Jump to content

2008.04.28 Derby County B


hermz

Hva blir utfallet av kampen?  

68 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Derby County FC - Arsenal FC

Premier League, 28.04.08 kl.21.00, Pride Park

 

Nedrykksklare, Derby tar i mot Arsenal hjemme på Pride Park. Generelt sett betyr denne kampen svært lite, men det står jo selvfølgelig litt ære og prestige på spill. Lagene har hatt veldig forskjellige sesonger, bunn og topp, enkelt og greit. Derby som allerede har rykket ned, nyter de siste kampene i Premier League. Arsenal skal sikre 3. plassen.

 

Derby har hatt en grusom sesong med mange stygge tap, og nedturer gjennom sesongen. Tidenens dårligste Premier League lag rykker ned, etter kun en seier! Derby har også byttet manager uten at det ser ut til å hjelpe stort, Derby er ikke gode nok for Premier League. The Rams står kun med 11 fattige poeng på sine 35 kamper, det sier det meste. Men Derby vil nok gi alt i denne kampen, i hvert fall prøve å stoppe Arsenal. Kan de klare det? Det tviler jeg veldig sterkt på, men motstanderen skal aldri unndervurderes foran en kamp.

 

Arsenal startet sesongen fantastisk, tabellledelsen holdt helt frem til februar, da det begynte sakte men sikkert å rakne litt. Men Arsenal er stabile og de burde plukke med seg tre nye poeng i denne kampen. I øyeblikket ligger Arsenal på en 3. plass, bak Chelsea og Manchester United med sine 74 poeng. Noe som er veldig mye mer enn det Derby har sanket inn. Arsenal overkjørte Reading sist, men det ble kun 2-0, seieren burde vært med langt større margin. Men slik gikk alltså ikke. Wenger er nok innstilit på å bli ferdig med sesongen, dermed får sikkert Walcott og Song fornyet tillit på ving og stopperplass. Selv om kampen ikke har så mye betydning, gleder jeg meg. Forventer en del mål, og selvfølgelig litt fart i spillet fra Arsenals side. Arsenal burde vinne, og er store favoritter.

 

Fortsetter med skadesituasjonen til begge lag. Hjemmelaget, Derby har tre mann på skadelisten foran denne kampen. Både Barnes og Mills sliter med et kne, og er definitivt ute, det samme gjelder Davis som også er ute til denne matchen. Hos Arsenal står det oppført seks mann som er ute eller usikre til denne kampen. Eduardo da Silva, Thomas Rosicky og Mathieu Flamini er definitivt ute til Derby kampen. Bacary Sagna, Manuel Almunia og Justin Hoyte må testes og er usikre til kampen. Kommer med flere oppdateringer her, om det trengs. Det har blitt klart at Alexandre Hleb får 3 kampers karantene for slag i ansiktet på Readings, Murty. Dermed mister Hleb sesong slutten, meget synd og skuffende.

 

Statistikker

 

PL, 22-09-07 Arsenal 5-0 Derby County

PL, 05-03-02 Arsenal 1-0 Derby County

PL, 29-09-01 Derby County 0-2 Arsenal

PL, 28-04-01 Derby County 1-2 Arsenal

PL, 11-11-00 Arsenal 0-0 Derby County

 

Derby County: L L D L L L

Arsenal: W D D L L W

 

League Positions || P || Team & Points

3. Arsenal Pld 35 Pts 74

20. Derby County Pld 35 Pts 11

 

Head to head: Kamper: 108 - Arsenal seier: 45 - Uavgjort: 23 - Derby seier: 40

 

Dommer: Andre Marriner

 

Arsenal.com

 

Lykke til! :blink:

 

________________

 

PS: Kamptråden er skrevet opprinnelig på et annet forum, for noen dager siden. Så den kan være litt dårlig oppdatert.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 261
  • Created
  • Last Reply

Derby County FC - Arsenal FC

Premier League, 28.04.08 kl.21.00, Pride Park

 

Nedrykksklare, Derby tar i mot Arsenal hjemme på Pride Park. Generelt sett betyr denne kampen svært lite, men det står jo selvfølgelig litt ære og prestige på spill. Lagene har hatt veldig forskjellige sesonger, bunn og topp, enkelt og greit. Derby som allerede har rykket ned, nyter de siste kampene i Premier League. Arsenal sikrer 3. plassen.

 

Derby har hatt en grusom sesong med mange stygge tap, og nedturer gjennom sesongen. Tidenens dårligste Premier League lag rykker ned, etter kun en seier! Derby har også byttet manager uten at det ser ut til å hjelpe stort, Derby er ikke gode nok for Premier League. The Rams står kun med 11 fattige poeng på sine 35 kamper, det sier det meste. Men Derby vil nok gi alt i denne kampen, i hvert fall prøve å stoppe Arsenal. Kan de klare det? Det tviler jeg veldig sterkt på, men motstanderen skal aldri unndervurderes foran en kamp.

