Jump to content

2008.08.23. Fulham - Arsenal


Bergkamp88

Recommended Posts

Jeg har ikke vært inne på forumet før nå. Grunnen er at jeg faktisk fikk vondt av å se kampen. Jeg var utrolig skuffet. Syntes laget underpresterte og var milevidt fra arsenalfotball. Men er tilbake og ser at alle venner på forumet er på plass.

Det mest negative for meg var pasningsspillet og kamtspillet. Vi hadde ikke fart i beina i det hele tatt.Vi syntes den del unna det jeg forventer av laget. Ønsker ikke navngi spillere som var dårlige,men det var egentlig lite som var bra. Skal jeg plukke ut et par spillere må det være Eboue og Nasri. Ellers var vel Almunia og Adebayor rimelig greie. Song spilte kort, men jeg er enig med Tapapa at han kan bli en god makker for Fabregas.

Det positive er at vi ikke kan gjøre det dårligere. Jeg tror dette er lavmålet vårt.

Syntes også Fulham var gode, og vil gi de full honnør. Alt snakk om at v imå vinne mot bunnlag, er ikke gjeldende for Fukham, er nemlig langt fra sikkert at de er et bunnlag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

"When you want to play at the top you must start the game with the right attitude and personality.

 

"That's what we didn't do and that's a good learning lesson. It was the kind of game where you couldn't afford a mistake at the back or at a set piece.

 

"I believe they wanted it a bit more than us in the first half and the corner (when they scored) shows that."

 

Jeg finner ingen sløve bortforklaringer hos Wenger, til tross for at halve forumet har bestemt seg for hva han ville si..

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget skuffende kamp. Vi mangler sårt en skikkelig sentral midtbane. Med en Fabregas og en Song på banen i dag tror jeg vi hadde fått med oss tre poeng hjem til London i dag. I dag fungerte ingenting og vi spilte ikke The Arsenal Way, sånn vi er vandt med å se dem med et flott spill langs bakken, og det skyldtes nok mye i Cesc's fravær, tror jeg. Hvis midtbanen hadde fungert tror jeg alt annet hadde fungert også. Bare synd vi ikke presset sånn som vi gjorde i slutten mye tidligere. Til neste helg tror jeg vi får se et helt annet Arsenal med Fabregas og en evt. Barry eller Alonso (tipper det beste hadde vært Barry). Tipper dette var en litt uheldig start, må tross alt ikke glemme Uniteds start i fjor. Så vi må bare få snu dette fort så er vi der igjen. B) Der vi hører til i toppen!

 

Come on GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes tapet i dag medfører seg noe godt, det er BRA at dette ikke var twente kampen, da kunne vi fort ha røket ut av cl...

 

Håper gutta har innsett at Premier league ikke er en svak liga, og at alle lag er veldig gode!

 

Vi må bare reise oss til neste utfordring!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare det ellendige spillet til Arsenal jeg blir skuffet over idag... En Fulham spiller ligger nede, mens vi bare fortsetter å spille, hva faen er det? ;) Vi er Arsenal, vi skal være fair play, men idag var vi bare arrogante kvalmsekker. Det var virkelig flaut å se på!

Vil ikke begynne med en ny Almunia debatt her inne, men med hånda på hjertet så kan ALLE her innrømme att den ballen ville Lehmann(eller hvilken som helst klassekiper) snappet lenge før den kom fram til Hangeland. Det er ikke diskutabelt engang!

Denilson gjør en av de dårligste prestasjonene som har blitt gjort i en Arsenal trøye siden Cygan. Noen som kunne skaffet en statistikk over hvor hvor mange % feilpasninger han hadde? Er sikker på at det er oppimot 50%, selv om de fleste ballene var enkle støttepasninger til stopperne. Han klarte aldri å vinne en ball heller. Og løpene hans på midtbanen var ikke særlig helhjertet. Ble virkelig skuffa.

Gleder meg til Rosicky, Eduardo, Diaby og Fabregas blir skadefrie, da vil alt plutselig se mye bedre ut. Vi må løfte oss betraktelig, noe jeg tror vi også kommer til å gjøre. Mye lengre ned går det hvertfall ikke ann å falle :) Dagens lille trøst er de gode naboene i nord :lol: Håper på Fabregas - Song neste PL kamp. Ingen vits i å sutre mere, gleder meg allerede til neste runde ;)

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag var et langt mareritt.

