Jump to content

2008.12.28 Portsmouth H


pekkiry

Hvem vinner?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg håper også at ting skal begynne å løsne nå, men klarer ikke helt å se at dagens nokså heldige seier er starten på noe stort. Spiller de to kamper på rad hvor pasningene er presise, og sjansene kommer på løpende bånd, da er det nok noe på gang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Deilig med 3 poeng. Dog ble jeg meget aggressiv, irritert og rastløs av å se på det, mildt sagt, begredlige spillet de første 45 min. Og Bendtner må vel være den dårligste spissen vi har hatt siden Wenger tok over???

 

Bendtner passer mer som en spiller man kaster innpå i slutten av kampene. Dessverre sliter han med å få et ordentlig gjennombrudd. Han har stor arbeidsvilje, sterk i hodedueller etc men bortsett fra det så er han svak. Han havner alltid utenfor posisjonen han egentlig burde være i, og han er stort sett alltid feilvendt. Kan vanskelig se for meg at han får et stort gjennombrudd i Arsenal-drakta, selv om jeg så klart håper jeg tar feil og at han blir knallgod, men han har fått såpass lang tid på seg nå og såpass mange muligheter og når Eduardo er tilbake for fullt så vil han falle enda lenger bak i køen. Hvis det stemmer at Milan og Bayern M er ute etter han så hadde det kanskje ikke vært så dumt å solgt han og heller brukt pengene på å hente f.eks Roque Santa Cruz, Defoe eller Arshavin. Litt andre spillertyper enn Bendtner og de to første har i alle fall bevist at de er PL-materiale og kunne helt sikkert gitt oss en helt annen slagkraft offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med 3 poeng. Dog ble jeg meget aggressiv, irritert og rastløs av å se på det, mildt sagt, begredlige spillet de første 45 min. Og Bendtner må vel være den dårligste spissen vi har hatt siden Wenger tok over???

 

Bendtner gjorde en god figur i andre omgang synes eg, men å si at han er den dårligste spissen vi har hatt siden Wenger tok over, ja da har du ikke sett alle kampene til Jeffers!

Link to comment
Share on other sites

Vinner vi ikke her, er jeg redd 4.plassen virkelig kan ryke...

 

Hallo?!

Hallo?

 

Vi kan ikkje ta 4. plassen for gitt. Villa vinner på dårlege dager, kjemper hardt kollektivt og har masse sjølvtillit. Wenger som meiner dei ikkje kan stå heilt ut burde heller bruke tid og energi på seg sjølv og Arsenal. Pinlege uttalelser, spesielt siden vi har så tynn stall som vi har. Vi gir fra oss ledelser som burde stå heilt inn, vi spiller heilt panisk og nervøst på slutten av tette oppgjør. Vi har riktignok slått ManU og Chelsea, men vært tafatte mot lag som Hull og Stoke. Skulle tru at eit så ungt og sultent lag burde være mer motivert og tent foran oppgjør mot "dårlegare" lag. Potensialet i laget er der, men ein sesong er lang og det er tett mellom kampane difor kommer mangelen på rutine og bredde i stallen ekstra tydeleg fram.

 

Eg kan ikkje se at vi er nokon reell utfordrer til ligagullet pr dags dato. Vi er altfor ustabile. Vi må handle i januar for å "sikre" 4. plassen hvis vi ikkje gjør det har eg ikkje tru på at vi står løpet heilt ut og spiller UEFA-cup neste år.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med 3 poeng,men spillet gleder få.

Dette lager skriker etter kreative spillere og en som kan ta ansvar på midtbanen. Det er viktigere enn en midtstopper nå. Djorou duger bra med Gallas han.

 

En som kan føre ballen med seg oppover fra midtbanen trengs.

Diaby kan bli,men da må noe drastisk skje.

Gallas viser igjen hvor viktig han er. Vela gjør et meget bra

innhopp og får litt fart i angrepsspillet vårt.

Adebayor er inne i en tørkeperiode foran mål.

 

Jeg har sagt før at mister vi ikke for mye poeng har vi en sjans hvis Wenger gjør noe lurt i januarvinduet.

Vi trenger desperat noe som kan få fart på spillet vårt.

Vi er for stillestående og det går for tregt.

En stor pluss med angrepet der Ade ble frispilt.

