Jump to content

2008.12.28 Portsmouth H


pekkiry

Hvem vinner?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Vi får ta med oss tre poeng og null baklengs. Ikke ofte vi opplever det om dagen.

 

Spillet var ikke mye å rope hurra for - manglende agressivitet og besluttsomhet gjorde angrepsspillet statisk og forutsigbart. Desto deiligere da at vi faktisk scorer på dødball :)

 

Ikke mye Portsmouth hadde å fare med offensivt. De kom for 0-0 og lyktes nesten.

Link to comment
Share on other sites

Ble en slitekamp dette, men vi ser ihvertfall at Gallas har evnen til å score de viktige målene innimellom.

Bedre tempo i 2.omg. men sliter mye med å få til noe skikkelig spill fortsatt selv om det skal sies at Portsmouth var solid i forsvar.

Overraskende å se at vi spiller 4-5-1 på hjemmebane, men fordelen var at Nasri kom mer til sin rett sentralt i banen.

Bra innhopp av Vela.

 

Var Van Persie skadet egentlig?

 

Vi er langt unna noe toppform, men særdeles godt å få med seg de 3 poengene.

Link to comment
Share on other sites

3 poeng var utrolig deilig og viktig i dag, men det var også det.

Igjen så spiller vi ufattelig tannløst og jeg skjønner ikke at Wenger godtar at de fortsetter å spille på denne måten. Det går så altfor mye på tilfeldigheter og det er ingen plan offensivt.

 

Nå har dette gått igjen i kamp etter kamp og det virker ikke som om det gjøres noe for å bedre dette. Spillerne bør ristes ordentlig tak i. Vi skal ikke gå utpå banen og se hvordan Portsmouth går ut og se hva de prøver på - vi skal gå utpå banen og styre kampen og presse de sønder og sammen bakover.

 

Noen positive tegn jeg så i dag var at Diaby endelig fikk sjansen sentralt. Det er der jeg tror han kan komme best til sin rett og han gjorde en brukbar kamp sentralt i dag. Ellers er det positivt å se at Vela endelig får sjansen og at han blir brukt på venstrekant er helt på sin plass. At Wenger starter med Adebayor og Bendtner på topp, for så å flytte Bendter ut på venstrekant skjønner jeg ingenting av. Det fornuftige var at Nasri kommer til og får brukt sine positive sider, men det er ikke noe poeng i å bruke Bendter på venstrekant hvor han fikk til heller lite. Da er det i såfall bedre å få innpå Vela som kan skape mye mer på kanten.

 

Jeg tror det viktigste fremover nå er at vi fortsetter med det samme forsvaret. At midtbanen består av Vela, Diaby, Denilson og Nasri og at spissene er RVP og Adebayor. Det gir oss flere strenger å spille på, men Nasri må fra sin kantposisjon trekke lenger inn sentralt slik at han får brukt de egenskapene han har og kommer mer med i kampene. Klarer vi det så skal det være mulig å få et bedre offensivt lag igjen, men utifra de siste kampene så skriker denne spillertroppen etter nye spillere og jeg håper at Wenger nå skjønner det og henter inn noen spillere. Slik at vi kan bli litt mer uforutsigbare igjen og begynner å skape frykt hos motstanderne igjen.

Link to comment
Share on other sites

1-0 to the Arsenal!!!

 

Deilig å vinne på en dårlig dag! :) Takk Gallas. Også en veeeldig kjedelig kamp, dessverre. Men det var utrolig viktig med 3 poeng! Og får håpe det var begynnelsen på en bedre periode. Vi er nå på vei inn i januar, og får håpe Arsene gjør noe fornuftig ut av det. Blir nok en spennende tid framover nå...

 

(One Tony Adams, There's only one Tony Adams!)

Link to comment
Share on other sites

Deilig med en seier igjen. Jeg synes ikke vi overbeviste offensivt i dag. Veldig mye innlegg, og det blir det vanligvis ikke så mange Arsenal-mål av. Nå scorte vi jo på ett til slutt, og det føltes veldig lettende.

 

Portsmouth spilte OK. Lå alltid og presset når Arsenal hadde ballen. Jeg tror ikke vi hadde vunnet dersom Crouch hadde scoret i første omgang, men litt flaks må jo også vi ha. Allikevel ble vi vel også snytt for et straffespark, så jeg ville ikke akkurat si at vi vant på flaks.

 

Dagens punktum var jo Tottenham. Hehe. Hadde nesten trodd de skulle vinne i dag.

