Jump to content

2009.05.10 Chelsea H


Mr Chapman

Hvem vinner kampen?  

26 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

Flamini hadde potensial i mange år før han slo igjennom for fullt. Vi har per idag spillere med like stort potensial som godt kan få samme gjennombrudd neste år som Mathieu hadde i fjor. Gi Song enda et år og jeg tror han vil være en totalt sett bedre spiller enn Flamini. De siste kampene har han vist offensive kvaliteter og gjennombruddspass vi aldri har sett fra franskmannen. Dragningen og chippen over Chelseaforsvaret til Walcott i går var det skyhøy klasse over. I tilegg har han en fysikk som de fleste spillere bare kan drømme om. Gutten er 20 år og vippet bort Esssien ved flere anledninger. Det vitner om styrke B)

 

RP7: Du er en klok mann og jeg har stor respekt for det du skriver, men jeg må få lov til å påpeke at dette var langt under din standard

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

1, United mener ikke at han ikke er god nok. De ønsker hans tjenester videre

2, han blir viktigere for oss enn for United da United allerede har en terrier på topp i Shrek

3, og ja det styrker oss vis a vis United da jeg mener vi blir styrket og United blir svekket av det.

 

Jeg skjønner dog hva du mener, men jeg er ikke enig og jeg synes din formulering var flåsete.

 

Ang. Song så burde du vite at jeg rangerer ham meget høyt, ingen tvil om det, men pr. idag så rangerer jeg Flamini høyere.

 

BE

 

Det var ikke meningen å være flåsete, men ser klart at det kunne oppfattes slik. Det var egentlig ment som er spørsmål og det besvarte du og begrunnet hvorfor. Beklager.

 

Jeg liker Tevez som spiller, men tror ikke han han er en typen vi trenger. Tror han er en spiller som passer bedre med måten United spiller på enn hvordan vi spiller. Så kan man jo diskutere om vi kanskje bør legge om stilen og spille litt mer likt United med 2 el 3 jagende spillere. Da må flere byttes og vi må igjen gjennom et generasjonsskifte. Syns det har vært nok av disse nå.

Jeg tror personlig at en TR el ny tilsvarende spiller vil komplettere laget vårt mer. Hvem det skulle være vet jeg ikke. Den type spillere vokser ikke på trær.

 

Jeg vet du rangerer Song høyt, og jeg vet også at Flamini hadde totalt sett en bedre siste sesong enn hva Song har hatt i år. Vi har alle savnet ham til tider. Men, mitt poeng er at vi har skapt to meget gode sentrale spillere dette året i Denilson og Song. Jeg tror at vi kommer til å høste godt av den jobben Wenger har gjort med disse spillerene. Jeg har også tro på at Song kan bli en enda mer komplett spiller enn hva Mathieu er og at han vil kunne tilføre spillet enda en dimensjon neste år.

 

Beklagelsen er akseptert.

 

Jeg personlig tror ikke vi trenger å bytte så himla mye på laget for å få plass til en tevez. Jeg mener at en bevegelig spiss vil gjøre Cesc mye bedre enn han har vært den siste måneden, og med en dødelig avslutter ved siden av tror jeg det kan fungere svært godt.

Bevegelige spisser har vi i Bendtner og tevez (selvsagt forutsatt at han kommer til oss, noe som prl i dag er lite sannsynlig) og to dødelige avsluttere har vi i Eduardo og Vela. Jeg tror det holder med de 4 på topp. Ved skader kan Simpson, arshavin og Walcott steppe inn.

På midtbanen har vi da Song og Cesc sentralt. Arshavin, Nasri, Walcott og Rosicky på kantene. Det er kvalitet. Nasri, Arshavin og Rosicky kan alle steppe inn for Fabregas, og Denilson er til dels back up for Song. Jeg synes ikke Denilson er god nok til det, iallefall pr. idag, og ønsker en som kan avlaste Song evt. danke ham ut.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Ser det er ikke noen Van Persie her. Kreativiteten til Van Persie trenger vi på topp. Van Persie-Tevez hadde vært en bra kombinasjon.

