Jump to content

2008.12.28 Portsmouth H


pekkiry

Hvem vinner?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal v Portsmouth

Barclays Premier League, Emirates Stadium

Sunday, December 28, 2008, 15.00

 

Bare en liten dag med restitusjon var det Arsenal spillerne våre fikk før de skal ut til dyst igjen. Etter 2-0 i lomma, til 2-2 og nok en skade i baggasjen gjør ikke alt for godt før kampen mot Portsmouth. Heldigvis gikk de også på en smell på fredag. Denne kampen må vi faktisk bare vinne.

 

TV Kanaler/Streams

Canal + Sport 1

Digitalb Supersport 1

Sky Sports 1

ATDHE

Fotbollive.se

Fotbollsnytt.se

MYp2p.eu

 

Dommer

.....

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Alexandre Song

Cesc Fabregas (usikker)

 

Trykk her for mer info om skadene

 

Form utvikling

 

Tabellposisjon Arsenal

5 Arsenal 19 32- 23 32

 

Tabellposisjon Aston Villa

11. Liverpool 21-32 23

 

Siste fem møter

26/12-07 Portsmouth-Arsenal 0-0

02/09-07 Arsenal-Portsmouth 3-1

13/05-07 Portsmouth-Arsenal 0-0

16/12-06 Arsenal-Portsmouth 2-2

25/03-06 Portsmouth-Arsenal 1-1

 

Fra 2003 til nå

Totalt Arsenal seire: 4

Totalt uavgjort: 6

Totalt Portsmouth seire: 0

 

 

Arsenal-Portsmouth: 3 2 0

Portsmouth-Arsenal: 0 4 1

 

 

Hjemmelagets siste fem

26/12-08 Aston Villa-Arsenal 2-2

21/12-08 Arsenal-Liverpool 1-1

13/12-08 Middlesbrough-Arsenal 1-1

06/12-08 Arsenal-Wigan 1-0

30/11-08 Chelsea-Arsenal 1-2

 

Bortelagets siste fem

26/12-08 Portsmouth-West Ham United 1-4

20/12-08 Bolton Wanderers-Portsmouth 2-1

14/12-08 Portsmouth-Newcastle United 0-3

07/12-08 West Bromwich Albion-Portsmouth 1-1

30/11-08 Portsmouth-Blackburn Rovers 3-2

 

Arsenals hjemmeform denne sesongen

16/08 Arsenal - West Bromwich Albion 1-0

30/08 Arsenal - Newcastle United 3-0

28/09 Arsenal - Hull 1-2

18/10 Arsenal - Everton 3-1

30/10 Arsenal - Tottenham Hotspur 4-4

08/11 Arsenal - Manchester United 2-1

15/11 Arsenal - Aston Villa 0-2

06/12 Arsenal - Wigan 1-0

21/12 Arsenal - Liverpool 1-1

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hjemmeseire: 5

Uavgjort: 2

Hjemmetap: 2

Målforskjell: 16:11

 

Portsmouths borteform denne sesongen

17/08 Chelsea - Portsmouth 4-0

30/08 Everton - Portsmouth 0-3

21/09 Manchester City - Portsmouth 6-0

18/10 Aston Villa - Portsmouth 0-0

30/10 Liverpool - Portsmouth 1-0

08/11 Sunderland - Portsmouth 1-2

15/11 West Ham United - Portsmouth 0-0

07/12 West Bromwich Albion - Portsmouth 1-1

20/12 Bolton Wanderers - Portsmouth 2-1

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Borteseire: 2

Uavgjort: 3

Bortetap: 4

Målforskjell: 15:7

 

For øvrige statistikker

 

Litt om motstanderen

Stiftet: 1898 | Kallenavn: Pompey | Stadion: Fratton Park | Kapasitet: 20688 | Trener/Manager: Tony Adams | Hjemmeside :

Trykk her |

 

_44092129_adebayor416.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Drar til London nå! Dette tror jeg blir en "walk in the park", Portsmouth er dessverre det dårligste laget (utenom Spurs) i PL om dagen. 3/4-0.

Syntes det er sjeldent vi henter poeng som om det var en liten spasertur i parken.

Men dette er helt klart en "må-vinne"-kamp. Uten tre poeng i disse kampene i fremtiden, dvs resten av sesongen, kan vi skrinlegge håp etter håp, men med et par-tre seire på rad nå, så ser livet plutselig annerledes ut.

Link to comment
Share on other sites

Slik som vi har prestert i det siste så blir neppe dette noen enkel kamp. Portsmouth er et lag vi normalt skal slå, men det er jo i slike typer kamper vi har feilet en rekke ganger i år. Viktig at konsentrasjonen er på topp hos alle spillerne, at vi får en god start på kampen og skulle vi ta ledelsen er det viktig at vi punkterer kampen kjappest mulig.

