ble kanskje litt rotete, men det får frem poengene mine

 

Hmm. 13 timer fotball på Emirates før vi slipper inn mål tyder vel på at vi ikke er så dårlige som du sier..

Jeg er forsåvidt enig med deg i at man må innse realitetene, men jeg er dypt uenig i at det er du som er realist. Du er veldig lite flink til å se bak resultatet og bortsett fra dette innlegget hvor du begrunner tankene dine består innleggene dine stort sett av sure oppstøt og lite konstruktivt.

 

Vi har gått 5 år uten PL tittel. Chelsea har 2 totalt og Liverpool ingen. Mangler også disse klubbene ambisjoner? Hvor mange spillere må kjøpes før man har ambisjoner? Jeg støtter overhode ikke din tankegang her. Ambisjoner har ingenting med kjøp eller salg å gjøre. 1 klubb kan vinne ligaen hvert år. 1 klubb kan vinne CL. Vi havner blandt de 4 beste i verdens beste liga hvert eneste år, vi var blandt de 4 siste i cupen og blandt de 4 siste i Europa. Det er jo innlysende at vi mangler ambisjoner og kvalitet..

 

I motsetning til deg er jeg blandt de som tror på dette laget. Jeg mener avstanden slett ikke er så stor som enkelte skal ha det til, noe kampen i går beviser tiltross for resultatet. Men, jeg ser absolutt ditt poeng når det gjelder miks av spillere. Vi trenger rutine og vi trenger mer struktur defensivt. Jeg tror egentlig vi kan skaffe oss dette selv. Semifinale i CL er det ikke mange spillere i verden som opplever. Vi har unge spillere som har vært der 2 ganger. Det gir rutine. Vi har spillere som har spilt toppkamper i PL i flere år. Det gir rutine. Vi har spillere som har vunnet EM, UEFA-cupen og spilt finaler i CL. Alt dette gir rutine. Alder alene gir ikke rutine.

Vi kunne med letthet ha ledet med 2 mår før Chelsea får sin første sjanse. I går var det uduglighet foran mål som avgjorde, ikke rutine.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

Enig med deg BE! Vi har talentfulle spillere,men mangler nok spillere med den fandenivoldske innstillingen. Mange har kritisert Gallas, men man merker savnet av han nå! Den klart beste forsvareren vi har pr.dags dato. En Tevez hadde vært kanon. Et arbeidsjern av dimensjoner som også er målfarlig og har evnen til å avgjøre kamper. Dog ikke veldig realistisk å håpe på han er jeg redd. Samme med Flamini.. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Walcott kunne fort scort hattrick om han hadde bedre avslutninsferdigheter. En del svak prestasjoner i går, men jeg må si at Nasri var helt fabelaktig de første 20 minuttene. Bevegelsene i den perioden var meget bra, absolutt noe av det beste i år. Song skal også ha skryt for faktisk å vinne noen kroppsdueller mot Essien. Det er det faktisk ikke mange som gjør! Ellers var det fint å se Gibbs heve seg. Med en slik psyke viser han at han kan nå langt! Lenge siden vi fikk noen bra innlegg fra backene, Sagna leverte kanskje årsbeste offensivt. Flere gode løp og noen bra innlegg. Bendtner viser nok en gang at han er en strålende hodespiller på offensive dødballer/innlegg.

 

Jeg synes folk krisemaksimerer kampen og legger alt for mye i resultatet. På det fjerde målet satt jeg faktisk og lo, fordi det oppsummerte sesongen vår på en perfekt måte. Faktisk var alle målene et resultat av typiske mål vi har hatt mot i år:

- Fabianski hadde nok reddet de aller fleste skudd innenfor stengene fra Anelka, men ballen går faktisk i stanga og rett i beina på Malouda. Sjansene for det er temmelig små.

- De tredje målet er temmelig absolutt uheldig det også. Ballen går under han og treffer tilfeldigvis det høyre beinet hans som gjør at ballen triller inn ved stanga. Toure feilberegnet hvor innlegget skal komme og hopper dermed for langt. Forøvrig en nydelig utsidepasning av Mikel i forkant av målet.

- Det første målet er som sagt filming. Andre kampen på rad på hjemmebane at vi får et viktig mål imot oss som føgle av feilaktig dømming. Fin heading av Alex. Silvestre er litt uheldig med hvordan innlegget kommer, for det kommer bak alle sammen, og Silvestre kommer derfor litt på etterskudd når han var først inn mot mål av han og Alex.