Jeg skal ikke begi meg ut i hvem som var ræva etc.

 

Men jeg ser mange slakter Denilson, og med god grunn. Vår eminente brasilianer hadde ingen god dag på jobb, men det som kan sies å være positivt for ham er at han ikke var en av de giddaløse. Han prøvde i allefall, men han fikk desverre ikke til en dritt. Stakkars guttunge.

 

Nå skal det sies at det ikke er noen tvil om at hans rolle i dag var å være kreativ ala Fabregas, men selv ikke Fabregas ville ha hatt en enkel jobb i dag, men 10 uinteresserte medspillere. Det er ikke lett å ha en kreativ rolle når det ikke er noen bevegelse på banen.

 

Når det er sagt så bommet jo gutten på enkle 5 meters pasninger også så all akyld skal ikke legges på lagkamerater.

den meste av skylden har han selv.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare det ellendige spillet til Arsenal jeg blir skuffet over idag... En Fulham spiller ligger nede, mens vi bare fortsetter å spille, hva faen er det? ;) Vi er Arsenal, vi skal være fair play, men idag var vi bare arrogante kvalmsekker. Det var virkelig flaut å se på!

Vil ikke begynne med en ny Almunia debatt her inne, men med hånda på hjertet så kan ALLE her innrømme att den ballen ville Lehmann(eller hvilken som helst klassekiper) snappet lenge før den kom fram til Hangeland. Det er ikke diskutabelt engang!

Denilson gjør en av de dårligste prestasjonene som har blitt gjort i en Arsenal trøye siden Cygan. Noen som kunne skaffet en statistikk over hvor hvor mange % feilpasninger han hadde? Er sikker på at det er oppimot 50%, selv om de fleste ballene var enkle støttepasninger til stopperne. Han klarte aldri å vinne en ball heller. Og løpene hans på midtbanen var ikke særlig helhjertet. Ble virkelig skuffa.

Gleder meg til Rosicky, Eduardo, Diaby og Fabregas blir skadefrie, da vil alt plutselig se mye bedre ut. Vi må løfte oss betraktelig, noe jeg tror vi også kommer til å gjøre. Mye lengre ned går det hvertfall ikke ann å falle :) Dagens lille trøst er de gode naboene i nord :lol: Håper på Fabregas - Song neste PL kamp. Ingen vits i å sutre mere, gleder meg allerede til neste runde ;)

 

Etter min mening er det helt riktig å spille videre selvom en Fullhamspiller ligger nede. I dagens fotball er det alt for mye filming og overdriving for hvert minste puff, og da burde spillerne spille fotball så lenge dommeren ikke blåser. Å skyte ballen ut ødelegger gode kontringsmuligheter og flyten i fotballen.

 

Ellers er jeg enig med deg ang. hjørnesparket.

Link to comment
Share on other sites

Skandale. Gallas er meget slapp i ånden på målet. Resten burde forbigåes i stillhet, men det går ikke. Kamper avgjøres foran mål, men i dag var det knapt noe foran mål heller. Akkurat det er sørgelig. Hverken Eboue eller Denilson er hverken det ene eller andre. Adebayor er ikke Henry og corner ble mål igjen. Diaby/Fabregas er vår beste sentale midtbane, inntil utvalget endres.

 

"Du må bli bra igjen" som en eller annen gjøk sang for en evighet siden.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor burde ikke Wenger gi gutta en offentlig overhaling?

Fordi det aldri fører med seg noe godt.

 

Om spillerne har litt selvinnsikt, så tror jeg ikke det ville vært så farlig å kalle en spade for en spade, det kunne kanskje gjort at spillerne er på tå hev.

