Jump to content

2008.08.30 Newcastle H


hermz

Recommended Posts

Vieira hadde vært fantastisk. Alle vet hva han er god for, men hvordan har han gjort det for inter? Er lite oppdatert akkurat der.

 

Hehe. Inter spiller jo kamp nå de, gjør de ikke?

Så det var han som satt det. Irriterte meg noe sykt over at jeg ikke fant ut hvem denne mannen som satt forsiden av Silvestre var, han virket jo så kjent! Vieira ja, hvordan klarte jeg å ikke se dette med en gang? mmh.. Jaja. Hva han gjorde på tribunen er ikke godt å si. Kanskje det står noe spennendes på Arsenal.com i løpet av helgen? Håper iallefall wenger signerer en før vinduet stenger. Om det er Vieria er ikke godt å si, men klager iallefall ikke om det skjer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Vieira hadde vært fantastisk. Alle vet hva han er god for, men hvordan har han gjort det for inter? Er lite oppdatert akkurat der.

Han har aldri vert så god som han var i Arsenal, nå får han vel omtrent ikke spilletid i Inter. Det er få ting eg mer kunne ønsket meg enn Vieira i god gammal form. Men trur det ikke det er tid for det lengre.

Link to comment
Share on other sites

Det skal bli så godt å få Rosicky og Eduardo tilbake i laget vårt etterhvert også. De to vil øke bredden i stallen ytterligere og gi oss enda flere valg muligheter.

 

Den dagen vi kan spille Nasri, Rosicky og Cesc samtidig på banen blir utrolig spennende. Man ser jo bare i dag hvilken enorm innvirkning det gjør å ha kreative spillere som Cesc og Nasri på banen, og legger man til en Rosicky i tillegg så vil det bli utrolig bra. :)

Link to comment
Share on other sites

Da fikk vi vel svar på tiltale etter Fulham kampen!!

 

Synes vi gjorde en kjempe kamp, og skal være ærlig å si at jeg ikke føler Denilson er mannen som skal utfylle Fabregas på midten. Det var et flott mål han fikk gleden av å score. Føler at Diaby er den som er nærmest i dagens stall til å utfylle Fabregas.

 

Samir Nasri har vel egentlig fått en kjempe start på premier league tilværelsen, ser ut som han har glidd rett inn i Arsenal miljøet.

Link to comment
Share on other sites

En kjempekamp av gutta, og det var topp underholdning både for Arsenal supportere og neutrale mennesker som fulgte kampen fra stua eller pub.

Vi kjører over Newcastle i 75minutter, var kun noen minutter i 1.omgang og begynnelsen av 2.omgang Newcastle var med på leken.

 

Man ser slik som idag hvor mye talent laget besitter, og hvor god fotball disse guttungene kan spille når det flyter. Det vil selvsagt bli litt ustabilt iløpet av en sesong, men GUD så artig det var å være gooner idag :P

Vi spiller med masse talenter, og alle de store klubbene punger ut enorme summer for å sikre seg en god stall.......; men de er ikke i nærheten av å spille festfotball slik som bare Arsenal kan.

 

Jeg gidder ikke kritisere noen etter at hele laget bidrar med slik fotball, men skal forsvare en som sjelden for ros: Eboue.

En ny god kamp av Eboue, og han fortjente virkelig stående applaus idag. Han jobber meget bra både offensivt, defensivt, og det virker som om han har blitt en helt annen spiller etter at han kuttet ut mye av tullet sitt som har gjort han så upopulær: Bra kamp Eboue!

 

Denilson vil bli en kjempespiller i fremtiden, han har alt som skal til for å bli makkeren til Fabregas i det spillesystemet Arsenal spiller.

Enorm arbeidsinnsats, godt overblikk, flink til å vri spillet, tør å prøve gjennomsbruddspasninger mellom forsvarspillere, og teknikk. Vil nok kanskje ikke være helt stabil enda, men synes uansett han har vokst med oppgaven denne sesongen.

