Jump to content

2009.03.03 West Bromwich Albion B


pekkiry

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Ehhh... VG.no:

*Aaron Ramsey drar av en mann på 14 meter, og avslutter farlig! Men Scott Carson bokser unna.

*Arsenal ror etter alt å dømme i land tre poeng i denne kampen. Londonlaget har vært det beste laget.

87 Johnson legger inn i boksen for Pompey. Treffer en medspillers panne på ti meter - men headingen går i feil retning. Ok sjanse til vertene.

83ARSENAL-BYTTE: Merida inn for Nasri.

Ikke noe pussig her. At de bruker kallenavnet Pompey om West Pompwich er jo helt naturlig :)

Link to comment
Share on other sites

Slutt, 1-3!

 

ENdelig en bra kamp igjen.

 

Dagens beste var Bendtner og Denilson

Utrulig deilig og viktig med 3 poeng. Det lille jeg fekk se av andre omgang var vi veldig god. Håpe poengsankinga er igang for fullt nå.

Link to comment
Share on other sites

Deilig å få en seier igjen! Nesten like deilig å se at denne 11'ern har enda større potensiale. Helt okei kamp spillemessig der det første kvarteret av andre omgang var meget bra! Synd at vi mistet trykket derfra og ut.

Men seier er seier og 3 mål scoret vi så i dag legger jeg meg som en lykkelig mann. Godt å se at Clichy har hevet seg fra de siste kampene. Vi trenger han i godt slag hvis vi skal lykkes med å ta igjen Villa.

Link to comment
Share on other sites

Slutt, 1-3!

 

ENdelig en bra kamp igjen.

 

Dagens beste var Bendtner og Denilson

ehh.. Arshavin gjorde åsså utrolig mye bra!

 

assist å greier... Bendtner hadde halveis dagen men er veldig utenknisk i deler av spillet!

Link to comment
Share on other sites

Slutt, 1-3!

 

ENdelig en bra kamp igjen.

 

Dagens beste var Bendtner og Denilson

 

Denne kampen var egentlig ganske lik de forrige, men vi møtte her et forsvar som er hakket

dårligere enn de andre. Mer skal det ikke til..

 

Vil også legge til Arsenal fansen som dagens beste. Deilig å høre de synge! Har skikkelig

lyst til å komme meg på en bortekamp med den harde kjernen av goonere..

 

 

P.S. Arsjavin scorer i neste kamp, han er jo så nære!

Link to comment
Share on other sites

Endelig vinner vi igjen i serien, og endelig scorer vi igjen! :)

 

Første omgang var egentlig over all forventning. Trodde vel ærlig talt ikke at vi skulle score 3 mål i første omgang. :( Andre omgang syns jeg var veldig bra - spillerne jobbet hardt, stresset WBA og skapte mange gode sjanser. Eneste som irriterer meg er at vi etterhvert faller av igjen og faller lenger ned på banen og lar WBA komme inn igjen i kampen.

 

Song syns jeg spilte en svak første omgang, men var vesentlig bedre i andre omgang som stopper! Ellers gjorde Diaby et godt innhopp. Skjønte ikke helt hvorfor Merida kom innpå, men det er jo greit at han får spilletid også, syns allikevel det var litt skummelt med tanke på at vi "bare" ledet med to mål.

 

Arshavin gjør nok en strålende kamp etter min mening, spesielt med tanke på at han ikke er i ordentlig form enda. Litt usynlig i starten kampen, men kommer etterhvert mye bedre med og skaper flere gode sjanser. Han fortjener virkelig et mål snart. :) Bendtner syns jeg gjør en utrolig god kamp i dag. Virkelig på hugget, scorer igjen og imponerer i dag. Forhåpentligvis klarer han å fortsette å spille slik!