Link to comment
Share on other sites

3 viktige poeng, mest med tanke på Everton bak oss. Det er vi, villa og Everton det står om. Eg ser mange snakkar om 3 poeng på ein dårleg dag.... Da spør eg, når hadde vi sist ein god dag? Det er ikkje snakk om ein dårleg dag når dette er prestasjonar på det jamne....

Link to comment
Share on other sites

Nok en forferdelig første omgang. Lite bevegelser, pensjonist-tempo og alt for mange touch og støttepasninger. De feilvendte spillerne må bli bedre på motsatte bevegelser. Flere ganger har vi spillere som løper i de samme rommene, som gjør at motstanderlaget ikke har noe problemer med å tette igjen rommet. Det offensive spillet vårt er ikke til å kjenne igjen lenger. Ingen plan, liten fart og alt for mye tilfeldigheter. Tilfeldigheter og inviduelle prestasjoner er det som fører til målsjansene våre. Det ble en liten forbedring etter at Vela kom innpå, men sett under ett har vi skapt like lite på de 3 siste kampene som vi vanligvis gjør på 1 kamp! Målene i de 2 foregående kampene har alle vært gode inviduelle prestasjoner. Dagens mål var en tabbe av James. Jada, vi hadde jo et par andre sjanser i dag og et stangskudd mot Villa, men likevel er dette alt for dårlig for et lag som er (var) kjent for å være den mest fintspillende og kanskje det farligste offensive laget i ligaen.

 

De 3 siste kampene hadde vi mistet seieren etter å ha ledet. Pompey var aldri farlige i andre omgang, men jeg må innrømme at hjertet hoppet over et par slag da jeg så Defoe ble byttet inn i sluttminuttene. Fint at Chelsea dropper 2 poeng i dag, men så mange poeng vi har droppet i det siste, trenger vi nok mer hjelp fra motstanderlagene.

 

Kort om pluss / minus fra kampen:

+ Vi fikk endelig 3 poeng!! Etter målet så man at laget fikk et løft. Forhåpentligvis er vi på vei inn mot en bedre form.

+ Vi holdt faktisk nullen! Noe smårusk, men sett under ett var det solid bakover. Samtlige forsvarsspillere var gode defensivt.

+ Det så ikke ut som at vi fikk noen nye skader.

+ Gallas var meget god. Toppet det hele med en scoring. Stålkontroll bakover og var med mye oppover. Vår beste!

+ Diaby fortsetter mye noen fine stunder. Sendte Ade nydelig gjennom i første og hadde mange herlige vendinger. Må dog bli raskere til avlevere ballen og ikke prøve å drible hele tiden. Uansett en klar forbedring de to siste kampene. Kan han vise seg fram i kapteinens skadefravær?

+ BYTTENE: Innhoppet til Vela endret hele kampen. Endelig var det en spiller som utfordret spillere og satte fart. Særlig Bendtner, som før dette hadde hatt en svak kamp, hevet seg. Ramsey var også meget god. Jobber steinhardt og trøkker til i duellene - vinner og de fleste av disse. Wenger traff skikkelig med byttene. Spørsmålet er vel heller om lagoppstillingen ikke burde vært anderledes?

 

- Silvestres offensive bidrag. Senker tempoet mye og sender utrolig mange unødvendige langballer oppover som vi mister possession på. Djourou er milevis foran Silvestre når det kommer til ballfordeling.

- Almunia hadde noen skikkelig forferdelig utrusninger i dag som kunne endt med tullete mål ut av ingenting. Dersom Pompey hadde scort først, kunne de fort fått med seg alle poengene, da vi skapte lite.

- Duoen Bendtner / Ade lukter det lite mål av. Både samarbeidet dem imellom og inviduelle prestasjoner er for det meste svake hos dem begge.

 

Neste ligakamp er hjemme mot Pomey den 10. januar. Da forventer jeg at vi skal peise på og vinne kampen. Det viktigste er ikke at vi vinner med mange mål, men at vi jobber hardt, skaper sjanser og har mange fine kombinasjoner. Kanskje vi til og med har et par nye spillere i troppen?

 

Alt i alt har 2008 vært et ganske skuffende år for oss. I Februar blir Dudu skada, og vi husker resten. Denne sesongen har hittil ikke vært en dans på roser (selv om vi har kampene mot Chelsea og Man U vi kan glede oss over). Måtte 2009 bli et bedre fotballår for oss :). Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

En ting er i alle fall sikkert. Skal det kjøpes i Januar, så bør de kjøpene komme så tidlig som mulig.

 

Midtstopper, defensiv midtbanespiller og en spiss/offensiv (kreativ) kant er det vi kunne trengt mest når transfervinduet åpner. Ingen spillere bør selges i Januar, det får man i såfall vente med til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...