Å kvitte seg med både Adebayor og Van Persie på en gang er ikke noe som vil være oppløftende hverken for fans generelt el innad i spillergruppen. Nå er tiden inne for å forsterke lagdeler,ikke svekke.

 

Det virker syltynt å satse på Dudu og Vela som back-ups. Vela som ikke helt har slått igjennom. Dudu med sine skadeproblemer.

Derfor er jeg skeptisk til å kvitte med med RvP.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi bør gi dette laget vi har nå, en ny sjanse til neste sesong.

Jeg har tro på dette laget, og med 1-2 forsterkninger til kan alt være i boks.

Men om Wenger selger noen, er vi tilbake igjen til der vi var i fjor høst.

 

Vi trenger alle spillerne vi har, og om vi får en normal sesong på skade-fronten, tror jeg vi kan oppnå mye bra.

 

Er enig i at vi trenger en skikkelig terrier som gir litt ekstra i hver kamp, og som sprer entusiasme i spillergruppa B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns denne kampen viser godt hva Arsenal trenger: En knallgod kraftstopper. På midtbanen er Song/Denilson og Fabregas gode nok. På vingene har vi gode nok spillere. På topp ønsker jeg at Ade selges og det kjøpes inn en skikkelig arbeidsspiss - gjerne Tevez(men det er å tro på julenissen). Keeperplassen er grei. Almunia holder mål. Gode keepere er vanskelig å finne. Backene er gode nok.

 

Altså, hvertfall en, gjerne to gode stoppere(hent senderos hjem!) + en arbeidssom spiss.

 

Ut med Ade og Silvestre. Ingen andre ut.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er ikke noen Van Persie her. Kreativiteten til Van Persie trenger vi på topp. Van Persie-Tevez hadde vært en bra kombinasjon.

Å kvitte seg med både Adebayor og Van Persie på en gang er ikke noe som vil være oppløftende hverken for fans generelt el innad i spillergruppen. Nå er tiden inne for å forsterke lagdeler,ikke svekke.

 

Det virker syltynt å satse på Dudu og Vela som back-ups. Vela som ikke helt har slått igjennom. Dudu med sine skadeproblemer.

Derfor er jeg skeptisk til å kvitte med med RvP.

 

Jeg ser den, men dudu er vel ikke en mann som er kjent for sine skadeproblemer? Jeg regner med at han er fullt klar etter sommeren. De småskadene han har hatt i det siste er visstnok normalt etter at han overlevde attentatet i fjor.

 

Van Persie er meget god, men jeg mener han ikke passer inn i Arsenal, desverre. Dessuten har han kun 1 år igjen av kontrakten og har ikke signert noen ny. Da er det bare å cashe inn mener jeg.

 

Vela er ett kapittel for seg selv. Han imponerer stort sett hver gang han spiller. Et under at han ikke blir vist mer tillit. Satser på at han kommer for fullt til neste år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er bra å ha troen på klubben og alt det der, men fint om man også kan være litt i denne verden og se ting som de faktisk er. Det er bare innlegg av typen "vi må bygge videre på det vi har, og vi trenger ingen forsterkninger, vi er så fantastiske" som får folk her inne til å gå bananas med lovord. Bla bla bla. Og ikke kom med et innlegg av typen "åhhh, du er alltid så negativ" nå. Les heller det jeg faktisk skriver. Det er selvsagt ingen dum ting at ungguttene opplever at det går tungt, men hvis det blir for tungt /tungt for mange ganger er det ikke ideelt. Det Wenger må gjøre er å sette sammen på samme måte som i unbeaten sesongen (en herlig mix av ungt og gammelt, og med noen midt i mellom der)

 

Alle ser at dette laget ikke er godt nok til å vinne PL/CL. Joda, vi er gode nok til å være blant de fire øverste i PL, men er ikke ambisjonene å vinne? Nå har vi gått nok sesonger og sagt "neste år" "med så mange unggutter, bare tenk på neste sesong". Ting skjer ikke av seg selv. Man er nødt til å gjøre noe for at ting skal skje. Den største feilen med Wenger er at så og si alle spillerne han får tak i er bedre offensivt enn defensivt. Det er faktisk slik at et lag trenger ikke mange sjanser for å score mot oss. Når det i tillegg er slik at vi trenger mange sjanser for å score mot de andre laget er det langt fra ideelt (unntaket er den absurde Pool-kampen nylig).