 

Håper ikke Toure ble alvorlig skadet, men er i alle fall en stund til neste seriekamp nå og det er jo greit sånn sett. I neste seriekamp er vel Adebayor og Eduardo tilbake også, og det vil helt klart gi oss et enda større løft og enda flere muligheter fremover på banen.

 

Godt fornøyd med seieren i dag! Den smakte utrolig godt og den trengte vi nå! :(

Link to comment
Share on other sites

Det ble jo en underholdende kamp, med utrolig mye bra kjemping og innsats. WBA hadde mye grisespill og jeg mener de burde ha hatt noen gule til.

Utrolig hvor uheldig Arshavin var i denne kampen også. Jeg tror nok det der løsner etter hvert, for man kan se hvilket utrolig potensiale denne gutten har.

Link to comment
Share on other sites

Vi dominerte, vi scorte, men vi burde hatt mer, en bra kamp!

 

EDIT: svarer på Mei's innlegg: Var fantastisk å høre når de sang, smilte fra øre til øre. Det var vannvittig med lyd de klarte å få ut av så få, håper det sprer seg til Emirates!

Link to comment
Share on other sites

Idag hørte vi hva vi går glipp av med Emirates Stadium kontra Highbury! Noen som hørte hvordan supporterne sang? Det var de ekte dere hørte, de som elsker Arsenal over alt på jord. Dette er noe annet enn moneymachine-emirates. Skulle ønske vi kunne hørt sånt fra tribunen på vår hjemmebane også. Gåsehuden lå i tykke lag når:

 

Super

Super Dane

Super

Super Dane

Super Nicklas Bendtner

 

Runget på The Hawthorns, hvor mange var det der? 5 tusen? Og de synger dobbelt så høyt som 60 tusen, jaja. Kjedelig med stor stadion!

Link to comment
Share on other sites

Veldig mye bra i dag - og det uten personen som har så å si vært vårt eneste anrepgsvåpenet i det siste, van Persie. Det var mye som gledet i dag, så jeg bare lister kort ned:

 

+ Endelig scorer vi igjen! I tilegg skaper vi drøss med sjanser. Carson kunne fått 7 baller i nettet sitt.

+ Vi var veldig mye bedre til å komme opp i kroppen på spillerne i dag, noe som førte til flere kontringer.

+ Mye bra fart framover. Arshavin skal ha mye skryt for det. Ikke bare har han mange gode løp, pasningene hans tvinger egne spillere til å komme framover.

+ Vi bruker færre touch på å komme oss fremover, nok en gang skal Arshavin ha skryt. Mye fint en-tocuh spill fra hans side.

+ Bendtner. Første omgang kom målene, mens i andre kom spillet. Vi får håpe på at selvtilliten hans blomstret litt.

+ Denilson gjør en veldig god kamp.

+ Ingen nye skader så det ut som.

 

- Innleggene er fortsatt ikke gode nok. Backene våre skal ha 10 assist tilsammen i løpet av en sesong så mange muligheter som de får til å legge inn!

- Vi burde scort i andre omgang. Carson skal dog ha skryt for noen gode redninger.

- Eboue har fortsatt bind for øynene når han skyter

Link to comment
Share on other sites

Endelig ble det en sårt tiltrengt opptur.

 

Synes mye av førsteomgangen var litt rar, men at vi klarer å få bra uttelling er meget gledelig. I andre omgang struttet laget til tider av en solid porsjon selvtillit. Et under at det ikke ble flere mål.

 

Bendtner og Arshavin må trekkes frem som to av Arsenals beste. Dansken viste at han både kan score mål og at han kan skape gode muligheter for laget. Når det gjelder Arshavin, så er det bare et spørsmål om tid før det løsner. Liker virkelig det jeg ser av russeren.

 

Er lettet over resultatet. 3-1 er et sterkt resultat på bortebane, selv om motstanderen er WBA. Og så er det forbaska deilig at mine pessimistiske spådommer ikke slår til.

