Jump to content

2008.08.23. Fulham - Arsenal


Bergkamp88

Recommended Posts

Fulham vs Arsenal

Craven Cottage 23 August 2008, 18.30

 

Kveldskampen lørdag denne uke byr på en spennende Londonbatalje. Roy Hodgson og Arsène Wenger, Fulham og Arsenal, skal gjøre opp om poengene på sjarmerende Craven Cottage. I serieåpningen måtte Fulham se seg slått av Hull på KC, mens våre menn tok alle tre poengene mot WBA hjemme på fortet vårt.

 

I Fulham sin tid i Premier League er Arsenal laget de har tapt mot flest ganger (12) og tapt flest poeng mot (38). Uten at det på noen som helst måte er sjokkerende, men som uten problemer kan nevnes!

 

Skadeproblemer for Fulham har jeg ikke full oversikt over, men nyervervelsen Andrew Johnson er høyst tvilsom og David Healy ser ut til å pakke flyttelasset nordover, nærmere bestemt Sunderland. Ellers får vi håpe Brede fortsetter i samme stil som mot Irland. B)

 

Når det gjelder oss er det noen forandringer fra WBA-kampen. Matchvinner Nasri må muligens melde pass grunnet skaden han slet med tidligere i pre-season. Traore er sendt på lån til Pompey og Silvestre har ankommet fra United. Song er hjemvendt OL-deltaker.

 

Dommer er Martin Atkinson fra Yorkshire. Kjent som en "homer"..

 

Edit: Nasri ser ut til å være klar. Silvestre har et lite problem. Full oversikt: http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...-maybe-involved

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Lite aktivitet på denne tråden gitt!

Håper på dette laget: Almunia - laSagna - Gallas - Toure - Clichy - Walcott - Denilson - Song - Nasri - Adebayor - RVP.

Riktignok så sant alle disse er skadefrie, noe jeg ikke har en fullstendig oversikt over. Litt usikkert på midten der, selv om Denilson har gjort det bra så langt. Men om Song spiller slik som han glimtvis gjorde ifjor så kan det bli bra! Adebayor og RVP trenger å komme i form. Erstatte en av de med Vela om det blir hardt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, usikker på morgendagens lag. Tror på noe slikt:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Denilson - Song - Walcott

van Persie - Adebayor

 

Håper på dette:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Nasri - Denilson - Song - van Persie

Adebayor - Walcott

 

Vanskelig bortekamp, dette. Men tror vi drar det i land, 0-1, signert Mikäel Silvestre.

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til laget til relars. Det er det mest sannsynlige laget. Jeg tror ikke Song får spille så fort etter gjenkomsten fra OL. Han må nok gjennom en trening eller to. Eneste forandringen jeg håper på der (men ikke tror kommer) er at RvP tar høyre ving, mens Walcott tar spissplass. Tror gutten kan gjøre mer skade der. samtidig som RvP vil få komme inn fra høyre, som vi alle vet han gjør så ufattelig bra. Også har han jo temmelige harde og bra innlegg, som Adebayor kanskje klarer å utnytte.. Så lenge RvP slår mange nok :)

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Bacary Sagna --- Kolo Toure -- William Gallas --- Gael Clichy

Manu Eboue --- Denilson -- Alex Song --- Samir Nasri

Robin van Persie -- Emmanuel Adebayor

Denne her ville jeg likt, selvom den muligens ikke er mest sansynelig. Song hadde vært morsomt å se som DM, mens jeg liker best sånn det er nå at Walcott kommer inn ut i andre omgang.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke Adebayor? -Og venstrefotede Vela på høyrekanten...?

 

Jeg har lyst til å se om duoen VP og Bendtner fungerer. Jeg synes ikke Adebayor imponerte forrige kamp og Bendtner har hatt en god pre season. Det er grunnen til at jeg ønsker Bendtner før Adebayor i denne kampen. Dessuten så synes jeg Adebayor hadde en tendens til å virke veldig tent da han kom inn som innbytter i fjor.

 

Angående venstrebeinte vela på høyre så er det i mangel på andre alternativer. Walcott har ikke vist en eneste ting i år som tilsier at han fortjener en plass i første 11. Vela derimot er en spiller jeg har sansen for. Han virker uhyre intelligent og er kald i avslutningsøyeblikket.

Å spille med en venstrebent spiller på høyre kant kan ofte være en god løsning. Det blir da ofte slik at kantspilleren trekker innover og kommer til fine avslutningsposisjoner, i tillegg frigir dette ofte rom for Sagna.

 

Alternativt kan man sette Vela på topp og sette VP ned som høyre kant. VP er mer skuddvillig og bedre på langskudd (etter hva jeg har forstått) kontra Vela.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Walcott har ikke vist en eneste ting i år som tilsier at han fortjener en plass i første 11.

 

Helt enig i din vurdering av Walcott. Javisst skal vi fortsatt være tolmodige, gutten er bare 19 år. Alikevel syns jeg han har vært en skuffelse så langt og han fortjener ikke den positive hypen han har fått.

 

Walcott er ikke en intelligent spiller, han er flink til å true bakrommet når han slår forsvarerne på fart, men bortsett fra det har han ikke så mye å fare med. Gallas påpekte helt korrekt at han må utvide sitt finterepertoar for å bli en virkelig god spiller, det han viste i preseason tyder ikke på at han ikke har hatt noe særlig med framgang der heller.