Link to comment
Share on other sites

Kreative spillere synes jeg ikke vi trenger. Ser man utifra kampen idag så kunne vi kanskje trengt det, men det må jo ikke glemmes at vi har 3 av de mest kreative spillerene våre fra start 11`ern, ute med skade.

Vi har ikke vært fryktelig kreative og skapende utenom denne kampen også, men det tror jeg kan "løses" om Wenger henter det vi alle skriker etter ; Et skikkelig rivgjern på DM! Da vil Cesc kunne slippe seg mere fri, og et så enkelt grep som det er jeg overbevist om hadde snudd MYE. Bare så forferfelig at Cesc mister omtrent resten av sesongen

Link to comment
Share on other sites

Veldig godt å få seireren og de tre poengene vi var ute etter, men det var likevel en veldig svak kamp. Det er skuffende å se hvor passive vi er i dag, vi skaper relativt lite med sjanser og jeg må si jeg savner et litt mer "effektivt" pasningsspill. Synes det er veldig mye unødvendige pasninger, vanskelige pasninger for den som skal motta ballen og den killerpassningen ser vi ikke noe særlig til.

 

Byttene viste seg å være gode i dag, men jeg lot meg frustrere når man passerte timen på klokka og det fortsatt ikke var noe tegn til van Persie. Likevel vil jeg gi Wenger skryt for byttene i dag, Vela kommer inn og viser seg å bli en trussel Portsmouth aldri fikk kontroll på, og også Rambo gjør et fint innhopp.

 

Juleprogramet vårt var ikke lett i år, serielederen hjemme, Aston Villa borte og Portsmouth hjemme er faktisk veldig mye sterk motstand på få dager. Vi tapte ingen av kampene, men vant bare en. Nå følger vel Bolton hjemme og Hull borte Premier League, to kamper vi egentlig bør vinne. Jeg tror vi har en gjyllen sjanse til å opparbeide en bra seiersrekke, vi får bare håpe vi greier det.

Link to comment
Share on other sites

Det meste er vel allerede skrevet. Arsenal vant fortjent, selv om de trengte en keepertabbe for å få hull på byllen. Men spillet gledet vel ingen. Det er nesten uvirkelig å se med hvor lite engasjement Arsenal spiller om dagen. Åpenbart at de ikke helt tror på det de driver med. Og særlig Bendtner trenger en periode på reservelaget. Han er inne i en alvorlig blindgate. At han er en av de som ironisk nok jobber hardest forandrer ikke på det. Og den store beholdningen ved siden av de tre poengene var Velas og Ramseys innhopp. Det gav bud om bedre tider - etterhvert...!?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Bendtner var vår beste i dag. Særlig etter at han ble flyttet ut på venstrekant, og deretter høyre, spilte han bra, satte fart, utfordret, slo pasninger MOT Portsmouth-målet. Utrolig nok, for det virket som om 95% av pasningene våre var opp mot møtende spiller som slo rett tilbake på første touch. Lite fremdrift, med andre ord. Bendtner var av de bedre på å skaffe seg rom og ha tid og rom til å føre ballen fremover.

 

Jeg synes stadig at jeg gang på gang har helt motsatt syn på spillernes innsats enn majoriteten her inne. Er det jeg som ikke følger med på kampene eller vurderer feil eller hva er det for noe?

Eller ser jeg helst på det positive og tenker at alle gjør feil iblant og lar de negative tingene ligge i fred (for det meste)?

 

Jeg var meget skuffet og lei under kampen i dag, det er jo selvfølgelig. Alle som så kampen må jo innse at noe er feil i laget vårt for tiden (og kanskje har vært det i hele år?). Allikevel har vi klart uavgjort borte mot Villa, uavgjort hjemme mot Liverpool (som kanskje ikke var så dårlig med tanke på deres totale ydmykelse av N'castle i dag) og slått Portsmouth hjemme. Med litt flaks hadde vi hatt full pott på disse tre kampene. Med litt uflaks hadde vi stått igjen med ett eller tre, kanskje null. Fotball handler om små marginer.

 

Under kampen satt jeg og undret over hvorfor Eboue til stadighet befant seg i en posisjon som tilsier at han var offensiv midtbane/hengende spiss. Og Diaby var på høyresiden. Burde det ikke vært omvendt? Diaby viser for øvrig igjen at han forsvarer en plass i laget. Meget god som sentral i dag, selv om han også var skyld i det labre tempoet på ball som Arsenal viste i dag.