 

Dette ble kanskje litt rotete, men det får frem poengene mine

 

Hmm. 13 timer fotball på Emirates før vi slipper inn mål tyder vel på at vi ikke er så dårlige som du sier..

Jeg er forsåvidt enig med deg i at man må innse realitetene, men jeg er dypt uenig i at det er du som er realist. Du er veldig lite flink til å se bak resultatet og bortsett fra dette innlegget hvor du begrunner tankene dine består innleggene dine stort sett av sure oppstøt og lite konstruktivt.

 

Vi har gått 5 år uten PL tittel. Chelsea har 2 totalt og Liverpool ingen. Mangler også disse klubbene ambisjoner? Hvor mange spillere må kjøpes før man har ambisjoner? Jeg støtter overhode ikke din tankegang her. Ambisjoner har ingenting med kjøp eller salg å gjøre. 1 klubb kan vinne ligaen hvert år. 1 klubb kan vinne CL. Vi havner blandt de 4 beste i verdens beste liga hvert eneste år, vi var blandt de 4 siste i cupen og blandt de 4 siste i Europa. Det er jo innlysende at vi mangler ambisjoner og kvalitet..

 

I motsetning til deg er jeg blandt de som tror på dette laget. Jeg mener avstanden slett ikke er så stor som enkelte skal ha det til, noe kampen i går beviser tiltross for resultatet. Men, jeg ser absolutt ditt poeng når det gjelder miks av spillere. Vi trenger rutine og vi trenger mer struktur defensivt. Jeg tror egentlig vi kan skaffe oss dette selv. Semifinale i CL er det ikke mange spillere i verden som opplever. Vi har unge spillere som har vært der 2 ganger. Det gir rutine. Vi har spillere som har spilt toppkamper i PL i flere år. Det gir rutine. Vi har spillere som har vunnet EM, UEFA-cupen og spilt finaler i CL. Alt dette gir rutine. Alder alene gir ikke rutine.

Vi kunne med letthet ha ledet med 2 mår før Chelsea får sin første sjanse. I går var det uduglighet foran mål som avgjorde, ikke rutine.

Det er et faktum at vi trenger endel sjanser for å score mål. Slik er det også med andre lag, om ikke i like stor grad. Jeg synes av den grunn at det ikke er offensivt ting bør skje. Der vi skiller oss ut i forhold til de andre store er at våre motstandere ikke trenger mange sjanser for å score mot oss (unntaket er på Anfield hvor Pool burde vunnet klart). Dette viser 2 ting:

1. Vi spiller offensiv fotball og da blir det gjerne slik at forsvaret får lide for det.

2. Men det viser også at forsvaret vårt er for dårlig. Manu, Chelsea og Pool er like førende i sine kamper som vi er når vi spiller. Altså trengs det forsterkninger i forsvaret!

 

Kampen i går viser AT DET ER STOR AVSTAND mellom oss og de andre store. Den store avstanden ligger i forsvaret. Jeg har veldig tro på de offensive kvalitetene i laget (minus Adebayor), men har mindre tro på de defensive. Jeg mener at vi trenger en bauta i midtforsvaret som kan vinne hodedueller. At folk får mer rutine er bra, og man blir mer plasseringsdyktig, men man blir hverken høyere eller får sinnsykt mye bedre spenst av det. Jeg mener denne bautaen må kjøpes, for han finnes ikke i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