 

Krysser fingrene for at Aston Villa tråkker i salaten borte mot Man City i morgen, samt at Arsenal tar med denne positive beholdningen til helgens cupkamp.

 

Sov godt!

Link to comment
Share on other sites

Bra kamp og utrolig deilig med seier. Lenge siden det har vært så deilig å se Arsenal score. Fortsatt en del å ta tak i, men velger å se bort i fra dette i seiersrusen. Vil trekke frem Bendtner, Denilson og Arshavin i dag som alle hadde en bra kamp. Bendtner med 2 mål og en rekke gode involveringer. Skapte til og med en del sjanser for seg selv, som han dog burde ha scoret på. Denilson jobber utrettelig og er i tillegg bra med offensivt. Arshavin er rett og slett klasse. Får frysninger bare av å tenke på hvor god han kan bli for oss. Fantastisk teknikk, driv, fotballhjerne og pasningsfot. Assisten til Toure er ren skjær klasse. Gleder meg som en unge til å følge han videre.

 

Smakte veldig godt med seier i dag! Får håpe dette var begynnelsen på en strålende sesonginnspurt!

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle sette noen plusser og minusser idag

 

Almunia: kan ikke lastes for målet, og står ellers meget solid, bra i feltarbeidet. ++

 

Clichy: han er ikke i toppform, mye sløve pasninger,dårlige innlegg, stødig defansivt. godkjent -

 

Djourou: litt slurvete, men alt i alt en god kamp. godkjent

 

Toure: taper noen luftdueller, ellers veldig bra, pluss for mål og flott passning til bendtners 2.. ++

 

Sagna: Godt med fremover, gode innlegg, stødig defansivt, men mangler noe fra fjorårsformen. godkjent

 

Nasri: mye bra, men syns han låser seg mye mot sidelinja sammen med clichy, assist til bendtner. godkjent

 

Song: Arsenals dårligste idag, slurvete med ballen, virka desorientert, dårlige passninger, god jobb hjemover. bedre som stopper i 2.omg -

 

Denilson: god kamp, gode pasninger, god hjemmover. godkjent +

 

Eboue: noen slurvete pasninger, men noen flotte driv med ball, god som alltid hjemmover. godkjent +

 

Arshavin: borte i perioder, men det han gjør når han er der , er klasse, flott assist til toure,manglet skåringen.. godkjent+

 

Bendtner: går ifra det noe slurvete til det helt store, 2 mål, noen herlige forseringer med ball, og et par klassepassninger. får banens beste for sine 2 mål +++

 

Diaby: kommer inn etter pause, å snur kampen inn i Arsenals spor, fantastisk teknikk og overblikk..+++

 

Ramsey: Glimrende passning til Arshavin, god jobb hjem, ellers skuffende, holdt på å gå på skikkelig blemme med et tilbakespill, men for all del, gutten er 18! godkjent -

 

Merida: fikk ikke vist frem mye, var nok litt nerver med tanke på at dette var hans første kamp i pl(??) godkjent -

 

Vi møter et lag som vil angripe, å vinner nok kanskje av den grunn, ALL honør til WBA alikevel, håper virkelig de blir i divisjonen..

Arsenal var det beste laget, men at vi leder 3-1 til pause er noe heldig..

2. omg er veldig bra, Diaby snur kampen helt inn i vårt spor da han tok over midtbanerollen til Song.

Alt i alt en god kamp, kanskje var dette vendepunktet?!? :)

Men må si at savnet av Fabregas er stort :)

Link to comment
Share on other sites

Idag hørte vi hva vi går glipp av med Emirates Stadium kontra Highbury! Noen som hørte hvordan supporterne sang? Det var de ekte dere hørte, de som elsker Arsenal over alt på jord. Dette er noe annet enn moneymachine-emirates. Skulle ønske vi kunne hørt sånt fra tribunen på vår hjemmebane også. Gåsehuden lå i tykke lag når:

 

Super

Super Dane

Super

Super Dane

Super Nicklas Bendtner

 

Runget på The Hawthorns, hvor mange var det der? 5 tusen? Og de synger dobbelt så høyt som 60 tusen, jaja. Kjedelig med stor stadion!