 

Arsenal startet sesongen fantastisk, tabellledelsen holdt helt frem til februar, da det begynte sakte men sikkert å rakne litt. Men Arsenal er stabile og de burde plukke med seg tre nye poeng i denne kampen. I øyeblikket ligger Arsenal på en 3. plass, bak Chelsea og Manchester United med sine 74 poeng. Noe som er veldig mye mer enn det Derby har sanket inn. Arsenal overkjørte Reading sist, men det ble kun 2-0, seieren burde vært med langt større margin. Men slik gikk alltså ikke. Wenger er nok innstilit på å bli ferdig med sesongen, dermed får sikkert Walcott og Song fornyet tillit på ving og stopperplass. Selv om kampen ikke har så mye betydning, gleder jeg meg. Forventer en del mål, og selvfølgelig litt fart i spillet fra Arsenals side. Arsenal burde vinne, og er store favoritter.

 

Fortsetter med skadesituasjonen til begge lag. Hjemmelaget, Derby har tre mann på skadelisten foran denne kampen. Både Barnes og Mills sliter med et kne, og er definitivt ute, det samme gjelder Davis som også er ute til denne matchen. Hos Arsenal står det oppført seks mann som er ute eller usikre til denne kampen. Eduardo da Silva, Thomas Rosicky og Mathieu Flamini er definitivt ute til Derby kampen. Bacary Sagna, Manuel Almunia og Justin Hoyte må testes og er usikre til kampen. Kommer med flere oppdateringer her, om det trengs. Det har blitt klart at Alexandre Hleb får 3 kampers karantene for slag i ansiktet på Readings, Murty. Dermed mister Hleb sesong slutten, meget synd og skuffende.

 

Statistikker

 

PL, 22-09-07 Arsenal 5-0 Derby County

PL, 05-03-02 Arsenal 1-0 Derby County

PL, 29-09-01 Derby County 0-2 Arsenal

PL, 28-04-01 Derby County 1-2 Arsenal

PL, 11-11-00 Arsenal 0-0 Derby County

 

Derby County: L L D L L L

Arsenal: W D D L L W

 

League Positions || P || Team & Points

3. Arsenal Pld 35 Pts 74

20. Derby County Pld 35 Pts 11

 

Head to head: Kamper: 108 - Arsenal seier: 45 - Uavgjort: 23 - Derby seier: 40

 

Dommer: Andre Marriner

 

Arsenal.com

 

Lykke til! :blink:

 

________________

 

PS: Kamptråden er skrevet opprinnelig på et annet forum, for noen dager siden. Så den kan være litt dårlig oppdatert.

 

Takk Hermz.

 

Denne kampen er viktig. dersom vi vinner denne har vi stor sjanse til å komme på bedre enn 3. plass. Desverre er jeg redd fokuset er helt feil hos wenger (ønsker å teste spillere), spillere (ønsker seg bort, hvem skal være kaptein neste år diskusjonen etc) og supportere (hvilke spillere bør ut, og hvilke bør inn).

 

Det begynner å bli en stund siden vi var så nære gull som vi er nå. Sannsynligheten er meget liten, men når man har en teoretisk sjanse når 2 serierunder ( 3 for oss) gjenstår er det bare idiotisk å ikke gi full gass.

 

Jeg håper å se Lehmann, Walcott og Song fra start. Og jeg håper vi virkelig gruser Derby skikkelig, men jeg er redd for at vi driter oss ut.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg håper å se Lehmann, Walcott og Song fra start. Og jeg håper vi virkelig gruser Derby skikkelig, men jeg er redd for at vi driter oss ut.

 

BE

 

Uttalte ikkje Wenger tidligare i veka at Fabianski skulle få tilliten i dei 3 siste kampane?

Det hadde iallefall vore spennande og fått sett korleis han er over nokre kampar, og ikkje berre eit og anna innhopp i Mikke Mus-cupen. Walcott og Song bør absolutt få spele, eg synes dei 2 var veldig positivt i sist kamp.

 

Dette bør bli ein enda meir overkøyringskamp enn den sist helg mot Reading, klarer spelerane å halde trøkket kan det fort bli både 5 og 6 mål for oss i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg håper å se Lehmann, Walcott og Song fra start. Og jeg håper vi virkelig gruser Derby skikkelig, men jeg er redd for at vi driter oss ut.

 

BE

 

Uttalte ikkje Wenger tidligare i veka at Fabianski skulle få tilliten i dei 3 siste kampane?

Det hadde iallefall vore spennande og fått sett korleis han er over nokre kampar, og ikkje berre eit og anna innhopp i Mikke Mus-cupen. Walcott og Song bør absolutt få spele, eg synes dei 2 var veldig positivt i sist kamp.