 

Portsmouth har mange gode spillere, så selv om formen har vært dårlig i det siste så er det fort i slike kamper at de hever seg mange hakk og gjør en god kamp. Håper også at vi snart kan få sett Vela på banen. At Vela spiller på topp eller på vingen gjør oss ikke akkurat noe svakere, det gjør oss i såfall bare enda farligere offensivt og det er noe vi trenger.

 

Håper på tre poeng, men frykter nok en nervepirrende kamp til the bitter end i dag.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi ikke her, er jeg redd 4.plassen virkelig kan ryke... Skal slå et lag som har sluppet inn mål som ei sil i det siste.

 

Håper på Adebayor og Vela på topp, samt Persie på vingen.

 

Jeg tror vel også vi vinner kampen. På oddsen går jeg for en 1-0 seier.

Å se Van Persie på vingen kommer vel aldri til å skje i et Wenger-lag. Jeg tror på følgende lagoppstilling:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Denilson - Song - Diaby

Adebayor - Van Persie

 

Blir spennende å se om Toure får fornyet tillit der bak. Skulle gjerne sett Djourou igjen, men han er vel skadet?

Link to comment
Share on other sites

Føler meg nokså sikker på seier i dag. Det er sjelden kost og jeg kan ikke forklare hvorfor. Har bare tro på at ting kan løsne litt nå. Hatt mye motgang og tøffe hendelser den siste tiden, men har klart oss uten tap. Håper trenden kan fortsette.

 

Ellers er det nesten vanskeligere enn noen gang å tippe en lagoppstilling. Med Song ute må vi igjen rotere på midten. Song har i de siste kampene vist at han er det nye ankeret og Denilson gjorde akkurat det jeg forventet av ham i Villakampen. Med mer frihet fremover kommer han i avslutningsposisjon ganske så ofte. Han har en stor motor og er tøff til å ta løpene. Tror han vil vokse enormt de mnd Cesc er ute. Eboue viste igjen at han er det beste alternativet på høyre ving. Veldig god def og bidro tungt fremover. Diaby viste også talentet sitt, og vil bli vanskelig å sette ut. Noen må vike da Ade nok kommer inn. God balanse i laget er viktig og det blir den største vanskeligheten denne gangen. Jeg tipper:

 

Almuia

Sagna Toure Gallas Clichy

Eboue Denilson Djourou Nasri

van Persie Adebayor

 

Dette vil kunne frigjøre både Denilson og Nasri fremover med god støtte fra Eboue. Djourou som anker og mannen til å ta ut Crouch på dødballer imot.

Syns det er vanskelig å utelate Diaby etter kampen sist, men balansen og def dødball blir viktigst.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi ikke her, er jeg redd 4.plassen virkelig kan ryke...

 

Hallo?!

 

 

Hallo!?

 

Hva mener du med det? At vi er på gullkurs?

 

Scorer Pompey først kan dette bli en ny slitsom ettermiddag, håper vi kan vinne denne og legge press på Villa.

 

Tipper vi kan bli nr 4 med maks 8 tap, vi bør ta 9 poeng de tre neste (Pompey, Bolton og Hull, de to første hjemme).

 

Sitter med en ekkel følelse idag. Avisene er fulle av poenget at dette er det desidert svakeste Arsenallaget på 15 år og jeg føler meg langt fra trygg på tre poeng idag. I sesong der vi har blitt rundspillt av Villax2, ManCity, Stoke, Liverpool,ManU er jeg langt fra sikker på poeng mot noen.

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi ikke her, er jeg redd 4.plassen virkelig kan ryke...

 

Hallo?!

 

 

Hallo!?

 

Hva mener du med det? At vi er på gullkurs?

 

Scorer Pompey først kan dette bli en ny slitsom ettermiddag, håper vi kan vinne denne og legge press på Villa.

 

Tipper vi kan bli nr 4 med maks 8 tap, vi bør ta 9 poeng de tre neste (Pompey, Bolton og Hull, de to første hjemme).

 

Sitter med en ekkel følelse idag. Avisene er fulle av poenget at dette er det desidert svakeste Arsenallaget på 15 år og jeg føler meg langt fra trygg på tre poeng idag. I sesong der vi har blitt rundspillt av Villax2, ManCity, Stoke, Liverpool,ManU er jeg langt fra sikker på poeng mot noen.

 

Vi ble vel ikke akkurat rundspilt av Manure.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 28 2008, 01:04 PM) 152806[/snapback]

Vinner vi ikke her, er jeg redd 4.plassen virkelig kan ryke...

 

Hallo?!

 

 

Hallo!?

 

Hva mener du med det? At vi er på gullkurs?

 

Scorer Pompey først kan dette bli en ny slitsom ettermiddag, håper vi kan vinne denne og legge press på Villa.