 

 

Flott kamp i dag ja, og det som var mest hyggelig som du sier, er at vi hørte supporterne synge tydeligt, eg fikk også gårsehud etter at dem sang "Rocky Rocky Rock Rocastle"...den hørte sikkert du også! :)

Link to comment
Share on other sites

Herregud, hva skjer?

 

Bendtner var like elendig utpå der i dag som han alltid har vært. Håpløse mottak og dårlige pasninger. Det første målet ser for meg virkelig ikke ut som et skuddforsøk, mer en passning inn i boksen som tilfeldigvis går i mål. Det andre målet han skårer bør jo alle skåre på. Eneste han skal ha pluss for var stolpeskuddet m/forarbeid, og et par ganger han klarte bryte igjennom med noen drag, men selv om han er "heldig" i dag og faktisk klarer å sette ballen i mål etter x-antall forsøk de siste 20 kampene, så er det ingen grunn til å rose han opp i skyene. Ja han ble matchvinner, og man må ha mål for å vinne, uansett kor bra de er, men synes ikke han spilte noe bedre i dag enn ellers. mulig han kan få like god karaktert som eboue.

 

Forøvrig synes jeg diaby gjorde bra innhopp, og lignet mer på seg selv i roma kampen. arshavin nermer seg!

 

Forøvrig patetisk å se på wenger som sitter og kjefter på sidemann og vifter med armene ut mot spillerene. har sett han gjøre dette så mange ganger at det neppe er tilfeldig lengre. greit han er frustrert, men det er ikke det en spiller vil se og høre, han vil høre motiverende rop og støtte. en spiller vet når han har gjort en feil. synes han blir mer og mer lik lehmann.... huff.... :)

 

bortsett fra det er jeg fornøyd med 3 poeng, men det måtte jaggu jobbes for :)

Link to comment
Share on other sites

Herregud, hva skjer?

 

Bendtner var like elendig utpå der i dag som han alltid har vært. Håpløse mottak og dårlige pasninger. Det første målet ser for meg virkelig ikke ut som et skuddforsøk, mer en passning inn i boksen som tilfeldigvis går i mål. Det andre målet han skårer bør jo alle skåre på. Eneste han skal ha pluss for var stolpeskuddet m/forarbeid, og et par ganger han klarte bryte igjennom med noen drag, men selv om han er "heldig" i dag og faktisk klarer å sette ballen i mål etter x-antall forsøk de siste 20 kampene, så er det ingen grunn til å rose han opp i skyene. Ja han ble matchvinner, og man må ha mål for å vinne, uansett kor bra de er, men synes ikke han spilte noe bedre i dag enn ellers. mulig han kan få like god karaktert som eboue.

 

 

Vi har definitivt ikke sett samme spiller denne kampen.

 

Bendtner var uten tvil Arsenals beste spiller igår. Det første målet er meget bra utført. Han skrur ballen

rundt keeper og plasserer den i hjørnet.

Bendtner sleit litt med ballmottak igår også,men han gjorde så mye positivt at det glemmer jeg.

Endelig minner Bendtner om en spiss i Arsenalklasse og kampen igår var et stort skritt i riktig retning.

 

Denilson og Diaby skal også ha store pluss for kampen igår.

Det som skuffer mest er at Wenger ennå ikke har sett at Denilson-Song ikke fungerer.

Kvalitetsløft når Diaby kom inn sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Song bør etter min mening kun brukes som stopper heretter. Har skuffet stort sentralt på midtbanen når han har spilt der i det siste, men når han kom ned på stopperplass i går så ble han helt annen spiller og klarte seg veldig bra.

