Jump to content

2008.09.20 Bolton B 18:30


taugooneren

Recommended Posts

  • Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Utrolig imponerende å vinne denne. Bolton gjør som i gamle dager, og vi takler det utrolig mye bedre enn før! Visst hadde de noen sjanser, men vi får ikke panikk, holder stort sett roen, og klarer å punktere på fantastisk vis.

 

Disse tre poengene skal nytes, dog med den bismaken at Clichy kan være ute en stund...

Link to comment
Share on other sites

Utrolig deilig!!! 3 poeng nærmere seriegull! 1. Arsenal ... 20. Tottenham, som nevnt!

 

Vi får en så sinnsykt typisk baklengs tidlig i kampen (Gallas igjen...), men det positive er at vi ikke har sluppet inn "spillemål" denne sesongen. Vi reiste oss også med en gang, og kjørte bokstavelig talt over Bolton helt til vi hadde scora de 2 som vi trengte. Og det gjorde selvfølgelig ingenting med en baklengs, vi er Arsenal. I andre omgang derimot, hadde Bolton mye overtaket, både på og utenfor banen. Tror det kan skyldes det harde kampprogrammet, som vi og har kommet fantastisk ut av! Herlig for "storscoreren" Denilson å punktere kampen, og vi er sikret serieledelse i x antall timer. Også greit for Bendtner å pynte på målkontoen igjen, samt Eboue's første seriemål, så vel fortjent. Så får håpe det blir uavgjort mellom drittlagene i morra, så er vi der vi skal være, på toppen. Tottene skal jo også spille bunnoppgjør mot Wigan...

 

Manuel Almunia - ENGLANDS number one!!! Ellers forferdelig kjipt med Gael, og håper for all del ikke det var så alvorlig som det så ut til. Vi kan jo ikke la Silvestre få spille fast med en gang :D Nei nei, dette var eneste skår i gleden på en herlig dag. Liverpool dreit seg endelig ut de også, og hadde ikke like mye hell som de har hatt tidligere i sesongen. Nå blir det walkover i mikkemus-cupen på tirsdag, før vi knuser Hull - 7-0 - lørdag!

 

WE ARE TOP OF THE LEAGUE, I'SAID WE ARE TOP OF THE LEAGUE :D

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skylder alle på Gallas på baklengsmålet? Clichy er da like ille som faktisk beveger seg bort fra stolpen i det corneren blir slått. Hadde han stått bom fast INNTIL stolpen hadde han ikke behøvet å kaste seg som en potetsekk etter den ballen, men heller reddet ballen på strek med magen. Gallas og Clichy får dele skylda 50-50.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skylder alle på Gallas på baklengsmålet? Clichy er da like ille som faktisk beveger seg bort fra stolpen i det corneren blir slått. Hadde han stått bom fast INNTIL stolpen hadde han ikke behøvet å kaste seg som en potetsekk etter den ballen, men heller reddet ballen på strek med magen. Gallas og Clichy får dele skylda 50-50.

Jeg synes Toure er like ille. Vi har rett og slett ikke en mann med hodestyrke bak der. Tror ikke Toure vant en duell med Davis. Skal ikke være så negativ etter en bra kamp og 3 poeng borte mot Bolton. Men midtforsvaret duger rett og slett ikke. Er ikke i nærheten av Man United, Chelsea eller Liverpool

Link to comment
Share on other sites

Almunia Englands nr. 1?

 

Begynner å bli mer irritert en noen gang av spillestilen hans. Vi har sluppet inn to mål på hjørnespark hittil i ligaen, og det er to mål for mye. Almunia kan rett og slett ikke ta et eneste innlegg som er èn meter lenger ut enn der han står, og det er ikke bra nok! Hvorfor kan han ikke ta alle innlegg slik som han gjorde èn gang i kampen, spurter ut og tar et tigersprang for å nå ballen?

 

Han viser framskritt, dog. Satt ballen raskt i gang et par ganger og noen veldig gode redninger, men han er ALT for passiv i feltet ...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skylder alle på Gallas på baklengsmålet? Clichy er da like ille som faktisk beveger seg bort fra stolpen i det corneren blir slått. Hadde han stått bom fast INNTIL stolpen hadde han ikke behøvet å kaste seg som en potetsekk etter den ballen, men heller reddet ballen på strek med magen. Gallas og Clichy får dele skylda 50-50.

Jeg synes Toure er like ille. Vi har rett og slett ikke en mann med hodestyrke bak der. Tror ikke Toure vant en duell med Davis. Skal ikke være så negativ etter en bra kamp og 3 poeng borte mot Bolton. Men midtforsvaret duger rett og slett ikke. Er ikke i nærheten av Man United, Chelsea eller Liverpool

Syns ikke akkurat skrtel-carragher har vært noe bedre akkurat, men deg om det...

vi har sluppet inn 2 mål på 5 kamper(begge mot spillere med EKSTREM ferdigheter i lufta), å vi klager på dårlig forsvar..