Flamini hadde potensial i mange år før han slo igjennom for fullt. Vi har per idag spillere med like stort potensial som godt kan få samme gjennombrudd neste år som Mathieu hadde i fjor. Gi Song enda et år og jeg tror han vil være en totalt sett bedre spiller enn Flamini. De siste kampene har han vist offensive kvaliteter og gjennombruddspass vi aldri har sett fra franskmannen. Dragningen og chippen over Chelseaforsvaret til Walcott i går var det skyhøy klasse over. I tilegg har han en fysikk som de fleste spillere bare kan drømme om. Gutten er 20 år og vippet bort Esssien ved flere anledninger. Det vitner om styrke ;)

 

Det eg har sakna er ein inspirator og pådrivar. Flamini var nettopp det. Problemet med Gallas er at ein ser dette altfor sjeldan. Og i fjor var det vel også slik at det var Flamini som framstod mest som ein kaptein, medan Gallas i lange periodar nærmast var usynleg. Han står i alle fall ikkje fram som nokon Adams eller Vieira.

 

Når det gjeld Song har eg, i all beskjedenheit, vore blant dei som alltid har støtta han. Framgongen er gledeleg, og viser naturlegvis kor viktig det er med tålmod. Men han er heller ingen inspirator som evnar å få dei andre med seg. I alle fall enn så lenge. Ei heller er Fabregas det. Lat oss vone det kjem, men me har ingen garanti for at det skjer, og eg vil gjerne ha ein slik spelartype inn på laget så fort som mogleg. Det vil styrke våre vinnarsjansar dramatisk.

Link to comment
Share on other sites

Eg trur faktisk ikkje det står så mykje på evnene for vår del. Me køyrer over Chelsea fram til dei scorar. Då vert det med ei gong tungt. Det same skjedde mot Man. Utd i C.L. Og kvifor det? Jo, fordi me slit på det mentale plan. Big time. Det finst ingen vinnarar hjå oss.

 

Man. Utd. har Ferdinand/Vidic. Liverpool har Gerrard/Carragher. Chelsea har Terry/Lampard. Me har ingen, og då vert det vanskeleg. Såpass vanskeleg at me må seie oss nøgde med ein fjerdeplass. Eg skulle gjerne vist korleis denne sesongen hadde blitt om Flamini hadde blitt værande. Ein kan seie mykje om han, men han hadde eigenskapar som me sårt saknar. Han ville utan tvil ha skaffa oss ekstra poeng.

 

Det står att å sjå kva grep Wenger gjer i sommar, men han kan vel ikkje unngå å sjå at me slit med det mentale, og fylgjeleg også med lagmoral?

 

Jeg er forsåvidt enig med deg, men vi har Gallas. Han har den rette innstillingen, og jeg ser nå at vi linkes til Tevez. Det er musikk i mine ører. Han er akkurat en slik sliter vi trenger. Kjøp han for 250 mill og selg Adebayor for 150-200 mill så har vi en viktig brikke på plass.

 

Jeg savner også Flamini sårt.

 

BE

 

Tja. Styrker det vår posisjon vis à vis United å hente en spiller som de mener ikke er god nok?? Ser ikke logikken i et slikt kjøp.

 

Flamini hadde potensial i mange år før han slo igjennom for fullt. Vi har per idag spillere med like stort potensial som godt kan få samme gjennombrudd neste år som Mathieu hadde i fjor. Gi Song enda et år og jeg tror han vil være en totalt sett bedre spiller enn Flamini. De siste kampene har han vist offensive kvaliteter og gjennombruddspass vi aldri har sett fra franskmannen. Dragningen og chippen over Chelseaforsvaret til Walcott i går var det skyhøy klasse over. I tilegg har han en fysikk som de fleste spillere bare kan drømme om. Gutten er 20 år og vippet bort Esssien ved flere anledninger. Det vitner om styrke ;)

 

Det eg har sakna er ein inspirator og pådrivar. Flamini var nettopp det. Problemet med Gallas er at ein ser dette altfor sjeldan. Og i fjor var det vel også slik at det var Flamini som framstod mest som ein kaptein, medan Gallas i lange periodar nærmast var usynleg. Han står i alle fall ikkje fram som nokon Adams eller Vieira.