 

Bedre om han får en plass han skal forholde seg til, så kan heller Ramsey få flere sjanser på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Song bør etter min mening kun brukes som stopper heretter. Har skuffet stort sentralt på midtbanen når han har spilt der i det siste, men når han kom ned på stopperplass i går så ble han helt annen spiller og klarte seg veldig bra.

 

Bedre om han får en plass han skal forholde seg til, så kan heller Ramsey få flere sjanser på midtbanen.

 

Enig her Frank, endelig fikk vi slått fast at han er en stopper ikke et midtbaneanker. La merke til et par tilfeller der Denilson var bakerste mann på midten mens Song var oppe på midten av WBAs banehalvdel, det blir ihvertfall helt feil.... Skal han spille på midten må det bli som et skjold foran forsvaret.

 

Eboue var helt usynlig i kampen og jeg synes Sagna slet mye på høyrebacken. Fikk ikke allverden hjelp av han foran seg heller da....

Link to comment
Share on other sites

Hvem var krølltoppen som satt der Eboue satte seg ned? Minnet litt om gamle gode Gilles Grimandi?

Det så ut som den godeste Grimandi ja.

 

Jepps, Grimster´n var på benken i går. Ikke som spiller håper jeg, men gøy å se ham igjen. Tydelig at det moret Kolo også.

 

Klapp på skuldra til dansken, har hatt litt vondt av ham en tid nå. Godt at det omsider løsnet litt, selv om han tross alt møtte PL desidert dårligste forsvar.

Denilson gjør en god førsteomgang, men vokser enda mer når Diaby kommer inn ved siden av. Framdriften og råskapen hans kler brasillianeren mye bedre enn tversoverpasningene fra Song. honnør til ham også for vel utført midtstopperjobb i andre omgang.

Håper spillerne drar med seg det positive fra denne kampen, men det er ingen grunn til å ta av. Konse videre nå, så kan det bli riktig så bra.

 

PS Arsjavin...det er bare å glede seg til det som vil komme fra ham..kvalitet!

Link to comment
Share on other sites

Bendtner sleit litt med ballmottak igår også,men han gjorde så mye positivt at det glemmer jeg.

 

Enig i dette, men mottaket hans på andre målet var det virkelig klasse over! Kan banne på at han ikke fått til den touchen der, uten selvtilliten første målet hans ga! Det synes fortsatt som om han har et langt stykke å gå, særlig med tanke på at det WBA-forsvaret i går må være noe av det dårligste jeg har sett i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg mener fortsatt er for dårlig er aggressiviteten i laget, egentlig både offensivt og bakover. Jeg mener det blir for mye avventendde spill, i stedet for å klinke til å gå opp i en duell så står spillerne og ser at en enslig WBA - spiller får gå opp og heade ballen videre eller ta den ned før man vurderer å tackle. Så ved noen tilfeller at Song og Diaby fintet at de skulle hoppe opp i et par dueller så ble de stående 2 m unna WBA spilleren som fikk gå opp uforstyrret og heada ballen videre. Det irriterer meg!

 

Når det gjelder aggressiviteten framover er vi ikke i nærheten av slik det var for noen sesonger siden, da sa det "PANG" og så løp alle i retning av målet, nå er det for omstendelig og for mye på tvers, selv om jeg så litt bedring i går i forhold til tidligere. Men vi har fortsatt mye å gå på!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Forøvrig patetisk å se på wenger som sitter og kjefter på sidemann og vifter med armene ut mot spillerene. har sett han gjøre dette så mange ganger at det neppe er tilfeldig lengre. greit han er frustrert, men det er ikke det en spiller vil se og høre, han vil høre motiverende rop og støtte. en spiller vet når han har gjort en feil. synes han blir mer og mer lik lehmann.... huff.... ;)

 

 

 

Sikker på at det ikke er 80% av forumet her inne og publikummet på Emirates du snakker om?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...