 

God kamp etter et hardt kampprogram, denne lørdagen skal nytes :D ..

Link to comment
Share on other sites

Job well done...

 

En meget sterk og overbevisende seier av gutta, mot en veldig vanskelig motstander. At vi snudde nærmest umiddelbart med to kjappe mål hjalp oss nok veldig, for ellers måtte vi nok ha stanget mot veggen resten av kampen, og kanskje ikke fått uttelling. Nå var det vi som hadde kontrollen, og selv om vi slapp Bolton litt vel mye inn i kampen i andre omgang synes jeg aldri de tre poengene var særlig i fare. Denilsons scoring var bare toppen av kransekaka, som rundet av en god kamp av både ham og resten av laget.

 

Manuel Almunia, 7,5: Meget trygg kamp av spanjolen. Han har virkelig vokst enormt det siste året! God på strek, bra reflekser og feltarbeid. Lite minus for noen rare utrusninger, men en svært god kamp.

Bacary Sagna, 6,5: Gjorde en grei kamp, intet mer, intet mindre. Mye med fremover i første omgang, men får relativt sjelden ballen. Synes han taklet den nye posisjonen på venstresiden bra.

Johan Djourou, 7,5: Måtte ta i et tak i Clichys fravær. Visste ikke at han kunne gjøre det så godt på hørebacken. Han har en enorm fysikk, og er nok klubbens aller beste duellspiller. Han imponerte meg mye i dag.

Kolo Toure, 7,0: Klubbens beste midtstopper har funnet igjen formen etter sykdom. God i dueller og er raskere enn de fleste spisser. Gjør mange gode involveringer offensivt i denne kampen, holder på å score.

William Gallas, 6,0: Må ta baklengsmålet på sin kappe. Han gjøt litt vel mange slike feil per kamp, men klarer seg greit. Også han må få pluss for mange gode løp fremover på banen.

Gael Clichy, 7,0: God førsteomgang med mye løp fremover. Utrolig synd med skaden nå som det virket som om han hadde funnet formen. Dette fortjener han ikke! Frykter det er snakk om brudd her.

Denilson, 8,5: Gjorde en svært god kamp, og var en av banens giganter. En målgivende og ett mål er god søknad til å bli Cesc' makker på fast basis. Har forbedret pasningsspillet siden sist.

Alex Song, 8,5: God kamp også av den store afrikaneren, noe som vil skape hodebry for Wenger. God duellstyrke og pasninger. Dekker også store rom bakover på banen. Meget bra kamp.

Cesc Fabregas, 6,0: Faktisk en av de "dårligste" i dag. Er ikke like dominerende og like mye involvert som vanlig, men for all del godkjent. Mangler nok ennå litt fitness etter sen sesongstart.

Manu Eboue, 8,0: Sesongens beste spiller så langt leverte en meget solid første omgang, men forsvant litt i andre. Fantastisk rykk og driv. Flott avslutning på målet. Offsiden driter vi i.

Nicklas Bendtner, 6,0: Bra "determination" som de ville sagt i England, på målet, men er veldig usynlig ellers. Virker giftig når han dog får ballen, og viser en del fine pasninger, flikker osv.

Emamanuel Adebayor, 8,0: Har forbedret seg kraftig de siste kampene. Mye mer jobbing og initiativer, samtidig som han virker mer giftig på ssiste tredjedel. Stikkord til forbedring, dog: Offsideregel.

 

Bortsett fra at vi tok tre meget sterke poeng, og leverte en solid kamp, kom det frem flere andre forskjellige positive ting:

  • Vi er ikke avhengig av Cesc i toppform, Adebayors scoringer og spillere som Robin og Theo kan hviles uten problemer.
  • Wenger vegrer seg ikke lenger for å bytte tidlig for å hvile spillere. F.eks fikk Ramsey et godt innhopp, og Theo kom inn tidlig.
  • Professoren har skjønt at han bør hvile spillere og rotere på laget for å holde ut helt til det står mai i almanakken.
  • Almunia og Eboue har vokst noe enormt på tilliten, og at Wenger har gitt dem sjansen over lengre tid har vist seg å være et sjakktrekk.
  • Vi er mye mer målbevisste på den siste tredjedelen, og mye mer giftige når vi kommer til avslutninger. I tillegg kommer scoringene fra mange forskjellige lagdeler.
  • Den angivelige "midtbanekrisen" ved siden av Cesc har blitt til et luksusproblem for Wenger, med Denilson og Song i storform.

