Jump to content

Aston Villa


Evju

Recommended Posts

Aston Villa vant igjen i dag, 1-0 borte mot West Ham. En seier som var et topplag verdig, for de vant på en rimelig dårlig dag! Ligger nå 4 poeng foran oss med en kamp mer spilt.

 

Det er utrolig hva Martin O'Neill har fått til. Jeg kunne tenkte meg å se mange av de spillerne i Aston Villa ikledd Arsenal-drakta. Agbonlagor, Young, Barry, Friedel, Sidwell etc. er spillere jeg tror hadde styrket Arsenal. Så ja, jeg er oppriktig bekymret for at de skal snyte oss for 4. plassen i år, når de nå viser at de faktisk har marginene med seg også...

 

Kan de vippe oss ut av det gode selskap?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Tror vi virkelig må jobbe hardt for å holde oss blant topp 4 i år, Villa ser faretruende sterke ut. Men om Wenger henter inn noen forsterkninger i januar har jeg absolutt troa på det. To av de forsterkningene jeg har mest lyst på er nok Young og Barry, men tviler egentlig sterkt på at Martin O'Neill kommer til å selge noen av dem til sin argeste rival om fjerdeplassen midt i sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Laursen ute i 3-4 uker

 

Han har vært en av Aston Villas absolutt beste spillere så langt i sesongen, så det blir spennende å se hvordan de reagerer på dette.

Link to comment
Share on other sites

Ahhh, det var da bra. Laursen har virkelig stått frem som kaptein og reddet mange poeng for et bra Aston Villa lag. Han er i tillegg en trussel på dødballer. Så dette var en bra nyhet med tanke på kampen på fredag. Men vi skal også huske at Villa har Cuellar, Davies og Knight som alle kan gjøre en god jobb som midtstopper.

 

God Jul! :(

Link to comment
Share on other sites

Eneste problemet til Villa er vel spillertroppen. Den er jo ganske tynn og hvis spillere som Young, Agbonlahor, Barry etc blir skadet eller faller i formkurven, så spørs det vel om de klarer å prestere like bra.

 

Aston Villa er i hvertfall helt klart i ferd med å kjempe seg inn i toppen, og de vil nok også etterhvert klare å tilrive seg bedre spillere og skape en større tropp som gjør at kampen om plassen i toppen blir tøffere.

 

Skal jo bli interessant å se hvordan Villa takler interessen fra storklubber på sine spillere også. R.Madrid skal jo allerede ha følere ute etter Young.

Link to comment
Share on other sites

Aah! Det er ikke ofte jeg fryder meg over skader i Aston Villa, men dette var liitegran hyggelig å høre lille julaften. Vi har mista vår kaptein for en god stund. Derfor er det godt å se at vi ikke er de eneste som lider.. :)

Dette er lavmål. Tottenhamklasse.

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa spiller mot Hull på The Circle i dette øyeblikk, 0-0 når det gjenstår en halvtime.

 

Det er sjeldent jeg ser på kamper hvor Arsenal ikke spiller, men har fått med meg litt av annenomgang i denne kampen. Villa har ikke akkurat imponert for å si det pent...

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som skremmer, er at Aston Villa plukker jevnt med poeng.

 

Legger merke til at Aston Villa under ingen omstendigheter imponerer i denne kampen. Synes det har vært slik noen av deres kamper. Hadde også forventet at Hull ville komme til kort i dag.

 

Selv om ingen ting er sikkert, så har jeg mer troen på Arsenal enn Aston Villa.

Link to comment
Share on other sites

Det som ikke blir nevnt i denne diskusjonen er Villas veldig tynne stall. Martin O'Neill er manageren som har brukt færrest kombinasjoner av ellevere i Premier League denne sesongen. Sist jeg hørte et tall, mener jeg at det var rundt 5-10. Dette er faktisk utrolig lite. Til sammenlikning vil jeg tippe at vi ligger på noe rundt 20.

 

Når Villa først begynner å måtte hvile spillere, og få eventuelle skadeproblemer, tror jeg de vil slite. Nå ble Laursen skadet, men til tross for at han er en meget viktig spiller, tror jeg det var en av de mer gunstige posisjonene å miste en spiller, for Villa. På stopperplass har de Davies, Cuellar og Knight, i tillegg til den nevnte dansken. De store problemene inntreffer først når for eksempel Young eller Agbonlahor forsvinner ut på grunn av skade eller slitasje. Det kan føre til en totalkollaps.

 

Så lenge vi holder oss innenfor 3-5 poeng, tror jeg vi skal ha den innenfor rekkevidde. Sikrer vi oss et par nye spillere, tar vi dem nok etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aah! Det er ikke ofte jeg fryder meg over skader i Aston Villa, men dette var liitegran hyggelig å høre lille julaften. Vi har mista vår kaptein for en god stund. Derfor er det godt å se at vi ikke er de eneste som lider.. :)

Dette er lavmål. Tottenhamklasse.

Lavmål?Det er bare en konstatering av at Villa har null skader (bortsett fra Carew), og et ønske om at de gått kunne hatt noen fler... Hadde 2 av Young, Milner, Agbon, Petrov, Barry eller Sidwell blitt skada, hadde de fått enorme problemer

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...