Jump to content

Yaya Toure


Fredriktc

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Tar gjerne imot Yaya jeg. Har vært glimrende for Barca i år, og ville vært genial som erstatter for Flamini. Det er realistisk at han kommer også, da han har uttalt at han vil spille sammen med sin bror (dette var riktignok før han gikk til Barca).

 

Allikevel så er jeg ikke desperat etter ham. Vi har god dekning her, både med unge spillere og en rutinert. Så hvis Wenger velger å kjøpe Yaya istedenfor å f.eks kjøpe Richards, Ben Arfa eller Kranjcar, så blir jeg irritert.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ May 12 2008, 01:58 PM) 129574[/snapback]

Så jo Yaya mot Manure, mannen eide jo rett og slett midtbanen.. men var det ikke snakk om at Yaya ikke fikk arbeidstillatelse i England? :(

 

Bør ikke være noe problem skulle en tru. Det som avgjør om du får arbeidstillatelse er hvor mange landskamper (en viss prosent av disse) du har hatt dem siste årene. Og Yaya er mer eller mindre fast på Elfenbenkysten?

 

Men om han er løsning på midtbanen den neste sesongen er jeg ikke sikker på. Har sett han i noen kamper, og da har han ikke imponert meg. Litemed i spillet og mange rare valg, og dårlige skudd. Men kanskje Wenger kan få fram det beste i han og gjør han til en spiller som dominere midtbanen på PL beste lag.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 12 2008, 01:58 PM) 129574[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Så jo Yaya mot Manure, mannen eide jo rett og slett midtbanen.. men var det ikke snakk om at Yaya ikke fikk arbeidstillatelse i England? :(

 

Bør ikke være noe problem skulle en tru. Det som avgjør om du får arbeidstillatelse er hvor mange landskamper (en viss prosent av disse) du har hatt dem siste årene. Og Yaya er mer eller mindre fast på Elfenbenkysten?

 

Men om han er løsning på midtbanen den neste sesongen er jeg ikke sikker på. Har sett han i noen kamper, og da har han ikke imponert meg. Litemed i spillet og mange rare valg, og dårlige skudd. Men kanskje Wenger kan få fram det beste i han og gjør han til en spiller som dominere midtbanen på PL beste lag.

Er enig med deg. I tillegg er han ganske teatralsk og har mange likhetstrekk med Eboue i oppførselen.

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 12 2008, 01:58 PM) 129574[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Så jo Yaya mot Manure, mannen eide jo rett og slett midtbanen.. men var det ikke snakk om at Yaya ikke fikk arbeidstillatelse i England? :(

 

Bør ikke være noe problem skulle en tru. Det som avgjør om du får arbeidstillatelse er hvor mange landskamper (en viss prosent av disse) du har hatt dem siste årene. Og Yaya er mer eller mindre fast på Elfenbenkysten?

 

Men om han er løsning på midtbanen den neste sesongen er jeg ikke sikker på. Har sett han i noen kamper, og da har han ikke imponert meg. Litemed i spillet og mange rare valg, og dårlige skudd. Men kanskje Wenger kan få fram det beste i han og gjør han til en spiller som dominere midtbanen på PL beste lag.

Er enig med deg. I tillegg er han ganske teatralsk og har mange likhetstrekk med Eboue i oppførselen.

Yaya Toure er langt ifra Eboue når det gjelder oppførselen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Yaya blir så veldig dyr faktisk.

 

Jeg håpet han kom for 3-4 år siden, men da var det vel vanskelig i forhold til arbeidstillatelsen.

Tror han er rette spileren for oss. Er kanskje litt omstendelig av og til og det går litt seint i løpet av kampene, men han vinner mange dueller, har bra teknikk og fordeler ballen bra.

Minner meg litt om Vieiras spillemåte egentlig.

Lager kanskje litt mye frispark og kjefter unødvendig på dommer'n innimellom, men dette bør han vel kunne riste av seg under Wenger vinger.

 

Men jeg er mer i tvil om Wenger i det hele tatt har tenkt å kjøpe inn en ny spiller for å erstatte Flamini.

Har en feeling på at han kommer til å bruke f.eks. Gilberto eller Song.

 

I forhold til Afrikamesterskapet er det derimot ikke akkurat gunstig at flere nøkkelspillere forsvinner dit i en viktig sesongperiode.

I verste fall Ade, Kolo, Song, Eboue og evt. Yaya alle borte på en gang er jo ikke akkurat bra hvis vi ikke har cover og kvalitet nok til å vikariere for dem. Nå er det vel ikke noe turnering neste år, men Wenger må definitivt ta hensyn til at for mange afrikanere kan komme til å bli et problem.

I utgangspunktet er det jo bare tull at de ikke flytter hele greia til sommer'n. Afrikanske lag spiller jo tydeligvis VM-kvalik. midt på sommer'n så det er jo ingen forskjell..

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at disse ryktene ikke bygger på interesse fra Arsenals side, men at media tenker Yaya som en erstatter for Flamini på eget initiativ. Det er lov å håpe, men ikke bli for optimistiske!

ja, det har du rett i, men han har vært linket hit tidligere, og vi vet at Wenger har sansen for han. Skal ikke bli for optimistisk av den grunn nei, men som du så riktig sier: det er lov å håpe B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler plutselig at jeg fikk skikkelig lyst på Yaya. Håper det er noe bak disse ryktene. Jeg har ikke sett Yaya spille så mye i år, men det jeg har sett i CL har vært veldig bra. Han er mer enn velkommen til Arsenal fra min side. B) Hadde også vært artig med et brødrepar i klubben.. Eller rettere sagt enda ett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler plutselig at jeg fikk skikkelig lyst på Yaya. Håper det er noe bak disse ryktene. Jeg har ikke sett Yaya spille så mye i år, men det jeg har sett i CL har vært veldig bra. Han er mer enn velkommen til Arsenal fra min side. B) Hadde også vært artig med et brødrepar i klubben.. Eller rettere sagt enda ett.

Justin og Gavin Hoyte du tenker på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler plutselig at jeg fikk skikkelig lyst på Yaya. Håper det er noe bak disse ryktene. Jeg har ikke sett Yaya spille så mye i år, men det jeg har sett i CL har vært veldig bra. Han er mer enn velkommen til Arsenal fra min side. B) Hadde også vært artig med et brødrepar i klubben.. Eller rettere sagt enda ett.

Justin og Gavin Hoyte du tenker på?

 

Var de jeg tenkte på, ja. B) Er vel ikke fler, vel?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...3632900,00.html

 

http://footylatest.com/news/news.php?item.612.4

 

http://msn.foxsports.com/soccer/story/8195...t-Tou-of-a-kind

 

Litt forskjellige rykter om dette her nå. Hvis Hleb går så håper jeg virkelig Yaya og en slump med penger kommer til oss.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ May 31 2008, 03:50 PM) 131157[/snapback]

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...3632900,00.html

 

http://footylatest.com/news/news.php?item.612.4

 

http://msn.foxsports.com/soccer/story/8195...t-Tou-of-a-kind

 

Litt forskjellige rykter om dette her nå. Hvis Hleb går så håper jeg virkelig Yaya og en slump med penger kommer til oss.

JAAA TAKK. Kommer han og Samir, er neste års lag komplett ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...