 

Det er litt tidlig å komme med dommedagsprofeti, men skulle denne innsatsen vedvare et par kamper til, så kan det spøke for ligagull og kanskje for en topp 4 plassering også. Man kan gjerne argumentere med at alle lagene vil miste poeng utover sesongen, men vi vil også miste flere poeng utover i sesongen. Og blir avstanden for stor allerede i begynnelsen så kan det blit tøft å hente det inn igjen. Og det er så inni granskauen irriterende at vi på død og liv skal kjøpe en spiller under £5mill og helst ikke over 20år.

Har vi gullambisjoner så må vi handle der etter, men har vi ambisjoner om å bli værende rundt 3-5 plass så er det bare å kjøre på, det hjelper ikke utvikle spillere eller kjøpe talenter, når de forsvinner videre. Akkurat nå virker det som om vi er farmer klubben til Barcelona. Det har blitt noen Barca spillere fra oss (Petit, Overmars, van Bronckhorst, Silvinho via en omvei, Henry og Hleb......Fabregas kan kanskje også forsvinne om suksessen uteblir??).

Om vi har midlene hvorfor brukes dem ikke når alle ser vi har store mangler i spillerstallen, tror denne ungdomsgreia har tatt litt overhånd nå. Skal ungdommene ta det siste steget så burde det være solide rutinerte spillere til å veilede dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i at så mange enkeltspillere var så forferdelig dårlige, men vi fungerte overhode ikke som lag. Det var etter mitt syn kun en spiller som var helt forferdelig i dag, og det var Denilson. Stakkars gutt som måtte oppleve å spille hele 90 min på en dag hvor intet fungerte og stakkars Eboue som måtte spille sammen med ham!

 

Walcott, ser at folk klager over han. Det skjønner jeg ikke helt, for han er ikke stort bedre. Han spilte akkurat slik vi kan forvente av han, med mindre han kommer inn på tampen og møter slitne spillere.

 

Almunia spilte en god kamp og jeg syns det var oppløftende å se Toure spille igjen. Gallas var for det jeg kunne se skyld i målet. Syns vel også backene våre klarte seg bra, men det er vanskelig å spille sitt normale spill når det er så lite bevegelse foran på banen.

 

Hverken spissene eller forsvaret var så dårlige kampen sett under ett (unntak ved baklengsmålet), problemet var en sentral midtbane som var helt på bærtur. Der lå problemet og løsningen kommer med Cesc.

 

Det mest positive i dag var Songs innhopp, håper han blir Cescs partner i år.

 

Etter min mening er dette den beste oppsummeringen etter gårsdagens katastrofale kamp. Bortsett fra den siste setningen. Den overlater jeg til Wenger. For her må han kunne stable på beina en spiller som vinner kampen på midtbanen. Og da mener jeg i hver eneste kamp! Eboue - Denilson???? ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Etter min mening er det helt riktig å spille videre selvom en Fullhamspiller ligger nede. I dagens fotball er det alt for mye filming og overdriving for hvert minste puff, og da burde spillerne spille fotball så lenge dommeren ikke blåser. Å skyte ballen ut ødelegger gode kontringsmuligheter og flyten i fotballen.

 

Ellers er jeg enig med deg ang. hjørnesparket.

Klubbene er faktisk enige om å ikke spille ut ballen om dommeren ikke blåser (når spillere ligger nede), så Arsenal gjorde det helt riktig ved å ikke spille ut ballen. Den uskrevne regel om å spille ut ballen når noen er "skadet" har blitt et onde ved fotballen, i mine øyne.

 

Jeg synes det er skandaløst at profesjonelle fotballspillere skal legge seg ned og være døende hver gang de får et spark på leggen eller noe lignende. For svarte, vet de hvor dumt det ser ut? Dessverre er dette noe ALLE fotballspillere gjør, jeg blir flau av å se på det.

 

Ellers har ikke natten gjort noe særlig ved mine tanker om gårsdagen.

 

Jeg mener fortsatt at vi kan ta gullet. Vi manglet tross alt PLs desidert beste spiller i går, med Fabregas på banen vil plutselig hele laget heve seg to-tre hakk.

 

Ha troen! ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Etter min mening er det helt riktig å spille videre selvom en Fullhamspiller ligger nede. I dagens fotball er det alt for mye filming og overdriving for hvert minste puff, og da burde spillerne spille fotball så lenge dommeren ikke blåser. Å skyte ballen ut ødelegger gode kontringsmuligheter og flyten i fotballen.