- Det andre målet kommer som følge av for dårlig press. Her må nasri ta på seg skylden for at han ikke gikk ordentlig opp i kroppen på Anelka eller i det minst prøve å takle han. Skudde kunne absolutt blitt blocket er Silvestre. Jeg tror nok at Anelka var heldig med skruen. Faktisk går den først rundt Silvestre før den skrur bort fra Fabianski.

 

Det er ikke mye som skal til for å forbedre oss. Ingen hadde sagt noe på resultatet om det ble 4 - 3 til oss. Hele andreomgangen var det enorme rom på midten, og stor sprik mellom forsvar og angrep på begge lag. Sjelden jeg ser Chelsea så ustrukturert. Heldigvis for dem har de en Essien, som er hovedgrunnen til at de ikke vant ligaen i år (altså at de hadde vunnet ligaen dersom han ikke hadde vært så lenge ute). Song gjør en god kamp og vinner mange dueller, men problemet er at han ikke har like stor motor som mange andre. Blir han like god til å posisjonere seg som Gilberto er, er det ikke noe problem. Med andre ord tror jeg at Song kommer til å bli en virkelig klassespiller etter hvert som han får litt bedre posisjonering. Ikke lenge igjen til han er der, men foreløpig er han litt på etterskudd.

 

Etter at Walcott og Diaby blir byttet ut blir det bedre spill på oss offensivt. van Persie får mer støtte framover. Vi vet jo at han langt ifra fungerer optimalt som alenespiss, så jeg føler det blir litt drøyt i kritisere han for at han blir usynlig. Noen av touchene og pasningene hans kan dog kritiseres, en del slurvete som ødelegger rytmen i angrep eller fører til ballmiss. Diaby bommer på en gigantsjanse og sliter en del. Gi unggutten er pause ut sesongen, for han trenger å gå inn i seg selv og skjerpe seg. Innstillingen og konsentrasjonen må forbedres. Potensiale ligger der, men utviklingen har ikke vært slik vi hadde håpet på. Silvestre ser man at han ikke er god nok, mer ønsker jeg ikke å si. Ser ikke vitsen i å henge han ut. Mer enn en spiller som er nyttig på treninger og hejlper yngre spillere, er han nok ikke. Leit å se at Fabregas fortsatt ikke har kommet tilbake i form, men det er klart at hans feilaktig gule kort er med på å gjøre at han må passe seg i duellene. Fint innhopp av Bendnter, ikke like bra av Ade, som også bør gå inn i seg selv.

 

Nå er det Man U i neste kamp. De første 20 minuttene viste vi riktig innstilling. Jeg snakker ikke kun om å skapte noe offensivt, men også å gå hardt inn i dueller og peise på med seige løp. Mot Man U ønsker jeg å se det i 90 minutter, rettelse, hele kampen B). Nå er det faktisk snakk om å holde beholde litt ære. Resultatmessig har vi blitt ydmyket de to siste kampene på hjemmebane. Vi har mistet ubeseiret-rekka vår og spiller nå som sagt kun for æren. Det håper jeg de på laget også forstår. Jeg blir forbanna hvis jeg ser noen som har tatt seg ferie under kampen. Husk at det ikke er mye som skal til før vi er tilbake helt i toppen. Vi kom jo faktisk til to semi-finaler!

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

Flamini hadde potensial i mange år før han slo igjennom for fullt. Vi har per idag spillere med like stort potensial som godt kan få samme gjennombrudd neste år som Mathieu hadde i fjor. Gi Song enda et år og jeg tror han vil være en totalt sett bedre spiller enn Flamini. De siste kampene har han vist offensive kvaliteter og gjennombruddspass vi aldri har sett fra franskmannen. Dragningen og chippen over Chelseaforsvaret til Walcott i går var det skyhøy klasse over. I tilegg har han en fysikk som de fleste spillere bare kan drømme om. Gutten er 20 år og vippet bort Esssien ved flere anledninger. Det vitner om styrke B)

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om att viljen og potensialet er der hos de fleste spillerene men det som utgjør den store forskjellen i denne kampen er rutinen,enkelt og greit! Må bare si det nok en gang,det jeg har nevnt utallige ganger de siste par åra,jeg savner Vieira så sårt! Er sikker på vi har tatt gullet i fjor og minst en tittel i år med han i stallen!

Mener vi bør begynne å sikte på neste sesong så fort som mulig om vi skal handle spillere etc,synes Abebayor bør selges,han har vist lite eller ingenting i år i forhold til det som bør forventes av en "verdensklassespiss" Trenger også en sjikkelig skjerpings i forsvar,er flere der bak som mangler vinnerinnstinktet til Gallas!