 

Walcott "gjemmer" seg til tider helt vekk, mens enda yngre spillere som Ramsey, Wilshere, Couqelin og Vela viser at de vil ha ballen. Walcott tør ikke å gå i kroppen på noen, der har desverre heller ikke bedret seg stort. Han er litt, og da mener jeg litt, bedre til dette etter skulderoperasjonen.

 

Tilsist må jeg få si at jeg syns Walcott er en av de dårligste avslutterne jeg noensinne har sett på et topplag og jeg klarer desverre ikke å se at han noensinne kan bli veldig bra til dette. Mye bedre, ja, virkelig god, nei. Gutten koker i hodet når han får en sjanse og mange av avslutningene hans bærer preg av at han bare vil kvitte seg med ballen for at motstanderlaget ikke skal kunne komme på kontra. Kroneksemplet på hvor forvirra han kan blir, eller hvor forvirra det er mulig å bli, så man mot Manu hjemme i fjor når Gallas utliknet helt på tampen. De som har tilgang til klippet bør se på det igjen, det Walcott gjør i forkant er bare tragikomisk og sannelig trodde han ikke at det var han som scoret målet også.....

 

Jeg klarer ikke å se at Walcott kan brukes til annet en som innbytter når motstanderlaget er slitne for da kan han komme inn de siste femten min og løpe rett fra dem. Jeg håper ikke jeg får se Walcott starte mange kamper (med mindre han bedrer seg drastisk) og jeg foretrekker Eboue framfor Walcott anytime.

 

Min påstand er at han aldri hadde fått så mange sjanser til å vise at han ikke er god nok hvis han ikke hadde vært engelsk.

Link to comment
Share on other sites

Min påstand er at han aldri hadde fått så mange sjanser til å vise at han ikke er god nok hvis han ikke hadde vært engelsk.

Eg meiner dette er tull, men vi får heller vere einige om å vere ueinige.. :)

 

For min del er dette den første PL-kampen eg får sett i år, forrige kamp måtte eg følge på mobilen pga bryllaup.. Hadde vore kjekt å sett dette laget:

 

------------------ Almunia ------------------

 

Sagna ----- Kolo ----- Gallas ----- Clichy

 

Eboue ---- Denilson ---- Nasri ---- RvP

 

--------- Adebayor ----- Vela ----------

 

 

Trur Adebayor og Vela kunne blitt fantastisk bra ilag!

 

Mitt resultat-tips: 0 - 2 :)

Link to comment
Share on other sites

For min del er dette den første PL-kampen eg får sett i år, forrige kamp måtte eg følge på mobilen pga bryllaup.. Hadde vore dette laget:

 

Samme her, jeg misset også forrige kamp grunnet bryllup. Hyggelig at folk finner hverandre, men kan man ikke kaste et blikk på sesongens fixtures før man bestemmer seg for dag? :)

Link to comment
Share on other sites

------------------ Almunia ------------------

 

Sagna ----- Djourou ----- Gallas ----- Clichy

 

Walcott ---- Denilson---- Eboue ---- Nasri

 

--------- Adebayor ----- RvP ----------

 

benk:

fabianski, toure, silvestre, wilshere, song, bendtner, vela

 

edit..

Link to comment
Share on other sites

------------------ Almunia ------------------

 

Sagna ----- Djourou ----- Gallas ----- Clichy

 

Walcott ---- Denilson---- Eboue ---- Nasri

 

--------- Adebayor ----- RvP ----------

 

benk:

fabianski, toure, silvestre, walcott, song, bendtner, vela

 

Theo og hans ukjente bror...? :)

Link to comment
Share on other sites

------------------ Almunia ------------------

 

Sagna ----- Djourou ----- Gallas ----- Clichy

 

Walcott ---- Denilson---- Eboue ---- Nasri

 

--------- Adebayor ----- RvP ----------

 

benk:

fabianski, toure, silvestre, walcott, song, bendtner, vela

 

Theo og hans ukjente bror...? :)

:)

litt i ørska her.

Link to comment
Share on other sites

For min del er dette den første PL-kampen eg får sett i år, forrige kamp måtte eg følge på mobilen pga bryllaup.. Hadde vore dette laget:

 

Samme her, jeg misset også forrige kamp grunnet bryllup. Hyggelig at folk finner hverandre, men kan man ikke kaste et blikk på sesongens fixtures før man bestemmer seg for dag? :)

Well spoken, fikk meg en god latter :)

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

------------------ Almunia ------------------

 

Sagna ----- Toure ----- Gallas ----- Clichy

 

Eboue ---- Denilson---- Song ---- Nasri

 

--------- Adebayor ----- RvP ----------

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

------------------ Almunia ------------------

 

Sagna ----- Toure ----- Gallas ----- Clichy

 

Eboue ---- Denilson---- Song ---- Nasri

 

--------- Adebayor ----- RvP ----------

 

 

Regner vel med at Wenger går for Nasri i midten sammen med Denilson. Jeg tror på samme lagoppstilling som forrige kamp. Med et unntak. Jeg tror RvP starter sammen med Ade på topp.

 

Ellers hadde det vært spennende å se Song sammen med Nasri i midten utover i kampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...