 

Alt i alt skjønner jeg ikke hvorfor spillerne ikke viser mer innsats enn de gjør. Det virker jo ikke som de prøver engang, hvor er gnisten? Hvor er fandenivoldskeheten?

Link to comment
Share on other sites

Jeg leser:

Bla bla bla vi er dårlige, vi har ingen gode fotballspillere, bare vi kjøper en spiller så er alle problemer løst, vi har en manager som ikke skjønner noen ting, vi har spillere som ikke prøver, vi har bare primadonnaer og ingen til å gjøre grovarbeidet..

 

Get a grip: DET ER INGEN LETTE KAMPER I PL. Når skal folk starte å forstå dette. Vi har 75% ballbesittelse i andre omgang, vi har 12-2 i hjørnespark. Vi skaper flest sjanser, flest avslutninger på mål og vi vinner kampen.

 

Det jeg så i går var et bortelag som la seg på 40 m og inn. De hadde ikke press på ballfører før godt inne på egen halvdel. De gjorde ingen forsøk på å vinne kampen. Da er det ikke lett å spille ut en motstander som har store og meget gode midtforsvarere. De lå i tillegg med en def midtbanespiller som en tredje midtforsvarer hele kampen. Likevel så vinner vi. For meg viser det at laget har moral og arbeidsvilje og ikke det motsatte. Etter all motgangen de siste kampene kunne laget lett blitt passivt og engstelig for tap mot slutten. I stedet kjører de opp tempoet og har stålkontroll etter scoringen. Ingen panikk som vi har sett tendenser til den siste tiden.

Dette var en arbeidsseier og nok en kamp uten tap. Selvtilliten som nok har vært tildels fraværende vil komme gradvis tilbake og da vil spillet også bli bedre. Spiller for spiller er Liverpool langt ifra et bedre lag enn oss. Bortsett fra Gerrard og Torres er det faktisk ikke en spiller som jeg ville ha byttet inn i vårt lag når alle er tilbake. Den store forskjellen per i dag er selvtillit og flyt. Pool spilte tre kamper hjemme på rad mot meget svak motstand uten seier. Det kan fort skje igjen. Hvis vi i samme periode er inne i en flytsone er forspranget kraftig redusert.

Chelsea taper poeng mot Everton og Fulham. United jukset seg til seier mot Stoke og jeg tror de vil slite i kveld. Villa vil snart tape kamper, de har karret med seg veldig mange heldige poeng gjennom hele desember. De har verken rutinen eller kvaliteten til å stå helt inn.

 

Ingen av lagene vinner alle sine kamper i denne sesongen. PL er jevnere enn noen gang. Vinner vi et par på rad er vi med helt i toppen igjen. Jeg tror ikke vi vinner, men jeg tror ikke at situasjonen er så dyster og svart som alle skal ha det til. Dette forumet er i ferd med å bli et hylekor uten sidestykke desverre.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ingen lette kamper i PL - men alikevel må man kunne forvente mer enn hva vi viste de første 45 mot både Villa og P'mouth. Når våre "eksepsjonelle" spillere er ute, så skinner det gjennom hvor viktige de er, og at vi ikke har noen som når dem til anklene engang til å ta over. Og det er bekymringsverdig. Vi trenger, som sagt 1000 ganger før her inne, en ny ryggrad i laget. En god midtstopper (Les: Hangeland eller Mexes), en ny DM (Les: Veloso, Cana eller Inler), en ny spiss (Les: Villa, Santa Cruz eller Silva) og en ny keeper (Les: Adler, Given eller hvem som helst annen)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fornøyd med hvordan vi gjennomførte kampen mot P.mouth. En helt fortjent seier til oss.

 

I utgangspunktet ønsker jeg ingen nye spillere i transfervinduet. Det jeg ønsker er at Wenger skal begynne å bruke Fabianski.