 

Lykke til Wenger,føler tiden begynner å renne ut for deg når det gjelder spillermarkedet,husk har du ikke vært så grådig på det siste overgangsvinduet hadde vi hatt Xabi Alonso..Remember that!

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

Flamini hadde potensial i mange år før han slo igjennom for fullt. Vi har per idag spillere med like stort potensial som godt kan få samme gjennombrudd neste år som Mathieu hadde i fjor. Gi Song enda et år og jeg tror han vil være en totalt sett bedre spiller enn Flamini. De siste kampene har han vist offensive kvaliteter og gjennombruddspass vi aldri har sett fra franskmannen. Dragningen og chippen over Chelseaforsvaret til Walcott i går var det skyhøy klasse over. I tilegg har han en fysikk som de fleste spillere bare kan drømme om. Gutten er 20 år og vippet bort Esssien ved flere anledninger. Det vitner om styrke B)

 

RP7: Du er en klok mann og jeg har stor respekt for det du skriver, men jeg må få lov til å påpeke at dette var langt under din standard

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

1, United mener ikke at han ikke er god nok. De ønsker hans tjenester videre

2, han blir viktigere for oss enn for United da United allerede har en terrier på topp i Shrek

3, og ja det styrker oss vis a vis United da jeg mener vi blir styrket og United blir svekket av det.

 

Jeg skjønner dog hva du mener, men jeg er ikke enig og jeg synes din formulering var flåsete.

 

Ang. Song så burde du vite at jeg rangerer ham meget høyt, ingen tvil om det, men pr. idag så rangerer jeg Flamini høyere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

Flamini hadde potensial i mange år før han slo igjennom for fullt. Vi har per idag spillere med like stort potensial som godt kan få samme gjennombrudd neste år som Mathieu hadde i fjor. Gi Song enda et år og jeg tror han vil være en totalt sett bedre spiller enn Flamini. De siste kampene har han vist offensive kvaliteter og gjennombruddspass vi aldri har sett fra franskmannen. Dragningen og chippen over Chelseaforsvaret til Walcott i går var det skyhøy klasse over. I tilegg har han en fysikk som de fleste spillere bare kan drømme om. Gutten er 20 år og vippet bort Esssien ved flere anledninger. Det vitner om styrke B)

 

RP7: Du er en klok mann og jeg har stor respekt for det du skriver, men jeg må få lov til å påpeke at dette var langt under din standard

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

1, United mener ikke at han ikke er god nok. De ønsker hans tjenester videre

2, han blir viktigere for oss enn for United da United allerede har en terrier på topp i Shrek

3, og ja det styrker oss vis a vis United da jeg mener vi blir styrket og United blir svekket av det.

 

Jeg skjønner dog hva du mener, men jeg er ikke enig og jeg synes din formulering var flåsete.

 

Ang. Song så burde du vite at jeg rangerer ham meget høyt, ingen tvil om det, men pr. idag så rangerer jeg Flamini høyere.

 

BE

 

Det var ikke meningen å være flåsete, men ser klart at det kunne oppfattes slik. Det var egentlig ment som er spørsmål og det besvarte du og begrunnet hvorfor. Beklager.

 

Jeg liker Tevez som spiller, men tror ikke han han er en typen vi trenger. Tror han er en spiller som passer bedre med måten United spiller på enn hvordan vi spiller. Så kan man jo diskutere om vi kanskje bør legge om stilen og spille litt mer likt United med 2 el 3 jagende spillere. Da må flere byttes og vi må igjen gjennom et generasjonsskifte. Syns det har vært nok av disse nå.

Jeg tror personlig at en TR el ny tilsvarende spiller vil komplettere laget vårt mer. Hvem det skulle være vet jeg ikke. Den type spillere vokser ikke på trær.

 

Jeg vet du rangerer Song høyt, og jeg vet også at Flamini hadde totalt sett en bedre siste sesong enn hva Song har hatt i år. Vi har alle savnet ham til tider. Men, mitt poeng er at vi har skapt to meget gode sentrale spillere dette året i Denilson og Song. Jeg tror at vi kommer til å høste godt av den jobben Wenger har gjort med disse spillerene. Jeg har også tro på at Song kan bli en enda mer komplett spiller enn hva Mathieu er og at han vil kunne tilføre spillet enda en dimensjon neste år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...