 

Dette bør bli ein enda meir overkøyringskamp enn den sist helg mot Reading, klarer spelerane å halde trøkket kan det fort bli både 5 og 6 mål for oss i denne kampen.

 

Jo det stemmer sikkert det, men som jeg skrev så ønsker jeg å se Lehmann. For å si det sånn så har Wenger også uttalt at spillere som skal være med i EM skal få hvile, da synes jeg Lehmann som skal til EM bør få mest mulig match trening. Dessuten er han jo vår soleklart beste keeper. Det er det liten tvil om :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Ligger vel litt i kortene at noen mikke mus cup spillere skal få tilliten nå i sluttkampene? Walcott kommer helt sikkert til å starte. Det samme trur jeg RvPersie gjør. Håper også å få se Hoyte fra start og Fabianski. Ser ikke noe vits å bruke Lehman han har i mine øyne ikke noe framtid i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke gibbs kommet tilbake til arsenal nå?. Håper og se han på venstrekanten jeg. Også håper jeg denilson blir brukt sammen med barazite. Dette laget håper jeg på:

-----------------Fabianski---------

Toure--------Song------Gallas--Clichy

Van persie--Denilson--Barazite--Gibbs

-------------Bendtner--Walcott-------

 

Men tror det blir:

-------------Lehmann-----------

Toure-- Song-- Gallas-- Traore

Eboue--Denilson-- Gilberto-- Walcott

---------Vp----Ade-------------

Link to comment
Share on other sites

Håper laget blir noe slikt:

 

::::::::::::LEHMANN:::::::::::

G. HOYTE:::SONG:::TOURE:::TRAORE

WALCOTT:::FABREGAS:::DIABY:::GIBBS

::::::::::VAN PERSIE::::::ADEBAYOR:::::::::::

 

Hadde vært typisk om Derby hadde slått oss. Frykter det.

Wenger har sakt at Fabianski skal stå imål og Diaby er skadet resten av sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Har alle gitt opp kampen om ligagullet?

Så lenge det er liv er det håp.

 

BE

 

La oss stille med toppet lag og virkelig knuse Derby

Wenger og spillerene har til og med gitt opp ligagullet! Jeg er enig at vi skal stille med toppet lag men vi har jo ikke sjans på ligagullet! Når som sakt Wenger ha gått ut og sakt det, ja da er det ikke håp! Han tenker til og med å hvile noen av Euro 2008 spillerene...!

Link to comment
Share on other sites

Har alle gitt opp kampen om ligagullet?

Så lenge det er liv er det håp.

 

BE

 

La oss stille med toppet lag og virkelig knuse Derby

Wenger og spillerene har til og med gitt opp ligagullet! Jeg er enig at vi skal stille med toppet lag men vi har jo ikke sjans på ligagullet! Når som sakt Wenger ha gått ut og sakt det, ja da er det ikke håp! Han tenker til og med å hvile noen av Euro 2008 spillerene...!

 

 

Sannsynligheten for ligagull er minimal men sjansen for sølv er absoolutt til stede. Jeg synes det er idiotisk å gi opp nå som vi nesten er ferdige. Det at Wenger, spillere etc viser feil fokus har jeg nevnt ovenfor. Jeg synes det er utilgivelig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har alle gitt opp kampen om ligagullet?

Så lenge det er liv er det håp.

 

BE

 

La oss stille med toppet lag og virkelig knuse Derby

Wenger og spillerene har til og med gitt opp ligagullet! Jeg er enig at vi skal stille med toppet lag men vi har jo ikke sjans på ligagullet! Når som sakt Wenger ha gått ut og sakt det, ja da er det ikke håp! Han tenker til og med å hvile noen av Euro 2008 spillerene...!

 

 

Sannsynligheten for ligagull er minimal men sjansen for sølv er absoolutt til stede. Jeg synes det er idiotisk å gi opp nå som vi nesten er ferdige. Det at Wenger, spillere etc viser feil fokus har jeg nevnt ovenfor. Jeg synes det er utilgivelig.

 

BE

 

Muligheten for sølv er ikke mye større enn sjangsen for gull. Desuten taper vi gullet selv om vi skulle få en 2 plass. Vi bør uansett klare en kvalik til cl neste sesong. Og selv med en mikke mus cup spillere eller to skal være nok kvalitet til å slå ett dårlig Derby lag.

Link to comment
Share on other sites

Har alle gitt opp kampen om ligagullet?

Så lenge det er liv er det håp.

 

BE

 

La oss stille med toppet lag og virkelig knuse Derby

Wenger og spillerene har til og med gitt opp ligagullet! Jeg er enig at vi skal stille med toppet lag men vi har jo ikke sjans på ligagullet! Når som sakt Wenger ha gått ut og sakt det, ja da er det ikke håp! Han tenker til og med å hvile noen av Euro 2008 spillerene...!