 

Jeg klarer ikke å se at Hangeland eller Mexes er bedre enn de stopperne vi allerede har. Hvorfor noen vil bytte disse karene med våre stopper klarer jeg ikke å forstå. På stopperplassen er vi veldig godt besatt.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ingen lette kamper i PL - men alikevel må man kunne forvente mer enn hva vi viste de første 45 mot både Villa og P'mouth. Når våre "eksepsjonelle" spillere er ute, så skinner det gjennom hvor viktige de er, og at vi ikke har noen som når dem til anklene engang til å ta over. Og det er bekymringsverdig. Vi trenger, som sagt 1000 ganger før her inne, en ny ryggrad i laget. En god midtstopper (Les: Hangeland eller Mexes), en ny DM (Les: Veloso, Cana eller Inler), en ny spiss (Les: Villa, Santa Cruz eller Silva) og en ny keeper (Les: Adler, Given eller hvem som helst annen)

 

Likevel klarer vi uavgjort mot serielederen med 10 mann, uavgjort borte mot Villa som de fleste hevder er langt bedre enn oss og vinner på en middels dag mot et lag som legger seg med 11 spillere i forsvar.. Kanskje ikke de nest beste og 3. beste er så dårlige som mange hevder?? Når sluttet vi å glede oss over seiere? Gjennomgangsmelodien da vi spilte fantastisk fotball og ikke vant var at vi måtte lære å vinne stygt. I går gjorde vi det, men da er også det feil. Vi har vært langt nede, vi har snudd trenden og unngått tap i vanskelige kamper og i går kom seieren. Virker ikke som noen er fornøyd med at laget er på vei ut av blidgaten selv med veldig mange klassespillere ute. Hvor ble det av støtten og optimismen. Jeg sier det igjen; ingen lag vinner uten selvtillit eller støtte fra supporterene.

 

For å si min mening om de du nevner:

 

Hangeland eier ikke fart og kan derfor aldri spille for Arsenal som står høyt med forsvaret. Man kan godt si at vi står altfor høyt til tider, men det er vi nødt til når motstander legger seg på 40 m. Hangeland er en god duellspiller når kampene er tette og foregår i egen 16, han er håpløs når laget skal føre kamper. Hva skulle han bidratt med i går? Ikke uten grunn at han kun er god i kamper for Norge mot antatt sterkere motstand. I Arsenal vil han være en langt svakere utgave av Cygan.

Mexes var god da han var 19 år i Auxerre. Han er en nå tiltider en vandrende katastrofe som veldig ofte gjør grove feil og pådrar seg utvisninger og unødige frispark. Han vil ikke heve laget en mm i forhold til de vi har.

 

Veloso, Cana el Inler? Har noen av dem prestert i en toppklubb noen gang?? De har ingen PL erfaring og felles for dem er at de alle spiller i klubber som er gode, men de har aldri vært drivkraft i et lag som kjemper om titler eller som skal føre kamper mot topplag.

 

Villa ja takk, men det er helt urealistisk. Prisen er en ting, mannen har selv sagt at han ikke vil til PL. De andre vil ikke heve oss i det hele tatt.

 

Jeg er ikke imot å hente spillere, men vi må slutte å tro at en el kanskje to spillere som har gjort seg bemerket i en annen klubb skal komme inn å redde oss. De fleste bruker 6 mnd til 1 år for å etablere seg og det hjelper fint lite nå. Å hente en toppspiller fra en annen toppklubb er nesten urealistisk i januar.

Link to comment
Share on other sites

Poenget for mitt vedkommende er det at Arsenal har vist tydelig tilbakegang dei siste to sesonger. Riktignok var vi med heilt inn til slutten i fjor men vendepunktet kom for alvor etter Birmingham-kampen, der vi tapte to poeng på overtid og Gallas oppførte seg som ein bortskjemt drittunge. Dei neste kampane spilte vi uavgjort på uavgjort og 8 poengers forspranget blei krympa inn kraftig. Mentaliteten og rutinen var ikkje der den skulle når motgangen kom, vi var tynnslitt da og med tanke på erstatningen for Flamini (som var 17 (nå 18) årige Ramsey fra Cardiff) ser eg lite som forsterker bredden, rutinen og laget. Nasri blei henta inn for Hleb, og får godkjent av meg. Men verken Denilson eller Song er klar til å fylle Flaminis rolle akkurat nå, Diaby har potensialet. Fint driv, taklingssterk, overkant tøft nokon gonger, og jobber bra, men enda er han ikkje stabil eller god nok. Ergo vi må ha inn ein ny spelar, også får desse 3 nemnte spillerne kjempe om å være squadplayer/utfordrer.

 

Salget av Diarra når det var så usikkert med kontraktssigneringa til Flamini er ein skandale. Flamini skulle fått frist til januar signèr nå eller Diarra tar over.

 

Vi har talenter i flust som med riktig utvikling kommer til å bli neste generasjons Arsenal, men det er enda nokon år til så difor må vi kjøpe inn etablerte spelarar nå, også gi dei unge, som nå, innhopp og speletid i blant.