 

Når det gjeld Song har eg, i all beskjedenheit, vore blant dei som alltid har støtta han. Framgongen er gledeleg, og viser naturlegvis kor viktig det er med tålmod. Men han er heller ingen inspirator som evnar å få dei andre med seg. I alle fall enn så lenge. Ei heller er Fabregas det. Lat oss vone det kjem, men me har ingen garanti for at det skjer, og eg vil gjerne ha ein slik spelartype inn på laget så fort som mogleg. Det vil styrke våre vinnarsjansar dramatisk.

 

Som eg skulle sagt det sjølv.

Link to comment
Share on other sites

ALex fara Man Utd sa for en stund siden at Wenger har et komplex for å kjøpe goe forsvar spillere.

 

Wenger kjeøper bare mitbbanne sille og angrep spiller husker godt det Alex sa og det for vi tydelig se nå.

 

Hen Hangeland som Arsenal har føler ute for, alle i Englad har sakt han har vært helt sykt go for fulham i år og han har blitt kaptein og fått tetta i gjen forsvare dems.

 

Uten om det har vi fått svi onkelig etter Gallas og Glichy ble skada, i top kampene før tapte vi som regel bar 2-1 eller så vant vi 2-1 mot CHelsea og Man Utd.

 

Er flaut å slepe inn sykt mye mål hjeme mot de 2 lage på noe få dager, nå har vi man utd i gjen om noen dager å jeg gruer meg allerede.

 

Mange i forsvar har sjylda for mye men alle ser at Gibbs ikke er go nok enda et et bra talent men Chelsea og Man Utd rulla opp angrep på den siden ofte for de viste han var det svakeste ledde bak der.

 

FOr håpe væfall Clichy snart er tilbake han er vær sykt go før i år og Arshaven trengs også ;)

 

ALex fra Man Utd sa for en stund siden at Wenger har et komplex for å kjøpe goe forsvar spillere.

 

Wenger kjøper bare mitbbanne spille og angrep spiller husker godt det Alex sa og det for vi tydelig se nå.

 

Hent Hangeland som Arsenal har føler ute for, alle i Englad har sakt han har vært helt sykt go for fulham i år og han har blitt kaptein og fått tetta i gjen forsvare dems.

 

Uten om det har vi fått svi onkelig etter Gallas og Glichy ble skada, i topp kampene før tapte vi som regel bare 2-1 eller så vant vi 2-1 mot CHelsea og Man Utd.

 

Er flaut å slepe inn sykt mye mål hjeme mot de 2 laga på noe få dager, nå har vi man utd borte i gjen om noen dager å jeg gruer meg allerede.

 

Mange i forsvar har sylda for mye men alle ser at Gibbs ikke er go nok enda på topp nivå, et bra talent men Chelsea og Man Utd rulla opp angrep på den siden ofte for de viste han var det svakeste ledde bak der.

 

FOr håpe væfall Clichy snart er tilbake han er vær sykt go før i år og Arshaven trengs også ;)

Link to comment
Share on other sites

ALex fara Man Utd sa for en stund siden at Wenger har et komplex for å kjøpe goe forsvar spillere.

 

Wenger kjeøper bare mitbbanne sille og angrep spiller husker godt det Alex sa og det for vi tydelig se nå.

 

Hen Hangeland som Arsenal har føler ute for, alle i Englad har sakt han har vært helt sykt go for fulham i år og han har blitt kaptein og fått tetta i gjen forsvare dems.

 

Uten om det har vi fått svi onkelig etter Gallas og Glichy ble skada, i top kampene før tapte vi som regel bar 2-1 eller så vant vi 2-1 mot CHelsea og Man Utd.

 

Er flaut å slepe inn sykt mye mål hjeme mot de 2 lage på noe få dager, nå har vi man utd i gjen om noen dager å jeg gruer meg allerede.

 

Mange i forsvar har sjylda for mye men alle ser at Gibbs ikke er go nok enda et et bra talent men Chelsea og Man Utd rulla opp angrep på den siden ofte for de viste han var det svakeste ledde bak der.

 

FOr håpe væfall Clichy snart er tilbake han er vær sykt go før i år og Arshaven trengs også ;)

 

ALex fra Man Utd sa for en stund siden at Wenger har et komplex for å kjøpe goe forsvar spillere.