 

Ellers er jeg enig med deg ang. hjørnesparket.

Klubbene er faktisk enige om å ikke spille ut ballen om dommeren ikke blåser (når spillere ligger nede), så Arsenal gjorde det helt riktig ved å ikke spille ut ballen. Den uskrevne regel om å spille ut ballen når noen er "skadet" har blitt et onde ved fotballen, i mine øyne.

 

Jeg synes det er skandaløst at profesjonelle fotballspillere skal legge seg ned og være døende hver gang de får et spark på leggen eller noe lignende. For svarte, vet de hvor dumt det ser ut? Dessverre er dette noe ALLE fotballspillere gjør, jeg blir flau av å se på det.

 

Ellers har ikke natten gjort noe særlig ved mine tanker om gårsdagen.

 

Jeg mener fortsatt at vi kan ta gullet. Vi manglet tross alt PLs desidert beste spiller i går, med Fabregas på banen vil plutselig hele laget heve seg to-tre hakk.

 

Ha troen! ;)

 

Jeg er helt enig med deg angående dette med å spille ut ballen. Det er så provoserende å se disse toppidrettsutøverne ligge der og skrike av smerte etter en liten smell. Nå har vi sett OL med knallharde idretter som håndball, kampsport o.l. hvor ingen bæser slik som fotballspillere. Dette gjelder i høyeste grad også Arsenalspillere.

 

Forøvrig har jeg også samme tanker som i går. En skam for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Handler vi ikke flere spillere før overgangsvinduet stenger, og vi fortsetter å tape kamper mot lag som Fulham, Hull osv, så vurderer jeg seriøst å drite i å se på kamper frem til en annen manager kommer inn i klubben. Idag burde spillerne på banen være FLAUE over å ha tapt mot et av tidenes dårligste lag i Premier League. Og van Persie kan drite i å ta frisparkene våre mer. Han treffer muren eller skyter over 10 av 10 ganger. Og Nasri suger i å slå frispark og cornere. Glemte jeg å nevne at Gallas må være PLs dårligste kaptein gjennom tidene?

 

Jeg kunne ikke vært mer enig!!

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner jeg å lure på hvor lenge vi skal vente på at:

 

- Gallas gir jernet. Han er ikke så tøff i duellene som man skulle tro

- van Persie viser at han hører hjemme i klubben. Han virker klønete, umotivert og de tingene han var god på før har han mistet (frisparkene, teknikken osv). Joda han har vært skadet, men nå har det gått 4-5 mnd og det bør skje en bedring snart.

- Wenger finner ut at han må ta grep på cornere imot!

 

 

Tapet i går var noe drit, og det hjelper ikke at Liverpool og Chelsea står med full pott.

Link to comment
Share on other sites

Skylden i gårsdagens horrible kamp var vel mye midtbanen som sviktet fullstendig.

Det hjelper heller ikke å si at vi er svekket på grunn av noen skader, alle lag har skader, skader er noe vi må regne med, og leve med. Vi har for svak backup, for lite konkurranse om plassene. Her må det handles, og det må handles etablerte spillere over 21.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og ser på Man City - West Ham der West Ham ligger under 3-0 og blir rundspilt. Men hva skjer på tribunen? Jo, West Ham-supporterne synger og danser jenka. Hva skjedde på borteseksjonen på Craven Cottage i går? Ikke så mye. Det er til å skamme seg over.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter og ser på Man City - West Ham der West Ham ligger under 3-0 og blir rundspilt. Men hva skjer på tribunen? Jo, West Ham-supporterne synger og danser jenka. Hva skjedde på borteseksjonen på Craven Cottage i går? Ikke så mye. Det er til å skamme seg over.

 

hvorfor er det å skamme seg over egentlig?

synes det er bra at west ham supporterne gjør sånne ting,men alle trenger vel ikke å gjøre sånn?

