Jump to content

2008.08.23. Fulham - Arsenal


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Godkjent idag: Nasri og Eboue på høgrekanten..

 

Under pari: Resten av laget og særlig Sagna..

 

Ut av laget: Denilson..

 

Blir utrulig tydelig idag kor avhengige vi er av sjølvtillit, kreativitet og pasningssikkerheit sentralt på midten.. Dette hadde vi ikkje idag, og det blir spissane og vingane, då særleg Walcott, skadelidande av..

 

Men vi kjem sterkare tilbake!

 

Før den tid; Wenger! No må du handle snart...!

Link to comment
Share on other sites

Herre jævla gud. Dette er rett og slett patetisk.

 

Vi har en keeper som ikke kan ta noen innlegg, og et angrep som ikke klarer å produsere noe. I tillegg har vi absolutt ingen matchvinnere på benken vi kan bytte inn. Nei, sånn her kan det IKKE fortsette! Da må noe skje!

Link to comment
Share on other sites

For en rævva kamp! hvis vi fortsetter i samme spor så kan vi glemme ligagullet! Dette var forferfelig! men vi må bare prøve å snu dette til noe positivt, og vinne neste kamp mot Twente.. En ting som lett merkes er at vi savner FABREGAS!!! jeg syns midtbanen ikke er noe kreative! men med FAB, Diaby, Rocisky, + forhåpentligvis en ny god midtbanespiller, så kan vi fortsatt ha sjans på gull.. Sier ikke at gull løpet er kjørt, men hvis vi fortsetter i samme vei, så er nok vi sjanseløse på gull! Gallas var svak på banen, og som kaptein bidro han ikke med noe spesielt. Skulle ønske vi kunne hatt en ordentlig kaptein a la Terry, Gerrard..

Link to comment
Share on other sites

Ikke mas etter spillerkjøp nå. Vi får tilbake Fabregas - verdens beste midtbanespiller - om få strakser. Det vil gjøre enhver spiller på Arsenal FC bedre. Denilson var dessverre meget svak i dag, selv om han kom seg de siste 10 minuttene. Nasri god i andre omgang. Song også positiv når han kommer inn.

 

Jeg mener vi har for dårlige midtstopperpar. De er rett og slett ikke gode nok i dueller. De er ikke sterke nok. Særlig Kolo Toure synes jeg blir for veik i dueller. Gallas var pysete i dag, hvorfor lar han Zamora få legge ned ballen på brystet og trille til en annen Fulham-spiller? Det hjelper jo å gå litt i kroppen og forstyrre ham litt ...?

 

Jeg ble mest irritert over hvorfor det ikke kom flere innlegg mot slutten? Hva holder vi på med? Vi har Bendtner og Adebayor på banen, det MÅ da bety innlegg og dueller i Fulhams boks.

 

Nei, vi må ta oss sammen og heller slå tilbake mot Twente i midtuka. Spille på oss litt selvtillit der, og så komme sterkere tilbake i PL!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på Wenger sier etter kampen. Mener han fortsatt at midtbanen er bra nok?

 

Såklart mener Wenger midtbanen fortsatt er bra nok. Han blir vel bare å si at laget enda mangler litt rutine og efaring, men at de ellers spilte en god kamp og fortjente å vinne. Eller at vi fortsatt har et veldig ungt lag.

 

Pisspreik sier jeg. Synes Wenger burde komme med en offisiell unnskyldning til de stakkars supportene fra Arsenal som faktisk var og så denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Handler vi ikke flere spillere før overgangsvinduet stenger, og vi fortsetter å tape kamper mot lag som Fulham, Hull osv, så vurderer jeg seriøst å drite i å se på kamper frem til en annen manager kommer inn i klubben. Idag burde spillerne på banen være FLAUE over å ha tapt mot et av tidenes dårligste lag i Premier League. Og van Persie kan drite i å ta frisparkene våre mer. Han treffer muren eller skyter over 10 av 10 ganger. Og Nasri suger i å slå frispark og cornere. Glemte jeg å nevne at Gallas må være PLs dårligste kaptein gjennom tidene?

Link to comment
Share on other sites

det var fullt fortjente poeng til fulham. men jeg kan ikke si at jeg er skuffet over arsenal. jeg er forbannet. dette må være den dårligste arsenalkamp jeg noen gang har sett. eboue er sinnsykt dårlig og jeg aldri, og jeg gjenntar, aldri sett noen spille en så dårlig kamp for arsenal, som det dennilson gjør i dag. denne spilleren har ingen fremtid i arsenal. han er på ingen måte god nok for et lag med ambisjoner som er høyere enn bare å berge plassen i divisjonen. om ikke wenger ser at den unge brasilianer ikke klarer å prestere, må proffesoren skaffe seg briller umiddelbart. gutten må nok være en av de dårligste spillerne i premier league.

 

kaptein gallas er nok en gang svak, og roter det til. både toure og gallas har vært gode stoppere, men ikke uten at de har hatt en klasse stopper som dirigerer de ved siden (campbell og terry). de to er ganske enkelt ikke et godt nok stopperpar.