 

Wenger kjøper bare mitbbanne spille og angrep spiller husker godt det Alex sa og det for vi tydelig se nå.

 

Hent Hangeland som Arsenal har føler ute for, alle i Englad har sakt han har vært helt sykt go for fulham i år og han har blitt kaptein og fått tetta i gjen forsvare dems.

 

Uten om det har vi fått svi onkelig etter Gallas og Glichy ble skada, i topp kampene før tapte vi som regel bare 2-1 eller så vant vi 2-1 mot CHelsea og Man Utd.

 

Er flaut å slepe inn sykt mye mål hjeme mot de 2 laga på noe få dager, nå har vi man utd borte i gjen om noen dager å jeg gruer meg allerede.

 

Mange i forsvar har sylda for mye men alle ser at Gibbs ikke er go nok enda på topp nivå, et bra talent men Chelsea og Man Utd rulla opp angrep på den siden ofte for de viste han var det svakeste ledde bak der.

 

FOr håpe væfall Clichy snart er tilbake han er vær sykt go før i år og Arshaven trengs også ;)

 

Hva har skjedd her? Quota ditt eget innlegg og korrigert språket? jaja...

 

Jeg tror ikke Wenger har et kompleks i forhold til å kjøpe forsvarsspillere, men er enig at han har vært flinkere offensivt i de senere år. Virker kanskje på oss som han bruker mer tid på det offensive.... Men Sagna og Gallas er gode kjøp/handler og å hente Toure for 150 000 og Clichy for mindre? er bare genialt!

 

vi har ikke allverden bredde i forsvaret, kan man si!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Wenger har et kompleks i forhold til å kjøpe forsvarsspillere, men er enig at han har vært flinkere offensivt i de senere år. Virker kanskje på oss som han bruker mer tid på det offensive.... Men Sagna og Gallas er gode kjøp/handler og å hente Toure for 150 000 og Clichy for mindre? er bare genialt!

 

vi har ikke allverden bredde i forsvaret, kan man si!

 

Det kan absolutt virke som Wenger har ett kompleks når det gjelder kjøp av etablerte forsvarsspillere.

 

Sagna er vel den eneste forsvareren han har lagt litt penger på bordet for.

 

Gallas ble ikke kjøpt, men kom i bytte med Ashley Cole. Hadde nok aldri blitt hentet hvis det ikke var for dette.

 

Sol Campbell kom på free transfer. Hadde nok aldri blitt hentet hvis han hadde kostet penger.

 

Å nevne Clichy og Toure blir helt feil, da disse var talenter, og ikke etablerte forsvarere.

 

Og hans siste kjøp av forsvarsspiller fortjener knapt å bli nevnt. Silvestre er knapt nok god nok som backup

 

Det som er verdt å tenke på, er at i den perioden Arsenal vant trofeer under Wenger, var i en periode hvor det ennå var igjen spillere fra Arsenals berømte forsvarsrekke. Eneste unntaket er vel cupfinalen i 2005.

 

Etter at disse spillerne pluss Campbell forsvant, har han ikke klart å bygge opp ett godt nok forsvar til å kjempe om de gjeveste trofeene. Det blir spennende å se om Wenger innser det. Jeg tror ikke han gjør det, og er ganske sikker på at vi stiller med samme forsvar neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Det som faktisk er saken er at det ikke nødvendigvis er dårlige spillere Wenger har kjøpt til forsvaret vårt, men de er gjerne ikke topp FORSVARSSPILLERE! Bacar Sagna er vel den eneste i forsvaret vårt som har flere defensive fibre i kroppen enn offensive. Der ligger nøkkelen. Ser man på Vidic/Ferdinand er det svært få offensive fibre der (bortsett fra Vidic på hjørnespark). Samme gjelder Carragher, Terry osv. Vi har egentlig en ving, en midtbanespiller osv i forsvaret vårt! Vi må kjøpe forsvarsspillere til å spille i forsvarsspillere!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...