 

Det eg prøver å si er at vi akkurat nå har hovudsakleg for tynn stall, og i tillegg ein urutinert stall. Eg skjønar ikkje kvifor vi ikkje skal kjøpe i januar. Argumentet at ein spelar ikkje skal kjøpast i januar fordi han treng minst 6 mnd å tilpasse seg Arsenal (og England hvis han blir kjøpt frå ein annan liga) forstår eg ikkje heilt. Det må han vel om vi kjøper han i januar eller i juli. Kjøper vi Alonso slipper vi det, og det er ikkje slik at ein spelar er ubrukeleg sjølv om han ikkje er vant til Premier League, og akkurat kor lang tid ein spelar treng å tilpasse seg er veldig individuelt.

 

Eg meiner rett og slett vi må handle i januar.

Link to comment
Share on other sites

Cana har bevist både i CL og i toppkamper i sin liga at han er en "no nonsence" spiller. Akkurat hva vi trenger idag. Flamini var akkurat den typen siste sesong i arsenal, som løp og gjorde møkka jobben. Dette frigjorde Cesc så til de grader, og var mye av skylda for at vi gjorde det så bra som vi gjorde.

 

Inler spiller også veldig bra i en av verdens beste ligaer, jeg har dog ikke sett så mye til han, som til Cana - men ser på han som mye bedre enn hva vi stiller med idag. Veloso er ett talent, og jeg nevner han fordi han er nettopp det. Noe som gjør det meget plausibelt at han blir henta, hvertfall i forhold til mange andre.

 

Hvor mange kamper i år har vi mast etter en duellsterk spiller imidtforsvaret? Jeg tørr påstå at med Hangeland i forsvaret i kampen mot stoke - så hadde vi aldri sluppet inn de to målene vi gjorde. Og det er ikke førstegang.

 

 

Og som sagt over så blir dette argumentet med at han trenger 6-12 måneder i spille seg inn på, blir for dumt. Også dette med at man ikke kan hente toppspillere i januar. Vi er midt inne i en finanskrise som vi kan dra veldig godt nytte av. det er flust av klubber som sliter økonomisk, og mange er tvunget til å selge hvis tilbudet er godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Cana har bevist både i CL og i toppkamper i sin liga at han er en "no nonsence" spiller. Akkurat hva vi trenger idag. Flamini var akkurat den typen siste sesong i arsenal, som løp og gjorde møkka jobben. Dette frigjorde Cesc så til de grader, og var mye av skylda for at vi gjorde det så bra som vi gjorde.

 

Inler spiller også veldig bra i en av verdens beste ligaer, jeg har dog ikke sett så mye til han, som til Cana - men ser på han som mye bedre enn hva vi stiller med idag. Veloso er ett talent, og jeg nevner han fordi han er nettopp det. Noe som gjør det meget plausibelt at han blir henta, hvertfall i forhold til mange andre.

 

Hvor mange kamper i år har vi mast etter en duellsterk spiller imidtforsvaret? Jeg tørr påstå at med Hangeland i forsvaret i kampen mot stoke - så hadde vi aldri sluppet inn de to målene vi gjorde. Og det er ikke førstegang.

 

 

Og som sagt over så blir dette argumentet med at han trenger 6-12 måneder i spille seg inn på, blir for dumt. Også dette med at man ikke kan hente toppspillere i januar. Vi er midt inne i en finanskrise som vi kan dra veldig godt nytte av. det er flust av klubber som sliter økonomisk, og mange er tvunget til å selge hvis tilbudet er godt nok.

 

Og Fulham tapte mot West Brom og West Ham... Å trekke ut enkeltkamper nytter ikke. Det var for eks ikke samme spiller som scoret begge målene for Stoke mot oss. Hangeland kunne umulig ha fulgt begge.

 

Cana er en god spiller, ingen tvil om det. Men, han har blitt utspilt på midten både mot Liverpool, PSV og Atletico Madrid i årets CL. Å si at han har stått frem er i beste fall en sannhet med mye moderasjon i mine øyne.

Inler spiller i en middels god klubb i en liga hvor avstanden mellom de 4 beste og de neste er like stor som den var i PL for 5 år siden. Han har per i dag ikke bevist noen ting i en toppklubb.