 

hva er det wenger venter på når han skal bytte? er han redd for at tre spillere skal kollapse i siste overtidsminutt, og at arsenal da skal spille med tre mann mindre. det må da gå an å se at denilson, eboue og adebayor ikke presterer. og så bytte de ut. med mourinho som sjef, ville denilson blitt byttet ut er 20-25 minutter. det kan, og har ofte sett ut som wenger ikke er i stand til å gjøre bytter som kan bli avgjørende for kampens utfall.

 

at det trengs forsterkninger, er det ingen tvil om. silvestre er et godt kjøp, men han kan ikke løse alle arsenals problemer. jeg så i dag dortmund-bayern, og der var det spillere som virkelig ville. de jobbet hardt og stod på. bayernkaptein lucio er en dirigerende stopper. det finnes ikke i arsenals stall. tim borowski er knallgod i sin defansive rolle på midten. begge lagene hadde keepere som er i stand til å gjøre matchvinnende redninger. og ikke minst, begge lag har spiller som kan score mål. podolski sitter på benken for bayern!

 

det kan virke som om en ny spiller til blir alt for lite om dette arsenallaget skal være med å kjempe om trofeer. det som trengs, er en ny keeper (given), midtstopper (lucio, richards), defansiv midtbane (barry, senna, toure, inler) og en spiss som scorer på mer enn en av 20 100% sjanser (aguero, villa). det kan virke som om jeg her ber om mye, men det er nok reelt at det i alle fall må inn to-tre gode spillere for at vi skal få noe å glede oss over mot mai måned!

Link to comment
Share on other sites

Det som skremmer meg er at dette ikke er den første svake kampen vi har i år, det er den 3. Vi kan ikke bare skylde på skader heller. Hvorfor i all verden var ikke Vela på benken i dag? Vi trenger en ren erstatter for Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Spent på Wengers reaksjon på dette... Selv han kan da ikke akseptere det lavmålet som ble prestert på Craven Cottage i dag?

Blir utrolig spennende hvem Wenger kjøper til uka... sansynligvis blir det Inler. Alonso er en outsider. Barry kan vi bare glemme...

 

Tre poeng tapt allerede og sjøl den største optimist må vel se at dette aldri holder til ligagull?... sjøl med Inler/Alonso...

 

Personlig går jeg for FACupen B)

Link to comment
Share on other sites

Veldig negative folk er!

 

Snart for vi Fabregas og Rosicky og da blir vi hundre og femti ganger bedre enn i dag og sannsynligvis ny DM.

 

Fulham vant fullt fortjent og viste enorm entusiasme og spilte kampen som om livet sto i fare.

 

Savner det hos oss.

 

 

 

Forhåpentligvis gruser vi Twente og viser vår vinnervilje

 

Vi får glede oss over Tottenhamtapet

Link to comment
Share on other sites

Meget svak kamp. Vi er tydelig preget av at vi har mange viktige spillere ute. Spesielt kreativiteten til Cesc og Rosicky er sårt savnet. Nasri er det nærmeste vi kommer en kreativ playmaker-type i dagens førsteellever, men det er ikke nok, spesielt når han er spiller ute på kanten.

 

Ellers var det veldig få av spillerne våre som tok i et tak når vi trengte det som mest. Men èn spiller tok initiativ, èn jobbet iherdig for å kjempe til oss et par-tre av poengene. Det var Emmanuel Eboue! Når resten sviktet, jobbet han det han kunne, tok flere tunge løp fremover med stort driv.

 

Positivt:

+ Eboue. Spesielt mot slutten jobbet han meget bra. Vår soleklart beste.

+ Song. Godt innhopp, og gjorde det han kunne for å ta poeng. Bør starte neste kamp.

+ At vi ikke fikk flere mål imot - doh.

 

Negativt:

- At vi blir overkjørt av Fulham i 90 minutter.

- Denilson. Hvor er pasningsfoten han har vist tidligere. Helt horribelt høyt antall feilpasninger. Vår dårligste.

- Byttene. Vi kastet Song innpå alt for sent, og jeg savnet unge og friske bein i form av f.eks Ramsey eller Wilshere mot slutten.

- Walcott. usynlig var han!

- Gallas. Svikter når det gjelder mest. Forferdelig på målet, og klarer ikke å mane frem gutta mot slutten.

- Clichy og Sagna. Feilpasninger, dårlige mottak og dårlige innlegg. Noe av det dårligste jeg har sett av disse.

- Van Persie. En spiss skal være rettvendt og utfordre backene, Robin er det motsatte og vender alltid hjemover med ballen.

- Adebayor. Pluss for vår eneste sjanse, men ellers utrolig usynlig.

 

Alt i alt en flau kamp, og jeg skulle gjerne slaktet spillerne på samme måte som flere andre her inne, men jeg vil bare angre det når det blir dratt frem i en annen sammenheng senere. Men vi må absolutt skjerpe oss til Twente-kampen. Håper Cesc er tilbake i form, og at Song starter. Ellers må vi bare pøse på med unge og friske spillere, når de nåværende "veteranene" ikke holder mål.

 

COME ON YOU GOONERS!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...