Om det kommer et kjøp på denne posisjonen, så tror jeg det kun er for å lette presset på Denilson. Hadde jo vært artig å fått inn Vieira på en 2-års kontrakt, en spiller som kunne hjulpet Denilson det lille hakket videre og samtidig bidratt med rutine og kvalitet når det trengs. Skjønner uansett hvor vanskelig det er for Wenger, for man må la Denilson fortsette å utvikle seg...............og det gjør man med spilletid i ny og ne.

 

Nei, dette var en dag hvor hele laget bidro til fest for alle som elsker fotball.

Stolt GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Det svinger fort. Fra Fulhamkampen, hvor mange ønsket Wenegrs hode på et fat og dommedagserklarte oss og til i dag hvor vi er med i favorittgruppa igjen. Fotball er en fascinerende kunstform.

 

Ja, jeg tenkte på det samme, ben lakris. Det er utrolig hvor fort det går.

 

Selv ble jeg jo selvfølgelig også mye mer positiv foran resten av sesongen etter dagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Så svingte det oppover igjen.

 

På hjemmebane vil vi nok ha store muligheter mot alle lagene i Premier League og spiller vi som idag tar vi mye poeng på hjemmebane.

 

Jeg er nå svært spent på poengfangsten borte mot Blackburn, Dynamo Kiev og Bolton en sen lørdagskveld, det blir uttvilsomt en test!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var en virkelig opptur, og gutta leverte varene så det holdt. En meget

overbevisende forestilling, et skår i gleden var skaden til RVP. Han hadde fått

et par småsmeller før den avgjørende situasjonen også, så jeg velger å tro at det var for å være på den

sikre siden. Satser på at det er i orden på et par uker.

 

Ellers var det morro å se Vela, han gjorde et godt innhopp. Hvordan han vred foten når han spilte gjennom Fabregas var imponerende, og han kombinerte fint med Theo ved en annen anledning.

 

Så må jeg spørre om en ting siden ingen har kommentert det enda;

Rett etter pausen, var det ikke Mike Ashley (Newcastle eier) som ble filmet

da han styrtet halvliteren sin rett ned? Det lignet hvertfall veldig, og han forble midt i kameralinsa i ca. 10 sekunder. Deretter ristet han litt på hodet og var klar for 2.omgang. Jeg lo så jeg nesten datt ut av sofaen :P

Link to comment
Share on other sites

Så må jeg spørre om en ting siden ingen har kommentert det enda;

Rett etter pausen, var det ikke Mike Ashley (Newcastle eier) som ble filmet

da han styrtet halvliteren sin rett ned? Det lignet hvertfall veldig, og han forble midt i kameralinsa i ca. 10 sekunder. Deretter ristet han litt på hodet og var klar for 2.omgang. Jeg lo så jeg nesten datt ut av sofaen :P

 

Det var så definetivt Mike Ashley ja! Han var i fokus fleire gongar, blant anna ein gong då han småsprang mot en av utgongane.. Sannsynligvis skulle han kjøpe ny øl, for 5 min seinare var han nok ein gong i fokus med ein ny halvliter i handa.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp og herlig at vi YDMYKER den lille dritten Joey Barton i sluttminuttene. Første han gjør er å takle (vet han tok ballen, men unødvendig å feie med seg Nasri i etterkant), deretter spenner Nasri bein på Barton igjen, noe som var digg, og ikke minst slår Clichy en tunnel på Barton.

 

Og dessuten ble jeg kvalm av å se den stygge hårsveisen Barton har fått seg. Han har blitt enda kvalmere enn før. Kanskje for å unngå fengsel?

 

Uansett kan man vel oppsummere med at kampen bestod av glitrende angrepsfotball og flotte kombinasjoner. Eneste gangen Newcastle virkelig hang med var da Nicky Butt (av alle på banen), headet i tverrliggeren.

 

 

Nasri spennte ikke Barton det var Barton som var ute etter Nasri.