Veloso er et talent, jeg er helt enig. Akkurat som Song, Ramsey, Denilson, Diaby, Merida, og Wilshere er talenter.

 

Jeg er som sagt ikke i mot kjøp, men "name dropping" er en party lek og har aldri vunnet noe som helst. Vi må finne spillere som umiddelbart kan styrke laget. For meg betyr det en spiller som er "Arsenalskolert" før han kommer til klubben. Dvs en spiller som kjenner PL og kan gå inn i laget tilnærmet ubemerket. Den eneste jeg kan tenke på som innehar disse kvalitetene er Arteta, men frykter at han vil bli altfor dyr for oss.

 

 

Argumentet om at man trenger tid til å tilpasse seg er overhode ikke dumt. Lagbygging tar tid. Det gjelder alle spillere. Baptista er ingen dårlig spiller, men passet aldri inn. Veron var ansett som en av de beste i verden før han kom til ManU. Forlan våknet til liv igjen i det han forsvant ut av portene på Old T. Sukor var en verdensstjerne før han fikk en sesong hos oss. Ronaldo brukte 3 sesonger før han var jevnt god. Listen er nesten utømmelig hva angår toppspillere som aldri har nådd sitt tidligere nivå i PL.

Hva hjelper det å hente en spiller som blomstrer i november hvis man misser sjansen for CL spill i mai? Da er det langt viktigere å kjøre inn en første 11er som presterer rimelig godt ut denne sesongen og som på samme tid bygger selvtillit forut for neste sesong. Og, presterer de godt nok vil de kvalifisere oss for enda et år i CL.

 

Veldig mange trekker frem Flamini som eksempel på spiller vi mangler. Det er stadig morsomt å gå tilbake til begynnelsen av Flaminitråden og lese hva som står der. Endel personer som har møtt seg selv i døren i den tråden. Vi var ikke mange som forsvarte ham fra startet av. Grunnen til at Flamini endelig presterte opp mot sitt potensiale var tillit over tid samt at han fikk mulighet til å spille sitt spill. Flaminis ferdigheter og talent dukket ikke opp sommeren 2007. Det har vært der hele tiden og lenge før han kom til Arsenal. Gutten spilte UEFA-cupfinale som 19-åring for Marseille. Det tok likefullt tid før laget og spilleren selv tilpasset seg hverandre. De fleste ønsket ham ut av klubben i denne perioden, et par mnd etterpå var han helt, judas og dypt savnet. Vi etterspør innsats og stabilitet fra spillerene, hva med å starte med oss selv og vår egen støtte. Den er til tider mer vinglete enn Ronaldo i overgangsvinduer.

 

Jeg gjentar igjen: Vi har utrolig talentfulle spillere, vi har spillere som er ønsket av alle toppklubber, vi har en manager med en visjon som går langt utenfor neste kamp eller tittel, vi har en ledelse som ønsker stabilitet og muligheter for sikker vekst, vi er videre i CL, vi har et stadion som er uten sidestykke og som betaler seg selv, vi innehar per idag 4. plassen og alle er enige om at laget underpresterer, vi har 5 nøkkelspillere ute med skade.. Fy f..så dårlig stilt klubben er

Link to comment
Share on other sites

Wenger's største problem for tida er at troppen inneheld for mange medgangsspelarar som er fantastisk talentfulle, og verkeleg presterer på eit høgt nivå når det spelemessig går på skjener (ja, det gjeld faktisk også Bendtner). Men så klappar altså nesten heile laget saman når det buttar imot med formsvikt skadar og dårleg spel, og over tid får dette også ein sjølvforsterkande verknad. Eg meiner det er viktig å ta tak i dette fortast råd. Difor ynskjer eg meg ein eller to motorar med masse musklar i overgangsvindauget. Nokon som kan gje laget ein betre balanse, heve moralen og få tenning på alle sylindrane, for å halde meg til motorspråket.

 

Ein kan sjølvsagt ha is i magen, og meine at dagens tilstand går over av seg sjølv. Og at det ikkje treng være nokon økonomisk katastrofe om me ikkje maktar å kvalifisere oss til neste års C.L. Eg skjønar likevel ikkje kvifor det er så problematisk å handle i Januar, om det finst pengar i kassa. Det overordna målet no er å snu trenden, og å redusere risikoen for at dette vert ein deprimerande vårsesong både spelemessig og resultatmessig, med dei fygjer dette kan få til sommaren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...