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det finnes en mellomting, og Arsenal befinner seg langt under den mellomtingen. Supporterne våre kan være gode til tider, men det er alltid i medgang. Vi suger på tribunen, for å si det rett ut. Dette gjelder ikke alle og enhver, men den generelle Arsenal-supporter har mye å lære av f.eks. West Ham.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det finnes en mellomting, og Arsenal befinner seg langt under den mellomtingen. Supporterne våre kan være gode til tider, men det er alltid i medgang. Vi suger på tribunen, for å si det rett ut. Dette gjelder ikke alle og enhver, men den generelle Arsenal-supporter har mye å lære av f.eks. West Ham.

 

Vet ikke hvor mange bortekamper du har vært på, men faktum er at det bruker å være god stemning blandt fansen borte. Det er ikke alltid så mange som reiser, men det synges mye og høyt. Kampen i går var vel ikke akkurat det gutta hadde forventet. Hvis du ser kampen igjen, og denne gangen konser om hva som skjer på tribunen og ikke på banen, så vil du høre supporterene ganske mye. Det er av og til lettere å få med seg hva som skjer utenfor banen hvis du ser kamper med andre lag enn ditt eget.

 

Btw så er det ikke mange supportere som ville ha danset hvis laget spilte like dårlig som WH gjorde i 2. omgang. Så all honnør til de som orket det.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg hørte blant annet Ashley Cole-sangen da det til tider var et visst lydnivå der. Jeg har registrert at det ofte ikke er så halvgæren stemning på bortekampene våre. Det er stort sett de hardbarka supporterne som drar på bortekamper, og heldigvis klarer de å vise sin støtte - til en viss grad. Jeg savner nemlig gløden hver gang det butter i mot. Det er en voldsom forskjell på stemningen i forhold til hvordan resultater forløper seg. Ganske naturlig, men det går an å holde i gang noen sanger selv om vi taper. Det er noe jeg savner, og det er noe mindre lag i veldig mange tilfeller er bedre enn oss på.

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det finnes en mellomting, og Arsenal befinner seg langt under den mellomtingen. Supporterne våre kan være gode til tider, men det er alltid i medgang. Vi suger på tribunen, for å si det rett ut. Dette gjelder ikke alle og enhver, men den generelle Arsenal-supporter har mye å lære av f.eks. West Ham.

 

er litt enig!! se f.eks på Emirates stadium... 5 min før kampen er ferdig så er nesten tribunene tomme og bortelaget står igjen å synger!! se på Anfield, de synger selvom de har taåt 2-0 i 10 min etter at kampen er ferdig!

Link to comment
Share on other sites

Nei, men det finnes en mellomting, og Arsenal befinner seg langt under den mellomtingen. Supporterne våre kan være gode til tider, men det er alltid i medgang. Vi suger på tribunen, for å si det rett ut. Dette gjelder ikke alle og enhver, men den generelle Arsenal-supporter har mye å lære av f.eks. West Ham.

 

Synes faktisk vi har blitt ganske gode til å støtte laget i motgang, spesielt på bortebane. På 0-1 i går hørte vi Arsenalfansen synge "We love you Arsenal, we do" gjennom nesten hele kampen. Hørte også flere Arsenalsanger, så det er feil å si at det "alltid" er i medgang, for det er skrivebom.

 

På hjemmebane er vi også mye bedre nå. Personlig, bortsett fra før kampen og "You'll never walk alone" så hører jeg ingen spesiell forskjell på Anfield og Emirates i vanlige ligakamper på de respektive stadionene. Forøvrig hørte jeg ikke èn Liverpoolfan på Anfield som ga en eneste lyd fra seg etter at 'Boro hadde scoret i går (frem til Carra puttet). Jeg bruker dette eksempelet, ettersom dette visstnok skal være de beste i England på dette (selv om jeg personlig mener at nevnte West Ham er enda bedre. Når de stemmer i med "Pretty bubbles in the air" så er det få som slår dem).

Link to comment
Share on other sites

Slapp av,

Stå bak laget,

Ikke overanalyser alt mulig,

Og ikke kritiser hver eneste ting som ikke er helt perfekt.

 

Ta det litt med ro, og du/dere/jeg skal se at vi vinner ligaen!

Støttes 100%!

 

Det er i slike kamper og situasjoner vi skal støtte laget mer enn noensinne. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...