Link to comment
Share on other sites

Strålende fornøyd med tre poeng i dag. En tredje knallhard bortekamp i løpet av en uke, og igjen tar vi en solid seier. Fryktet det værste når Bolton tok føringen, men etter at de scoret så hadde vi så mange sjanser at det måtte jo tilslutt komme en scoring. Hvis det da ikke skulle blitt en av de dagene hvor ingenting hadde gått inn - kunne jo skjedd det og.

 

Syns vi gjør en veldig godt gjennomført kamp. Haugevis av sjanser til å punktere kampen tidligere, men vi beholder roen og klarer å henge ut. Veldig positivt. Eboue scorer, og nok en gang syns jeg han gjør en veldig god kamp. Skaper mye og kommer utrolig nok mer til sin rett på venstrekant. :D Veldig godt at Bendtner får et mål og. Da har vi flere spisser som scorer og ikke bare RVP og Adebayor.

 

Tredje målet var det også klasse over - nok en gang viser Walcott seg frem fra sin aller beste side og hva han er god for.

 

Fryktelig synd at Clichy ble skadet. Det er dette jeg har gått og fryktet i lang tid at han skal bli skadet og det var derfor jeg håpte i sommer på at Wenger hentet inn en mer solid venstreback å ha i reserve, fordi hvis Clichy en dag får en skade så vil vi få et problem. Nå får i hvertfall håpe at Silvestre er klar igjen til neste kamp - hvis det viser seg at Clichy blir ute i lang tid. Første jeg tenkte når jeg så taklingen var Eduardo sin skade, og jeg grøss ved tanken. At Davies kun får gult kort syns jeg er helt horribelt. Ved slike taklinger bør spillerne sendes rett av banen - samme om en skade er alvorlig eller ei.

 

Almunia syns jeg gjør nok en god kamp, og holder oss inne i kampen ved flere anledninger. Godt og viktig for han å få bygget opp litt ekstra selvtillit. :D

 

Eneste minusen i denne kampen foruten Clichy sin skade var måten vi forsvarer oss når Bolton scorer. Vi er snart nødt til å klare å finne ut hvordan vi skal klare å forsvare oss mot hodesterke spillere. Men men, gidder ikke bruke så mye energi på det nå. Nå får vi nyte å ligge på toppen av tabellen...i hvertfall til i morgen ettermiddag! :)

 

 

puh, det var godt å høre! :D

Link to comment
Share on other sites

Almunia Englands nr. 1?

 

Begynner å bli mer irritert en noen gang av spillestilen hans. Vi har sluppet inn to mål på hjørnespark hittil i ligaen, og det er to mål for mye. Almunia kan rett og slett ikke ta et eneste innlegg som er èn meter lenger ut enn der han står, og det er ikke bra nok! Hvorfor kan han ikke ta alle innlegg slik som han gjorde èn gang i kampen, spurter ut og tar et tigersprang for å nå ballen?

 

Han viser framskritt, dog. Satt ballen raskt i gang et par ganger og noen veldig gode redninger, men han er ALT for passiv i feltet ...

 

Nok en gang skjønner jeg ikke hvorfor noen kan klage på Almunia. Han gjør mange bra redninger, og måla kan han ikke noe for. Alt for dårlig markering!

 

Grei kamp, med noen eksteme minutter der vi snur 0-1 til 2-1 =D

Link to comment
Share on other sites

Almunia Englands nr. 1?

 

Begynner å bli mer irritert en noen gang av spillestilen hans. Vi har sluppet inn to mål på hjørnespark hittil i ligaen, og det er to mål for mye. Almunia kan rett og slett ikke ta et eneste innlegg som er èn meter lenger ut enn der han står, og det er ikke bra nok! Hvorfor kan han ikke ta alle innlegg slik som han gjorde èn gang i kampen, spurter ut og tar et tigersprang for å nå ballen?

 

Han viser framskritt, dog. Satt ballen raskt i gang et par ganger og noen veldig gode redninger, men han er ALT for passiv i feltet ...

 

Nok en gang skjønner jeg ikke hvorfor noen kan klage på Almunia. Han gjør mange bra redninger, og måla kan han ikke noe for. Alt for dårlig markering!

 

Grei kamp, med noen eksteme minutter der vi snur 0-1 til 2-1 =D

 

Helt enig! Skjønner IKKE hvorfor folk klager på Almunia, syntes han har mange viktige redninger for Arsenal.. Hvis en keeper gjør noe galt EN gang i løpet av en kamp så blir det husket, men gjør han 7 dritgode redninger samtidig så får han ingen verdens skryt.. begynn å se på det positive også folkens:)

Håper Almunia blir englands nr 1!