 

 

Sannsynligheten for ligagull er minimal men sjansen for sølv er absoolutt til stede. Jeg synes det er idiotisk å gi opp nå som vi nesten er ferdige. Det at Wenger, spillere etc viser feil fokus har jeg nevnt ovenfor. Jeg synes det er utilgivelig.

 

BE

 

Muligheten for sølv er ikke mye større enn sjangsen for gull. Desuten taper vi gullet selv om vi skulle få en 2 plass. Vi bør uansett klare en kvalik til cl neste sesong. Og selv med en mikke mus cup spillere eller to skal være nok kvalitet til å slå ett dårlig Derby lag.

det er noe som heter målforskjell også...

Link to comment
Share on other sites

Så lenge ikke Wenger slenger inn mange spillere som aldri har spilt sammen i kamp, er jeg fornøyd. Reading-kampen var ekstremt positiv, og spillemessig det beste jeg har sett av oss siden den berømte førsteomgangen mot Villa borte. Jeg ønsker at vi skal bygge videre på dette og få godfølelsen inn foran neste sesong. En skikkelig sesongavslutning, vil få folk til å skjønne at det ikke var tilfeldig at vi ledet ligaen så lenge. Jeg begynner å bli ferdig med å høre folk si at Arsenal overpresterte i starten av sesongen (med ikke like med ferdig som jeg er med artikler som er en hyllest til Ronaldo og særlig frisparkene hans). På den andre siden, hadde det vært hyggelig med Arsenal-spillere som hadde prestert skikkelig bra i EM. Derfor er det viktig at Wenger finner en balansegang.

 

Hvis Nordtveit skal få sjansen i år, er dette kampen å gjøre det på. Derby har allerede rykket ned og har ingenting å spille for. Dette er en kamp vi skal styre, og det bør dermed ikke bli mange ganger Nordtveit kommer i vanskelige situasjoner. Traore på vingen hadde også vært morsomt. jeg venter fortsatt på at van Persie skal få dunket inn et mål. Fabregas og Gallas / Toure fortjener litt hvile, samt at jeg føler at Song skal få spille etter 2 solide kamper.

Link to comment
Share on other sites

Håper laget blir noe slikt:

 

::::::::::::LEHMANN:::::::::::

G. HOYTE:::SONG:::TOURE:::TRAORE

WALCOTT:::FABREGAS:::DIABY:::GIBBS

::::::::::VAN PERSIE::::::ADEBAYOR:::::::::::

 

Hadde vært typisk om Derby hadde slått oss. Frykter det.

Wenger har sakt at Fabianski skal stå imål og Diaby er skadet resten av sesongen!

Okei, takk for opplysningene.

Da går altså polakken i mål, og så kommer Denilson/Gilberto inn for Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Har alle gitt opp kampen om ligagullet?

Så lenge det er liv er det håp.

 

BE

 

La oss stille med toppet lag og virkelig knuse Derby

Wenger og spillerene har til og med gitt opp ligagullet! Jeg er enig at vi skal stille med toppet lag men vi har jo ikke sjans på ligagullet! Når som sakt Wenger ha gått ut og sakt det, ja da er det ikke håp! Han tenker til og med å hvile noen av Euro 2008 spillerene...!

 

 

Sannsynligheten for ligagull er minimal men sjansen for sølv er absoolutt til stede. Jeg synes det er idiotisk å gi opp nå som vi nesten er ferdige. Det at Wenger, spillere etc viser feil fokus har jeg nevnt ovenfor. Jeg synes det er utilgivelig.

 

BE

 

Muligheten for sølv er ikke mye større enn sjangsen for gull. Desuten taper vi gullet selv om vi skulle få en 2 plass. Vi bør uansett klare en kvalik til cl neste sesong. Og selv med en mikke mus cup spillere eller to skal være nok kvalitet til å slå ett dårlig Derby lag.

det er noe som heter målforskjell også...

 

Ja vet det, men hva er hensikten med den når vi neppe får nok poeng til noe mer enn en 3 plass.

Link to comment
Share on other sites

Det bør bli en seier til Arsenal, men om det blir noen ”høvle over kamp” er jeg slettes ikke så sikker på. Derby kan jo bare kjøre på. De har levert gode kamper mot andre storlag. I praksis har Arsenal gitt opp gulldrømmen og lar dermed noen ”ferske” fjes få prøve seg. Denilson og Song hører med under ferske fjes. Liker at Fabianski får sin debut i PL. Kan være greit å se mer av han. Almunia vet vi hvor vi har, mens Lehmann forsvinner i løpet av sommeren.

 

Ellers regner jeg med at Walcott og van Perise starter. Dette bør være en kamp som kan gi de noen muligheter til å vise seg frem.

 

Til slutt: Drømmer om et norsk innslag på benken. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...