 

Tipper vi kan bli nr 4 med maks 8 tap, vi bør ta 9 poeng de tre neste (Pompey, Bolton og Hull, de to første hjemme).

 

Sitter med en ekkel følelse idag. Avisene er fulle av poenget at dette er det desidert svakeste Arsenallaget på 15 år og jeg føler meg langt fra trygg på tre poeng idag. I sesong der vi har blitt rundspillt av Villax2, ManCity, Stoke, Liverpool,ManU er jeg langt fra sikker på poeng mot noen.

 

Vi ble vel ikke akkurat rundspilt av Manure.

 

 

Hadde vel ikke vært noe å si på om Man Utd hadde hatt 0-2 til pause. Jeg tipper også at de var overlegne på possesion, skudd på mål osv.

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli en vanskelig kamp. Adams vil nok gjerne ha en seier over oss. Men så har P'mouth slitt noe enormt den siste tiden, og slipper inn mål i hytt og pine. Får vi forsvarsspillet til å klaffe kan det fort bli storseier her. Men for å få forsvarsspillet til å klaffe må Djourou spille for å kunne ta ut Crouch på dødballer og høye baller i mot. Aller helst som en midtstopper, men da burde Kolo eller Eboue spille defensiv midt. Noe jeg tviler på at han gjør. Ade er tilbake, noe som er gledelig. Diaby viste igjen frem talentet sitt mot Villa, og bør nå ha overbevist Wenger om at han IKKE er noen venstreving. Og jeg er faktisk uforstående i forhold til de som mener Diaby er en "Vieira-type". Synes han minner mye mer om en Henry med dårligere fart, men med slepen teknikk.

 

Denilson bør få sjansen til å blomstre i en mer offensiv rolle på midten nå som Cesc er ute. Og om jeg fikk lov til å bestemme lagoppstillinga i dag, ville dette blitt laget:

 

Almunia

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

Eboue-Denilson-Kolo-Nasri

Ade-RvP

 

Men hadde ikke sagt nei til denne midtbanen heller:

Ramsey-Denilson-Eboue-Nasri

 

Eller evt Diaby i en rolle bak Ade. Men vi bør starte med to spisser når vi spiller på hjemmebane, så da blir det enten Nasri eller Diaby som må finne seg i å bli plassert på benken. Og som sagt, Diaby er ingen venstreving, og Nasri passer mye bedre der ute enn ham...

Link to comment
Share on other sites

Laget:

 

Arsenal

 

Almunia, Sagna, Gallas, Silvestre, Clichy, Eboué, Denilson, Diaby, Nasri, Adebayor, Bendtner.

Reserver

Fabianski, Touré, Van Persie, Vela, Ramsey, Wilshere, Gibbs

 

Portsmouth

 

James, Wilson, Campbell, Distin, Belhadj, Nugent, Diop, Davis, Hughes, Kranjcar, Crouch.

Reserver:

Ashdown, Hreidarsson, Defoe, Pamarot, Mvuemba, Little, Kanu.

 

Dommer: Alan Wiley.

Link to comment
Share on other sites

Det er sannelig godt at vi har Eboue tilbake.. Laget ser OK ut. Liker ikke kombinasjonen av Bendtner og Adebayor på topp, men det skal vel gå seg til. Når det er sagt, får jeg (kanskje uten grunn) ingen skjelvninger i kroppen av å se laget til Portsmouth.

 

Nei, vi tar holder nullen i dag og scorer et par mål attpåtil. :P

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor starter ikke Robin Van Persie?

 

Får håpe det bare er at han skal hviles og at det ikke ligger noe annet bak :P

Like greit. Han treffer jo sjelden målet.

 

Ikke mye som har skjedd de første 5. Men vi har mye ball :P

Heller RvP enn Bendtner...

Der må jeg si meg enig. Rvp kommer sikkert inn senere.

 

Det er noe ekstremt tamt og kjedelig over arsenal for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Der må jeg si meg enig. Rvp kommer sikkert inn senere.

 

Det er noe ekstremt tamt og kjedelig over arsenal for øyeblikket.

Bendtner er helt grei, men passer ikke med Adebayor i det hele tatt, ganske god på hodet da, kanskje Wenger satser på dødballer med Diaby, Adebayor, Gallas og Bendtner på banen

Link to comment
Share on other sites

Der må jeg si meg enig. Rvp kommer sikkert inn senere.

 

Det er noe ekstremt tamt og kjedelig over arsenal for øyeblikket.

Bendtner er helt grei, men passer ikke med Adebayor i det hele tatt, ganske god på hodet da, kanskje Wenger satser på dødballer med Diaby, Adebayor, Gallas og Bendtner på banen

Blir ikke noen dødballer med det første. En corner er vel alt hittil. Passivt, tamt og feigt spill av arsenal i mine øyne. Nei, dette holder ikke. Wenger må få opp tempoet her altså.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...