Link to comment
Share on other sites

Almunia Englands nr. 1?

Ikke kom å si at du har noen bedre forslag!? :P

 

Nei, Almunia hadde flere gode redninger i dag, og jeg tror at han kan bli en stor keeper denne sesongen. Det er selvfølgelig ting som kan forbedres, men det er bare småting. Tror Wenger har gjort rett i å ikke bruke penger på noen ny keeper i sommer...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det var mange som gjorde en god kamp i dag. Særlig i de offensive rollene. Adebayor og Bendtner greide seg bra på topp. Særlig Bendtner var god i første omgang. Denilson hadde en brukbar kamp, selv om jeg irriterer meg over ham noen ganger. Jeg har stor tro på ham.

 

Song var også denne kampen veldig god. Her har vi en førstelagsspiller! Det føler jeg meg sikker på. Fantastisk at han også han gå inn i midtforsvaret. Apropos midtforsvar, få får også Toure godkjent pluss i dag. Djourou gjorde også en god jobb etter at han måtte steppe inn for Clichy.

 

Almunia gjorde noen gode redninger, men er fremdeles passiv i corner/innleggs-situasjoner. Han har forbedret seg på magne områder, men det er fortsatt forbedringspotensiale. Jeg ser imidlertid ikke på keepersituasjonen som en krise lenger, men vi henger allikevel etter mange, mange andre lag.

 

Hvem var vår beste i dag, da? Definitivt Ebouè. Nå skjønner jeg hvorfor jeg har forsvart han tidligere. I dag scorer han attpåtil. Sist var vel i Chamions League mot Hamburg? Jeg ser for meg flere mål av ham, men det viktigste er at han henger lengre bak og gjør jobben sin. Knakanes kar. Har ikke sett noen styggheter fra ham på lenge nå heller. Vår "styggeste" spiller sånnsett er vel kanskje Fabregas nå? Hehe. Han var forresten ikke noe spesielt god i dag.. Og hva skjer med håret hans?

 

Sov godt etter en flott fotballdag. Jeg har fremdeles ikke glemt at Liverpool ikke klarte å score hjemme mot Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Høydepunkter i overraskende god kvalitet her: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1581955/

 

Jeg trives best med å betale småpengene og se highlights på arsenal.com. Etter denne kampen er jeg noe overrasket. VI klarer oss svært bra uten Flamini, er mye mer direkte spillende enn vi var med Hleb på laget. Vi er ikke like avhengig av Fabregas skreddersydde pasninger. Både Song og Denilson bidrar mer enn det Flamini gjorde ifht kreativitet og målgivende.

 

Fremme er vi enda sterkere enn i fjor. Flere kan skore, og jeg storkoser meg over at spillere som Walcott og Bendtner storspiller når de får sjansen.

 

Wenger har nå en stor utfordring. Det er mange spillere som har troen på egne ferdigheter om dagen.

Jeg savner for tiden faktisk hverken Gilberto eller en ny defensiv midtbanespiller. Vi har det vi trenger, kan det se ut som.

 

Det eneste skåret i gleden er at vi ikke klarer å hamle opp med hodesterke lag på dødballer og innlegg mot oss innenfor 5-meteren. Der røk medaljene i fjor. Og jeg er redd det for kan bli vår bane igjen i år.

 

Men pr nå er vi på toppen! La oss håpe på uavgjort mellom våre konkurrenter senere i dag :P

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang som vinner vi på en ok dag, selv om alt ikke stemte. Herlig lagseier der vi fort kunne scoret 1-2 mål til. Må innrømme at hjertet nærmest var ute av halsen da Vaz Te skjøt rett på Almunia på stillingen 2-1. Men klarte å stå imot og drepe kampen tilslutt. Nydelig jobb av gutta.

Link to comment
Share on other sites

Dette ser jo utrolig lovende ut. Fikk ikke sett kampen, men har sett høydepunkten, og selv om de naturligvis gir et litt skjevt (og kanskje overoptimistisk?) bilde, er det jo liten tvil om at Arsenal når de er i flytsonen har et kombinasjonsspill, et tempo og en bevegelse ingen andre er i nærheten av. Det er også like klart at de fortsatt er litt lurvete defensivt, særlig på de evig tilbakevendende dødballene. Men hvis de er tilstrekkelig gode offensivt til å kompensere for dette i kamp etter kamp, og man ikke roter bort noe trofe på dette, kan vi jo leve med det! :P Men nettopp fordi det fortsatt er ting å ta tak i, og det er tidlig i sesongen, er det på ingen måte noen grunn til å ta av. Håper da for all del at laget har lært av fjoråret. Det hjelper lite å spille som verdensmestere i nesten alle kamper hvis man svikter når det gjelder som mest.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...