Løp rett foran Nasri og så filma Barton.

 

http://www.footytube.com/

Ta den øverste filmen (Arsenal-Newcastle), så går du ca 8.39 ut i filmen.

Taklinga på Nasri er på 8.8

 

PS: De som ikke så kampen så er den videon et veldig fint samendrag av kampen

Link to comment
Share on other sites

Herlig kamp og herlig at vi YDMYKER den lille dritten Joey Barton i sluttminuttene. Første han gjør er å takle (vet han tok ballen, men unødvendig å feie med seg Nasri i etterkant), deretter spenner Nasri bein på Barton igjen, noe som var digg, og ikke minst slår Clichy en tunnel på Barton.

 

Og dessuten ble jeg kvalm av å se den stygge hårsveisen Barton har fått seg. Han har blitt enda kvalmere enn før. Kanskje for å unngå fengsel?

 

Uansett kan man vel oppsummere med at kampen bestod av glitrende angrepsfotball og flotte kombinasjoner. Eneste gangen Newcastle virkelig hang med var da Nicky Butt (av alle på banen), headet i tverrliggeren.

 

 

Nasri spennte ikke Barton det var Barton som var ute etter Nasri.

Løp rett foran Nasri og så filma Barton.

 

http://www.footytube.com/

Ta den øverste filmen (Arsenal-Newcastle), så går du ca 8.39 ut i filmen.

Taklinga på Nasri er på 8.8

 

PS: De som ikke så kampen så er den videon et veldig fint samendrag av kampen

 

Takker for linken, synes ikke ATVO har de beste sammendragene av kampene, det virker som om de har kuttet veldig ned på sjanser o.l., hadde ikke med Van Persie og Nasri sine frisparkforsøk, så var artig å få sett litt mer av sjansene i kampen :P

 

Når det gjelder Barton.. hva kan man si? Mannen stormer inn i en takling der han bare er en brøkdel unna å klippe ned Nasri, deretter filmer han mot samme spiller slik at det skal se ut som om Nasri tar hevn for tidligere. Håper han blir dømt for disse voldsanklagene sine, mannen har ingenting på en fotballbane å gjøre..

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp av gutta igår, Eboue var kjempeposetiv, og Ade hadde en god dag, selv om det største abere ved ham er at nok en gang brenner en gigasjangse, når han begynner og bli mer klinisk så har vi virkelig en toppspiss av rang, men en soleklar forbedring fra de to første kampene. Clichy må jo være verdens beste venstreback, han er jo overalt og virker aldri og gå tom for krefter. Så chelski-tott just, og cashley er jo bare en skygge av seg selv. Sa det etter forrige helg at det var akkurat den vekkeren vi trengte, av to årsaker, spillerene tar seg sammen og Monsieur Wenger finner kanskje plass til en ny def mid. Vieira er fremdeles ønsket :D Kan vi hente Silvestre så kan vi pinadø finne plass til Paddy også.

Og for en spiller vi har fått oss i Carlos Vela, han kommer til og bli bedre enn han er på FM B)

 

Nei denne kampen gav meg virkelig troa tilbake, og vi blir nok ett lag og regne med i år også...

Link to comment
Share on other sites

Synes det er veldig vanskelig å si om Barton filmer der. Men det er sikkert at Nasri ikke er borti med vilje. Ser heller ut som om Nasri passerer bak og kanskje (KANSKJE) toucher Burton akkurat nok til at han kløner seg ned i bakken. Men ikke godt å si... Kommer hvertfall ikke til å bli noe straff pga det der...

Link to comment
Share on other sites

Her er Mike Ashleys belging av øl på Emirates :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=2Gvb6xZns-M

 

hehe...Ikke lett å være Newcastle-eier når man blir rundspilt på Emirates

Da tyr man til drikke.. :D :P

 

Og siden det ble vist på TV..

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=843822

 

"Newcastle United owner Mike Ashley could face police charges after being caught breaking liquor laws at the Emirates Stadium on Saturday..."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...