Jump to content

2008.08.23. Fulham - Arsenal


Bergkamp88

Recommended Posts

pause 1-0 til fulham.. Dette har vært en av de svakeste Arsenal omgangene jeg har sett på lenge, og det er absolutt en del å fikse for Wenger i pausen.. Det er ingen tvil om at midtbanen vår sliter, spess sentrale midtbanen, og vi får bare håpe vi får en ny midtbanespiller før overgangsvinduet stenger! Men har fortsatt troa på Arsenal seier!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Meget svak omgang. Forferdelig pasningsprosent. Vi har kun få trekk før vi mister ballen. Kun en heading i stolpen og RvP avslutning som sjanser fra vår side. Fulham skapte ingenting bortsett fra målet, men var filnke til å demme opp for midtbanen vår. Spissene våre fikk ingenting å jobbe med, samt at backene våre fikk liten hjelp fra midtbanen. Her trengs det bytter på midten eller skjerping. Vi skal nok klare å få alle 3 poengene, for Fulham er et lag vi tradisjonelt er gode mot. Se på det positive, andre omgang kan ikke bli noe dårligere - i alle fall spillemessig :)

Link to comment
Share on other sites

Første omgangs innhold.

 

Positivt: ett stolpeskudd. (tatt med under tvil)

 

Negativt: innsatsen til Arsenal-laget.

 

 

Savnet av en kreativ spiller (les: Cesc) er stort. Feilprosenten ved passninger og mottak er uvanlig høy.

Det kan forhåpentligvis bare gå oppover i andre omgang. Dette er kamper som ikke kan tapes, hvis vi skal følge med i PL-toppen.

Link to comment
Share on other sites

Nå må gutta ville mer!! Fulham vinner nesten hver eneste ball! irriterende å se at flere av våre spillere spiller så dårlig!!

noen av de spiller faktisk opp mot sitt beste;-)

 

kan det være så forbannet vanskelig å slå en ordentlig corner?!

 

Jeg savner Rosicky-cornere, jeg.. :)

Link to comment
Share on other sites

noen av de spiller faktisk opp mot sitt beste;-)

 

?!

eboue og denilson er ikke akkurat mine favoritter, og jeg kan ikke si at jeg noen gnag har vært noen tilhenher av deres ferdigheter. derfor mener jeg at de ikke er kapable til å bidra med særlig mye mer enn det de har gjort i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Dette var daft og veldig slurvete :)

 

Mangler tempo, presisjon og trøkk.

Gallas var skikkelig pysete på baklengsmålet og må jo skjønne at han ikke kan slippe mannen sin.

Alt som før i forsvaret vårt ja.. shaky..

 

Men et par bytter utover omgangen og høyere tempo så bør det være mulig å snu dette.

Denilson/Eboue funker kanskje delvis på Emirates, men ikke i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det skal seiast at Fulham har gjort oss dårlige.. Dei kjempar som dei gjorde dei siste kampane forrige sesong, som eit såra dyr..

 

Vi må få opp bevegeligheita og vere meir konsentrerte i pasningsspelet! Ellers kunne eg tenkt meg å fått inn Bendtner, satt Nasri inn i midten og RvP på venstre..

Link to comment
Share on other sites

sagna har vært litt svak, er ikke fokusert nok, mister enkle baller når han prøver å sette fart fremover..

 

greit at han ikke har spilt opp mot sitt beste ,men synes ikke at han har vært den svakeste i arsenal i 1 omgang. en av de bedre synes faktisk jeg

Link to comment
Share on other sites

Det er godt over gjennomsnittet optimistisk å sende Eboue- Denilson ut som sentral midtbane i et lokaloppgjør i verdens tøffeste liga.

Absolutt enig, men vil faktisk si at kantene våre har vært enda dårligere! Walcott vet jeg ikke engang hva jeg kan si om etter denne omgangen... Tror ikke jeg så han en eneste gang! Det er rett og slett for dårlig for en kantspiller i Arsenal. Du kan ikke gjemme deg og være redd for å få ballen i beina. Søk ball og sett fart. Det vet vi alle at du kan. Og så har vi Nasri på den andre siden. Elsker å se han spille, men i dag har han vært forferdelig. Det gjør meg vondt å si, for jeg vet at han kan spille skjorta av enhver på en god dag, noe han såvisst ikke har idag. Må også si at han sannsyneligvis er helt jevn med Eboue når det kommer til feilpasninger, men jobber bedre deffensivt og hjelper Clichy flere ganger.

 

Men vi vet hva de kan og ser det forhåpentligvis i 2. omgang. Da helst med Bendtner på topp og Wilshere i midten. Og en 2 - 3 raske mål.

Link to comment
Share on other sites

sagna har vært litt svak, er ikke fokusert nok, mister enkle baller når han prøver å sette fart fremover..

 

greit at han ikke har spilt opp mot sitt beste ,men synes ikke at han har vært den svakeste i arsenal i 1 omgang. en av de bedre synes faktisk jeg

 

svak i forhold til det han er på sitt beste da:)

Link to comment
Share on other sites

Vi MÅ snu dette. Men vi har en tragisk midtbane i dag, hverken Eboue eller Denilson er gode i nok.

Selvom vi har mistet Fabregas, synes jeg det har vært ganske svakt i midtbanen samtlige kamper vi har spillt denne sesongen, her må Wenger foreta seg noe!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...